Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Det var den tynneste lista over forbedringer jeg noen gang har sett. Selv krupp sine jernbaneskinner har vel hatt flere innovasjoner.

For Juniper er vel disse mest interrressante:

  • Steer-by-wire Improvementts
  • Adjust Ride Height via Tesla App

Resten av lista

  • Minor Updates
  • Navigation Improvements
  • Improved Rainbow Road
  • Service Mode Release Notes
  • Additional Transparency Effects
  • Card Transparency
  • Energy App
  • No Phone Key
  • Bluetooth Player
  • Trips & Odometer
  • Traffic Visualization
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
41 minutes ago, Hansien said:

Jeg har møtt flere teslaer av forskjellige modeller med snø på taket. 

Seiler det isåfall av før du er ute av gårdsplassen din da?

Da har de vel ikke forvarmet før avgang tipper jeg. Også får de seg en fin overraskelse ved første nedbremsing.

Jeg dytter det av med armen som nevnt. Når glasset under er oppvarmet ligger det jo bare løst der.

Lenke til kommentar
Trestein skrev (2 minutter siden):

Det var den tynneste lista over forbedringer jeg noen gang har sett. Selv krupp sine jernbaneskinner har vel hatt flere innovasjoner.

For Juniper er vel disse mest interrressante:

  • Steer-by-wire Improvementts
  • Adjust Ride Height via Tesla App

Resten av lista

  • Minor Updates
  • Navigation Improvements
  • Improved Rainbow Road
  • Service Mode Release Notes
  • Additional Transparency Effects
  • Card Transparency
  • Energy App
  • No Phone Key
  • Bluetooth Player
  • Trips & Odometer
  • Traffic Visualization

Du må gå helt tilbake til 2019 og det er MYE som er kommet til model 3 som den ikke hadde i 2019. 

Hvordan ser changelogen til din bil ut? 

Hvilke store innovasjoner skjedde her:

2025 BMW i4 Facelift vs. Pre-Facelift – Photo Comparison

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Trestein said:

Det var den tynneste lista over forbedringer jeg noen gang har sett. Selv krupp sine jernbaneskinner har vel hatt flere innovasjoner.

For Juniper er vel disse mest interrressante:

  • Steer-by-wire Improvementts
  • Adjust Ride Height via Tesla App

Resten av lista

  • Minor Updates
  • Navigation Improvements
  • Improved Rainbow Road
  • Service Mode Release Notes
  • Additional Transparency Effects
  • Card Transparency
  • Energy App
  • No Phone Key
  • Bluetooth Player
  • Trips & Odometer
  • Traffic Visualization

Du så på sånn de 3 siste oppdateringene? 😅 Prøv å bla litt i listen.

Jeg fikk vel to oppdateringer hvor de økte motorytelsen ved hjelp av optimalisering i invertern. Og noen som senket forbruket 

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Du må gå helt tilbake til 2019 og det er MYE som er kommet til model 3 som den ikke hadde i 2019. 

Hvordan ser changelogen til din bil ut? 

Hvilke store innovasjoner skjedde her:

2025 BMW i4 Facelift vs. Pre-Facelift – Photo Comparison

Det kommer an på hvor du starter med F82/83 eller G22 23 og 26. Lista er lang for de første hadde hverken høyspennings batteri eller el drivmotor

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (Akkurat nå):

Det kommer an på hvor du starter med F82/83 eller G22 23 og 26. Lista er lang for de første hadde hverken høyspennings batteri eller el drivmotor

Ja, gå tilbake til 2013 til en ICE bil. Veldig relevant når du stiller spørsmål til siste facelift hos model Y... 

Igjen, hvor lang er changeloggen til din bil? Hvorm ange oppdateringer har du hatt siden du kjøpte den i hva var det 2020? Aner ikke men noe slikt? Hvilke features har du fått? Hva er forbedret? Hva har evt blitt dårligere? Og igjen, med siste facelift, hva er de store innovasjonene? Nye relativt like lykter og grill? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Salvesen. said:

Ja, gå tilbake til 2013 til en ICE bil. Veldig relevant når du stiller spørsmål til siste facelift hos model Y... 

Igjen, hvor lang er changeloggen til din bil? Hvorm ange oppdateringer har du hatt siden du kjøpte den i hva var det 2020? Aner ikke men noe slikt? Hvilke features har du fått? Hva er forbedret? Hva har evt blitt dårligere? Og igjen, med siste facelift, hva er de store innovasjonene? Nye relativt like lykter og grill? 

De fjerna vel den superfantasiske styreknotten i midtkonsollen og bytta ut infotainment med ett Android nettbrett..? Så der er innovasjon 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (Akkurat nå):

De fjerna vel den superfantasiske styreknotten i midtkonsollen og bytta ut infotainment med ett Android nettbrett..? Så der er innovasjon 

Kjøpt av en 3 part.. Som 90% av delene de bytter. Og som nevnt tidligere av bimmer gutta må en rett og slett gjøre disse oppdateringene(kjøpte ny bil) for å henge med software teamet og deres utviklinger(Hvor majoriteten av utviklingen igjen kommer i fra 3 part). De har mistet det helt, og det ser en jo på oppsigelsene som kommer på rullende bånd. Taycan har vell planer om å si opp stort sett hele teamet og bilen er nok snart historisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Ja, gå tilbake til 2013 til en ICE bil. Veldig relevant når du stiller spørsmål til siste facelift hos model Y... 

Igjen, hvor lang er changeloggen til din bil? Hvorm ange oppdateringer har du hatt siden du kjøpte den i hva var det 2020? Aner ikke men noe slikt? Hvilke features har du fått? Hva er forbedret? Hva har evt blitt dårligere? Og igjen, med siste facelift, hva er de store innovasjonene? Nye relativt like lykter og grill? 

Det er fler oppdateringer men de er nok grundigere før de oppdaterer ev software er ikke så dårlig at de må oppdateres flere ganger i mnd. Tror det er 4 oppdateringer totalt. I og med bilen var slik jeg ville ha den fra dag en så er det ikke mye jeg har savnet. Kun forvarming av batteri fra appen er lagt til + noe annet jeg ikke bryr meg om. Mulighet for å velge flere ruter i navigasjon flere punkter på ruten tror jeg

BMW har vel ikke solgt facelift som en ny bil. Tror priser og utstyr er omtrent som før. Det er vel nye lykter og andre småting som er endret

Jeg vil jo påstå at Juniper ikke er noe annet en en lett facelift med nye lykter og andre småting endret. Akkurat som BMW. Tviler på om noen gikk runt å ventet på BMW sin facelift. Tror ikke den ga noen salgs boom heller. Tror den selger på fornøyde kunder 

Lenke til kommentar
Trestein skrev (1 minutt siden):

Det er fler oppdateringer men de er nok grundigere før de oppdaterer ev software er ikke så dårlig at de må oppdateres flere ganger i mnd. Tror det er 4 oppdateringer totalt. I og med bilen var slik jeg ville ha den fra dag en så er det ikke mye jeg har savnet. Kun forvarming av batteri fra appen er lagt til + noe annet jeg ikke bryr meg om. Mulighet for å velge flere ruter i navigasjon flere punkter på ruten tror jeg

BMW har vel ikke solgt facelift som en ny bil. Tror priser og utstyr er omtrent som før. Det er vel nye lykter og andre småting som er endret

Jeg vil jo påstå at Juniper ikke er noe annet en en lett facelift med nye lykter og andre småting endret. Akkurat som BMW. Tviler på om noen gikk runt å ventet på BMW sin facelift. Tror ikke den ga noen salgs boom heller. Tror den selger på fornøyde kunder 

Det typiske svaret ja, jeg trenger det ikke. Go to hver gang det. Men det er rart at du stiller deg kritisk til alle andre som kommer med nye biler da, at de må være lasset med ny innovasjon mens din egen bil trenger ingenting nytt. 

Hvordan har Tesla solgt juniper som en ny bil? Meg bekjent har de såvidt reklamert for den, det er jo vellkjent at Tesla bruker enormt lite penger på markedsføring ift feks de Tyske. Og tesla har jo kjørt den samme stilen hele veien, model S er jo nesten lik første bil fra siden på samme måte som model 3/Y er relativt lik fra siden gjennom hele levetiden. De gjør sin greie og følger ikke "normen". På godt og vondt, som sagt. 

 

Juniper har som nevnt tidligere mye flere oppdateringer enn faceliften til din bil. Iallefall på utsiden. Det har vi vært igjennom tidligere. Begge bilene har også fått mer eller mindre nytt interiør. 

Nei det har vært liten boom å se for i4, model y derimot.... 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Ja, gå tilbake til 2013 til en ICE bil. Veldig relevant når du stiller spørsmål til siste facelift hos model Y... 

 

Poenget er vel at når Tesla kommer med en facelift, så kommer andre produsenter med en helt ny bil.

Lenke til kommentar

Er jo mange produsenter som kommer med facelift av biler som selger ekstremt bra vel? Se bare på Enyaq, Volvo XC90 osv osv. Og som gjerne holder infotaintment systemet moderne og oppdatert gjennom jevnlige OTA-oppdateringer, akkurat som i en PC. Kjipt å måtte levere inn bilen pga en kartoppdatering f.eks, det føles litt «lame» ut i 2025, ngl…

Nye Y Juniper er jo en ganske så stor og kraftig forbedret versjon av gamle Y, på alle mulige måter egt. Så får vi nå bare se hvor mange facelifts det blir av den. Er så klart på tide med en helt ny Tesla modell også nå, men det kommer nok ila et år eller to, muligens avhengig av salget av Y. Tipper dog at det jobbes hardt i Tesla HQ året rundt 😉

Endret av Iterion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hele tråden er blitt en FUD om TM3P vs BMW M50! Ikke helt hva jeg forventer av en tråd med navn "Tesla-kafé'en", og helt ærlig er det meste gørr kjedelig å lese, og mest "min pappa er sterkere enn din"...

Om noe, hadde den passa best i elbiltråden, men aller helst burde den blitt en helt egen tråd, der de som er interessert å sammenligne de to modellene (eller krangle/pisse på hverandre) kan få utfolde seg fritt der.

Er det ikke like greit å få skilt dette ut i en slik egen tråd?

Endret av Snowleopard
Fjernet tag på bruker jeg trodde var mod, men som nok ikke var det likevel!
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (7 minutter siden):

Hele tråden er blitt en FUD om TM3P vs BMW M50! Ikke helt hva jeg forventer av en tråd med navn "Tesla-kafé'en", og helt ærlig er det meste gørr kjedelig å lese, og mest "min pappa er sterkere enn din"...

Om noe, hadder den passa best i elbiltråden, men aller helst burde den blitt en helt egen tråd, der de som er interessert å sammenligne de to modellene (eller krangle/pisse på hverandre) kan få utfolde seg fritt der.

@Syar-2003, er det ikke like greit å få skilt dette ut i en slik egen tråd?

At en som har I4 prøvekjører en tesla model 3 er vel relevant i en teslatråd?

Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (12 minutter siden):

Om noe, hadder den passa best i elbiltråden, men aller helst burde den blitt en helt egen tråd, der de som er interessert å sammenligne de to modellene (eller krangle/pisse på hverandre) kan få utfolde seg fritt der.

@Syar-2003, er det ikke like greit å få skilt dette ut i en slik egen tråd?

Jeg slutter med en gang å poste (kommentere) innlegg her som gjelder BMW i4 når andre slutter med fud og feilaktige opplysninger 😉

Endret av Syar-2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (2 minutter siden):

At en som har I4 prøvekjører en tesla model 3 er vel relevant i en teslatråd?

Absolutt, godt med sammenligninger etc. dog tok det nok litt av i etterkant der i4 banden kom inn.

dog tar jeg helt klart selvkritikk selv med å dra tråden på ville veier her! 
 

så beklager og enig i at det burde skilles slik det er nå:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...