Salvesen. Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden ProphetSe7en skrev (53 minutter siden): Hva skjedde med den nye blåfargen som Model Y skulle komme i? Ser ut som den er låst til fabrikken i kina, og Y som kommer her er fra Tyskland. Hvorfor aner jeg ikke, kanskje den ikke er miljø nok for EU? 😛 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden (endret) 2 hours ago, Bjerknez said: Joda, men jeg synes nå det blir litt jalla og klistre på noe fra tredjepart der. Men hadde jeg forelsket meg i resten av bilen og KUN dette manglet kunne jeg kanskje vurdert det. Men jeg er ikke helt der føler jeg. Ikke alle løsningene som er like jalla. Den første der f.eks som sjules inni luftegrillen er ganske pen, men litt lite funksjonell. Selv har jeg en telefon festa bak rattet med magsafe holder. Ikke fordi jeg trenger speedometer der men fordi jeg får masse informasjon der som jeg ikke får på skjermen i bilen. De fleste er fornøyde med å vite batteritemperatur på en strippla linje mens jeg vil vite nøyaktig hvor mange grader batterier er og da må man bruke 3eparts løsning uansett. Også får man masse ekstra fuknsjoner da. Kan aktivere forvarming av batteriet on demand eller aktivere offroad modus som bilen min egentlig ikke har engang (og drift mode som nok er den som blir mest brukt 😅) Endret 7 timer siden av Complexity Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Bjerknez skrev (1 time siden): Men uansett. Det er nå som det er og vi har forskjellige meninger rundt dette alle sammen. Jeg synes vi skal omfavne Tesla for det dem er. Tesla er fortsatt i mine øyne hakket forran når det kommer til software og nytenkning. Jada, jeg synes dem bommer litt i ny og ne. Som feks. med den blinklysspaken som ble flyttet til rattet som to knapper. Så må man velge å like bilen slik den er. Noen liker det andre ikke. Sånn er det bare. jeg skal ikke si jeg direkte missliker bilen for det gjør jeg ikke. Tesla er veldig gode på rekkevidde/forbruk og software. Den nye Model Y har også et fint design synes jeg. Dessuten er dem priset ganske bra og det er nok det som gjør den så attraktiv. Så fpr vi se på sikt hvilken impact han Musk kan gjøre i negativ grad rundt salget... Nå har jo Tesla faktisk innsett feilen og gått tilbake på blink spake. Jeg likte den ikke i nye Y, den føles både billig og for simpel(har ikke den typiske 2 hakk funksjonen som normale blinkere, bare ett hakk). I tillegg har de flyttet rundt på knappene på rattet så alt ble rotete for meg. Så min mening er nok lite verdt da jeg bare har blitt vant til oppsettet på rattet etter å ha kjørt slik i en del år nå Det er nok en gledelig ting for de aller fleste, selv om den nok oppleves for simpel! Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Dere som har / har hatt TMY, hva betaler dere i forsikring på denne? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Papirkurven skrev (8 minutter siden): Dere som har / har hatt TMY, hva betaler dere i forsikring på denne? Fremtind (Sparebank 1) LO Favør. Toppkasko, 12 000 km, 75%, førere over 23 år, 7000 kr i eigenandel. I året: 9274 kr pluss 3 176 kr i trafikkforsikringsavgift. I mnd: 772 kr pluss 264 kr i trafikkforsikringsavgift. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Sjekket nå. Med min bonus og alder samt bosted koster den mellom 1200 og 1600 pr. mnd. + trafikkforsikringsavgift. Så ikke spesielt rimelig... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Bjerknez skrev (Akkurat nå): Sjekket nå. Med min bonus og alder samt bosted koster den mellom 1200 og 1600 pr. mnd. + trafikkforsikringsavgift. Så ikke spesielt rimelig... Men det er langt i fra den beste avtalen 😛 Tesla har typisk hatt veldig sprikende priser mellom selskapene. Men jeg har alltid betalt mellom 750 og 1500 for mine over de siste årene. Betaler vell 1150 for min highland nå, litt økt da jeg måtte over på 16k km fra 12k km og ligger bakpå. Betalte vell 1049 før dette. Inkludert avgift. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Salvesen. skrev (3 minutter siden): Men det er langt i fra den beste avtalen 😛 Tesla har typisk hatt veldig sprikende priser mellom selskapene. Men jeg har alltid betalt mellom 750 og 1500 for mine over de siste årene. Betaler vell 1150 for min highland nå, litt økt da jeg måtte over på 16k km fra 12k km og ligger bakpå. Betalte vell 1049 før dette. Inkludert avgift. Jøss Lurer på hva dem med 30 000km i året betaler? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Trestein skrev (Akkurat nå): Jøss Lurer på hva dem med 30 000km i året betaler? Etter hva jeg ser i forumene etc så pleier det ikke være så store forskjeller eller fæle priser. Men 30k er jo for de færrste uansett. Da må en forvente å betale premium Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Papirkurven skrev (32 minutter siden): Dere som har / har hatt TMY, hva betaler dere i forsikring på denne? Ikke kjempe relevant i dag men ser jeg betalte 942 i 2021 for min Y LR. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Sjekket YP, 19 tusen i året. S pledd, 33 tusen i året. Begge med 75% over 5 år, 12 tusen km, inkl årsavgift. Så det koster noen kroner. Standard 3 var mye rimeligere. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) kremt skrev (5 minutter siden): Sjekket YP, 19 tusen i året. S pledd, 33 tusen i året. Begge med 75% over 5 år, 12 tusen km, inkl årsavgift. Så det koster noen kroner. Standard 3 var mye rimeligere. Wow det var jo hinsides, jeg betalte 1501.50 for plaid. Alt inkludert. 12/16k km, husker ikke i farten. Men tror det var 12. Eller 350 mer en jeg betaler for dagens SR model 3. Ikke store forskjellen... Endret 2 timer siden av Salvesen. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Da bør du kanskje sjekke igjen med dagens priser, ting har gått opp noe enormt. En forsikring som kostet meg 9 tusen for 6 år siden skulle de nå ha over 17500 for, da byttet jeg. Det meste av slikt har gått opp hvertfall 10 % i året de siste 5 årene. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden kremt skrev (2 minutter siden): Da bør du kanskje sjekke igjen med dagens priser, ting har gått opp noe enormt. En forsikring som kostet meg 9 tusen for 6 år siden skulle de nå ha over 17500 for, da byttet jeg. Det meste av slikt har gått opp hvertfall 10 % i året de siste 5 årene. Det er under 10 måneder siden... Nei prisen har ikke doblet seg over 10 måneder da hadde det vært ramaskrik i forumene. Det er bare du som har en dårlig avtale, for Plaid. Som sagt spriker typisk Tesla priser enormt og en må bruke litt tid for å finne forsvarlige priser. Men som også sagt har jeg alltid klart meg helt fint innenfor 750 - 1500 på 3 model S(inkludert plaid), 2 model 3(inkludert performance) og en Y. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Tja? https://www.motor.no/aktuelt/selvkjoring-med-kun-kamera-gar-ikke-alltid-bra/309663?fbclid=IwY2xjawJFLFhleHRuA2FlbQIxMQABHcUDkFZPTtm26NRyP1RQMlS5CTms7876Z7IERDiZJ5FgYUA-1lhAD8EhDw_aem_smqHz-8fgmmT2wjEo8NVRg 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Jarmo skrev (3 minutter siden): Tja? https://www.motor.no/aktuelt/selvkjoring-med-kun-kamera-gar-ikke-alltid-bra/309663?fbclid=IwY2xjawJFLFhleHRuA2FlbQIxMQABHcUDkFZPTtm26NRyP1RQMlS5CTms7876Z7IERDiZJ5FgYUA-1lhAD8EhDw_aem_smqHz-8fgmmT2wjEo8NVRg Jeg har ikke sett hele videoen men i fra bilder i fra starten samt hva han sier tester han AutoPilot eller tradisjonelt kalt cruise control. Selv med FSD så er det ikke selvkjøring som artikkelen sier men ADAS på nivå 2. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 19 minutter siden Del Skrevet 19 minutter siden Ca. 1300 måneden pluss trafikkforsikringsavgiften for Model Y perf., Lo favør. 7000 kr egendandel, 12000 km, 75% osv. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14 minutter siden Del Skrevet 14 minutter siden (endret) Eg trur dette er prisar eg fekk i fjor haust. Dette er kun med kalkulator på nettsidene. Ein kan gjerne få betre pris av å få kontakt med eit menneske. Det er uansett alltid veldig individuelt kva pris du får. Eg sjekker prisar stort sett kvart år rett før ny avtale trer i kraft. Med utgangspunkt i prisane under kan du kanskje få DNB-prisen hos SPB1 om du får kontakt med nokon. Eller ha to forskjellige selskap så lenge ein ikkje går glipp av noko bonus ved å ha fleire forsikringar som kan gjere det billegare. Dette er kun forsikringspris, utan trafikkforsikringsavgift. Endret 14 minutter siden av Zeph Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3 minutter siden Del Skrevet 3 minutter siden Uansett billigere å forsikre enn BMW i4 M50 ser jeg. Jeg betaler rundt 1500 kr. I måneden inkludert trafikkforsikring. Men dette kommer jo ann på mye. Hvor man bor etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå