Salvesen. Skrevet fredag kl 14:26 Del Skrevet fredag kl 14:26 Syar-2003 skrev (Akkurat nå): Du får kanskje gjøre highland sammenlikningen din mot i4 lci (2025 modell) da den også fikk en facelift fra Juli 24 produksjon 🙂 Det blir litt arbeid da elbilstatistikk kun har en rad for i4 😕 Dog sliter jeg veldig med å se hva som er endret: 2 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet fredag kl 14:34 Del Skrevet fredag kl 14:34 Snowleopard skrev (Akkurat nå): Kan du hente inn bilder så man ser om det er noe større forskjell som folkflest ser, og ikke bare ihuga BMW-fans? Bare sånn at f.eks. bilder jeg finner, ikke er de to forskjellige. På forhånd takk! Jeg bare påpeker det. Å finne bilder for å "bevise" en facelift gidder jeg ikke og de som ønsker å se klarer det nok selv. Kort : Helt ny og tydelig lysprofil på hovedlykter og baklys , ny grill - blir mer eller mindre samme elementer som faceliften til model 3. Det er mange endringer innvendig også. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet fredag kl 14:39 Del Skrevet fredag kl 14:39 Syar-2003 skrev (Akkurat nå): Jeg bare påpeker det. Å finne bilder for å "bevise" en facelift gidder jeg ikke og de som ønsker å se klarer det nok selv. Kort : Helt ny og tydelig lysprofil på hovedlykter og baklys , ny grill - blir mer eller mindre samme elementer som faceliften til model 3. Det er mange endringer innvendig også. Altså nesten ikke synlig for de som ikke er langt over normal interesse-sfære! De bildene @Salvesen. visste, skal man ha godt blikk for å merke forskjell på, så for de fleste blir det da samme bilen. Innvendige forskjeller ser man selvsagt ikke utenfra, om man ikke står og nistirrer inn vinduet, når bilen står stille. De fleste ser godt forskjell på en Highland/ikke-Highland, spesielt når man ser de begge langs veien. Samme med Juniper/ikke-Juniper. Der er det mer enn tydelige forskjeller fra fornt og bak, selv om sideprofilen ser temmelig lik ut. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet fredag kl 14:41 Del Skrevet fredag kl 14:41 Syar-2003 skrev (4 minutter siden): Jeg bare påpeker det. Å finne bilder for å "bevise" en facelift gidder jeg ikke og de som ønsker å se klarer det nok selv. Kort : Helt ny og tydelig lysprofil på hovedlykter og baklys , ny grill - blir mer eller mindre samme elementer som faceliften til model 3. Det er mange endringer innvendig også. Du kan ikke være seriøs? Du tenker at disse bilene har tilsvarende endringer? For meg ser det ut som at i4 har samme panser, front fanger og side paneler. Model 3 har endret alle disse tingene. Jeg er dog enig i at ingen av de har hatt enorme oppgraderinger. Men jeg hadde aldri hatt kjangs til å se i4 facelift ved forbipassering. Ser ut som eneste måte er led stripene i lyktene egentlig. Evt grillen som du nevner men jeg sliter med å se forskjellen på bilder, kanskje lettere i virkeligheten? Men nå innser jeg selv at jeg starter en diskusjon som ikke trengs og bør være i tråden, sorry og la oss snakke videre om Tesla 😛 2 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet fredag kl 14:42 Del Skrevet fredag kl 14:42 Tesla model 3 ny og ganmel 3 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet fredag kl 14:44 Del Skrevet fredag kl 14:44 Snowleopard skrev (Akkurat nå): Altså nesten ikke synlig for de som ikke er langt over normal interesse-sfære! De bildene @Salvesen. visste, skal man ha godt blikk for å merke forskjell på, så for de fleste blir det da samme bilen. Innvendige forskjeller ser man selvsagt ikke utenfra, om man ikke står og nistirrer inn vinduet, når bilen står stille. De fleste ser godt forskjell på en Highland/ikke-Highland, spesielt når man ser de begge langs veien. Samme med Juniper/ikke-Juniper. Der er det mer enn tydelige forskjeller fra fornt og bak, selv om sideprofilen ser temmelig lik ut. Et utklipp fra en artikkel i Fredrikstad blad (som er bak betalingsmur) Artikkelen er fra 2025: Sitat Tesla er fortsatt det mest solgte personbilmerket i Fredrikstad. De leverte 362 biler ifjor og har en markedsandel på 15.9 prosent. Tesla klarte endog en liten økning fra 2023. Deretter følger VW, Toyota, Volvo, Audi, BMW, Skoda, MG, Peugeot og Huyndai blant de 10 mest solgte. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet fredag kl 14:46 Del Skrevet fredag kl 14:46 (endret) Syar-2003 skrev (4 minutter siden): Tesla model 3 ny og ganmel Tror det er svært få som mener at det er store forskjeller mellom Tesla modeller når en ser de i fra siden. Dette gjelder alle bilene og alle facelifts EDIT: tør dog å påstå at det er samme situasjon for i4 fra siden Endret fredag kl 14:47 av Salvesen. 2 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet fredag kl 14:49 Del Skrevet fredag kl 14:49 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Du kan ikke være seriøs? Du tenker at disse bilene har tilsvarende endringer? For meg ser det ut som at i4 har samme panser, front fanger og side paneler. Model 3 har endret alle disse tingene. Jeg er dog enig i at ingen av de har hatt enorme oppgraderinger. Men jeg hadde aldri hatt kjangs til å se i4 facelift ved forbipassering. Ser ut som eneste måte er led stripene i lyktene egentlig. Evt grillen som du nevner men jeg sliter med å se forskjellen på bilder, kanskje lettere i virkeligheten? Men nå innser jeg selv at jeg starter en diskusjon som ikke trengs og bør være i tråden, sorry og la oss snakke videre om Tesla 😛 Fakta er at både Model 3 OG i4 har fått en faclift. At du ikke gidder å ta det til deg får så være 😝. Du startet det med a samnenlikne solgte. Model 3 har faktisk fått en ny design i plastic bumper foran , det er en ekstra endring. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet fredag kl 14:51 Del Skrevet fredag kl 14:51 Syar-2003 skrev (1 minutt siden): Fakta er at både Model 3 OG i4 har fått en faclift. At du ikke gidder å ta det til deg får så være 😝. Du startet det med a samnenlikne solgte. Model 3 har faktisk fått en ny design i plastic bumper foran , det er en ekstra endring. Jeg benekter det ikke jeg, men som flere påpeker sliter jeg med å se store forskjeller som en merker uten å vite om de. Jeg mener det ikke stemmer for front og bak for model 3. Uansett så har jeg ikke tall som sagt, da jeg bruker elbilstatistikk som ikke diffrensierer på modellene. Men som sagt, var helt feil diskusjon å gå inn i her så håper vi kan gå videre 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet fredag kl 14:54 Del Skrevet fredag kl 14:54 (endret) Jeg ville trodd det var nøyaktig samme BMW bare med annen config for lyktene.. Model 3 (den gamle) har også hatt to forsjellige lykter på samme modell. Endret fredag kl 14:56 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet fredag kl 15:07 Del Skrevet fredag kl 15:07 Dette er i elbil statistikken totalt 1. Nissan Leaf ~81.000 2. Tesla Model Y ~69.000 3. Tesla Model 3 ~49.000 . . . 31. BMW i4 ~7.800 Sjansen for oftere å se en tesla 3 eller Y (uansett facelift eller ei ) er ganske åpenbar. Så får øynene og personen som ser godt eller dårlig endringer mellom facelifter bli en annen diskusjon 😂 3 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet fredag kl 15:40 Del Skrevet fredag kl 15:40 Det er altså heeeeeeelt ufattelig hvor mange idiotiske diskusjoner det går an å ha her inne der det vinkles negativt mot Tesla. Minnes fortsatt frunk. Nei det var bare drit for om man fylte den med bananer så kom alle passasjerene til å dø i en kollisjon. Kanskje. Man kunne aldri vite. Ufattelig farlig var det uansett. Og hvertfall ikke noe som helst positivt forbundet med det. Selvsagt hadde det vært veldig kult å hatt en bil ingen andre har. Men det har hverken Tesla eller bmw eierne her i tråden. Og eg har hatt Mondeo og har en leaf i tillegg, så gjett to ganger på hvor mye inni brunøyet denne ufattelig kjedelige diskusjonen bryr meg. Ædi bædi. Ingen har kjøpt lik bil som meg. Det er utrooolig positivt at så få vil ha bilen eg kjøre. For det betyr nemlig at den er bedre enn din. Og pappaen min er sterkere enn din, for han har gravemaskin. E d mulig...... 1 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet fredag kl 15:43 Del Skrevet fredag kl 15:43 59 minutes ago, Salvesen. said: panser, front fanger og side paneler. Model 3 har endret alle disse tingene. Panser ser da temmelig likt ut. Man kan sikkert se i delekatalogen om det har samme delenummer. Når man ser bilen sånn forfra ser man hvor lite de egentlig har endret. Lykter og sideskjermer er endret en del. Frontfanger er prikk lik unntatt tåkelys er fjernet og man har laget en "kant" på fangeren. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet fredag kl 15:44 Del Skrevet fredag kl 15:44 Vi var 5 stk som ventet i Tesla Lounge på ny bil. Tre skulle ha Juniper og 2 inkl. meg selv skulle ha TMY Performance. Det hele tok 5 minutter og jeg kjørte fornøyd ut porten. Stod flere biler i utleveringshallen og nesten alle var Juniper. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet fredag kl 15:45 Del Skrevet fredag kl 15:45 (endret) kremt skrev (11 minutter siden): Panser ser da temmelig likt ut. Man kan sikkert se i delekatalogen om det har samme delenummer. Når man ser bilen sånn forfra ser man hvor lite de egentlig har endret. Lykter og sideskjermer er endret en del. Frontfanger er prikk lik unntatt tåkelys er fjernet og man har laget en "kant" på fangeren. Ja det er endret, og frontfanger er også endret(åpenbart). Ja jeg påstår ikke at det er store endringer, tvert i mot har jeg påpekt dette. Jeg mener bare at de er større en den andre nevnte bilen. Men hey, nå går vi videre folkens! EDIT: delenummer Endret fredag kl 15:55 av Salvesen. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet fredag kl 15:45 Del Skrevet fredag kl 15:45 Olsenhower skrev (Akkurat nå): Vi var 5 stk som ventet i Tesla Lounge på ny bil. Tre skulle ha Juniper og 2 inkl. meg selv skulle ha TMY Performance. Det hele tok 5 minutter og jeg kjørte fornøyd ut porten. Stod flere biler i utleveringshallen og nesten alle var Juniper. Grattis! 1 Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet fredag kl 15:47 Del Skrevet fredag kl 15:47 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Grattis! Takk 🙂 Har holdt meg for å si noe til guttungen på 13 at jeg har kjøpt ny bil så det var stor overraskelse da jeg hentet han ved skolen i dag. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet fredag kl 15:49 Del Skrevet fredag kl 15:49 Olsenhower skrev (1 minutt siden): Takk 🙂 Har holdt meg for å si noe til guttungen på 13 at jeg har kjøpt ny bil så det var stor overraskelse da jeg hentet han ved skolen i dag. Konge! Det blir nok en fin kjøretur Enjoy! 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet fredag kl 15:50 Del Skrevet fredag kl 15:50 Håper ikke du møtte noen andre Teslaer på veien. For det hadde vært utrooooooolig pinlig 1 1 Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet fredag kl 15:51 Del Skrevet fredag kl 15:51 Jotun skrev (Akkurat nå): Håper ikke du møtte noen andre Teslaer på veien. For det hadde vært utrooooooolig pinlig Ja, kjempepinlig 😅 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå