Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

DukeNukem3d skrev (3 minutter siden):

Med mindre man gir fullstendig faen i alt som skjer utenfor huset sitt så kan jeg ikke fatte at man fortsatt kan kjøpe Tesla med god samvittighet. Det er en litt større investering enn å ha kjøpt amerikansk tyggegummi ved et uhell.

Tesla var også noe jeg potensielt kunne gått for for en del år tilbake, men Musk har blitt en så motbydelig fyr. Han sitter der på twitter og troller en leder som har vært i krigen i årevis og forsvart landet sitt. Her er det på tide å sette fyr på teslaen og kjøpe alternativt stedet mener jeg :) 

76067807-12584195-image-a-4_169624702929

Jepp, "vi" skal sette fyr på teslaen mens du selger dine amerikanske aksjer til overpris og føler deg som den smarte... Har du sjekket ut Oxford word of the year 2024? Anbefaler at du søker på det og tenker det om. 

Men deg om det, jeg vurderer å kjøpe min 7 tesla og kommer til å gjøre det med god samvittighet. Har også tenket å kjøre den i til mcdonalds og handle mat. 

EDIT: Og nå forsøples tråden nok engang. Håpløst, jeg svarer deg ikke på dette temaet lengre. 

Endret av Salvesen.
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Salvesen. said:

Prøver ja.. Men du forventer at andre skal holde seg 100% i skinnet ift tesla. Å selge aksjer er jo bra for selskapene, spesielt om de ble solgt til en god pris. 

Tror du må ta deg et grunnkurs i økonomi. Litt forenklet kan man si det fungerer sånn:

Er det flere som ønsker å selge en aksje enn det er som ønsker å kjøpe synker den i pris.

Er det flere som ønsker å kjøpe øker den.

Om prisen på aksjen øker blir Musk rikere.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (Akkurat nå):

Tror du må ta deg et grunnkurs i økonomi. Litt forenklet kan man si det fungerer sånn:

Er det flere som ønsker å selge en aksje enn det er som ønsker å kjøpe synker den i pris.

Er det flere som ønsker å kjøpe øker den.

Om prisen på aksjen øker blir Musk rikere.

Det var jo akkurat det jeg sa, vekst forutsetter kjøp og salg. På samme måte som nedgang forutsetter kjøp og salg. 

Jeg har tatt grunnkurs i bedriftsøkonomi på HVL ift min ingeniørutdannelse, utover det har jeg ingen kunnskap om økonomi utover personlige erfaringer, som feks igjennom mitt holdingselskap. 

Og nok en gang er vi på ville veier i denne tråden, med de samme kjøtthuene

• Liker 1
Lenke til kommentar

Faen, kan vi ikke holde oss til BILENE Tesla? Nå var vi godt i gang med å diskutere Juniper her også kommer avdelingen brain rot in med Musk hat og Nazi referanser. Og beklaglig nok slengte jeg meg på og matet trollene, for alle dere som genuint ønsker å diskutere BILENE Tesla, jeg beklager! 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Salvesen. said:

Jepp, "vi" skal sette fyr på teslaen mens du selger dine amerikanske aksjer til overpris og føler deg som den smarte... Har du sjekket ut Oxford word of the year 2024? Anbefaler at du søker på det og tenker det om. 

Jeg sier ingenting om folk som allerde har en Tesla. Å selge/sette fyr på noe som allerde er kjøpt gir minimal gevinst.

Har du lest definisjonen av brain rot i begrunnelsen?

"‘Brain rot’ is defined as “the supposed deterioration of a person’s mental or intellectual state, especially viewed as the result of overconsumption of material (now particularly online content) considered to be trivial or unchallenging. Also: something characterized as likely to lead to such deterioration”.

Beskriver Musk ganske bra spør du meg 

Just now, Salvesen. said:

Men deg om det, jeg vurderer å kjøpe min 7 tesla og kommer til å gjøre det med god samvittighet. Har også tenket å kjøre den i til mcdonalds og handle mat. 

En mann som er på en så høy hest at han sier han kommer til å flytte fra landet om Listhaug blir statsminister har ingen betenkeligheter med å gi direkte økonomisk og moralsk støtte til Musk. Jaja.

Legger også merke til at det er opp til flere folk som er aktive i Ukraina-tråden som også ønsker å støtte Musk her. Finner det en smule spesielt. Men tenker min gjesteopptreden i denne tråden er over da Tesla uansett er helt uaktuelt for meg. Finnes andre tråder hvor man kan krangle om Musk :)

• Liker 5
Lenke til kommentar

For å få tråden litt på rett kjør igjen, hvilken farge liker dere best på Juniper? 

På gamle Y digger jeg hvit, får skikkelig storm trooper feeling av den. Svart er også fint, ellers har jeg ikke noe sterkt dragning mot de andre fargene. 

På Juniper får jeg ikke samme feeling av hvit og dras dermed mot svart. Synes den er drit kul i den fargen. MEN jeg hater å eie svart Tesla. Har gjort det 4 ganger nå og lakken blir så forferdelig stygg at det blir kjipt etterhvert. 

Så om jeg skal velge svart må jeg nesten slenge på PPF til 30-40 000. Usikker på om det er verdt det, må i tillegg BETALE for den dårlige svarte lakken 😛

• Liker 3
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

For å få tråden litt på rett kjør igjen, hvilken farge liker dere best på Juniper? 

😛

😛

Glacier fargen, men den ble jo ikke tilgjengelig her..

Ellers føler jeg på et snev av brain rot, så det ble ikke uansett.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (20 minutter siden):

På gamle Y digger jeg hvit, får skikkelig storm trooper feeling av den. Svart er også fint, ellers har jeg ikke noe sterkt dragning mot de andre fargene. 

På Juniper får jeg ikke samme feeling av hvit og dras dermed mot svart. Synes den er drit kul i den fargen. MEN jeg hater å eie svart Tesla. Har gjort det 4 ganger nå og lakken blir så forferdelig stygg at det blir kjipt etterhvert. 

Så om jeg skal velge svart må jeg nesten slenge på PPF til 30-40 000. Usikker på om det er verdt det, må i tillegg BETALE for den dårlige svarte lakken 😛

Jeg bestilte med Stealth Grey. Spent på den fargen, da jeg ikke har sett den enda. Men på videoene på youtube så synes jeg den ser meget lekker ut. Har alltid likt quicksilver best, men det ble for dyrt hvis jeg gikk for den😅

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (6 minutter siden):

Det er jo du som tar helt av gang på gang. Noen kommenterer at de liker bilen men styrer unna pga Musk, så fyrer du på alle plugger og skal dra inn alt av amerikanske selskaper, mat osv.

Du har jo mistet all bakkekontakt etter du ble Tesla fanboy. Helt absurd å følge med på.

Hm, stemmer dette da? 

Jeg svarte på denne kommentaren:

Sitat

I og med at Musk er en tulling så HÅPER jeg jo at Tesla går til helvete. Kan ikke fatte at folk fortsatt har samvittighet til å kjøpe Tesla og sponse idiotien i USA. 

Og denne:

Sitat

Leveres den med Z på sidene også? Mot en ekstra utgift kanskje..

Og denne: 

Sitat

Er Musk CEO og eier 20% av McDonald's? 

Samt oppfølgings spørsmål...

Tenker at det samsvarer veldig dårlig med din påstand og som sagt tok jeg meg selv i nakken på å i det hele tatt bli med i diskusjonen ang dette. 

Registrerer også at dine eneste bidrag her inne og ellers i samtale med meg er dine personlige(ikke mye hyggelige heller) meninger om meg. 

Har sendt deg PM og såklart rapportert kommentaren. 

Kan vi komme oss tilbake til tema? Også kan vi heller diskutere hvor dust jeg er på PM? På forhånd, takk!

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Papirkurven skrev (2 minutter siden):

Jeg bestilte med Stealth Grey. Spent på den fargen, da jeg ikke har sett den enda. Men på videoene på youtube så synes jeg den ser meget lekker ut. Har alltid likt quicksilver best, men det ble for dyrt hvis jeg gikk for den😅

Blir nok kjempe bra! Grå er jo kjempe bra for skit, har egentlig lyst på det selv men jeg er en litt kjedelig type og ender nesten alltid opp med svart/hvit 😛

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (20 minutter siden):

Hvit og svart er helt utelukket på en Tesla for min del. Alle har jo en av disse fargene. Orker ikke tanken en gang på ha en sort eller hvit tesla. Jeg liker heller ikke skarpe farger. Skarpe farger passer best på enkelte sportsbiler og småbiler som Mini Cooper etc. jeg liker egentlig duse farger og gjerne litt mørke. 

Jeg liker BMW sin Dravit Grey metallic. I solskinn får den en vag gullfarget tone. Den beste fargen jeg har sett på en bil så langt. 

Ikke min bil, men en som er ganske lik som jeg fant i farten. 

IMG_1611.thumb.jpeg.427a3d54dcd14141a4d86cccdd2655a2.jpeg

Av de fargene Model Y kommer med nå hadde jeg valgt Stealth Grey hvis jeg måtte velge. Alle de andre fargene er helt utelukket for min del. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (19 minutter siden):

Hvit og svart er helt utelukket på en Tesla for min del. Alle har jo en av disse fargene. Orker ikke tanken en gang på ha en sort eller hvit tesla. Jeg liker heller ikke skarpe farger. Skarpe farger passer best på enkelte sportsbiler og småbiler som Mini Cooper etc. jeg liker egentlig duse farger og gjerne litt mørke. 

Jeg liker BMW sin Dravit Grey metallic. I solskinn får den en vag gullfarget tone. Den beste fargen jeg har sett på en bil så langt. 

Ikke min bil, men en som er ganske lik som jeg fant i farten. 

IMG_1611.thumb.jpeg.427a3d54dcd14141a4d86cccdd2655a2.jpeg

Av de fargene Model Y kommer med nå hadde jeg valgt Stealth Grey hvis jeg måtte velge. Alle de andre fargene er helt utelukket for min del. 

Flott bil! 

Jeg heller nok mot den andre retningen som ikke ønsker å skille seg ut egentlig 😛 Er vell derfor jeg ofte ender på basis ting som svart/hvit bil. Har bare hatt en bil i annen farge og det var min første og da hadde jeg lite å velge i mellom 😛

EDIT: Holder også på med husbygging og det blir mye mørkt/lyst så det går absolutt igjen 😛 Klesskapet bærer vell også preg av dette hehe

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Flott bil! 

Jeg heller nok mot den andre retningen som ikke ønsker å skille seg ut egentlig 😛 Er vell derfor jeg ofte ender på basis ting som svart/hvit bil. Har bare hatt en bil i annen farge og det var min første og da hadde jeg lite å velge i mellom 😛

EDIT: Holder også på med husbygging og det blir mye mørkt/lyst så det går absolutt igjen 😛 Klesskapet bærer vell også preg av dette hehe

Jeg har hatt to sorte biler. En Mercedes A250 AMG og en Audi A4. Sort er pent når det er rent og blankt. Men det ser irriterende stygt ut etter få meter på landeveien. Hvit er jo ikke noe bedre, men ser til gjengjeld renere ut lenger enn sort. 

Men mørke grå (Stealth Grey) klarer du Salvesen! Kom igjen'a! Om ikke annet så for min skyld. :) 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (1 minutt siden):

Jeg har hatt to sorte biler. En Mercedes A250 AMG og en Audi A4. Sort er pent når det er rent og blankt. Men det ser irriterende stygt ut etter få meter på landeveien. Hvit er jo ikke noe bedre, men ser til gjengjeld renere ut lenger enn sort. 

Men mørke grå (Stealth Grey) klarer du Salvesen! Kom igjen'a! Om ikke annet så for min skyld. :) 

100% enig i dette med vasking. Er så digg med grå bil! Det var den eneste bilen jeg har hatt som ikke var svart/hvit. 

Men, det blir garantert svart eller hvit denne gangen også. Om ikke blir jeg veldig overrasket :p

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (19 minutter siden):

100% enig i dette med vasking. Er så digg med grå bil! Det var den eneste bilen jeg har hatt som ikke var svart/hvit. 

Men, det blir garantert svart eller hvit denne gangen også. Om ikke blir jeg veldig overrasket :p

Minner meg litt om når jeg var ung og alt skulle være sort/hvitt og minimalistisk med tanke på interiør etc. noen har det slik fortsatt og som oftest mannfolk som bor alene som henger igjen i fortiden eller som er livredde for å skille seg litt ut. 

Jeg skal ikke påstå jeg er en fargerik person i dag heller og ei heller en interiørekspert, men jeg liker nå litt nyanser i det minste, hehe. 

Dog har jeg ikke tatt steget til brunt skinninteriør enda. Det blir for heavy for meg. Sikkert fint i langt dyrere biler enn det vi kjører, som Cadilac, store Mercedeser, limousiner etc, men i en BMW i4 M50 eller en Tesla for den saks skyld ser det bare litt wannabe ut mener jeg. 

Men farger er jo smak og behag selvsagt. Men morsomt å diskutere det litt. 

Hver gang jeg ser en sort bil så tenker jeg at eieren valgte den fordi det var den dem hadde tilbud på, eller det er en demokjørt bil etc. demobilen jeg kjørte før jeg kjøpte min var sort. Faktisk var 90% av disse sorte og Sylland Bil hadde mange av dem. Dem trigget ikke meg i det hele tatt. Men dravit Grey som har en slags vag perlemor effekt kombinert med delvis sorte felger er snasent. Synes JEG. 

Har ikke mange bilder av bilen med sommerfelgene på enda, men her er en bitteliten sniktitt: 

IMG_1255_Original.thumb.jpeg.9e1b5c9371d871bd7a398a2286036248.jpeg

Lenke til kommentar
1 hour ago, Bjerknez said:

Hvit og svart er helt utelukket på en Tesla for min del. Alle har jo en av disse fargene. 

Sort var gratisfargen før, så endret de til at hvit var gratis fra sånn 2021 eller noe. Så alle som ikke er så nøye på det har bare valgt det billigste og derfor er det overflod av dem..

Cherry red er skikkelig snasen i visse situasjoner, og litt døll i andre.

tesla-model-y-midnight-cherry-red.thumb.jpg.6b53b3a5162e348756505e26179098a0.jpg

Men den var kansje litt limited eller noe for er vel kun Ultra Red på Juniper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...