bzzlink Skrevet fredag kl 15:54 Del Skrevet fredag kl 15:54 (endret) 1 hour ago, Papirkurven said: Satt å lekte meg litt med skjermen i teslaen i går, mye å sette seg inn i. Fant da en modus hvor den lager prompelyder når jeg slår på blinklysene.. Både jeg og dama lo godt da..🤣 Det er jo helt latterlig barnslig og unødvendig, men igjen veldig gøy 😅 Hver gang unga har sittet alene i bilen, så har de satt på fart on turn-signal. Og så ler de seg skakke første gang jeg blinker. jeg elsker å høre unga le, så elsker den funksjonen. Og nisseslede funskjonen har nå blitt en tradisjon når vi skal ut å kjøre i jula, tror nesten jeg hadde savna det, får julestemning når unga skriker om å sette på bjelleklang når man svinger Endret fredag kl 16:00 av bzzlink 1 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet fredag kl 16:12 Del Skrevet fredag kl 16:12 On 3/27/2025 at 3:46 PM, Bjerknez said: Det med at lakken detter av og Tesla nekter å gjøre opp for seg er kanskje det værste punktet for min del. Tingretten: Tesla har for dårlig lakk https://www.motor.no/aktuelt/tingretten-tesla-har-for-darlig-lakk/310711 3 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet fredag kl 16:46 Del Skrevet fredag kl 16:46 bzzlink skrev (51 minutter siden): Hver gang unga har sittet alene i bilen, så har de satt på fart on turn-signal. Og så ler de seg skakke første gang jeg blinker. jeg elsker å høre unga le, så elsker den funksjonen. Og nisseslede funskjonen har nå blitt en tradisjon når vi skal ut å kjøre i jula, tror nesten jeg hadde savna det, får julestemning når unga skriker om å sette på bjelleklang når man svinger Tror mine hadde tatt bussen! 3 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet fredag kl 16:56 Del Skrevet fredag kl 16:56 9 minutes ago, Trestein said: Tror mine hadde tatt bussen! Føler med dem. Står på dag og natt for å skjerme familien min mot å måtte ta offentlig transport 2 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet fredag kl 16:56 Del Skrevet fredag kl 16:56 Ja er ikke alle foreldre som er like gode med barna sine 🤷 like greit å innse. 3 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet fredag kl 16:59 Del Skrevet fredag kl 16:59 Syar-2003 skrev (2 timer siden): Tesla model 3 ny og ganmel Nederst bil er mye finere, syns jeg da. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet fredag kl 17:01 Del Skrevet fredag kl 17:01 Jotun skrev (3 minutter siden): Ja er ikke alle foreldre som er like gode med barna sine 🤷 like greit å innse. Hadde jeg kommet kjørende med det billigste av det billige med prompelyder når jeg blinket tror jeg de hadde latt som om de ikke kjente meg! 3 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet fredag kl 17:17 Del Skrevet fredag kl 17:17 Trestein skrev (15 minutter siden): Hadde jeg kommet kjørende med det billigste av det billige med prompelyder når jeg blinket tror jeg de hadde latt som om de ikke kjente meg! Nå er jeg tilhenger av kollektivtransport selv, men når det ikke er mulig må det da være positivt å få unga til å le, eller? 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet fredag kl 17:21 Del Skrevet fredag kl 17:21 frohmage skrev (1 minutt siden): Nå er jeg tilhenger av kollektivtransport selv, men når det ikke er mulig må det da være positivt å få unga til å le, eller? Det er ikke alle barn som liker at foreldrene kjører rundt å lager prompelyder. Jeg er veldig glad i å kjøre bus eller tog. Ikke fullt så glad i fly 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet fredag kl 17:21 Del Skrevet fredag kl 17:21 Bruker å sette på en fjærtelyd på høytalern der ungen sitter og skylde på dem. De holder på å flire seg i hjel. 3 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet fredag kl 17:22 Del Skrevet fredag kl 17:22 Just now, Trestein said: Det er ikke alle barn som liker at foreldrene kjører rundt å lager prompelyder. Heldigvis en helt valgfri funksjon å bruke så de unga som ikke liker det kan jo få slippe. 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet fredag kl 17:26 Del Skrevet fredag kl 17:26 Complexity skrev (3 minutter siden): Heldigvis en helt valgfri funksjon å bruke så de unga som ikke liker det kan jo få slippe. Ja de kan velge å ta bussen om faren sitter å lager prompelyder i bilen 2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet fredag kl 18:30 Del Skrevet fredag kl 18:30 1 hour ago, Trestein said: Ja de kan velge å ta bussen om faren sitter å lager prompelyder i bilen Tror nok noen kommer til å banke på døren min om jeg sender unga i barnehagen alene med bussen 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet fredag kl 18:36 Del Skrevet fredag kl 18:36 Da har jeg kommet hjem fra både service og prøvekjøring av nye Tesla Y Juniper. Førsteinntrykket av bilen: Skjermen er utrolig responsiv ift skjermen på 2021 TM3/Y. Utrolig behagelig å kjøre, mye lavere støynivå enn TM3 og gamle Y, så de har tydeligvis forbedret isoleringen kraftig Forholdsvis responsiv å kjøre, men selvsagt ikke like leken som TM3. Bremsene på den jeg fikk utdelt virket forholdsvis sløve som jeg stusset over Høyere kvalitet på interiør og kjekk ny løsning med de elektriske knappene for justering av bakseter Liker dessverre ikke utseendet nok på bilen til at keg kommer til å kjøpe den Over til servicen på min TM3. Fikk bytta baklykt for sikkert 3-4 gang med pga vedvarende kondens. Dette bekymrer meg litt. Hva da etter endt garanti når det er feil i designet av baklyktene deres? Fikk også dekt rust på innsiden av bakluken. Står at hele bakluken må byttes i appen men tror det er snakk om lakkering, da hun jeg prata med nevnte det. Fikk ikke dekt rust ved hjulbuen pga mangel på skvettlapp. Misfornøyd med det så klart, håpa de kunne ta det på goodwill, men ikke denne gangen gitt. Det er uansett ikke den største skaden å utbedre, selv om jeg mener skaden oppstod pga skvettlappen som var der, og ikke pga steinsprut etter den falt/knakk av. Men sånt er vanskelig å bevise så klart… 2 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet fredag kl 18:50 Del Skrevet fredag kl 18:50 Trestein skrev (1 time siden): Hadde jeg kommet kjørende med det billigste av det billige med prompelyder når jeg blinket tror jeg de hadde latt som om de ikke kjente meg! Klarer sikkert å gjøre de flaue uten prompelyder i bilen du tenker eg 👍👍 3 4 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet fredag kl 18:54 Del Skrevet fredag kl 18:54 (endret) 20 minutes ago, Iterion said: Over til servicen på min TM3. Fikk bytta baklykt for sikkert 3-4 gang med pga vedvarende kondens. Dette bekymrer meg litt. Hva da etter endt garanti når det er feil i designet av baklyktene deres? 5.5 år nå og aldri bytta mine lykter. Mulig det er klima avhengig om det er designfeil? Uansett 800kr for ny lykt på Aliexpress så man blir ikke ruinert selv om garantien er ute. Virker å være tilsvarende orginal kvalitet på Aliexpressdeler. Er vel fabrikkene til Tesla i kina som lager litt ekstra på kveldstid. Endret fredag kl 18:57 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet fredag kl 19:04 Del Skrevet fredag kl 19:04 Complexity skrev (8 minutter siden): 5.5 år nå og aldri bytta mine lykter. Mulig det er klima avhengig om det er designfeil? Uansett 800kr for ny lykt på Aliexpress så man blir ikke ruinert selv om garantien er ute. Virker å være tilsvarende orginal kvalitet på Aliexpressdeler. Er vel fabrikkene til Tesla i kina som lager litt ekstra på kveldstid. Vanskelig å si, noe er det i alle fall. Neida det er ikke så ille, men handler jo ikke om det egentlig. De bør jo egentlig utbedre den baklykten da når det skjer gang på gang vettu. Gidder jo ikke å betale sånt selv når det handler om produksjons svakhet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet fredag kl 19:25 Del Skrevet fredag kl 19:25 Grufman bil har mange beskrivende reprasjosvideoer på tesla, både på fb og yt. Her går de gjennom en model s 2019 med "simbassäng" i baklyktene. Og det har med dårlig design å gjøre. 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet fredag kl 20:11 Del Skrevet fredag kl 20:11 (endret) Jotun skrev (1 time siden): Klarer sikkert å gjøre de flaue uten prompelyder i bilen du tenker eg 👍👍 Ja en billig sliten lada eller amcar gjør nok susen. Helst med mor og far i fullt cowboyutstyr og cøntry på radioen. Da slipper man prompelyder. Endret fredag kl 20:11 av Trestein 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet fredag kl 20:15 Del Skrevet fredag kl 20:15 Hehe. Tror du er på sporet av noe! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå