sverreb Skrevet fredag kl 11:27 Del Skrevet fredag kl 11:27 (endret) 28 minutes ago, Evil-Duck said: Jeg har ennå til gode å oppleve nødbremsing mot møtende lastebiler/vogntog med Volvo, Nissan, kia eller BMW-en, men det er ett sted der jeg bor hvor ACC-en til BMW-en misforstår og bremser ned. Der står det en bil parkert langs veien i en slakk sving, som bilen tolker som en stillestående bil i kjørebanen. Så nei, andre systemer er ikke perfekte de heller. Men at Tesla har hatt et mye større problem med fantombremsing enn andre, er nok ingen hemmelighet. Jeg har i hvert fall opplevd nok ganger at Teslaer jeg har ligget bak plutselig hugger inn bremsene, til at man blir litt ekstra obs på å holde god avstand. 😅 Jeg kjører jevnlig fra oslo til norvestlandet i en BMW ix. Kjører på acc/styreassist hele veien på alt fra motorvei til smale veier med M skilt. Det hender feil fartsgrense plukkes opp men jeg har ikke opplevd at den har bremset for trafikk urettmessig, men den kan være ganske konservativ når bilen foran skal svinge av veien. (Jeg har imidlertid fått nødbremsen på en gang i et kryss når motgående bil vimset seg over i feil kjørebane) Endret fredag kl 11:28 av sverreb 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet fredag kl 11:29 Del Skrevet fredag kl 11:29 Evil-Duck skrev (26 minutter siden): Jeg har ennå til gode å oppleve nødbremsing mot møtende lastebiler/vogntog med Volvo, Nissan, kia eller BMW-en, men det er ett sted der jeg bor hvor ACC-en til BMW-en misforstår og bremser ned. Der står det en bil parkert langs veien i en slakk sving, som bilen tolker som en stillestående bil i kjørebanen. Så nei, andre systemer er ikke perfekte de heller. Men at Tesla har hatt et mye større problem med fantombremsing enn andre, er nok ingen hemmelighet. Jeg har i hvert fall opplevd nok ganger at Teslaer jeg har ligget bak plutselig hugger inn bremsene, til at man blir litt ekstra obs på å holde god avstand. 😅 Har akkurat samme erfaring med acc på min I4. Har også opplevd å kjøre bak biler som fatombremser,gjerne etter de har passert en lastebil. Tror teslabjørn har opplevd dette endel. Man finner det i mange av hans streamer av 1000km challenge. Spes ett merke går igjen. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet fredag kl 11:49 Del Skrevet fredag kl 11:49 30 minutes ago, Trestein said: Andre produsenter vet vel brutto og nettokapasitet på batteri når det er nytt. Ellers er jo en slik test meningsløs Huh? Uansett veldig høvelig å enkelt få testet batteriet på en 6-7 år gammel bil man vurderer å kjøpe f.eks FInnes folk der ute som misshandler batteriene sine totalt 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet fredag kl 11:58 Del Skrevet fredag kl 11:58 (endret) Tesla har pusset opp rainbow road modusen nå. Tenker det gir litt bensin på bålet til de som synes Tesla driver med tull. Jeg synes det er litt morsomt. Endret fredag kl 11:58 av Complexity Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet fredag kl 13:37 Del Skrevet fredag kl 13:37 1 hour ago, Complexity said: Tesla har pusset opp rainbow road modusen nå. Tenker det gir litt bensin på bålet til de som synes Tesla driver med tull. Jeg synes det er litt morsomt. Men blir det lettere å selge CT til MAGA-folket når man putter sånne Pride-greier på skjermen? 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet fredag kl 13:39 Del Skrevet fredag kl 13:39 7 hours ago, Hanhijnn said: Jeg vet ikke, men du har kanskje befølt den, siden du spør? Nei, jeg har aldri befølt en Tesla. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet fredag kl 13:44 Del Skrevet fredag kl 13:44 nebrewfoz skrev (4 minutter siden): Nei, jeg har aldri befølt en Tesla. Kan du prøve å bidra med noe saklig i denne tråden? Evt bare droppe det usaklige? På forhånd, takk! 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet fredag kl 13:45 Del Skrevet fredag kl 13:45 (endret) Så den første "private" Y'en her i byen i går når jeg tok taxi hjem fra flyplassen, dog på en tomt som brukes for biler som skal utleveres. Så er nok ikke lenge før de vrimler på veiene her nå! EDIT: Og salget er opp ca 50% mot samme dato sist år(mars måned). Endret fredag kl 13:48 av Salvesen. 2 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet fredag kl 13:51 Del Skrevet fredag kl 13:51 Salvesen. skrev (3 minutter siden): Så den første "private" Y'en her i byen i går når jeg tok taxi hjem fra flyplassen, dog på en tomt som brukes for biler som skal utleveres. Så er nok ikke lenge før de vrimler på veiene her nå! EDIT: Og salget er opp ca 50% mot samme dato sist år(mars måned). Så en på vei til Tesla service idag selv. Sitter å ser på en hvit Tesla Y Juniper nå, men må innrømme at jeg sikler mye mer på den røde TM3 performancen rett foran meg 😂 Er ikke helt solgt på nye Y altså, men kjenner jo at det er mer behagelig å sitte høyt og at det er vesentlig mer plass i den. Utseendet derimot, der er TM3 performance og TM3 Highland mange hakk foran, spør du meg. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet fredag kl 14:01 Del Skrevet fredag kl 14:01 Iterion skrev (8 minutter siden): Så en på vei til Tesla service idag selv. Sitter å ser på en hvit Tesla Y Juniper nå, men må innrømme at jeg sikler mye mer på den røde TM3 performancen rett foran meg 😂 Er ikke helt solgt på nye Y altså, men kjenner jo at det er mer behagelig å sitte høyt og at det er vesentlig mer plass i den. Utseendet derimot, der er TM3 performance og TM3 Highland mange hakk foran, spør du meg. Min utheving. Skal ikke være uenig med deg i det, men når det kommer til alt det praktiske så blir valget enkelt for meg. TMY all the way. 😊 2 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet fredag kl 14:05 Del Skrevet fredag kl 14:05 Hanhijnn skrev (3 minutter siden): Min utheving. Skal ikke være uenig med deg i det, men når det kommer til alt det praktiske så blir valget enkelt for meg. TMY all the way. 😊 Sant det Er å prøvekjører nye Y nå. Merkbart stillere enn min Model 3 kan du si. Veldig uvant å sitte så høyt oppe også. 1 Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet fredag kl 14:06 Del Skrevet fredag kl 14:06 Complexity skrev (2 timer siden): Tesla har pusset opp rainbow road modusen nå. Tenker det gir litt bensin på bålet til de som synes Tesla driver med tull. Jeg synes det er litt morsomt. Satt å lekte meg litt med skjermen i teslaen i går, mye å sette seg inn i. Fant da en modus hvor den lager prompelyder når jeg slår på blinklysene.. Både jeg og dama lo godt da..🤣 Det er jo helt latterlig barnslig og unødvendig, men igjen veldig gøy 😅 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet fredag kl 14:07 Del Skrevet fredag kl 14:07 Skal jeg være ærlig liker jeg utseendet bedre på Juniper enn Model 3. Sistnevnte er jeg så dritt lei av å se at jeg snart går på veggen. Jeg synes Juniper ser mer "voksen" ut. Model 3 er ikke stygg i seg selv, men jeg er nå såpass sær at jeg hater å kjøre rundt i noe som alle andre har. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet fredag kl 14:09 Del Skrevet fredag kl 14:09 Papirkurven skrev (1 minutt siden): Satt å lekte meg litt med skjermen i teslaen i går, mye å sette seg inn i. Fant da en modus hvor den lager prompelyder når jeg slår på blinklysene.. Både jeg og dama lo godt da..🤣 Det er jo helt latterlig barnslig og unødvendig, men igjen veldig gøy 😅 Å herregud.... 😅 Tenk å bruke tid på og implementere noe så utrolig barnslig og ubrukelig. Det er nesten så jeg blir litt flau bare av å høre det. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet fredag kl 14:14 Del Skrevet fredag kl 14:14 Bjerknez skrev (7 minutter siden): Skal jeg være ærlig liker jeg utseendet bedre på Juniper enn Model 3. Sistnevnte er jeg så dritt lei av å se at jeg snart går på veggen. Jeg synes Juniper ser mer "voksen" ut. Model 3 er ikke stygg i seg selv, men jeg er nå såpass sær at jeg hater å kjøre rundt i noe som alle andre har. Det er vell ca like mange i4 på veien som higland model 3.. 1 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet fredag kl 14:19 Del Skrevet fredag kl 14:19 Salvesen. skrev (3 minutter siden): Det er vell ca like mange i4 på veien som higland model 3.. Ikke som jeg har sett. Jeg har sett maks 5 stk. langs veien her i Fredrikstad de siste tre månendene. Å ingen av de fem jeg så var helt like. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet fredag kl 14:22 Del Skrevet fredag kl 14:22 Bjerknez skrev (1 minutt siden): Ikke som jeg har sett. Jeg har sett maks 5 stk. langs veien her i Fredrikstad de siste tre månendene. Å ingen av de fem jeg så var helt like. Statistikk fungerer ikke etter hva du har sett, her er "ekte" tall: i4: 7 852 Highland: 8573 Dette er registrert for landet totalt, det er såklart lokale forskjeller og du kan bo i ett område med lite i4 og mye higland model 3. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet fredag kl 14:23 Del Skrevet fredag kl 14:23 Bjerknez skrev (2 minutter siden): Ikke som jeg har sett. Jeg har sett maks 5 stk. langs veien her i Fredrikstad de siste tre månendene. Å ingen av de fem jeg så var helt like. Så du har sett alle Highland og I4 i hele landet, og da vet bedre enn statistikkene? 🤣 For meg så virka det som du gikk på trynet i argumenteringen her. Vel går det an å individualisere mer på en BMW, men det er jo stort sett lakk og felger fra forhandler som de fleste av oss ser fra utsiden! 2 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet fredag kl 14:24 Del Skrevet fredag kl 14:24 Salvesen. skrev (6 minutter siden): Det er vell ca like mange i4 på veien som higland model 3.. Du får kanskje gjøre highland sammenlikningen din mot i4 lci (2025 modell) da den også fikk en facelift fra Juli 24 produksjon 🙂 2 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet fredag kl 14:25 Del Skrevet fredag kl 14:25 Syar-2003 skrev (Akkurat nå): Du får kanskje gjøre highland sammenlikningen din mot i4 lci (2025 modell) da den også fikk en facelift fra Juli 24 produksjon 🙂 Kan du hente inn bilder så man ser om det er noe større forskjell som folkflest ser, og ikke bare ihuga BMW-fans? Bare sånn at f.eks. bilder jeg finner, ikke er de to forskjellige. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå