Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

ProphetSe7en skrev (Akkurat nå):

Kan en ikke velge hvilke utgave en ønsker å prøvekjøre? 

Joda, så lenge de har den i butikk. Må signere et dokument før prøvekjøring i salgsskranken og selvfølgelig være tydelig på hvilke utgave man har lyst til å prøve. Var sånn jeg gjorde det forrige uke da jeg prøvde nye Y Juniper. Hadde muligheten til å prøvekjøre M3P også. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Iterion skrev (3 minutter siden):

Joda, så lenge de har den i butikk. Må signere et dokument før prøvekjøring i salgsskranken og selvfølgelig være tydelig på hvilke utgave man har lyst til å prøve. Var sånn jeg gjorde det forrige uke da jeg prøvde nye Y Juniper. Hadde muligheten til å prøvekjøre M3P også. 

Men slikt burde jo være avklart på forhånd så en ikke får bomtur. Hadde vært bedre om tilgjengelige utgaver for prøvekjøring var i appen slik at en kan bestille riktig i forkant.

• Liker 1
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (5 minutter siden):

Men slikt burde jo være avklart på forhånd så en ikke får bomtur. Hadde vært bedre om tilgjengelige utgaver for prøvekjøring var i appen slik at en kan bestille riktig i forkant.

Ja sant det. Har aldri gjort det vi app før, da må man vel sende en melding til serviceteamet, men kan ta tid å få svar der..Det beste er nok å ringe salgsavdelingen å høre om de har utgaven man vil prøvekjøre, i butikk. 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (3 timer siden):

Jeg mener også det skal mye til for at Tesla Model 3 Performance skal føles som en bedre bil enn BMW i4 M50 siden den koster omtrent det samme. Men samtidig er jeg uansett kun interresert i å oppleve forskjellene på godt og vondt. :) 

Ja er vel strengt tatt akkurat det eg sier?

Bmw i4m50 MÅ være bedre. Noe annet vil være helt latterlig. Resultatet er gitt. Ser at du mistolket det. Men var nå engang ikke det eg mente.

Lenke til kommentar
Jotun skrev (18 minutter siden):

Ja er vel strengt tatt akkurat det eg sier?

Bmw i4m50 MÅ være bedre. Noe annet vil være helt latterlig. Resultatet er gitt. Ser at du mistolket det. Men var nå engang ikke det eg mente.

Var det ikke 20 000 som skilte disse bilene ut i fra hva som ble sagt her tidligere?

Hvorfor MÅ den være bedre basert på en så liten forskjell i pris? Med så lik pris så burde vel i teorien bilene fremstå rimelig likt?

Endret av ProphetSe7en
  • Liker 1
Lenke til kommentar
53 minutes ago, ProphetSe7en said:

Var det ikke 20 000 som skilte disse bilene ut i fra hva som ble sagt her tidligere?

Hvorfor MÅ den være bedre basert på en så liten forskjell i pris? Med så lik pris så burde vel i teorien bilene fremstå rimelig likt?

Var det ikke startpris på kampanje vs speccet bil med ekstrautstyr? Model 3 performance begynner jo på 534 tusen.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (5 minutter siden):

M60 er vel det som er nærmest P-utgaven, kommer nå i 25 og den vil nok koste endel mere...

M50 er mer som å sammenligne med TM3 AWD

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (4 timer siden):

Min startet vel på 599k med kmpanjen og var allerede godt utstyrt. Men jeg la til supercharge pakken til 50k også ble det litt rabatter etc. så endte vel på 642k eller noe. 

angående kommentaren om at "svaret er gitt" lenger opp så må det vel være åpenbart at jeg ikke gidder å stå opp kl. 07:00 frivillig lørdag morgen samt kjøre to mil for å prøvekjøre en Tesla KUN for å lage kvalme om bilen. SÅ mye tid til ogers har jeg ikke. 

Jeg gjør dette fordi jeg nå har vært delaktig i denne Tesla tråden i lang tid og jegbhar kun sittet i en stillestående Model 3 ganske nylig, men ikke kjlrt en Tesla på 5 år ish. Den kjøreturen husker jeg ikke så mye av heller. 

Men klart, når en Tesla koster 20k mindre enn den jeg har (riktignok Performance utgaven) så må det være lov og forvente at den leverer. Nå er det ikke sikert jeg får performance utgaven, men da får jeg vertfall et førsteintrykk av resten av bilen med tanke på kjørekomfort, støy, ergonomi etc. 

Ikke lett å forstå seg på disse prisene, nå dukket denne opp:

image.thumb.png.1b9b63d34ca4bccfb321af05b3c34fe6.png

Så er det jo ett hav av utstyr å gå igjennom. At model 3 nå koster 20 mindre enn din bil med tilsvarende utstyr har jeg store tvil om. Model 3 med "alt" koster vell ca 650. Hva koster i4 M50 med alt? 

Så er det nok forskjell mellom utstyret da BMW garantert tilbyr en del mer luksus etc. Og tesla tilbyr nok noen småting som ikke BMW gjør muligens. 

Men uansett så håper jeg du hadde en fin kjøretur :)

Lenke til kommentar
Iterion skrev (2 timer siden):

Ok. Sykt mye bil for pengene du får der da! Har du prøvekjørt den før du bestilte den også eller? Og kommer din med 21" felger? Og hvilken farge? Den prisen der er faktisk billigere enn det folk prøver å selge for på Finn.no hehe.

Men jeg er skeptisk til støynivå, byggekvalitet og pris over tid på den for å være ærlig så tror ikke det blir noe av. Har vært en del småplukk på min TM3. Hadde vært interessant å prøvekjørt YP så klart. Men blir jo mye av det samme som jeg har nå, bare i litt større utgave og litt bedre akselerasjon. 

Ja, prøvekjørte, riktignok ikke performance. Og ja, 21", blå, svart interiør. Er litt dekkstøy på motorveien, men i vanlig bykjøring er den like stille som de fleste elbiler. Byggekvalitet er top notch, men er jo litt urolig for hva jeg vil få når jeg en gang skal selge den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (47 minutter siden):

Ikke lett å forstå seg på disse prisene, nå dukket denne opp:

image.thumb.png.1b9b63d34ca4bccfb321af05b3c34fe6.png

Så er det jo ett hav av utstyr å gå igjennom. At model 3 nå koster 20 mindre enn din bil med tilsvarende utstyr har jeg store tvil om. Model 3 med "alt" koster vell ca 650. Hva koster i4 M50 med alt? 

Så er det nok forskjell mellom utstyret da BMW garantert tilbyr en del mer luksus etc. Og tesla tilbyr nok noen småting som ikke BMW gjør muligens. 

Men uansett så håper jeg du hadde en fin kjøretur :)

Med BMW i4 M50 så får du "alt" utstyr om du velger Supercharged utstyrspakken. Og da kommer det ut med 659 000 i konfiguratoren jeg har satt opp nå. Så kan en selvfølgelig legge til større felger, div. individual valg, bøttestolene (som jeg personlig ikke er fan av da komfort setene er bedre å sitte i med min kropp) og M-Performance bremser og dekk for å drive prisene opp. Men er enklest å forholde seg til utstyrspakkene hvor supercharged har "alt". Men ja en har langt flere valg i konfiguratoren som kan drive prisen opp.  

image.thumb.png.641e837db791230e11c22e813f7e6e54.png

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 time siden):

Med BMW i4 M50 så får du "alt" utstyr om du velger Supercharged utstyrspakken. 

Får ikke alt utstyr i supercharged.
Man må fremdeles legge til disse fire utstyr og en pakke manuelt :

M-Carbon eksteriør pakke 27.800
M-Carbon interiørlister 6000
Active Protection 3500
Galvaniske brytere i dører 1000
M Sport Package pro 9500

Da er man på (659.900+47800) - 707.700

I tillegg 

Hjulvalg:
Annet enn 18" hjul til kr.0,.
20" 868M performance hjul 255/285 24.300
M-teknologi pakke 3000

Setevalg:
Valg av andre enn sportsseter i vernasca skinn :
Eks 
Sportsseter i Merino skinn 11.500
M-Sport seter 9900

Lakkvalg:
Velge annen farge enn Fire red, Mineral white, Alpine white, Brooklyn gray, Cape york green, Black sapphire, Portimao blue til kr.0,-
Som Dravit grå eller Tanzanite 9600, frozen gray eller frozen portimao 39.000/ eller annen fra individuell programmet fra 50.000-100.000

Sist jeg snakket med min selger i forbindelse med prøvekjøring/lån av en i5-M60 og kom innom i4M50 kampanjene var fullycharged kampanje modell 599.900 kjøpt hos forhandler  inkludert 18" vinterhjul, moms og vektavgiften i kampanjeprisen. Altså pris ferdig "på veien".
Usikker på om samme gjelder supercharged kampanjen til 659.900

Endret av Syar-2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (40 minutter siden):

Med BMW i4 M50 så får du "alt" utstyr om du velger Supercharged utstyrspakken. Og da kommer det ut med 659 000 i konfiguratoren jeg har satt opp nå. Så kan en selvfølgelig legge til større felger, div. individual valg, bøttestolene (som jeg personlig ikke er fan av da komfort setene er bedre å sitte i med min kropp) og M-Performance bremser og dekk for å drive prisene opp. Men er enklest å forholde seg til utstyrspakkene hvor supercharged har "alt". Men ja en har langt flere valg i konfiguratoren som kan drive prisen opp.  

image.thumb.png.641e837db791230e11c22e813f7e6e54.png

Nå er jeg enda mer forvirret over prisen til bavaria Molde🤣

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (12 minutter siden):

Nå er jeg enda mer forvirret over prisen til bavaria Molde🤣

Jeg har sett på utvalget du har spurt om på bmw sidene. Og du postet screenshot av den dyreste av 17 "tilgjengelige nå" i4M50 fra Bavaria Molde.
Som fra laveste er 616.000
Hvorfor ?

Endret av Syar-2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (6 minutter siden):

Jeg har sett på utvalget du har spurt om på bmw sidene. Og du postet screenshot av den dyreste av 17 "tilgjengelige nå" i4M50 fra Bavaria Molde.
Som fra laveste er 616.000
Hvorfor ?

Jeg googlet bmw i4 m50 og den dukket opp når jeg trykket på linken, derfor:) jeg laget den ikke selv. 

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (4 minutter siden):

Veldig rart at bavaria molde viser topp versjonen, er vell mest normalt å vise "fra" priser. Men da ser en jo at det er ca 100k mellom topp M50 og M3P. Dog får en nok en god del ekstra for disse 100k som nevnt tidligere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...