Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (5 minutter siden):

Er vel ikke værre enn at systemet kan falle tilbake på måten som er i bruk i dag om den ikke klarer å se øynene dine? At man må ta i rattet av å til.

Ryktes vel at det kommer "birs eye-view" i en oppdatering og snart. Er vel på tide.

Nei, det er jo hele poenget til regelendringene. Men løsningen vil bare være å be sjåfør ta av brillene. Det å detektere briller er jo enkelt, og regelendringene skal være teknologinøytrale. Dog de kan tvinge inn type sensorer som er mulige å bruke ved å peke til situasjoner de skal kunne takle. Feks de må fungere mellom gjenskinn ved bruk av briller. Det kan i teorien tvinge frem IR sensor som standard feks. 

ALKS systemer vil få andre regler knyttet til seg, og jeg tipper Tesla må differensiere mellom ACC og ALSK. Dog det er egentlig en fordel syns jeg. Greit å kunne skru på cruise noen ganger uten ALKS. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Men du refererer til ett variabel navn. Det er testing og empiri som vill si om det er godt nok eller ikke for de restriksjoner som vill komme ift selvkjøring. 

Det er mye sikrere å utnytte sensorer som ikke blir blendet av gjenskinn like mye. Alt er uansett linket til sannsynlighet, men det er greit å fjerne de største faktorene som gjør at sannsynligheten i for høy grad vipper over til det ukjente. 

I dette tilfellet, så burde "likelly" tilsvare det samme som at personen ikke følger med, og funksjon X er ikke tilgjengelig. 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (1 minutt siden):

Det er mye sikrere å utnytte sensorer som ikke blir blendet av gjenskinn like mye. Alt er uansett linket til sannsynlighet, men det er greit å fjerne de største faktorene som gjør at sannsynligheten i for høy grad vipper over til det ukjente. 

I dette tilfellet, så burde "likelly" tilsvare det samme som at personen ikke følger med, og funksjon X er ikke tilgjengelig. 

Det er ikke opp til deg å bestemme, men tiden vill vise. I Værste fall blir den ikke tilgjengelig med briller evt må de bytte til en mer egnet sensor. 

 

Det er absolutt ingen poeng i å diskutere dette nå, svaret får vi om x antall år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Det er ikke opp til deg å bestemme, men tiden vill vise. I Værste fall blir den ikke tilgjengelig med briller evt må de bytte til en mer egnet sensor. 

 

Det er absolutt ingen poeng i å diskutere dette nå, svaret får vi om x antall år.

Regelverket for slikt blir bygget idag, så det har jo sin verdi å snakke om hva som blir mest sannsynlig. Problemet med briller er jo en kjent sak. 

Lenke til kommentar
Grubleruble124 skrev (3 minutter siden):

Hei,

Er det et kurant tidspunkt å kjøpe Model 3 SR+ nå?

Mvh.

Om du kan vente hadde jeg absolutt ventet til fabrikken i Tyskland er oppe og leverer. Tror det vill bli en del kjekke endringer der i fra. Samt tror jeg prisene skal ned, SR var vell 100k billigere sist år.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (18 minutter siden):

Om du kan vente hadde jeg absolutt ventet til fabrikken i Tyskland er oppe og leverer. Tror det vill bli en del kjekke endringer der i fra. Samt tror jeg prisene skal ned, SR var vell 100k billigere sist år.

Takk for svar. Det var dét da. Har ikke bil, og behovet er stort. 

Lenke til kommentar
Complexity skrev (3 timer siden):

Må man så må man, men modellene som produseres nå har en drøss av forbedringer som jeg personlig ville ventet på. 

Var det i løpet av denne måneden disse forbedringene skulle settes i produksjon? Som om noen bestiller en TM3 SR+ *nå* så blir den levert i desember med varmepumpe, motorisert bakluke osv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Kahuna said:

Var det i løpet av denne måneden disse forbedringene skulle settes i produksjon? Som om noen bestiller en TM3 SR+ *nå* så blir den levert i desember med varmepumpe, motorisert bakluke osv..

Bestiller du en SR+ *nå" så er vel sjansen stor for at man får en bil som er på tur til landet allerede og som mangler dette.. Ville fått bekreftet at bilen man bestiller har dette før jeg hadde turt å bestille iallefall..

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (3 minutter siden):

Bestiller du en SR+ *nå" så er vel sjansen stor for at man får en bil som er på tur til landet allerede og som mangler dette.. Ville fått bekreftet at bilen man bestiller har dette før jeg hadde turt å bestille iallefall..

Tja, kvartalet er bare en uke gammelt, det er vel akkurat nå de produserer alt som skal gå til eksport.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Kahuna said:

Tja, kvartalet er bare en uke gammelt, det er vel akkurat nå de produserer alt som skal gå til eksport.

Joda, men kan stå en del lagerbiler. Etter det ble "trygt" å bestille bil å få HW3.0 var der jo fortsatt folk som fikk biler med HW2.5 som var produsert tidligere. 

Får man bekreftet at bilen har det nye stæsjet er det vel bare å kjøre på (om man ikke synes prisen er litt drøy. De har vel enda ikke justert seg ned etter kursen)

Edit: Vet vi foresten om SR+ får det nye stæsjet? Det skal jo være en billigere utgave så spørs om ikke motorisert bakluke og slikt blir forbeholdt LR og Performance?

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (29 minutter siden):

Vet vi foresten om SR+ får det nye stæsjet? Det skal jo være en billigere utgave så spørs om ikke motorisert bakluke og slikt blir forbeholdt LR og Performance?

Godt poeng. Det skal jo være forskjell på de, Premium vs Partial premium interiør. Er ikke rart om i det minste noe av dette blir eksklusivt for Premium pakka. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
48 minutes ago, Skavold said:

Hva er forskjellen? De første Model 3 hadde alle "Premium" - hva har de fjernet?

Partial Premium mangler noen høytalere og subwoofer. Er heller ikke varme i baksetene (men det kan man kjøpe i ettertid via appen).

Ellers er det vel ingen forsjeller. Tesla hadde store planer om å lage stoffinteriør å greier men for å få fart på produksjonen putta de bare det samme i alle bilene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...