Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

del_diablo skrev (3 minutter siden):

Man sier det, men man får med 2,5 kjøremoduser med Tesla.
Chill("normal" pedalrespons), hva nå enn som kommer med bilmodelen(Sport, Insane- Ludicrus, etc), og muligheten til å fjerne noe batterigaranti for banekontroll.  
Kjøremoduser er egentlig en uting kontra å ta jobben med å sette opp bilen til å være godt kjørbar fra fabrikk. Og da tenker jeg f.eks på måten regen er satt i biler som eNiro.

Eneste forskjellen på de tre kjøremodusene i BMW er at Comfort modu sparer ved å justere ned samt kjører klimanelegget mer nøkternt. BMW bruker nøyaktig like mye/lite strøm i alle moduser i følge testen til han koreaneren, eller,kineseren. (Husker ikke navnet). 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bjerknez skrev (7 minutter siden):

Eneste forskjellen på de tre kjøremodusene i BMW er at Comfort modu sparer ved å justere ned samt kjører klimanelegget mer nøkternt. BMW bruker nøyaktig like mye/lite strøm i alle moduser i følge testen til han koreaneren, eller,kineseren. (Husker ikke navnet). 

Bruker vesentlig mindre strøm (5-10% ish) i min TM3 med chill mode aktivert kontra vanlig/sports mode. Til gjengjeld så kjennes bilen ganske så dau ut i forhold, men bruker den mye om vinteren når det er glatt. Kun vanlig mode resten av året(med mindre jeg har passasjerer som liker at kjøreturen går rolig for seg). 

Endret av Iterion
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Iterion said:

Bruker vesentlig mindre strøm (5-10% ish) i min TM3 med chill mode aktivert kontra vanlig/sports mode. Til gjengjeld så kjennes bilen ganske så dau ut i forhold, men bruker den mye om vinteren når det er glatt. Kun vanlig mode resten av året(med mindre jeg har passasjerer som liker at kjøreturen går rolig for seg). 

Har nok kun med at du isåfall kjører roligere når den står i Chill.

Teslabjørn har testa dette for lenge siden. Nøyaktig samme forbruk mellom de to modusene på samme kjørerute.

Eneste forskjellen er at bilen er helt dau når du gir bånn gass på chill mode som jo sparer strøm kontra bånn gass i en annen modus.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (4 minutter siden):

Har nok kun med at du isåfall kjører roligere når den står i Chill.

Teslabjørn har testa dette for lenge siden. Nøyaktig samme forbruk mellom de to modusene på samme kjørerute.

Kjører jo mye roligere så klart, så har man heller ikke den voldsomme akselerasjonen i chill-mode vettu. Men ja kjører nok generelt roligere da også blir jo motoren nærmest «nerfet». Kjører ganske så aggressivt til vanlig.

Endret av Iterion
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (11 minutter siden):

Eneste forskjellen på de tre kjøremodusene i BMW er at Comfort modu sparer ved å justere ned samt kjører klimanelegget mer nøkternt. BMW bruker nøyaktig like mye/lite strøm i alle moduser i følge testen til han koreaneren, eller,kineseren. (Husker ikke navnet). 

Om det er TeslaBjørn du tenkte på, så er han mix mellom Thai (mor) og kinesisk (far). Han har bolig og familie i Thailand, og streamer også på thai. Ser gjerne han gjør endel thai i sekvenser på bl.a. 1000 km testene hans.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bjørn_Nyland_(YouTuber)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...