Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Iterion said:

Kommer ikke med noe PPF nei, anbefaler sterkt å sette på det på de mest skadeutsatte stedene. Der har jeg gjort. Og selv da har jeg f.eks fått rust på innsiden av bakluken nå som jeg håper å få dekt på garanti. Og noe rust nede ved hjulbuen, bak skvettlapp, som jeg også håper å få dekt. 

Får satse på de er greie på det. Hadde min bil på garantiutløpstest hos NAF og de fant en bitteliten skade inni bakluka som jeg ikke hadde sett engang. Men den kom av gnissing så Tesla tok den på garanti. 

Fikk opplakkert hele rumpa på bilen. Veldig høvelig for det var mange selvskylte skader der som også ble borte da 😅

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (13 minutter siden):

Får satse på de er greie på det. Hadde min bil på garantiutløpstest hos NAF og de fant en bitteliten skade inni bakluka som jeg ikke hadde sett engang. Men den kom av gnissing så Tesla tok den på garanti. 

Fikk opplakkert hele rumpa på bilen. Veldig høvelig for det var mange selvskylte skader der som også ble borte da 😅

Ja håper virkelig det.  Og ikke verst, tror nok det er verdt å ta den garantiutløpstesten hos NAF, de finner ofte ting man selv ikke er klar over :) Skal ta den ila neste år selv. 

Olsenhower skrev (13 minutter siden):

Hvor fikk du du gjort det?

Hos Gumpen Auto. Jeg holder til på Østlandet da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (8 minutter siden):

Hvor vanlig er det at Tesla bråbremser når en møter lastebiler, tross for at de er i motgående kjørebane? Dette høres jo livsfarlig ut, og rart det ikke skrives mer om det med tanke på hvor mange Teslaer som ruller rundt.

Så en av de nye MY i dag. Den ser langt bedre ut enn den gamle modellen. 

Har aldri sett det selv, men har opplevd fantombremsing ved bruk av Cc noen ganger tidligere. Usikker på hvor vanlig det er nå. Har ikke opplevd det på lenge. Men nå bruker ikke jeg Cc veldig aktivt heller..

Jeg synes det er noe som mangler på panseret uten logoen for å være ærlig, men får mest sannsynlig sett den med egne øyne i morgen.  Usikker om jeg synes den ser ble bedre ut enn gamle Y når det kommer til utseendet. 

Endret av Iterion
Lenke til kommentar
30 minutes ago, ProphetSe7en said:

Hvor vanlig er det at Tesla bråbremser når en møter lastebiler, tross for at de er i motgående kjørebane? Dette høres jo livsfarlig ut, og rart det ikke skrives mer om det med tanke på hvor mange Teslaer som ruller rundt.

Blir til stadig justert på i software, men nå er det vel bedre enn noengang på min bil iallefall.

Trikset er å ikke bruke CC eller Autopilot på veier med dårlig midtstripe. Er det godt synlig midtstripe går det fint.

Den tiden hvor de brukte radar + kamera var det til tider katastrofe. Ble en del bedre når de slo av radaren men de har måtte jobbe mye med det alikevell.

Lenke til kommentar
2 hours ago, ProphetSe7en said:

Vet ikke helt hvor vanlig det er. Skjer jo på andre merker også, har inntrykk av at det skjer mye på Tesla, men det har vel med hvilke forum jeg henger på.

Jeg opplever det sjelden selv, men har nok noe med hva slags veier man kjører på er mitt inntrykk.

Synes cc er blitt håpløs etter den curve assist har kommet. Kjenner at jeg ønsker meg tilbake til de første dumme avstands cc

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Emsal said:

Ofte nok til at jeg unngår å bruke CC. Tror det nesten er hver gang det kommer en lastebil mens veien svinger. Mest når veien svinger mot høyre.

Men det går an å slå av emergency brake funskjonen? Mente man kunne det før i hvertfall

Lenke til kommentar
Emsal skrev (4 timer siden):

Ofte nok til at jeg unngår å bruke CC. Tror det nesten er hver gang det kommer en lastebil mens veien svinger. Mest når veien svinger mot høyre.

Hva??

Jeg kjørte bak en Tesla Model Y på landsbygda her jeg bor for ett par uker siden hvor jeg opplevde at Teslaen bremset ganske kraftig midt i en sving helt uten grunn. Men vi møtte en buss. Det har jeg heldigvis ikke opplevd enda med min bil å jeg kjlrer ofte med CC. 

Lenke til kommentar
3 hours ago, Bjerknez said:

Hva??

Jeg kjørte bak en Tesla Model Y på landsbygda her jeg bor for ett par uker siden hvor jeg opplevde at Teslaen bremset ganske kraftig midt i en sving helt uten grunn. Men vi møtte en buss. Det har jeg heldigvis ikke opplevd enda med min bil å jeg kjlrer ofte med CC. 

Har du adaptive cruisecontrol på din BMW? Koster vel sånn 10 tusen ekstra der?

Cruisecontrollen på leafen min vil ikke bremse engang. Tør ikke bruke den i frykt for å glemme meg av å kjøre rett i bilen forran :p

Tesla sin Cruisecontrol er samme som Autopilot bare at man må styre manuelt. Curveassist er jeg heller ikke så veldig fan av. Spesielt ikke om man har feil destinasjon i navigasjonen og bilen bremser for kryss man ikke skal inn alikevell 😅

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 hours ago, bzzlink said:

Men det går an å slå av emergency brake funskjonen? Mente man kunne det før i hvertfall

Det har jeg ikke sjekket. Lurer på om det bare gjelder for AP. Virker som en skummel feature å slå av da, men må sjekkes ut.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (9 minutter siden):

Har du adaptive cruisecontrol på din BMW? Koster vel sånn 10 tusen ekstra der?

Cruisecontrollen på leafen min vil ikke bremse engang. Tør ikke bruke den i frykt for å glemme meg av å kjøre rett i bilen forran :p

Tesla sin Cruisecontrol er samme som Autopilot bare at man må styre manuelt. Curveassist er jeg heller ikke så veldig fan av. Spesielt ikke om man har feil destinasjon i navihasjonen og bilen bremser for kryss man ikke skal inn alikevell 😅

Jeg har adaptive cruise ja. Hva det kostet ekstra vet jeg ikke, men det var sikkert med i en pakke :)

Bruker denne nesten hele tiden faktisk. Har enda ikke opplevd at den bråbremser i svinger når jeg møter lastebiler. Jeg bor på bygda med mye småveier så det skulle jeg merket hvis dette var et problem. 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (15 timer siden):

Jeg er ikke så veldig Tesla motstander som det virker som seru :) 

Jeg ser jo at du bruker det som "smokescreen", men jeg kjøper ikke den. Holdningen din skinner veldig tydelig gjennom her.

Og det gjør nok min også, men med motsatt fortegn. Så vi får bare være enige om å være uenige.

• Liker 3
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (10 timer siden):

Problemet har ikke forsvunnet helt, men det har blitt mye sjeldnere i hvertfall. Jeg vil påstå at jeg opplever det så godt som aldri lenger, men hører at noen fortsatt opplever det. Kan nok variere endel av en eller annen grunn.

ProphetSe7en skrev (10 timer siden):

Ja jeg syns den er griselekker IRL. Mye bedre enn på bildene.

Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (3 minutter siden):

Jeg ser jo at du bruker det som "smokescreen", men jeg kjøper ikke den. Holdningen din skinner veldig tydelig gjennom her.

Og det gjør nok min også, men med motsatt fortegn. Så vi får bare være enige om å være uenige.

Du tar faktisk feil her. 

Grunnen til at jeg stiller spørsmål om de negative tingene om Tesla på måten jeg gjør trigger flere til å svare. En slags "billig" click bait, på en måte. Å så langt har det funket bra :) 

Jeg vurderte Tesla for bare 4 måneder siden. Jeg besøkte Tesla i Sarpsborg, innhentet priser og har en lang epost korrespondanse med Tesla. Det sto til slutt mellom Tesla Model 3 Performance og BMW i4 M50. 

Lenke til kommentar
Emsal skrev (7 timer siden):

Hva? Hos meg var det motsatt. Det var i venstresvingene. For når det kommer en lastebil imot i venstresving, så er det et lite sekund hvor den har kurs rett mot deg, før den fortsetter svingen.

Men i høyresving var spesielt. Har du hørt om flere som har det sånn?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...