Salvesen. Skrevet 9. januar 2023 Del Skrevet 9. januar 2023 kremt skrev (5 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor så mange hater creep. Syns det er ganske naturlig å kjøre med. I kryss tråkker man bare litt hardere på bremsen så står den i ro på hold. Easy peasy. At man må tråkke på gassen for å flytte bilen 5 cm når man parkerer er for meg fryktinngytende. Ikke rart teslaer har kjørt gjennom vegger i parkeringskjellere, det er enorme krefter i bilene. Ja jeg digger creep, spesielt ved rygging er det kjipt uten. Men det er vell en vanesak som med mye annet. Skjønner ikke hvorfor dette er fjernet fra S Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 10. januar 2023 Del Skrevet 10. januar 2023 15 hours ago, Salvesen. said: Ja jeg digger creep, spesielt ved rygging er det kjipt uten. Men det er vell en vanesak som med mye annet. Skjønner ikke hvorfor dette er fjernet fra S Det er en teori som går ut på at "Creep" kan føre til disse plutselige akselerasjonene, da folk av og til må over på strøm-pedalen for å komme seg over en hindring eller opp en stigning. Dermed kan de glemme å flytte foten tilbake igjen. "Creep" har sine fordeler hvis en skal rygge tett inntil noe ja. For eksempel for å koble tilhenger. Men hvis det blir for bratt eller ujevnt, så stopper altså bilen opp, og en må flytte foten til strøm-pedalen. Så da fungerer "roll" bedre. Men jeg kunne tenkt meg at bilen stoppet mer presist når en trykker P fra "roll". "Hold" blir litt rykkete hvis man skal justere noen få cm.. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. januar 2023 Del Skrevet 10. januar 2023 J-Å skrev (15 minutter siden): Det er en teori som går ut på at "Creep" kan føre til disse plutselige akselerasjonene, da folk av og til må over på strøm-pedalen for å komme seg over en hindring eller opp en stigning. Dermed kan de glemme å flytte foten tilbake igjen. "Creep" har sine fordeler hvis en skal rygge tett inntil noe ja. For eksempel for å koble tilhenger. Men hvis det blir for bratt eller ujevnt, så stopper altså bilen opp, og en må flytte foten til strøm-pedalen. Så da fungerer "roll" bedre. Men jeg kunne tenkt meg at bilen stoppet mer presist når en trykker P fra "roll". "Hold" blir litt rykkete hvis man skal justere noen få cm.. Hm, høres veldig rart ut. Aldri opplevd selv. Men kan jo være en grunn til at Tesla nå prøver å fase det ut i nye produkter ja! Det store fordelen med rygging er lys for min del, med creep kan en ha foten på bremsen og trykke litt inn slik at bremselys lyser opp. Da får en langt bedre sikt. Men det fikser jo bare ett problem hos tesla, altså dårlige ryggelys. Merker også at S'en er hardere på regen, og det er uvandt. Ved creep er den mer smooth synes jeg. Har Y leiebil i dag og jeg har kommet frem til disse tingene er bedre i Y: -Creep -Blink på stalk -Gir velger på stalk(Min auto gir velger er enda ikke ferdig kalibrert... Så mulig jeg endrer meining på denne senere) -Sitte høyde Ellers så brillierer S noe voldsomt. Merker stor forskjell på dør lukking lyd, og generelt lydnivå fra utsiden i bilen. Samt kjørekomfort. Og ikke minst pådrag, selv om jeg har en YP til låns så føles den "treg" i forhold. Også enorm forskjell på pådragslyd. Y hviner noe ekstremt fra inverter. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 10. januar 2023 Del Skrevet 10. januar 2023 Salvesen. skrev (1 time siden): Men det fikser jo bare ett problem hos tesla, altså dårlige ryggelys. De er vel ikke alene om det problemet. Er nesten så jeg tror dårlige ryggelys har blitt en myndighetskrav. Dessuten så er ryggekameraet så bra at det til en viss grad veier opp for dårlige ryggelys. Når linsen ikke er møkket ned da. Jeg tar heller en løsning på det problemet enn kraftigere ryggelys.. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. januar 2023 Del Skrevet 10. januar 2023 kremt skrev (På 7.1.2023 den 11.01): Den har jo det... Ble levert først i juni 2012. Prototypen kom i 09. Hvis du hadde sammenlignet din med en facelift S70 2016 modell ville de aller fleste ikke sett forskjell. Dette er prototypen fra 09. Ganske kult å se tilbake på. Knipset ett bilde av min og en kollega sine facelift. De er ganske like, men ser en nøye etter er det meste nye deler i fronten. Lykter Fanger Sideskjermer Hjul/felger Osv. Små justeringer men de er der:) 2 Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 10. januar 2023 Del Skrevet 10. januar 2023 Kahuna skrev (6 timer siden): De er vel ikke alene om det problemet. Er nesten så jeg tror dårlige ryggelys har blitt en myndighetskrav. Dessuten så er ryggekameraet så bra at det til en viss grad veier opp for dårlige ryggelys. Når linsen ikke er møkket ned da. Jeg tar heller en løsning på det problemet enn kraftigere ryggelys.. Har ryggesys for innfelling jeg skal få montert i nærmeste framtid. Gjør underverker. 🙂 Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 12. januar 2023 Del Skrevet 12. januar 2023 On 1/10/2023 at 11:54 AM, Salvesen. said: Det store fordelen med rygging er lys for min del, med creep kan en ha foten på bremsen og trykke litt inn slik at bremselys lyser opp. Da får en langt bedre sikt. Men det fikser jo bare ett problem hos tesla, altså dårlige ryggelys. Jeg oppdaget nå at i "roll" så kan en få "creep" funksjon (og bremselys) ved å ha en fot på hver pedal. Det piper riktignok litt, men er veldig bra for nøyaktig plassering i bratte bakker. Lenke til kommentar
Arve Synden Skrevet 12. januar 2023 Del Skrevet 12. januar 2023 On 1/10/2023 at 11:34 AM, J-Å said: "Creep" har sine fordeler hvis en skal rygge tett inntil noe ja. For eksempel for å koble tilhenger. Hah! Dette hadde jeg ikke tenkt på. Jeg har malt en stripe på gulvet i garasjen som indikerer hvor langt inn jeg kan kjøre. Når jeg kjører inn i garasjen slår jeg på ryggekameraet, og når stripa akkurat blir synlig står bilen plassert perfekt. "Creep" gjør det mye enklere å sige langsomt framover og stoppe på riktig plass, bortimot på centimeteren. Men der stopper det. Bortsett fra til presis parkering foretrekker jeg normalfunksjonen til all annen bruk. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 Model Y-LR nesten 100 tusen ned. Er dette tidenes burn av tesla-flippere? Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 (endret) 69k for å ha bil i desember vs bestille nå for meg. Litt surt, livets gambling. Endret 13. januar 2023 av Revolution 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 Bilen jeg fikk i desember ville kostet snaue 25k mindre i dag. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 Er det en 3 rwd? Den gikk ned 40 men avgifter er +15 så da blir det minus 25. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 Har prisene for 3/Y gått ned her også nå? Sjekket S, min har 'heldigvis' samme pris.. 1 Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 Salvesen. skrev (29 minutter siden): Har prisene for 3/Y gått ned her også nå? Sjekket S, min har 'heldigvis' samme pris.. Jepp. Fikk min Y i juni. Samme config i dag er 55k rimeligere. Men, hadde nok ikke fått 360k for S75D i dag (som nå er utenfor garanti, men var ikke det da) og så har jeg sensorer. Så om jeg kunne gjort om på det hele, så hadde jeg gjort akkurat det samme. Større prisgap på Y og YP nå, selv om YP også har gått ned i pris. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 MrMarbles skrev (46 minutter siden): Jepp. Fikk min Y i juni. Samme config i dag er 55k rimeligere. Men, hadde nok ikke fått 360k for S75D i dag (som nå er utenfor garanti, men var ikke det da) og så har jeg sensorer. Så om jeg kunne gjort om på det hele, så hadde jeg gjort akkurat det samme. Større prisgap på Y og YP nå, selv om YP også har gått ned i pris. Off, kjipt når slike ting skjer! I Kina har de jo klikket helt, blir nok reaksjoner her også. Men viser vell at marginene på disse bilene er veldig gode.. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 Sjekket Y prisen på den jeg hadde før, ca 25k ned fra 2021 pris. Jeg fikk ett helt latterlig bra innbytte på denne sett fra prisene i dag. Wow Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 kremt skrev (1 time siden): Er det en 3 rwd? Den gikk ned 40 men avgifter er +15 så da blir det minus 25. Men 3 RWD ble også dyrere i 2 omganger tidligere i 2022? Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 er vel en og annen som sliter litt med salget nå 3 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 Vil nok slite mange flippere nå. Ser biler som legges ut etter senkingen ble kjent med regelrett løgner om hva bilen ville kostet ved bestilling i dag. Syns det er ugreit ovenfor potensielle kjøpere. Men forhåpentligvis vil de møte seg selv i døra etterhvert. Jeg ser ikke hvordan konkurrentene skal kunne svare på dette. Med disse prisene ligger det allerede nå an til å bli et massivt år for tesla der de kan gå for enorme volum. Jeg tipper de kommer til å selge mer enn hele vag samlet. Tar nok ikke lang tid før vag, bmw, mercedes etc er nødt til å komme med kampanjer, jeg tror de må nærmere 100 tusen ned med sine biler, de enorme salgslokalene med glassfasader kan plutselig bli nærmest tomme og ordrebøkene likeså. Eller har disse bilene så mange trofaste kjøpere uansett? Jeg tviler. Money talks. 1 1 1 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 Har generelt lite til overs for flippere, disse har levd godt i mange år og har vel knapt nok sett bilen de skal selge videre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå