Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bjerknez skrev (26 minutter siden):

Uansett billigere å forsikre enn BMW i4 M50 ser jeg. Jeg betaler rundt 1500 kr. I måneden inkludert trafikkforsikring. Men dette kommer jo ann på mye. Hvor man bor etc. 

Det er jo ikke det? Om du ser på posten over deg er det under 1000 lappen. 

Forøvrig sjekket jeg ut coverme for meg nå, sparer 200 kroner i måneden. Eneste jeg har funnet som har slått enter på pris sålangt så da blir det bytting og under 1000 lappen for alt :) Dog model 3

Lenke til kommentar
Duriello skrev (14 minutter siden):

Jeg trodde det var dyrt med bensinbilen min, jeg betaler 1500 mnd med 75% bonus, 25000km, lavest mulig egenandel ink trafikkforsikringssvgiften. Gjensidige topp.

Trodde ev var biligere på forsikring..

Hva mener du? Om du leser poster fra de som faktisk eier en tesla så har alle mindre enn deg i forsikring.. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (23 minutter siden):

Hva mener du? Om du leser poster fra de som faktisk eier en tesla så har alle mindre enn deg i forsikring.. 

Feil ved sitering av Bjerknez.

Det sagt, alle har årlig km på 12-16.000 km, hva blir det om det går opp til 25?

Edit* Sjekket det selv med en tilfeldig 24-25mod model y, samme parametrene som jeg har idag. 1877 kr pr mnd.  Med 20% rabatt med flyt brikke. 

Endret av Duriello
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (10 minutter siden):

Det er jo ikke det? Om du ser på posten over deg er det under 1000 lappen. 

Forøvrig sjekket jeg ut coverme for meg nå, sparer 200 kroner i måneden. Eneste jeg har funnet som har slått enter på pris sålangt så da blir det bytting og under 1000 lappen for alt :) Dog model 3

Jeg skrev at Tesla koster MEG mindre i forsikring enn M50. Ikke mye men litt. Hva Tante Pose fra Reykjavik eller onkel Kåre fra Oslo betaler er meg klinkende likegyldig. Men generelt sett bor jeg ett sted som ikke har så høye forsikringer eller mange tyvradder på rundtur. 

Lenke til kommentar

Alle bil forsikringer fikk et hopp for nye perioder inngått for 2025. Har det fra en i bransjen. Og erfart det selv med innhenting via bytt og tjenestetorget.
Om du har husforsikring, båt, MC og innbo tegnet ved siden i samme selskap som "subsidierer" bilforsikringen fås et feilaktig bilde.

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Salvesen. said:

Ja coverme var veldig rimelig. Enter prøvde jeg, fikk ingen pris, var kun forhandlere som kunne tegne. Kunne alltids prøvd tryg da. 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (23 minutter siden):

Jeg skrev at Tesla koster MEG mindre i forsikring enn M50. Ikke mye men litt. Hva Tante Pose fra Reykjavik eller onkel Kåre fra Oslo betaler er meg klinkende likegyldig. Men generelt sett bor jeg ett sted som ikke har så høye forsikringer eller mange tyvradder på rundtur. 

Sannsynligvis har du ikke sjekket godt nok og betaler overpris på både nåværende bil og hadde gjort det hos Tesla da prisene du forespeiler er mer enn jeg feks betalte for plaid med 1020 hestekrefter og dobbel prislapp…

Lenke til kommentar
kremt skrev (15 minutter siden):

Ja coverme var veldig rimelig. Enter prøvde jeg, fikk ingen pris, var kun forhandlere som kunne tegne. Kunne alltids prøvd tryg da. 

Ja enter har en Tesla pris når en kjøper nybil. Har lenge vært best. Men ser ut som coverme tar råtta på de, er vilkårene ok blir det bytte:) Småpenger men læll 

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (25 minutter siden):

Alle bil forsikringer fikk et hopp for nye perioder inngått for 2025. Har det fra en i bransjen. Og erfart det selv med innhenting via bytt og tjenestetorget.
Om du har husforsikring, båt, MC og innbo tegnet ved siden i samme selskap som "subsidierer" bilforsikringen fås et feilaktig bilde.

Rart da coverme akkurat tilbudte meg 600 kroner pr måned uten ekstra forsikringer hos de og det er desidert laveste i markedet for min bil… hadde heller ingen økning i 2025 på enter før jeg økte km.

Lenke til kommentar
Duriello skrev (37 minutter siden):

Feil ved sitering av Bjerknez.

Det sagt, alle har årlig km på 12-16.000 km, hva blir det om det går opp til 25?

Edit* Sjekket det selv med en tilfeldig 24-25mod model y, samme parametrene som jeg har idag. 1877 kr pr mnd.  Med 20% rabatt med flyt brikke. 

Sannsynligvis noen hundrelapper opp, fortsatt godt under 1500 for de fleste. 

og hva er relevansen? Det er rundt 2x av normalen og er ikke relevant for folk flest.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Sannsynligvis har du ikke sjekket godt nok og betaler overpris på både nåværende bil og hadde gjort det hos Tesla da prisene du forespeiler er mer enn jeg feks betalte for plaid med 1020 hestekrefter og dobbel prislapp…

Synse er lov. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Sannsynligvis noen hundrelapper opp, fortsatt godt under 1500 for de fleste. 

og hva er relevansen? Det er rundt 2x av normalen og er ikke relevant for folk flest.

Relevansen er at hadde de hatt samme kjøremønster så hadde ikke tesla vært rimeligere på forsikring en det jeg har idag.

Jeg glemte visst at her, her bestemmer Salvesen hva som er relevant eller ikke.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (3 minutter siden):

Relevansen er at hadde de hatt samme kjøremønster så hadde ikke tesla vært rimeligere på forsikring en det jeg har idag.

Jeg glemte visst at her, her bestemmer Salvesen hva som er relevant eller ikke.

Jeg bestemmer ikke, men når en diskuterer generelt er det jo greit å snakke om pris for folk flest ikke utliggere. Men som sagt, har sett priser for folk som ligger godt over 30 000 og er ikke forskrekkende overhodet. 

Og det er jo ikke relevant det du sier heller for det er tipping, du har ikke sjekket. 

Det er påfallende at det er de samme grinebiterne som har snakket skit siden 2013 som finner de dyreste prisene mens de som faktisk eier bilmerket ender opp med relativt lave priser. Rare greier det her altså..

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Og det er jo ikke relevant det du sier heller for det er tipping, du har ikke sjekket. 

Jeg skrev i en edit at jeg hadde sjekket?😅

Jeg kan godt gå inn å sjekke igjen med screenshot altså.

Edit* Og lykke til med å finne en post skrevet av meg i denne tråden før 2020. 👍

Endret av Duriello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (Akkurat nå):

Jeg skrev i en edit at jeg hadde sjekket?😅

Jeg kan godt gå inn å sjekke igjen med screenshot altså.

Poenget er at du har sjekket en forsikring selv om jeg og flere har påpekt at det er sprikende priser hos Tesla. En må sjekke rundt. Noe en forøvrig bør gjøre med forsikring generelt. Er en trofast mot ett selskap ut livet taper en garantert penger, men hver sin lyst.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (11 minutter siden):

Anbefaler deg å sjekke coverme feks, tar ca 10 sekunder å legge inn og få pris :)Forsikring | CoverMe AS | Norge

Har sjekket tidligere. Min bil kom på 1100 kr. Ink. Avgift. Noe billigere enn i dag, men hvis jeg flytter forsikringen dit mister jeg noe samlerabatt og de andre forsikringene min dyrere. 

ikke kan jeg flytte boligforsikring og alt det andre for å få enda bedre priser heller da det virker som om dem kun forsikrer biler. 

Jeg har sjekket veldig mange steder og hos meg ble Gjensidige billigst. Mennjeg sjekker hvert år. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...