Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Iterion skrev (6 timer siden):

Interessant. Leste meg opp på en god del dekktester i går og var såvidt innom Pirelli og Hankook også.  Pirelli Cinturato P7 C2 fikk «kun» 74 poeng av Motor ser jeg. Veldig god på tørre veier men sliter visstnok mer på våte veier og i svinger. Så tror det blir Michelin altså, de scorer høyt på det aller meste og er gode sportsdekk. 

Frister litt med nye felger også men blir fort veldig dyrt og de jeg har nå funker bra selv om jeg selvsagt kunne gått opp til 19/20“ på sommerdekka. 

Anbefaler deg å holde deg unna Pirelli Cinturato P7 dekk, de har jeg hatt to ganger på Skoda Superb. En gang med 235/45-18" og 2,0/190hk 4x4 TDi, og en gang med 235/40-19" og 2,0/200hk 4x4 TDi. De har utrolig mye veistøy og de er utrolig «glatte» på våt asfalt, så selv med såpass «late» biler som det jeg har hatt her gir det hjulspinn ved våt asfalt og gasspådrag ved igangkjøring, for ikke å snakke om hvor lang bremselengde de har på våt asfalt.

De fulgte med bilen når de bilene ble kjøpt nye av meg selv i 2019 og 2022, og må si jeg var meget skuffet over at de leverer med såpass svake dekk som dette.

Jeg hadde heller valgt noen kvalitetsdekk fra andre dekkprodusenter enn hva Pirelli Cinturato P7 har av egenskaper, en fellesnevner er vel gjerne at en får det en betaler for, men det finnes selvfølgelig noen hederlige unntak.
Personlig hadde jeg sett mer mot type Michelin, Continental, Nokian, GoodYear, men det er bare en personlig mening. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fotonisse skrev (2 timer siden):

Anbefaler deg å holde deg unna Pirelli Cinturato P7 dekk, de har jeg hatt to ganger på Skoda Superb. En gang med 235/45-18" og 2,0/190hk 4x4 TDi, og en gang med 235/40-19" og 2,0/200hk 4x4 TDi. De har utrolig mye veistøy og de er utrolig «glatte» på våt asfalt, så selv med såpass «late» biler som det jeg har hatt her gir det hjulspinn ved våt asfalt og gasspådrag ved igangkjøring, for ikke å snakke om hvor lang bremselengde de har på våt asfalt.

De fulgte med bilen når de bilene ble kjøpt nye av meg selv i 2019 og 2022, og må si jeg var meget skuffet over at de leverer med såpass svake dekk som dette.

Jeg hadde heller valgt noen kvalitetsdekk fra andre dekkprodusenter enn hva Pirelli Cinturato P7 har av egenskaper, en fellesnevner er vel gjerne at en får det en betaler for, men det finnes selvfølgelig noen hederlige unntak.
Personlig hadde jeg sett mer mot type Michelin, Continental, Nokian, GoodYear, men det er bare en personlig mening. 

Flytta svaret mitt over til en bildekktråden, mer passende å diskutere dekk der :) 

Endret av Iterion
  • Liker 2
Lenke til kommentar
kremt skrev (4 minutter siden):

Fortsatt ikke sett noen live. Ser ikke ut som teslastats.no har egen kolonne for juniper ennå. For highland skiller de ut registrerte biler fra andre modeller. 

Tror dette var en av Tesla sine. Har ikke sett at noen har fått leveranse. Skal svinge innom i morgen og grine meg til prøvekjøring:p

Lenke til kommentar
Papirkurven skrev (1 minutt siden):

I appen til min Model Y som jeg har bestilt sto det først levering mellom 8-21. Mars, men i går ble den endret til 17-31. Mars 😔 Så spørs om det er noe forsinkelser med leveransen

Er nok ikke det. Er bare Tesla som er litt "rundhåndet" i angivelsen når de er mer usikre. Nå er nok bilen du venter på, på båt eller allerede i havn men må klargjøres.

Tenker anslaget nå er mer korrekt og pålitelig enn det første. Du er nok ikke den første som opplever slike endringer, som selvsagt er kjedelig når man tror bilen er på vei og straks klar for utlevering!

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (Akkurat nå):

Screenshot2025-03-10at23-21-43SinnetmotMuskSkuddmotTesla-forhandlerogbileribrannE24.png.fe65afc55e5d6b37f265ecea5913b0d7.png

-16% I DAG!

Etter å ha falt rundt 40% fra desember til i går...

17. desember var aksjen oppe i 480 $. I ettermiddag landet den på 222. Hvor langt ned tror dere den skal de neste tre månedene? Jeg spår 150.

Kanskje jeg kjøper noen så fort de går under 75, takk for tips! 😁

Lenke til kommentar

Kan jo tjene fett på shorting fram til 75 da, om de skal så langt ned. Så krysse fingrene for opptur og kjøpe vanlige aksjer. Timer man bunnen godt så kan det være mye å hente. Men risikabelt. Tror du de skal ned i 75 innen 3 mnd?

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (4 minutter siden):

Kan jo tjene fett på shorting fram til 75 da, om de skal så langt ned. Så krysse fingrene for opptur og kjøpe vanlige aksjer. Timer man bunnen godt så kan det være mye å hente. Men risikabelt. Tror du de skal ned i 75 innen 3 mnd?

Nja, tror de begynner på en opptur så snart salg av antall nye Y blir avdekket. Sånn om ikke spiralen satt i gang av Ostepoppen fortsetter nedover.. 😅 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (10 minutter siden):

Glad jeg solgte sist år😅 men det begynner å friste å kjøpe igjen… vanskelig å si når det snur meg jeg er ganske sikker på den skal opp igjen 

Hva skal bringe kursen opp igjen? cybertruck? Semi?Ny model Y kan nok selge litt men aksjekurs forutsetter ekstrem vekst.

Selvkjørende biler er jo kommet (Tesla ligger langt bak) Model Y er vel helt på det jevne når det gjelder el bil egenskaper. Tviler på om den blir større suksess en highland M3

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (16 minutter siden):

Glad jeg solgte sist år😅 men det begynner å friste å kjøpe igjen… vanskelig å si når det snur meg jeg er ganske sikker på den skal opp igjen 

Hva taler for det, egentlig? Er det selvkjørende taxi du har troa på? 

Lenke til kommentar
Dassen skrev (20 minutter siden):

Hva taler for det, egentlig? Er det selvkjørende taxi du har troa på? 

Ja jeg har troen på fsd og lisensiering. Også har en jo model Y som var den mest solgte bilen i 2024 som nå blir ny og bedre… jeg har troen på nye rekorder for model Y osv. 

Lenke til kommentar
Trestein skrev (23 minutter siden):

Hva skal bringe kursen opp igjen? cybertruck? Semi?Ny model Y kan nok selge litt men aksjekurs forutsetter ekstrem vekst.

Selvkjørende biler er jo kommet (Tesla ligger langt bak) Model Y er vel helt på det jevne når det gjelder el bil egenskaper. Tviler på om den blir større suksess en highland M3

Se over 

Lenke til kommentar
Trestein skrev (1 time siden):

Er jo flere som kjøper Model Y enn Model 3. Større bil med mer plass osv. Når det gjelder Tesla aksjen er det vel ikke akkurat overraskende at den går ned nå, den har vel vært kunstig høy lenge..Men av det jeg vet er Tesla fortsatt overlegen samtlige andre bilmerker når det gjelder verdien på selskapet deres.

Sist jeg sjekket var de verdt over det dobbelt av nestemann på lista som er Toyota. Ikke at det heller betyr så mye for meg, men bare nevner det…

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...