archongamer Skrevet 4. mars 2020 Del Skrevet 4. mars 2020 Snylter skrev (1 time siden): Scandinano er flinke karer, jeg brukte de til foliering av AMGen min. Absolutt. Meget fornøyd både med resultatet og servicen. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 4. mars 2020 Del Skrevet 4. mars 2020 7 hours ago, magb said: Har 19" Monaco gp6 på min Model 3. Nesten identisk med Tsportline til mye lavere pris, jeg kan selv ikke se noen forskjell på Monaco og Tsportline. Hvis det er sommerdekk, hvilken type og om du er fornøyd med valget? Lurer på Hankook Evo3 enten med eller uten støydemping men åpen for forslag. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. mars 2020 Del Skrevet 4. mars 2020 Complexity skrev (7 timer siden): Kjenner litt angring på at jeg ikke gikk for performance når jeg ser hvor bra Trackmode har blitt.. Morro å se om de får bilen mye raskere rundt banene nå (og vi får nok se mye mere drifting) Er det bekreftet at dette kommer til eldre P?? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. mars 2020 Del Skrevet 4. mars 2020 13 minutes ago, Salvesen. said: Er det bekreftet at dette kommer til eldre P?? Ja kommer i en update til alle Performance mener jeg. Men V2 performance delene følger vel bare med nye biler. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 5. mars 2020 Del Skrevet 5. mars 2020 Den track pakka kan kjøpes i etterkant (5500 dollar) Lenke til kommentar
magb Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 Ed Hunter skrev (På 4.3.2020 den 18.24): Hvis det er sommerdekk, hvilken type og om du er fornøyd med valget? Lurer på Hankook Evo3 enten med eller uten støydemping men åpen for forslag. Er vintedekk, Pirelli ice Zero FR, er meget fornøyd med disse. Er det ikke Hankook som sitter på orginale sommerdekk fra Tesla? Pirelli dekkene er vesentlig bedre på støy, men det er jo sommer vs vinterdekk. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 (endret) Dekktypen man får med kommer vel an på om du velger 18" eller 19"..? 20" Performance har Michelin Pilot Sport 4S. Endret 6. mars 2020 av Simkin Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 Noen som har testet Oslo -> Stockholm i Tesla? Ser på trip-planner så foreslår de denne ruten i en Model 3 long range. Nå har jeg ikke testet noe langkjøring i elbiler generelt, men virker som at et stop ville være nok egentlig? 1 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 (endret) Årets så langt største oppdatering har kommet til flere nå (2020.8.1). Bra at de nå har tatt med tredjeparts ladestasjoner i navigasjonen. Blir også mer visuelt på skjermen med trafikklys som skifter rødt/grønt og stoppskilt bl.a for oss med HW3 Full Self-Driving Preview (new Autopillto visualization) in new markets: Europe, Canada, and Mexico Third-party charging station display on the in-car map and navigation system Improved regenerative braking for Model S and Model X New and update Track Mode Bluetooth improvements Exfat support for your dashcam/Sentry mode storage New manual page on alerts A new or updated chargeport (could be region-specific) Updated steering rack firmware https://electrek.co/2020/03/05/tesla-software-update-improved-regen-braking-better-bluetooth-track-mode/ Endret 6. mars 2020 av Simkin Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 Jeg har ikke kjørt Oslo-Stockholm selv men siden jeg har en kamerat omtrent i den retningen har jeg lekt litt med planleggeren jeg også.. Problemet er at det burde vært en superlader i Karlskoga, altså omtrent halvveis mellom Karlstad og Arboga. Da hadde kun en stopp gått helt smud. Det er en lader under planlegging i Kristinehamn, når den blir ferdig kan du kanskje ta din ene stopp der? Eller bare ta det litt lugnt og satse på å nå Arboga i ett strekk?(nesten 40 mil, kan holde hardt, spesielt om det er kaldt eller du kjører fort.) 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. mars 2020 Del Skrevet 7. mars 2020 Gleder meg stort til neste oppdatering nå! Skal presse godt på ny fsd computer fremover... Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 7. mars 2020 Del Skrevet 7. mars 2020 Hadde en times prøvetur i en Model 3 i dag. Herregud for en akselerasjon ?. Tok det rolig med tanke på høye hastigheter og sikkerhet, men aksen er helt latterlig. Bilen jeg kjørte hadde hvite seter, noen her inne som har det? Synes det er veldig pent, men vet ikke om jeg hadde turt å velge det selv med tanke på misfarging og slikt. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. mars 2020 Del Skrevet 7. mars 2020 2 minutes ago, Comma Chameleon said: Hadde en times prøvetur i en Model 3 i dag. Herregud for en akselerasjon ?. Tok det rolig med tanke på høye hastigheter og sikkerhet, men aksen er helt latterlig. Bilen jeg kjørte hadde hvite seter, noen her inne som har det? Synes det er veldig pent, men vet ikke om jeg hadde turt å velge det selv med tanke på misfarging og slikt. Er farlig å prøvekjøre Tesla. Var veldig fornøyd med min gamle Dieselbil helt frem til en kompis kjøpte seg Model 3 og jeg fikk prøvekjøre den. 500 tusen fattigere da gitt. Turte selv ikke gå får hvit med tanke på missfarging. Vil tro det krever en del ekstra vedlikehold. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. mars 2020 Del Skrevet 7. mars 2020 Comma Chameleon skrev (23 minutter siden): Hadde en times prøvetur i en Model 3 i dag. Herregud for en akselerasjon ?. Tok det rolig med tanke på høye hastigheter og sikkerhet, men aksen er helt latterlig. Bilen jeg kjørte hadde hvite seter, noen her inne som har det? Synes det er veldig pent, men vet ikke om jeg hadde turt å velge det selv med tanke på misfarging og slikt. Har hvit, går helt fint med lite vedlikehold:) vasker setet sjeldent og blir som "nytt" med liten innsats:) Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 7. mars 2020 Del Skrevet 7. mars 2020 Complexity skrev (57 minutter siden): Er farlig å prøvekjøre Tesla.Var veldig fornøyd med min gamle Dieselbil helt frem til en kompis kjøpte seg Model 3 og jeg fikk prøvekjøre den. 500 tusen fattigere da gitt.Turte selv ikke gå får hvit med tanke på missfarging. Vil tro det krever en del ekstra vedlikehold. Er skummelt ja. Ble ikke akkurat mindre overbevist. Skal sies at jeg synes det føles litt mindre "luksus" ut innvendig, men veldig high tech og stilrent. Er vel at det er litt åpent og clean/flatt design som gjør det. Føltes ikke billig ut eller noe slikt. Salvesen. skrev (37 minutter siden): Har hvit, går helt fint med lite vedlikehold:) vasker setet sjeldent og blir som "nytt" med liten innsats:) Godt å høre. Synes hvitt ser definitivt best ut, men spørs hvor vågal jeg føler meg når tiden for å bestille eventuelt kommer. Kunne bestilt fra høsten av, men må snike meg inn på boligmarkedet først tenker jeg. Lettere å skaffe bil etter bolig enn andre veien. 1 Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 7. mars 2020 Del Skrevet 7. mars 2020 Nå er det nok ikke flere her som har mange km med hvite seter, men de kommer til å bli misfarget når det beskyttende laget blir slitt bort. Da er det viktig med riktig vedlikehold og beskytte setene med en coating. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 7. mars 2020 Del Skrevet 7. mars 2020 Er derfor jeg ikke gikk for hvitt. Ja, det er fint, men sort en like fint spør du meg. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 8. mars 2020 Del Skrevet 8. mars 2020 Har ikke Model 3, men har en Model X med sorte skinnseter. Det er en del vedlikehold der, spesielt om sommeren når solkremsesongen står på sitt verste. Har en bestilling inne på Model Y og denne gangen prøver vi hvitt. Jeg har sett andre forum og youtube-videoer med folk som har hatt hvite seter på biler som har gått langt og det ser ut som det er like mye vedlikehold med de som med de sorte. Leser og noen skrekkhistorier, men det er ekstremtilfeller (som f.eks. drosjesjåføren med rød uniform og har sittet med rød genser hver eneste kilometer) som jeg ikke tror blir gjeldende for normal bruk. Lenke til kommentar
magb Skrevet 8. mars 2020 Del Skrevet 8. mars 2020 Blå olabukse er lurt å unngå med hvite seter. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. mars 2020 Del Skrevet 8. mars 2020 magb skrev (50 minutter siden): Blå olabukse er lurt å unngå med hvite seter. Bruker stort sett blå og svarte levis bokser, vaskes lett av med 3-6mnd mellomrom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå