Bjerknez Skrevet torsdag kl 14:46 Del Skrevet torsdag kl 14:46 (endret) Bjerknez skrev (27 minutter siden): At DU ikke vet var jeg vel ganske sikker på, men jeg tenkte kanskje hvis det lå noe informasjon rundt dette på det store internettet. jeg er opptatt av både problemer og andre ting med Tesla, fordi det slett ikke er helt umulig jat jeg engang kommer til å skaffe meg en Tesla å da er det greit å følge med litt. Jeg er ikke så veldig Tesla motstander som det virker som seru Men jeg er VELDIG interresert i å vite alle svakhetene med Tesla som dukker opp. At det finnes enkelte svakheter bør ikke være avgjørende. Alle biler har sine svakheter. Det felg greine er for meg en bagatell. Man kjøper jo bare felger fra tredjepart evt. Det med at skjermen er den eneste form for komunikasjon med bilen liker jeg midre, men mye av det kan man venne seg til. Jeg håper også setene får lårstøtte i fremtiden. Det med at lakken detter av og Tesla nekter å gjøre opp for seg er kanskje det værste punktet for min del. Det sitter også litt langt inne å støtte apekatten Musk. De positive sidene har jeg allerede nevnt. Rekkevidden og det faktum at nye Model Y ser ganske bra ut. Billig er den også, i forhold til hva man får. Men det er liksom ikke noe "unikt" og den kommer nok til å bli like vanlig å se langs veien som trafikkskilt på sikt. Endret torsdag kl 14:47 av Bjerknez 1 Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet torsdag kl 14:48 Del Skrevet torsdag kl 14:48 Tesla har nokså tynn lakk, og den er heller ikke fryktelig god, og så henger den sikkert sånn middels på plast og aluminium. Det er en effektiv måte å spare penger på, og redusere vekt. I det store og hele er bilen nokså middels. Helt grei, men den er ikke på høyde med tysk premium. Så koster den også en del mindre. Jeg hadde aldri valgt Tesla om det ikke var for at den dekket behovet for 4x4, 7 seter, hengerfeste og god rekkevidde pluss kampanjerente til en latterlig pris. Da hadde jeg kjørt KIA EV9, Volvo EX90 eller E5008, men de koster fra 200-400 000 mer enn Teslaen. 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet torsdag kl 14:52 Del Skrevet torsdag kl 14:52 Dagens gladsak fra Tesla sabotasje miljøet: 2 1 Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet torsdag kl 15:01 Del Skrevet torsdag kl 15:01 Jeg får bilen min i morgen og skal booke time for keramisk coating ganske raskt. Kommer bilene med plastbeskyttelse enkelte utsatte steder fra fabrikken? 2 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet torsdag kl 15:02 Del Skrevet torsdag kl 15:02 ps5 skrev (8 minutter siden): Dagens gladsak fra Tesla sabotasje miljøet: Ja, bedriver de hærverk med overlegg, så fortjener de all straff de vil få! Uavhengig av hvem de går etter. 3 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet torsdag kl 15:19 Del Skrevet torsdag kl 15:19 13 minutes ago, OJ Doe said: Tesla har nokså tynn lakk Den er kanskje basert på hudtykkelsen til Elon Musk? (Eller @Hanhijnn? 😮) 3 2 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet torsdag kl 15:38 Del Skrevet torsdag kl 15:38 32 minutes ago, Olsenhower said: Jeg får bilen min i morgen og skal booke time for keramisk coating ganske raskt. Kommer bilene med plastbeskyttelse enkelte utsatte steder fra fabrikken? Vet ikke med den nye. Må min var det kun PPF foran bakhjulene så vidt jeg har lagt merke til. Hvis man er nøye med slikt så kan det lønne seg å legge på film på toppen av bakfanger og tersklene. https://www.biltema.no/bil---mc/bilstyling/beskyttelsesfilm/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI5tfynsuqjAMVsPN5BB2hhiPQEAAYASAAEgLlzvD_BwE Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet torsdag kl 15:44 Del Skrevet torsdag kl 15:44 bzzlink skrev (4 minutter siden): Vet ikke med den nye. Må min var det kun PPF foran bakhjulene så vidt jeg har lagt merke til. Hvis man er nøye med slikt så kan det lønne seg å legge på film på toppen av bakfanger og tersklene. https://www.biltema.no/bil---mc/bilstyling/beskyttelsesfilm/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI5tfynsuqjAMVsPN5BB2hhiPQEAAYASAAEgLlzvD_BwE Takk! Jeg har ikke bestilt faceliften, men en av inventarbilene, så da er det noe rundt bakhjulene, altså. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet torsdag kl 16:52 Del Skrevet torsdag kl 16:52 Foran bakhjulene. Litt for lite areal. Hadde byttet de ut. 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet torsdag kl 18:30 Del Skrevet torsdag kl 18:30 Papirkurven skrev (9 timer siden): Jo, jeg mener det hullet i midten. Der er det åpent, som dette bilde (fant på google) men sånn ser mine ut også. På min gamle bil hadde jeg en plastkapsel jeg presset inn i det hullet hvor det står "Nissan" Kjipt at det fortsatt ikke følger med egentlig. Fulgte ikke med på min TM3 heller husker jeg, så jeg ettermonterte de kapslene i midten. Fjerna de plastdeksla ganske så kjapt. Lenke til kommentar
Iterion Skrevet torsdag kl 18:35 Del Skrevet torsdag kl 18:35 Olsenhower skrev (3 timer siden): Jeg får bilen min i morgen og skal booke time for keramisk coating ganske raskt. Kommer bilene med plastbeskyttelse enkelte utsatte steder fra fabrikken? Kan anbefales på det sterkeste. Men hva mener du med plastbeskyttelse? Anbefaler å foliere utsatte områder på bilen, lakken til Tesla er ofte så som så. Lett å få steinsprut osv, så ha det i bakhodet. Og da holder det ikke kun med keramisk coating. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet torsdag kl 18:37 Del Skrevet torsdag kl 18:37 Iterion skrev (Akkurat nå): Kan anbefales på det sterkeste. Men hva mener du med plastbeskyttelse? Anbefaler å foliere utsatte områder på bilen, lakken til Tesla er ofte så som så. Lett å få steinsprut osv, så ha det i bakhodet. Og da holder det ikke kun med keramisk coating. Tenkte PPF, men dyrt å ta hele bilen. Jeg vet det ikke holder med coating, burde hatt ppf på sidedørene og foran på bilen som et minimum egentlig. Lenke til kommentar
Iterion Skrevet torsdag kl 18:43 Del Skrevet torsdag kl 18:43 Olsenhower skrev (4 minutter siden): Tenkte PPF, men dyrt å ta hele bilen. Jeg vet det ikke holder med coating, burde hatt ppf på sidedørene og foran på bilen som et minimum egentlig. Kommer ikke med noe PPF nei, anbefaler sterkt å sette på det på de mest skadeutsatte stedene. Der har jeg gjort. Og selv da har jeg f.eks fått rust på innsiden av bakluken nå som jeg håper å få dekt på garanti. Og noe rust nede ved hjulbuen, bak skvettlapp, som jeg også håper å få dekt. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet torsdag kl 19:17 Del Skrevet torsdag kl 19:17 Iterion skrev (32 minutter siden): Kommer ikke med noe PPF nei, anbefaler sterkt å sette på det på de mest skadeutsatte stedene. Der har jeg gjort. Og selv da har jeg f.eks fått rust på innsiden av bakluken nå som jeg håper å få dekt på garanti. Og noe rust nede ved hjulbuen, bak skvettlapp, som jeg også håper å få dekt. Har du gjort det selv eller fått et firma til å legge det på? Et firma her i Stavanger-regionen som skal ha 25000 for frontpakke Lenke til kommentar
Iterion Skrevet torsdag kl 19:26 Del Skrevet torsdag kl 19:26 Olsenhower skrev (8 minutter siden): Har du gjort det selv eller fått et firma til å legge det på? Et firma her i Stavanger-regionen som skal ha 25000 for frontpakke Fått gjort det proft ja. Kosta 10k, men det var inkl keramisk coating. Ikke full foliert, riktignok. Hva inkl. den frontpakka? 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet torsdag kl 19:28 Del Skrevet torsdag kl 19:28 Iterion skrev (43 minutter siden): Kommer ikke med noe PPF nei, anbefaler sterkt å sette på det på de mest skadeutsatte stedene. Der har jeg gjort. Og selv da har jeg f.eks fått rust på innsiden av bakluken nå som jeg håper å få dekt på garanti. Og noe rust nede ved hjulbuen, bak skvettlapp, som jeg også håper å få dekt. Har du søkt? Hvis du venter til det har utvikler seg så mye at det kan sås tvil om grunnen til rusten, så sliter du med å få det dekket. Lenke til kommentar
Iterion Skrevet torsdag kl 19:30 Del Skrevet torsdag kl 19:30 AL123 skrev (1 minutt siden): Har du søkt? Hvis du venter til det har utvikler seg så mye at det kan sås tvil om grunnen til rusten, så sliter du med å få det dekket. Ja har det. Har time på det i morgen, håper å få det godkjent etter tekniker har sett på det. Tar det samtidig med bremseservice. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet torsdag kl 19:47 Del Skrevet torsdag kl 19:47 Iterion skrev (20 minutter siden): Fått gjort det proft ja. Kosta 10k, men det var inkl keramisk coating. Ikke full foliert, riktignok. Hva inkl. den frontpakka? "Fontpakke inneholder: frontfanger, panser, forskjermer, lykter, a-stolpe, kanaler, innlastingssone, speilhus". 10K var jo en kjekkere pris og spesielt inkl. keramisk coating. Lenke til kommentar
Iterion Skrevet torsdag kl 19:53 Del Skrevet torsdag kl 19:53 Olsenhower skrev (1 minutt siden): "Fontpakke inneholder: frontfanger, panser, forskjermer, lykter, a-stolpe, kanaler, innlastingssone, speilhus". 10K var jo en kjekkere pris og spesielt inkl. keramisk coating. Ok. Ja er jo en vurderingssak hvor mye man vil bruke på det og alt det der. Veldig fornøyd med den prisen jeg fikk ja, kan ikke klage på den. Folien sitter som støpt enda, 3.5 år etter den ble satt på. 25k høres for mye for mye ut kun for delvis PPF. Til den prisen nærmer du deg jo full PPF på en TM3 i alle fall. Mulig den koster litt mer på TMY. Ville bare foliert de mest skade/rustutsatte områdene. Coatingen får frem dybden i lakken og bilvasken blir en lek etter det, det er min erfaring i alle fall. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet torsdag kl 19:56 Del Skrevet torsdag kl 19:56 Iterion skrev (3 minutter siden): Ok. Ja er jo en vurderingssak hvor mye man vil bruke på det og alt det der. Veldig fornøyd med den prisen jeg fikk ja, kan ikke klage på den. Folien sitter som støpt enda, 3.5 år etter den ble satt på. 25k høres for mye for mye ut kun for delvis PPF. Til den prisen nærmer du deg jo full PPF på en TM3 i alle fall. Mulig den koster litt mer på TMY. Ville bare foliert de mest skade/rustutsatte områdene. Coatingen får frem dybden i lakken og bilvasken blir en lek etter det, det er min erfaring i alle fall. Hvor fikk du du gjort det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå