Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cherry red er veldig mørk, skikkelig mørk faktisk. Ganske sjelden å se den. Sort, hvit og quicksilver er det mye av. Alle taxi er hvite. Quicksilver er ganske flat og kjedelig, ble fort lei den. Fargeutvalget på tesla er vel ikke all verden, de satser på å ha det enkelt. Så alternativet blir kanskje farge folie. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (9 minutter siden):

De har vell brukt kart data fra de lenge? De har iallefall annen kart data i Kina men tror det er de som har levert 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (På 15.3.2025 den 15.32):

Faen, kan vi ikke holde oss til BILENE Tesla? Nå var vi godt i gang med å diskutere Juniper her også kommer avdelingen brain rot in med Musk hat og Nazi referanser. Og beklaglig nok slengte jeg meg på og matet trollene, for alle dere som genuint ønsker å diskutere BILENE Tesla, jeg beklager! 

Beklager men det går ikke. Tesla-bilene, selskapet, NaziMusk, Trump og Putin er uløselig sammenknyttet. Det ble sånn for alvor i januar og kommer ikke til å opphøre på veldig lang tid. I hvert fall ikke i år.

Endret av Simen1
  • Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg kan delvis forstå Salvelsen, i svært mange tilfeller så bør man holde dette utenfor en diskusjonstråd, selv om trådnavnet er tesla-kafeen.

Men dette er ikke en som heier på feil lag, eller har snakket dritt om Norge.

Det han står og sier, trakasserer alt og alle bør være varsellamper som blinker. Og i spann med Trump, er helt ufattelig å se på. At folk da velger å hylle og kjøpe produkter som gir penger i lommene på dem, er for meg helt utrolig, men det er en fri verden.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg bestilte en drosje her i Oslo. Også dukker det selvfølgelig opp en TMY. Så jeg ber sjåføren pent om å slippe meg 100 meter unna destinasjonen min for å ikke bli sett i den. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Raude skrev (40 minutter siden):

Jeg bestilte en drosje her i Oslo. Også dukker det selvfølgelig opp en TMY. Så jeg ber sjåføren pent om å slippe meg 100 meter unna destinasjonen min for å ikke bli sett i den. 

Sikkert lettere og sagt at du ikke ønsket en Tesla når du bestillte taxien. Så hadde du sluppet og gå 100 meter. I dag må du nesten regne med at det kommer en Tesla og henter deg. Det kryr jo av dem. 

Tesla står ikke høyt i kurs hos meg heller, men å ta en taxi av merket Tesla kan jeg fint leve med. Å eie en derimot sitter litt lenger inne akkurat nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (7 minutter siden):

Sikkert lettere og sagt at du ikke ønsket en Tesla når du bestillte taxien. Så hadde du sluppet og gå 100 meter. I dag må du nesten regne med at det kommer en Tesla og henter deg. Det kryr jo av dem. 

Tesla står ikke høyt i kurs hos meg heller, men å ta en taxi av merket Tesla kan jeg fint leve med. Å eie en derimot sitter litt lenger inne akkurat nå. 

Prøver å holde meg unne Model Y og Prius i taxikøen jeg også, men det er helst fordi taxi er såpass dyrt at jeg helst vil slippe en ukomfortabel drittbil.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (På 15.3.2025 den 10.15):

Åja? Hvilke spådommer har jeg dårlig historikk på?

Det meste som har med Tesla å gjøre. Når FSD skulle bli klart hvilke HW som kunne få FSD Hvorvidt 2021 Model S var en ny bil eller facelift, når Model 2 skulle komme etc. Du har for vane å tro 100% på det Musk presenterer, og da blir det jo statistisk sett mye feil.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (På 15.3.2025 den 15.14):

Regner med du har droppet alt annet i fra USA også? Brus, mat osv? Ser deg aldri på mcdonalds igjen? 

CEO og største aksjonær i McDonalds er ikke med i en regjering som truer det amerikanske demokratiet, som truer europeisk sikkerhet, som ønsker å trekke USA ut av NATO og FN, som prøver å påvirke valg i europeiske land, og som søtter opp om facistiske krefter. Men McDonalds holder vi oss selvsagt unna. Amerikansk søppel, det også.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Hvorfor så mye hat folkens? Kan ikke dem som hater Tesla bare finne på noe annet da? 

Tesla er og blir i mine øyne en mainstream elbil i billigsegmentet. Det betyr ikke at bilen er dårlig, for det er mye bil for pengene mener jeg. Jeg har bare to problemer med Tesla å det er at det er så mange av dem at jeg er dritt lei dem. Å nå har man alt det politiske som slker rundt bilen også som ødelegger. 

Men dårlig bil vil jeg så absolutt ikke si at det er. 

Når det gjelder designet så på Model Y så blir jeg ikke bergtatt, men den er heller ikke stygg ut fra bildene jeg har sett. Men merker at den må vokse litt på meg... Har kun sett den på bilder å det gir ofte feil inntrykk da hatere gjerne ønsker å vise bilder fra de værste vinklene. 

Så selv om jeg neppe kommer til å kjøpe Tesla, så er jeg åpen for å diskutere Tesla på en noenlunde konstruktiv måte. 

Endret av Bjerknez
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (På 15.3.2025 den 15.36):

For å få tråden litt på rett kjør igjen, hvilken farge liker dere best på Juniper? 

Glacier Blue, hvis den bare kommer til Europa. Kun i Kina foreløpig dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...