Salvesen. Skrevet onsdag kl 20:24 Del Skrevet onsdag kl 20:24 ProphetSe7en skrev (På 19.3.2025 den 20.21): Når jeg sjekker får jeg følgende priser, uten noen form for ekstrautstyr Bakhjulsdrift 499 396 LR 525 118 LR AWD 565 813 Ekspander var lurt av noen avgifter etc, men litt mindre: Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet onsdag kl 20:29 Del Skrevet onsdag kl 20:29 (endret) Rart at du får andre priser enn hva jeg får opp. Edit: Hadde klart å legge på vinterdekk 🤷♂️ Endret onsdag kl 20:32 av ProphetSe7en Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet onsdag kl 20:31 Del Skrevet onsdag kl 20:31 ProphetSe7en skrev (På 19.3.2025 den 20.29): Rart at du får andre priser enn hva jeg får opp 🤷♂️ Ekspander Absolutt, vinterhjul kanskje? Det er tilvalg, og noe en trenger såklart. Men finnes rimeligere løsninger enn å kjøpe fra Tesla Lenke til kommentar
Complexity Skrevet onsdag kl 21:08 Del Skrevet onsdag kl 21:08 (endret) Skal man ha den gamle kjøper man jo selvfølgelig fra inventory listen. Der ligger jo biler bare kjørt 500km med sterk rabatt. Har jo gått "nye" Model Y performance der for 460k. Edit: ser det er ganske rensket nå. Spørs om det er mange igjen Endret onsdag kl 21:10 av Complexity Lenke til kommentar
Complexity Skrevet onsdag kl 21:12 Del Skrevet onsdag kl 21:12 (endret) Bjerknez skrev (På 19.3.2025 den 20.00): Okay. Er vel sånn midt på treet det også. Er jo mer enn fort nok selvsagt, men en evt. performance modell havner vel glatt på 700.000 vil jeg tippe.... ? Ekspander Er vel 4.3 sekunder på de første Model Y Juniper Long Range som ble levert. De fikk acceleration boost med på kjøpet. Men Performance utgaven blir nok heftigere ja. Men ikke sikkert den blir så mye dyrere. Husker jeg sterkt vurderte Performance når jeg skulle kjøpe Model 3 i 2019, men mangel på hengerfeste og at den hadde senka fjæring (håpløst her jeg bor) så ble det long range. Var bare 50 tusen som skilte dem da. Men er jo større endringer nå. Adaptivt understell og helt andre seter var det ikke på performance da. Endret onsdag kl 21:19 av Complexity 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Bjerknez skrev (På 19.3.2025 den 18.51): Tesla er godt priset så det blir vanskelig. Å siden jeg ikke trenger en så stor bil (jeg snakker for meg selv her og eget behov) så ville jeg heller valgt den jeg har selvsagt, uten tvil. Polestar 2 er også et alternativ men disse er også dyre. Derimot liker jeg interiøret mye bedre. Det er nettopp interiøret i Tesla jeg ikke liker. Er ikke noe galt med bilen sånn sett, men jeg synes den er litt kjip inni. Ellers liker jeg som sagt utseende på den, men jeg ville satt på mer beefy hjul på den. Så og anbefale til andre får andre gjøre. Jeg sier bare hva JEG mener om bilen og hva JEG ville valgt ut fra MINE premisser. Ekspander I mitt hode, så må du da sammenligne med Model 3, ikke Y. Model 3 er en større bil enn Polestar 2 og i4. Highland interiøret synes jeg er ganske så alright. Stort steg opp i materialfølelse fra det gamle som både ser og føles mye simplere ut. Man skulle jo ønske at det fantes tilvalg så man kunne jazze opp bilen og gjøre den individuell, men det påvirker jo prisen. Flere tilvalg på en bil, påvirker fabrikken, logistikken, og delelager og ettermarked. For min del er jeg glad for at Tesla lager en bil som er lett, rask og velkjørende i min prisklasse. Det er få tilvalg som gjør at de kan selge den til den prisen de gjør, og lage så mange av den som de gjør. Og så stemmer folk med lommeboka om de synes det er et bra produkt. Og så langt så ser det ut til at Tesla nailer kompromissene veldig godt. Model Y er nå den mestselgende (nybil) modellen i Norge gjennom tidene, gikk akkurat forbi Nissan Leaf denne uka. Det kommer til å bli den mest registrerte modellen 1. kvartal Tesla kniver med Toyota og VW om å bli mest registrerte merke 1. kvartal de ligger innen 10-talls biler av hverandre, blir spennende. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden bzzlink skrev (17 timer siden): I mitt hode, så må du da sammenligne med Model 3, ikke Y. Model 3 er en større bil enn Polestar 2 og i4. Highland interiøret synes jeg er ganske så alright. Stort steg opp i materialfølelse fra det gamle som både ser og føles mye simplere ut. Man skulle jo ønske at det fantes tilvalg så man kunne jazze opp bilen og gjøre den individuell, men det påvirker jo prisen. Flere tilvalg på en bil, påvirker fabrikken, logistikken, og delelager og ettermarked. For min del er jeg glad for at Tesla lager en bil som er lett, rask og velkjørende i min prisklasse. Det er få tilvalg som gjør at de kan selge den til den prisen de gjør, og lage så mange av den som de gjør. Og så stemmer folk med lommeboka om de synes det er et bra produkt. Og så langt så ser det ut til at Tesla nailer kompromissene veldig godt. Model Y er nå den mestselgende (nybil) modellen i Norge gjennom tidene, gikk akkurat forbi Nissan Leaf denne uka. Det kommer til å bli den mest registrerte modellen 1. kvartal Tesla kniver med Toyota og VW om å bli mest registrerte merke 1. kvartal de ligger innen 10-talls biler av hverandre, blir spennende. Ekspander Korreksjon. Leaf har fremdeles solgt flere, men det er også skrotet noen av disse. Så det Tesla er størst på her, er antall elbiler av denne modellen som er med skilter på. Jeg tviler ikke et sekund på at tesla Model Y kommer til å gå forbi Leaf'en også på flest antall solgt, men det er nok minst 2 år til det skjer. Og så er neste milepæl etter det, å passere Golfen som den med flest rullende biler totalt, uansett drivstoff. Der er Golf i en særlasse foreløpig, men tror ikke det er uoppnåelig, spesielt siden Golfen knapt selges mer i Norge, og vil nok bli skrotet noen ettersom tidens tann og dyre verkstedregninger dreper noen flere, spesielt av de eldste som fremdeles ruller! 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden (endret) Kvar finn du tal på mest solgte bil i Norge gjennom tidene? Endret 16 timer siden av Zeph Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Hvordan er setene i Model 3/Y på turer lenger enn 2-3 timer? De ser ikke veldig komfortabel ut, hverken i forsetene eller i baksetene. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden (endret) Zeph skrev (16 timer siden): Kvar finn du tal på mest solgte bil i Norge gjennom tidene? Ekspander Nå var det ikke "mest solgte gjennom tidene" som var min påstand, men modellen med flest biler med skilter på, altså registrert per dags dato. Og den infoen fikk jeg fra artikkel om det at Tesla nå har passert Leafen i antall registrerte per dags dato. Og "per dags dato" gjelder når journalisten hentet ut tallene til artikkelen. Du kan lese dette selv i f.eks. denne artikkelen: https://www.tv2.no/broom/ikke-lenger-norges-vanligste/16601247/ Edit: Svarte, da du ikke siterte, så antok derfor det var meg du henviste til siden mitt innlegg kom i mellom der, selv om det var @bzzlink sin påstand som jeg korrigerte i mitt innlegg. Endret 16 timer siden av Snowleopard Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden ProphetSe7en skrev (16 timer siden): Hvordan er setene i Model 3/Y på turer lenger enn 2-3 timer? De ser ikke veldig komfortabel ut, hverken i forsetene eller i baksetene. Ekspander Jeg har kun sittet i en Tesla Model 3 Highland. Mitt inntrykk var at setene i denne var gode, men ikke de beste jeg har sittet i. Den mangler lårstøtte blandt annet. Men 2-3 timer går vel bra uansett bil....? Men nå er jeg herdet, siden jeg har kjørt MC i 14 år.... Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Alt går bra, men en ønsker gjerne å sitte komfortabelt, både de som sitter fremme og de som sitter bak. Vi var 3 stk i en transitt connect i 8 timer, det gikk bra, men en har ikke lyst å gjøre det igjen 😅 Så når jeg vurderer biler nå så er det et absolutt minimums krav at det skal være behagelig å kjøre, både for de fremme og de bak. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden (endret) ProphetSe7en skrev (16 timer siden): Hvordan er setene i Model 3/Y på turer lenger enn 2-3 timer? De ser ikke veldig komfortabel ut, hverken i forsetene eller i baksetene. Ekspander Bedre jo nyere modell. Komforten er god synes jeg men på de gamle uten ventilasjon blir man litt klam i sprekken etterhvert. Plast puster ikke så bra. Junier/Highland har bedre seter enn de gamle. Nye performance har ekstra sidestøtte. Endret 16 timer siden av Complexity Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden (endret) Førarsete på min TMY 23-modell er heilt grei på langtur. Ikkje dei beste setene, men ikkje noko problematisk for min del. Baksetene har eg ikkje prøvd. Der er det fullt av bilstolar. Alle er bygd forskjellig, så prøvekjøring er lurt. Om du ikkje vil kjøre i 2-3 timar så får du eit greit inntrykk av ein tur på 30-60 minutt. Endret 16 timer siden av Zeph Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden ProphetSe7en skrev (16 timer siden): Hvordan er setene i Model 3/Y på turer lenger enn 2-3 timer? De ser ikke veldig komfortabel ut, hverken i forsetene eller i baksetene. Ekspander Vi har Model Y 2022-modell. Vi liker forsetene på langtur, men ønsker oss kjøling i setene. Det er heldigvis kommet på Juniper (nye model Y). Baksetet er også bra, men ikke best i klassen. Veldig godt med plass der heldigvis, og det er også viktig for komforten for baksetepassasjerene. Våre lange tenåringsslasker er i hverfall fornøyde også på langtur. 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Snowleopard skrev (17 timer siden): Korreksjon. Leaf har fremdeles solgt flere, men det er også skrotet noen av disse. Så det Tesla er størst på her, er antall elbiler av denne modellen som er med skilter på. Jeg tviler ikke et sekund på at tesla Model Y kommer til å gå forbi Leaf'en også på flest antall solgt, men det er nok minst 2 år til det skjer. Og så er neste milepæl etter det, å passere Golfen som den med flest rullende biler totalt, uansett drivstoff. Der er Golf i en særlasse foreløpig, men tror ikke det er uoppnåelig, spesielt siden Golfen knapt selges mer i Norge, og vil nok bli skrotet noen ettersom tidens tann og dyre verkstedregninger dreper noen flere, spesielt av de eldste som fremdeles ruller! Ekspander Hvis du tar vekk bruktimporterte Leaf'er så er det ikke lenge til Y går forbi, eller om den allerede har gjort det. Vet ikke om disse bruktimportere Leaf'ene faktisk skal telle eller ikke. Om de skal det, så er det et par år til ja. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Zeph skrev (16 timer siden): Kvar finn du tal på mest solgte bil i Norge gjennom tidene? Ekspander https://elbilstatistikk.no Må korrigere meg selv, den er mest solgte ELbilmodell gjennom tidene. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden bzzlink skrev (15 timer siden): Hvis du tar vekk bruktimporterte Leaf'er så er det ikke lenge til Y går forbi, eller om den allerede har gjort det. Vet ikke om disse bruktimportere Leaf'ene faktisk skal telle eller ikke. Om de skal det, så er det et par år til ja. Ekspander Mener bestemt at man må ta med bruktimporterte også. Spesielt siden vi vet at de fleste var å anse som nye, men måtte registreres i landet til de forhandlerne som ikke fikk solgt de i eget land, men skyflet de nesten direkte til Norge hvor vi var "umettelige" etter disse og noen modeller til. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Tror de beste setene jeg har hatt hos tesla er første gen Y, de var myke og gode. Men som nevnt tidligere manger det en del støtte for oss med lange bein feks. I Juniper er de mer faste, for de som liker slikt. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden bzzlink skrev (17 timer siden): I mitt hode, så må du da sammenligne med Model 3, ikke Y. Model 3 er en større bil enn Polestar 2 og i4. Highland interiøret synes jeg er ganske så alright. Stort steg opp i materialfølelse fra det gamle som både ser og føles mye simplere ut. Man skulle jo ønske at det fantes tilvalg så man kunne jazze opp bilen og gjøre den individuell, men det påvirker jo prisen. Flere tilvalg på en bil, påvirker fabrikken, logistikken, og delelager og ettermarked. For min del er jeg glad for at Tesla lager en bil som er lett, rask og velkjørende i min prisklasse. Det er få tilvalg som gjør at de kan selge den til den prisen de gjør, og lage så mange av den som de gjør. Og så stemmer folk med lommeboka om de synes det er et bra produkt. Og så langt så ser det ut til at Tesla nailer kompromissene veldig godt. Model Y er nå den mestselgende (nybil) modellen i Norge gjennom tidene, gikk akkurat forbi Nissan Leaf denne uka. Det kommer til å bli den mest registrerte modellen 1. kvartal Tesla kniver med Toyota og VW om å bli mest registrerte merke 1. kvartal de ligger innen 10-talls biler av hverandre, blir spennende. Ekspander I4 M50 er faktisk hakket større og slår Model 3 med noen millimeter i bredde og lengde. Altså i fysisk utvendig størrelse. Ubetydelig, men rett skal være rett. hvor god plassen er innvendig formpassasjerer vet jeg dog ikke, men mener at jeg husker at Model 3 var omtrent like trang i baksetet som i4. Dog ikke noe som bryr meg. Kjlrer den stort sett alene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå