Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Jeg synes sammenligningen er grei å lese om her, men det er det konstante behovet til å pirke på småting om og om igjen som er kjedelig å lese. Men dette gjelder begge veier, både mot Tesla og mot Bmw. Det er et ekstremt behov for å snakke ned begge bilene om og om igjen til det kjedsommelige.

Helt greit å påpeke ulike ting og ting en ønsker var annerledes, men så skal det umiddelbart forsvares og graves frem noe negativt om den andre.

Den skinner veldig lett igjennom at noen forsvarer sitt merke uansett hva, og for meg som ikke har en slik tilknytning til eiendeler så blir det helt absurd.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ProphetSe7en skrev (5 minutter siden):

Jeg synes sammenligningen er grei å lese om her, men det er det konstante behovet til å pirke på småting om og om igjen som er kjedelig å lese. Men dette gjelder begge veier, både mot Tesla og mot Bmw. Det er et ekstremt behov for å snakke ned begge bilene om og om igjen til det kjedsommelige.

Helt greit å påpeke ulike ting og ting en ønsker var annerledes, men så skal det umiddelbart forsvares og graves frem noe negativt om den andre.

Den skinner veldig lett igjennom at noen forsvarer sitt merke uansett hva, og for meg som ikke har en slik tilknytning til eiendeler så blir det helt absurd.  

Ja, det er en grei sammenligning. Og derfor synes jeg og det er blitt helt uinteressant.

Prøvde som du ser å involvere en som jeg mener er mod her, for å få skilt det ut i egen tråd. Men ser det (foreløpig) strandet...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (4 minutter siden):

Sånn - Da har jeg ignorert denne Tesla-Cafe tråden. Og vil ikke lenger se den under mine-tråder.
Takk for meg. Håper det er et tilstrekkelig tiltak.

Synd. Du har tross alt kommet med god informasjon og ofte med kilder.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (2 minutter siden):

Ja, det er en grei sammenligning. Og derfor synes jeg og det er blitt helt uinteressant.

Prøvde som du ser å involvere en som jeg mener er mod her, for å få skilt det ut i egen tråd. Men ser det (foreløpig) strandet...

Du tagget nok feil bruker. Var nok @Evil-Duck du tenkte på.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Alle biler har fordeler og bakdeler. Ja I4 M50 har også noen. Man velger den bilen som passer ens premisser best og siden vi har forskjellige preferanser alle sammen så blir det til at vi kjører forskjellige biler. 

Så må vi jo også huske at dette er et diskusjonsforum. Husk også at i4 M50 kanskje er den eneste bilen som kan sammenlignes direkte med Model 3 da den befinner seg i omtrent samme prisklasse som Model 3P. 

jegbhar som nevnt ikke noe i mot å eie en Tesla, til tross for enkelte bakdeler og rare løsninger. Min eneste grunn for å velge en Tesla blir ut fra et fornuftig ståsted og ikke et entusiast ståsted. Jeg tenker derfor ikke på Performance modellene men spesielt long range AWD. 

Sånn til daglig og en gang i blandt på småturer kan jeg fint leve med svakhetene, eller det JEG mener er svakheter. Men som entusiastbil og langtur bil foretrekker jeg M50. 

hvis ikke det er ønskelig at M50 lenger nevnes i denne tråden så gi beskjed. Da kan også jeg hoppe av. 

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (1 time siden):

Sånn - Da har jeg ignorert denne Tesla-Cafe tråden. Og vil ikke lenger se den under mine-tråder.
Takk for meg. Håper det er et tilstrekkelig tiltak.

Kan godt bytte deg ut med Trestein hvis eneste mål tilsynelatende er å lage kvalm her i tråden.

ProphetSe7en skrev (1 time siden):

Blir slitsomt. Å ha som eneste mål å lage kvalm i en spesifikk merketråd er og forblir utrolig dust. Trestein har vel knapt et innlegg her de siste 4-5 sidene der det ikke kun går på å sverte. 

Vil man være en sånn smålig prick så kan man godt holde seg til generelle tråder evt i bmw tråden. Der tenker eg det er helt fint å nappe løken til bilder av sin i4. 

Syns også det er fint med sammenligning av biler men det virker som det er vrient å gjøre i en slik tråd som dette. 

Fatter ikke det syke behovet for å opphøye en bil man eier. Og enda viktigere, hvis et annet merke har noe sitt eget merke ikke har så trenger man det ikke, det er faktisk bortkastet, og det er tåpelig å ha på en bil. Har sagt det før, til tider blir det bare helt latterlig, noe frunk serien viste til fulle. En bitte liten ting som er en åpenbar fordel på en Tesla er helt umulig å akseptere som noe positivt. Det ble til og med trafikkfarlig.

Når bmw kommer med frunk, og de kaller det for frunk så får vi se.

Samme andre vei når ene i elbil tråden viste rygge 360 kamera og sensorer etc. At noen kan finne på å si at vision systemet er like bra. For så i neste omgang hevde at man ikke trenger så bra system som ble vist. 

For ikke å snakke om lidar/kamera diskusjonen. Det må funke. Hvis det gjør det driter eg i hvor mange sensorer man bruker.

Til slutt: det hadde vært fint om folk kunne akseptere at man kan eie en Tesla uten at man mener at det er verdens beste bil. 

At det er biler med åpenbar apell viser jo salgstallene. De har også sine svakheter. Men av og til fatter eg ikke hvordan det er fysisk mulig å være så dum at man ikke har kjøpt en i4 m50.......

Hadde nok forøvrig lett kjøpt en bmw ix foran min model y. Hvis den bare ikke hadde vært både styggdyr og stygg.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Dette er en typisk forum atferd tror jeg. Alt forsterkes litt og man er mindre redd for å tråkke på andre enn om man hadde tatt den diskusjonen over en ØL i en bar. Vertfall de første 4 ØL'ene.

Nå har jeg ikke lest ALLE innleggene i denne tråden da det har gått bra unna her og ikke har jeg noen spesiell formening om hvilken bruker som har sagt hva etc. Noen er mer aktive enn andre og noen nick kjenner jeg igjen, men ikke nok til å gi dem karakteristikker. 

Jeg liker diskusjoner rundt Tesla og siden jeg har en i4 M50 så blir det til tider og sammenligne litt med denne på godt og vondt. Hvorfor? Fordi jeg og madammen vurderer å bytte ut hennes bil med en Tesla. Tesla har mange gode sider. Jeg snakker her om model 3 for hennes del. Alle biler har sider som også ikke er så gode ut fra MINE premisser, men den perfekte bil finnes ikke. 

Jeg ville heller hatt en Tesla enn en Volvo EX30 feks. som jeg også vurderte tidligere. 

Lenke til kommentar
15 hours ago, oophus said:
On 4/5/2025 at 6:43 PM, Markiii said:

Du blander FSD og Autopilot.

Det er ikke noen forskjell. I bunnen så ligger AEB som overstyrer AP og FSD. 

Hvor henter du infoen om hvordan software stacken til Tesla er satt opp?

Lenke til kommentar
Sampson skrev (16 timer siden):

Både og - du kan se på kamera via livefeed fra mobilappen når du selv ønsker, så mye du ønsker. Og også trigge opptak når du ønsker. Litt søkt scenario men det er absolutt noen personvernsbekymringer rundt det.

Ser ikke ut til at jeg har den funksjonen enda i appen min.

Men det er tidsbegrensning på hvor lenge man kan sitte og kikke ut gjennom bilens kameraer. Og jeg kan ikke trigge opptak manuelt. Vet ikke om det er endret i siste oppdatering.

• Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (35 minutter siden):

Hvor henter du infoen om hvordan software stacken til Tesla er satt opp?

Det ligger krav om visse sikkerhetssystemer, og jeg antar at Tesla ikke er såpass dumme at de putter de grunnleggende sikkerhettsystemene bak en kostnadsmur. Dermed så burde man kunne anta at blant annet AEB inkluderer det ypperste av det Tesla kan gi med begrensningene liggende fast i hardware. 

Lenke til kommentar

Jeg synes at litt kontraster skrur opp stemningen litt og trigger diskusjoner. men det er en fin balansegang. Det er lett og trå litt feil der, slik at det går over i "jeg vil vinne" argumenter. 

Jeg har trolig ikke vært i tråden lenge nok til at jeg kan si at Trestein har trollet, men frem til jeg selv føler meg krenket av hans oppførsel så lar jeg det ligge der. 

Jeg kan nok også selv ganske garantert blitt oppfattet som en Tesla hater. Men det er faktisk ikke sant i det hele tatt. Derimot har mine noe krasse meninger blitt oppfattet på en måte som trigger til motsvar og det har gitt meg nyttig informasjon om Tesla fra andre som har mer peiling på Tesla enn meg. 

Men noen Tesla hater er jeg så absolutt ikke. Men det er artig og diskutere fordeler og ulemper. Det har absolutt alle biler. :) 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Hanhijnn said:

Ser ikke ut til at jeg har den funksjonen enda i appen min.

Men det er tidsbegrensning på hvor lenge man kan sitte og kikke ut gjennom bilens kameraer. Og jeg kan ikke trigge opptak manuelt. Vet ikke om det er endret i siste oppdatering.

Kom til IOS for sånn ett år siden eller noe, og Android nå i siste update.

Men de leverer den vist veldig gradvis ut til Android av en eller annen grunn. Jeg endte med å installere siste version manuelt for orka ikke vente lenger på å få den via Playstore.

Men er ikke noe funksjon å trigge opptak manuelt. Kan kun spille av det som er trigget av bilen og lagrede dashcam videoer.
Også streame live video da men det har jo vært der lenge

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Hansien skrev (1 minutt siden):

Det er ikke vanskelig å få til siden Tesla vs andre merker har blitt den nye iPhone vs andre mobilmerker. 

Det skal sies at jeg er en iPhone fanboy. Så slike diskusjoner har jeg ikke godt av å være med på. 

Når det kommer til bil har jeg ikke giftet meg med noen merker og har hatt alt fra Mazda og Toyota, til Mercedes, VW og BMW. Bilinteressen min går litt opp og ned. Akkurat nå er den litt på opptur. Skulle entusiasmen synke igjen ved neste bilvalg kan det godt hende jeg prøver en Tesla LR AWD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...