Complexity Skrevet torsdag kl 11:26 Del Skrevet torsdag kl 11:26 5 minutes ago, Bjerknez said: Mulig det... Disse har jeg aldri sett på noen nyregistrerte BMW'er vertfall. Men man velger jo lett bort disse mener jeg. Dem har vertfall et alternativ hvis man vil ha noe som ser bedre ut. Kommer nok etterhvert. Men er dørge kjedelig at 97% av Tesla har orginale like hjul så ville ikke gjort noe om flere bestilte seg noen tredjepart. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet torsdag kl 11:29 Del Skrevet torsdag kl 11:29 Bjerknez skrev (1 time siden): Så halve felgen er egentlig bare plastikk egentlig...? Å du fikk ikke med disse plastbitene slik at du hadde til to sett med hjul? Du har jo selv 20" alu felger med 5 plastikk inserts pr hjul på din BMW - hehe. Aero hjul for forbedret drag rundt hjulene og forbedret rekkevidde med felg inserts av plast driver BMW også med. Men de har ikke gått for heldekkene kapsler (til i4). Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet torsdag kl 11:32 Del Skrevet torsdag kl 11:32 Syar-2003 skrev (1 minutt siden): Du har jo selv 20" alu felger med 5 plastikk inserts pr hjul på din BMW - hehe. Aero hjul for forbedret drag rundt hjulene og forbedret rekkevidde med felg inserts av plast driver BMW også med. Men de har ikke gått for heldekkene kapsler (til i4). Har jeg?? 🤣 Det har jeg ikke engang lagt merke til.... haha. Men hadde ikke slike inserts på vinterhjulene vertfall... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet torsdag kl 11:39 Del Skrevet torsdag kl 11:39 Bjerknez skrev (4 minutter siden): Har jeg?? 🤣 Det har jeg ikke engang lagt merke til.... haha. Men hadde ikke slike inserts på vinterhjulene vertfall... De er skrudd fra baksiden med torx Her bilde av "blank" 862l felg. Du har den nyere 862l som sort/blank er invertert mellom felg og inserts. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet torsdag kl 11:51 Del Skrevet torsdag kl 11:51 Syar-2003 skrev (10 minutter siden): De er skrudd fra baksiden med torx Her bilde av "blank" 862l felg. Du har den nyere 862l som sort/blank er invertert mellom felg og inserts. Okay... allikevel synes jeg nå disse så ganske bra ut. Ser jo ikke ut som om det er noe plastikk der i det hele tatt. Synes kansje dem ser like bra eller bedre ut uten disse på også......? Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet torsdag kl 12:09 Del Skrevet torsdag kl 12:09 bzzlink skrev (2 timer siden): Kan virke som om det er annen senterkopp på nye Y. Bilkomponenter lister bare mutter deksler og ikke senterkopper enda for juniper Det skal forundre meg MYE hvis størrelsen på senterhullet er endret til Juniper. Hva skulle være poenget med det lissom? Er forøvrig MANGE som selger disse senterlokkene på finn.no f.eks. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet torsdag kl 12:13 Del Skrevet torsdag kl 12:13 Complexity skrev (54 minutter siden): Er ikke de billigste BMW felgene også med hjulkapsel? Det kommer nok mere fancy felger til nye Y etterhvert. På Model 3 kan man velge en dyrere felg uten kapsel: DET er IKKE tema. Det er konstant KUN Tesla som alt skal kritiseres på. Hold deg til Tema nå. 😄 1 2 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet torsdag kl 12:39 Del Skrevet torsdag kl 12:39 Hanhijnn skrev (23 minutter siden): DET er IKKE tema. Det er konstant KUN Tesla som alt skal kritiseres på. Hold deg til Tema nå. 😄 Å joda. Jeg kritiserer mer enn gjerne min egen bil hvis den fortjener det. Men plast insertsene på min felg er såpass intigrerte at jeg ikke viste noe om dem før nå. Derfor har BMW klart og implementere disse veldig bra. Jeg skulle helst vært foruten, men det ser ut til at felgen kan se like bra eller kanskje bedre ut uten disse på. Det skal jeg teste på sikt Men dem er som nevnt festet med umbrako fra baksiden og ikke bare "klipset" på, så det blir jo litt styr og fjerne dem... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet torsdag kl 12:43 Del Skrevet torsdag kl 12:43 Litt styr å fjerne idiot dekselet på Teslaen også. Hvertfall de på forrige modell. I tillegg så skader de jo faktisk felgene også. Heeeeeelt tullete opplegg. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet torsdag kl 12:58 Del Skrevet torsdag kl 12:58 Jotun skrev (11 minutter siden): Litt styr å fjerne idiot dekselet på Teslaen også. Hvertfall de på forrige modell. I tillegg så skader de jo faktisk felgene også. Heeeeeelt tullete opplegg. Ikke mye styr å fjerne det. Er bare å nappe det av (sitter godt fast). Men hvis det først har blitt satt på så har det nok allerede ripet opp Gemini-felgene. Og JA, det er heeeeelt tullete opplegg! Dekslene var satt på når jeg hentet ut min TMY. Jeg tok de av straks jeg kom hjem, men da var allerede felgene ripet opp av klipsene. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet torsdag kl 13:04 Del Skrevet torsdag kl 13:04 Bjerknez skrev (19 minutter siden): Men dem er som nevnt festet med umbrako fra baksiden og ikke bare "klipset" på, så det blir jo litt styr og fjerne dem... Torx med lim/klister på gjengetupp. Og felgen blir stygg med synlige skruehull om man fjerner de. Polestar har samme blanke triangel insert design (som også mange andre) Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet torsdag kl 13:04 Del Skrevet torsdag kl 13:04 Tenker at Tesla kommer til å anke denne dommen, men håper at de taper i neste rettsinstans også. https://www.motor.no/aktuelt/tingretten-tesla-har-for-darlig-lakk/310711 Lurer på hvor mange som kommer til å kreve omlakkering hvis denne dommen blir rettskraftig. Er veldig glad min Tesla kom fra Kina, og har bunnsolid lakk. Er nok de tysk-produserte bilene som har for dårlig "miljø-lakk". 1 1 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet torsdag kl 13:09 Del Skrevet torsdag kl 13:09 3 minutes ago, Hanhijnn said: Tenker at Tesla kommer til å anke denne dommen, men håper at de taper i neste rettsinstans også. https://www.motor.no/aktuelt/tingretten-tesla-har-for-darlig-lakk/310711 Lurer på hvor mange som kommer til å kreve omlakkering hvis denne dommen blir rettskraftig. Er veldig glad min Tesla kom fra Kina, og har bunnsolid lakk. Er nok de tysk-produserte bilene som har for dårlig "miljø-lakk". Ganske latterlig å få dekket steinsprut, ja lakken til tesla er ikke all verden men andre biler tåler ikke steinsprut særlig bedre heller. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet torsdag kl 13:14 Del Skrevet torsdag kl 13:14 Hvorfor er egentlig lakken på Tesla så dårlig? Er det dårlig grunning, for lite lakk eller begge deler? Hva er det som gjør at lakken flasser av? En og annen steinsprut må vi leve med alle mann, men ut fra bildene i artikkelen ser jo dette helt jæ*** ut. Ser ut som både klarlakk og baselakk flasser av..? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet torsdag kl 13:19 Del Skrevet torsdag kl 13:19 (endret) Complexity skrev (2 timer siden): Er ikke de billigste BMW felgene også med hjulkapsel? Det er ikke hjulkapsel , men fem stk skrudde inserts mellom alu profilene (skrudd med tx20 fra bakside). Og de er ikke billigste. De fire første på rad 1 er billigere. BMW i4(M50) har 12 ulike felger fra 18" til 20" hvor halvparten av de er kategorisert som aero og har ulikt utseende plast inserts og resten er plain alufelg. Det er inserts mellom spokes på 2,4,5,7,9 og 10. Endret torsdag kl 13:21 av Syar-2003 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet torsdag kl 13:29 Del Skrevet torsdag kl 13:29 Bjerknez skrev (12 minutter siden): Hvorfor er egentlig lakken på Tesla så dårlig? Er det dårlig grunning, for lite lakk eller begge deler? Hva er det som gjør at lakken flasser av? En og annen steinsprut må vi leve med alle mann, men ut fra bildene i artikkelen ser jo dette helt jæ*** ut. Ser ut som både klarlakk og baselakk flasser av..? Ser at du naturligvis antok at dette er normen hos Tesla. Det er heldigvis ikke så dårlig stelt. Men det er noen biler som har dårligere lakk enn resten, og da bør Tesla ta den kostnaden med å fikse opp de bilene. 2 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet torsdag kl 13:37 Del Skrevet torsdag kl 13:37 Hanhijnn skrev (2 minutter siden): Ser at du naturligvis antok at dette er normen hos Tesla. Det er heldigvis ikke så dårlig stelt. Men det er noen biler som har dårligere lakk enn resten, og da bør Tesla ta den kostnaden med å fikse opp de bilene. Neida, jeg trodde ikke at ALLE Teslaene hadde dårlig lakk. Men vet Tesla i det hele tatt hva problemet er og hvor det kommer fra? Kan det være dårlig herding? Jeg tenker da på tidsbesparelsen, siden dem spytter ut så mange biler...? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet torsdag kl 13:59 Del Skrevet torsdag kl 13:59 Hanhijnn skrev (59 minutter siden): Ikke mye styr å fjerne det. Er bare å nappe det av (sitter godt fast). Men hvis det først har blitt satt på så har det nok allerede ripet opp Gemini-felgene. Og JA, det er heeeeelt tullete opplegg! Dekslene var satt på når jeg hentet ut min TMY. Jeg tok de av straks jeg kom hjem, men da var allerede felgene ripet opp av klipsene. Det satt så vannvittig hardt på mine at eg nesten knakk dekselet. Trenger ikke si at det ikke kom på igjen... Hadde noen eg kjøpte på Asia butikk. De var meget fine men ufattelig sprø så de varte en sesong. Angrer på at eg kjipet på felgene. Blå med svarte detaljer er veldig fint. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet torsdag kl 14:03 Del Skrevet torsdag kl 14:03 Bjerknez skrev (22 minutter siden): Neida, jeg trodde ikke at ALLE Teslaene hadde dårlig lakk. Men vet Tesla i det hele tatt hva problemet er og hvor det kommer fra? Kan det være dårlig herding? Jeg tenker da på tidsbesparelsen, siden dem spytter ut så mange biler...? Hvem vet hva Tesla vet, og hva som problemet er? Jeg jobber ikke for Tesla Norge, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med svarene her. Men positivt å se at du er levende opptatt av Tesla-eiernes problemer. Det varmer... 2 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet torsdag kl 14:19 Del Skrevet torsdag kl 14:19 Hanhijnn skrev (7 minutter siden): Hvem vet hva Tesla vet, og hva som problemet er? Jeg jobber ikke for Tesla Norge, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med svarene her. Men positivt å se at du er levende opptatt av Tesla-eiernes problemer. Det varmer... At DU ikke vet var jeg vel ganske sikker på, men jeg tenkte kanskje hvis det lå noe informasjon rundt dette på det store internettet. jeg er opptatt av både problemer og andre ting med Tesla, fordi det slett ikke er helt umulig jat jeg engang kommer til å skaffe meg en Tesla å da er det greit å følge med litt. Jeg er ikke så veldig Tesla motstander som det virker som seru Men jeg er VELDIG interresert i å vite alle svakhetene med Tesla som dukker opp. At det finnes enkelte svakheter bør ikke være avgjørende. Alle biler har sine svakheter. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå