Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Bjerknez skrev (10 minutter siden):
Markiii skrev (1 time siden):

Hvor får man ettermontert dette? Tar Tesla det?

De burde faen meg gjøre det gratis.

Det tror jeg neppe. Men ja, det burde dem.

3. parts-spaker. Fra de samme som leverer S3XY Knobs. Får de hos Bilkomponenter.no f.eks. til 7K for begge stalks + Commander inkl. montering.

https://www.bilkomponenter.no/products/s3xy-stalks-tesla-model-3-highland?gad_source=1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ProphetSe7en skrev (9 timer siden):

Var det ikke 20 000 som skilte disse bilene ut i fra hva som ble sagt her tidligere?

Hvorfor MÅ den være bedre basert på en så liten forskjell i pris? Med så lik pris så burde vel i teorien bilene fremstå rimelig likt?

For bmw er bedre biler over hele linjen?

Lenke til kommentar
Trestein skrev (9 minutter siden):
ProphetSe7en skrev (32 minutter siden):

Hvorfor kjøper da folk Tesla om en får en bedre bil for 20 000 ekstra?

Fordi bmw sin konfigurator blir for komplisert. Samt at man slipper å kunne noe for å lade den

Fordi de fleste ender opp med en TM3/TMY AWD eller RWD, ikke en P, og derved blir prisdifferansen langt større. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Snowleopard said:

Fordi de fleste ender opp med en TM3/TMY AWD eller RWD, ikke en P, og derved blir prisdifferansen langt større. 

Også er vel prisene til Tesla JoJo generelt. Kan hoppe opp og ned 100 tusen på dagen omtrent..

Husker i 2019 når Model 3 Performance droppa 100 tusen i pris plutselig. Var en del fornøyde og sure folk der ute.

Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (26 minutter siden):

Der tror jeg du kanskje er inne på noe. De rimelige teslaene er faktisk ganske godt priset mener jeg. Men toppmodellene synes jeg blir for dyre ute fra hva man får. Jeg mener andre kanskje er bedre på og lage performance biler, mens tesla er kongen når det kommer til effektivitet opp mot pris. 

Jeg synes Tesla er gode biler generelt sett, men dem dyreste blir for dyre mener jeg. Det er vertfall intrykket jeg har ut fra mine preferanser. Så har jo selvsagt andre sine preferanser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (48 minutter siden):

Så M3P er overpriset ut i fra kvaliteten en får sammenlignet med for eksempel BMW?

Slik jeg tolker folk her inne så kjøper en ikke M3P, da går en får BMW som er langt bedre kvalitet. Men de andre utgavene av M3 så er Tesla det beste kjøpet i dag med tanke på hva en får for pengene?

Lenke til kommentar
Trestein skrev (1 minutt siden):

30dollar i timen for å lære en håpløs datamaskin å kjøre bil. Millioner av timer og km og kjører fremdeles dårligere enn en 16 åring med 20 timer bak rattet. Det er jo i det minste morsomt!

Tror ikke vi så samme video, og ja den er ikke perfekt. Men i mange tilfeller fungerer den bra over lengre tid og langt bedre enn andre biler Som hadde kjørt rett i veggen. Inkluder min egen med det gamle systemet

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Tror ikke vi så samme video, og ja den er ikke perfekt. Men i mange tilfeller fungerer den bra over lengre tid og langt bedre enn andre biler Som hadde kjørt rett i veggen. Inkluder min egen med det gamle systemet

Som sagt så må den kjøre 500 millioner km uten en dødsulykke for å kjøre like bra som en gjennomsnittlig norsk sjåfør. Videoene må bli ganske kjedelige før det skjer

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (4 minutter siden):

Så M3P er overpriset ut i fra kvaliteten en får sammenlignet med for eksempel BMW?

Slik jeg tolker folk her inne så kjøper en ikke M3P, da går en får BMW som er langt bedre kvalitet. Men de andre utgavene av M3 så er Tesla det beste kjøpet i dag med tanke på hva en får for pengene?

Om den er overpriset kommer ann på hvilke preferanser man har. Det er ikke noe fasit. JEG synes performance utgaven er overpriset i forhold til hva man får, mens andre bør ikke synes det. 

Men i4 M50 er faktisk så vidt jeg vet den absolutt eneste bilen som truer model Performance slik jeg ser det. Uten M50 hadde Tesla vært alene med en slik bil til den prisen med den rekkevidden etc. 

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (7 minutter siden):

Det var da voldsomt til overfortolkning. Jeg mener selvsagt at de fleste står over både i4 M50 og TM3P fordi de kraftigste bilmodellene sjeldent gir så mye merverdi at det er verdt å betale "premiumpris". Folk kjøper dog heller ikke mye i4 M40.

Både TM3 RWD/AWD og TMY RWD/AWD gir for de fleste nok for pengene, og det er lite som er verdt å betale mer for, enn eventuelt plass (derfor selger TMY mer enn TM3) og ev. AWD som vi nordmenn er så glad i, selv om de fleste har relativt lite bruk for AWD.

Men er selvsagt kjekt å ha, og krever mindre av sjåføren når forholdene er litt vanskeligere. Så når prisforskjellen er liten, så velger folk gjerne å betale mer for det.

Samme så vi for endel år siden, når xDrive "bare" kostet 30-40 K mer enn RWD-utgavene. Ble heller få som kjøpte bilene som RWD når prisforskjellen ble så liten, selv om folk flest ikke skjønte at det kunne bety langt større kostnader til dekk om man sleit ut bakdekkene eller punkterte.

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (4 minutter siden):

Om den er overpriset kommer ann på hvilke preferanser man har. Det er ikke noe fasit. JEG synes performance utgaven er overpriset i forhold til hva man får, mens andre bør ikke synes det. 

Jeg spurte basert på hva andre her sa, om at Bmw holder langr bedre kvalitet og bare koster 20 000 mer. Dette gjelder da M3P vs M50.

Jeg satt 7 timer i en M50 på fredag, så spørs om jeg ikke må tilbringe noen timer i en M3 også snart bare for å ha opplevd den. Jeg som vanligvis kjører en Transit Connect så var det jo en ny verden å kjøre M50. Høydepunkte på hele turen var å kunne ta helt uanstrengte forbikjøringer selv i bratte motbakker. Det var en deilig følelse.

Synes også elektronisk hengerfeste var supert. Hengerfeste gjør de fleste biler stygg, så å kunne hente det frem med et enkelt trykk på en knapp var i like øyne en fin detalj.

Skulle ønske det var litt mer plass i bagasjerommet på den, men det er vel helt feil bil om det er et behov.

Skal uansett få prøvekjørt en M3 jeg også om ikke lenge 🙂

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...