Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finner ingenting inne på min profil jeg, absolutt ingenting, ingen "Oppgrader" noen steder. Ikke noe i shopen heller. Lei av å leite, sikkert bare jeg som har lav IQ som ikke finner frem. For ordensskyld; jeg har FSD

EDIT: Fant den nå. Kan absolutt være interessant, særlig om det kommer Track Mode :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Liten drag race video

Etter det jeg kan se, nyeste model av Porsche GT3 RS med 500-520hk. Denne koster 3 mill ny i Norge, da er det imponerende at en bil som koster like mye som en godt utstyrt Skoda klarer å holde unna :)

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, bshagen said:

Scan my Tesla "tukler" jo ikke med noe annet enn den kabelen. Den leser bare av data, ser ingen grunn til at dette blir en garantisak :) 

Nei tenker mer om man skulle få noe teknisk problem i ettertid og Tesla kan slå seg vrang for at man har tuklet med ledningsnettet.

Men kommer nok til å kjøpe. Surt man må bestille fra utlandet med dertil fortolling. Norske forhandlere burde jo få inn slikt snart, er jo bare en enkel kabel.

Lenke til kommentar

Akkurat på slike ting så haaater jeg at jeg bor i Norge. For om én forhandler tar inn noe sånt i Norge, så er det til 2x prisen av eBay. Det er prisen vi må betale for å ikke være en del av EU samt at vi er så små som vi er. Ikke at jeg ønsker at vi skal bli medlemmer av EU altså, det er bare småtteri, men sure 100-lapper åkkesom

Lenke til kommentar
On 12/21/2019 at 6:54 PM, Simkin said:

Liten drag race video

Etter det jeg kan se, nyeste model av Porsche GT3 RS med 500-520hk. Denne koster 3 mill ny i Norge, da er det imponerende at en bil som koster like mye som en godt utstyrt Skoda klarer å holde unna :)

Utrolig dårlig start av Porschen, jeg får det ikke til å stemme særlig bra.. 911 GT3 RS skal gjøre 0-100 på 3,2 mens Model 3 Performance etter hva jeg finner skal bruke 3,3..

Lenke til kommentar
Snylter skrev (36 minutter siden):

Utrolig dårlig start av Porschen, jeg får det ikke til å stemme særlig bra.. 911 GT3 RS skal gjøre 0-100 på 3,2 mens Model 3 Performance etter hva jeg finner skal bruke 3,3..

Ja stusset litt på det samme, men det er jo en ting som er veldig fint med Tesla/elbil. Reproduserbarheten er utrolig god, i motsetning til "fossilene" som ofte trenger høyt erfarne sjåfører for å oppnå maks uttak. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Salvesen. said:

Ja stusset litt på det samme, men det er jo en ting som er veldig fint med Tesla/elbil. Reproduserbarheten er utrolig god, i motsetning til "fossilene" som ofte trenger høyt erfarne sjåfører for å oppnå maks uttak. 

I motsetning til biler med manuelt gir mener du?

I dette konkrete tilfellet virker det som han som lagde videoen har en tendens til å skulle kjøre mot raske 2WD-biler som ikke får nok grep i starten.. Sikkert medlem av Menigheten.

Lenke til kommentar
Snylter skrev (1 minutt siden):

I motsetning til biler med manuelt gir mener du?

I dette konkrete tilfellet virker det som han som lagde videoen har en tendens til å skulle kjøre mot raske 2WD-biler som ikke får nok grep i starten.. Sikkert medlem av Menigheten.

Nei jeg mener generelt sett fossiler med krefter, de er veldig dårlig til å holde kontroll på optimal kjøring. Det er ingen hemmelighet at dette er langt enklere med elmotorer og god styring. 

Selvfølgelig, menigheten. Helt klart! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
1 hour ago, Salvesen. said:

Nei jeg mener generelt sett fossiler med krefter, de er veldig dårlig til å holde kontroll på optimal kjøring. Det er ingen hemmelighet at dette er langt enklere med elmotorer og god styring. 

Ja, det er selvsagt enklere å styre momentet ut nøyaktig med elektrisk drift. Når det er sagt er det fullt mulig å få det ganske så bra med forbrenningsmotor og mekanisk drivverk også.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...