Simkin Skrevet 15. november 2019 Del Skrevet 15. november 2019 (endret) Neste oppdatering (2019.40.1) ser ut til å inneholde forbedring på vindusvisker. https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2019-40.173723/ Får håpe det blir en del bedre enn det er nå Endret 15. november 2019 av Simkin Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 15. november 2019 Del Skrevet 15. november 2019 Nåværende er jo helt håpløs. Auto som aldri slår inn, kort intervall, kontinuerlig og rask kontinuerlig. Totalt sett verre en det jeg har på både bilen fra 95 og 00. Den fra 95 har ikke regnsensor en gang, men du kan enkelt programmere et intervall fra 1-30 sek. Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 16. november 2019 Del Skrevet 16. november 2019 E.C. skrev (4 timer siden): Nåværende er jo helt håpløs. Auto som aldri slår inn, kort intervall, kontinuerlig og rask kontinuerlig. Totalt sett verre en det jeg har på både bilen fra 95 og 00. Den fra 95 har ikke regnsensor en gang, men du kan enkelt programmere et intervall fra 1-30 sek. Auto fungerer helt fint, så lenge man behandler området foran kameraet med Rain-X eller lignende. Da perler vannet seg der istedenfor å legge seg som en hinne, det er lettere for kameraet å behandle. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 16. november 2019 Forfatter Del Skrevet 16. november 2019 Jens Kr. Kirkebø skrev (8 timer siden): Auto fungerer helt fint, så lenge man behandler området foran kameraet med Rain-X eller lignende. Da perler vannet seg der istedenfor å legge seg som en hinne, det er lettere for kameraet å behandle. Rain-X hjelper på ja. Likevel så er dette en dårlig funksjon, har aldri hatt en bil der jeg føler jeg *må* kline på Rain-X for å få vindusviskerne til å i det heletatt .. fungere som normalt. For de er ræva. Skikkelig skikkelig ræva Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 16. november 2019 Del Skrevet 16. november 2019 Det bør da ikke være nødvendig å kline på med Rain-X for at viskerne skal fungere normalt. Jeg brukte Rain-X en gang for rundt 5 år siden. Først var jeg ganske imponert, vannet prellet av uten bruk av viskere. Deretter gikk det over til å være en hvit hinne som ble helt jævlig når det var lav sol eller lys fra andre biler på kvelden. Sorry, men å fjerne Rain-X rester og behandle på nytt hver uke gidder jeg ikke. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 16. november 2019 Forfatter Del Skrevet 16. november 2019 Enig i dette. Håper oppdateringen fikser opp i dette Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. november 2019 Del Skrevet 16. november 2019 Er vell første iterasjon av "deep rain", så blir fort dårligere:p forøvrig synes jeg den har vært ok i det siste, men mangler fortsatt en god del. Opplever dog at de fleste biler med bosch sensor gjør det samme, i varierende grad. Største problemet til 3 er nok design. Sjeldent mye vann over kamera selv om det er mye nede på ruten Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 16. november 2019 Forfatter Del Skrevet 16. november 2019 Tror du er inne på noe der ang. design, fordi dette har jeg lagt merke til også. Tror nesten bilen er såpass aerodynamisk, slik at vannet rett og slett i "lander" på sensoren, litt ala det man noen ganger opplever når det snør, alt snøfnuggene ikke lander på bilen mens du kjører. Likevel så vil jeg si, at jeg aldri har vært borti en dårligere regnsensor-funksjon enn dette. Bilen ønsker regelrett å ha deg blind før den bestemmer seg for å bevege på viskerne. Har f.eks møtt på lastebiler som regelrett pælmer en bøtte med vann på ruta, uten at viskerne har gått. Heldigvis har jeg da vært i autopilot, for det føles unaturlig å måtte "scramble" etter viskerknappen etter man er gjort helt blind. Det er en guffen følelse Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. november 2019 Del Skrevet 16. november 2019 Ikke topp de viskerne nei. Må nesten alltid starte de manuelt på knappen. Hjalp mye med rainX (eller Biltema sin variant som jeg brukte) men virker ikke som det holdt så lenge. Min 2006 Mondeo har mye bedre regnsensor, og reagerer på sekundet om en lastebil splæsjer ruta. Men er det flere som opplever dugg på ruta? Har skjedd flere ganger når jeg kjører inn i tuneller at ruta bare dugger igjen og man blir helt blind. Dugg både utvendig og innvendig. Heldigvis kan man tappe to ganger på frontrutesymbolet for å starte maks luft på ruta men sabla irriterende. Måtte stoppe helt opp en gang og fikk en sint busssjofør bak meg som var hard på tuta Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 16. november 2019 Forfatter Del Skrevet 16. november 2019 Dugg ja? Veldig også på vei inn i tuneller når det vått og rundt 0 grader. Men det kan jo skje uansett, så må nesten bare sitte klar og ha på defrosteren der man veit man støter borti problemet. Strømsåstunnellen i Drammen f.eks er skikkelig ille, særlig når man kommer fra Mjøndalen Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 16. november 2019 Del Skrevet 16. november 2019 E.C. skrev (2 timer siden): Det bør da ikke være nødvendig å kline på med Rain-X for at viskerne skal fungere normalt. Jeg brukte Rain-X en gang for rundt 5 år siden. Først var jeg ganske imponert, vannet prellet av uten bruk av viskere. Deretter gikk det over til å være en hvit hinne som ble helt jævlig når det var lav sol eller lys fra andre biler på kvelden. Sorry, men å fjerne Rain-X rester og behandle på nytt hver uke gidder jeg ikke. Det er kun området foran kameraet som trenger behandling, og det holder med en gang pr. måned eller annenhver. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. november 2019 Del Skrevet 16. november 2019 47 minutes ago, bshagen said: Dugg ja? Veldig også på vei inn i tuneller når det vått og rundt 0 grader. Men det kan jo skje uansett, så må nesten bare sitte klar og ha på defrosteren der man veit man støter borti problemet. Strømsåstunnellen i Drammen f.eks er skikkelig ille, særlig når man kommer fra Mjøndalen Joda, men har kjørt rundt her i de samme tunellene i 11 år nå med mange forskjellige biler og aldri opplevd det så ille. Men det blir vel bare en vanesak. Bilen er jo fantastisk på alt annet så. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 20. november 2019 Del Skrevet 20. november 2019 (endret) Årets Bil 2020 i Norge med GOD margin! https://www.dinside.no/motor/folket-velger-tesla/71819742 Endret 20. november 2019 av Hanhijnn 1 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 20. november 2019 Del Skrevet 20. november 2019 (endret) I dag skrudde jeg av at speilene skal folde seg inn for vinteren. Vi var mang en Tesla som kjørte til jobb med speilene fryst fast inntil bilen i morges Naboen hadde også noen kommentarer der jeg slet med å få dørhåndtaket til å tine nok til å åpne døra på gårdsplassen, så blir nødvendig å ha litt avisningspray i bagasjerommet til kalde vintermorgener med denne bilen. Første erfaring med Model 3 og kuldegrader var så som så. Endret 20. november 2019 av archongamer Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. november 2019 Del Skrevet 20. november 2019 Slå av at speilene skal folde seg. Slå også av at speilene skal tilte nedover når du rygger om du vil skåne motorene i speila. Også smøres jo selvfølgelig alle pakninger med silikonstift. Dørhandtakene kan være litt fastfryst ja men er litt vanskelig å unngå med designet de har brukt.. Forøvrig er det bare å forvarme bilen i god tid så slipper du slike problemer Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 20. november 2019 Del Skrevet 20. november 2019 Complexity skrev (2 minutter siden): Slå av at speilene skal folde seg. Slå også av at speilene skal tilte nedover når du rygger om du vil skåne motorene i speila. Også smøres jo selvfølgelig alle pakninger med silikonstift. Dørhandtakene kan være litt fastfryst ja men er litt vanskelig å unngå med designet de har brukt.. Forøvrig er det bare å forvarme bilen i god tid så slipper du slike problemer Forvarming en halvtime i forkant hadde minimal innvirkning, om noen på dørhåndtakene. Og bra er vel egentlig det da det skal være godt isolert. Samme med speilene forsåvidt, selv om isen på selve speilet er borte. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 20. november 2019 Del Skrevet 20. november 2019 Jeg har også skrudd av autovisker. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 20. november 2019 Del Skrevet 20. november 2019 Simkin skrev (Akkurat nå): Jeg har også skrudd av autovisker. Den skrudde jeg av første gang det pøste ned og jeg kom nær bremsen før døra var lukket, og jeg satt med alt vannet fra frontruta i fanget Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. november 2019 Del Skrevet 20. november 2019 4 hours ago, Complexity said: Slå av at speilene skal folde seg. Slå også av at speilene skal tilte nedover når du rygger om du vil skåne motorene i speila. Også smøres jo selvfølgelig alle pakninger med silikonstift. Dørhandtakene kan være litt fastfryst ja men er litt vanskelig å unngå med designet de har brukt.. Forøvrig er det bare å forvarme bilen i god tid så slipper du slike problemer Høres ut som man må gjøre veldig mye rart for at bilene deres skal fungere som tiltenkt.. Ingenting av dette har noensinne vært nødvendig på bilene jeg har hatt, de har rett og slett funka fint som de ble levert.. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. november 2019 Del Skrevet 20. november 2019 (endret) 3 minutes ago, Snylter said: Høres ut som man må gjøre veldig mye rart for at bilene deres skal fungere som tiltenkt.. Ingenting av dette har noensinne vært nødvendig på bilene jeg har hatt, de har rett og slett funka fint som de ble levert.. Var nylig 36 minus her. Du bor kansje i varmere deler av Norge. Er utrolig digg med elbil da, for Diesel er noe mareritt når det er kaldt. Endret 20. november 2019 av Complexity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå