Markiii Skrevet fredag kl 18:44 Del Skrevet fredag kl 18:44 Hansien skrev (22 timer siden): Oppfordrer deg til å lese litt mer før du svarer Lese hva? Det er flere Dieselgate, så jeg lurte på hvilken du snakket om. Lenke til kommentar
AL123 Skrevet fredag kl 19:13 Del Skrevet fredag kl 19:13 Markiii skrev (27 minutter siden): Lese hva? Det er flere Dieselgate, så jeg lurte på hvilken du snakket om. Javel, hvilke da? I tillegg til den vi alle kjenner til, som dreide seg om VAGs utslippsjuks på det amerikanske markedet mellom 2008 og 2015? 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet fredag kl 19:17 Del Skrevet fredag kl 19:17 2 minutes ago, AL123 said: Javel, hvilke da? I tillegg til den vi alle kjenner til, som dreide seg om VAGs utslippsjuks på det amerikanske markedet mellom 2008 og 2015? Var vel mere enn på det amerikanske markedet? Var vel en del norske bileiere som ble berørt og? 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet fredag kl 19:43 Del Skrevet fredag kl 19:43 Complexity skrev (24 minutter siden): Var vel mere enn på det amerikanske markedet? Var vel en del norske bileiere som ble berørt og? Joda, men ikke på samme måte. De europeiske utslippskravene bar betydelig mindre restriktive, og de aller fleste kjøretøyene kunne fikses med en enkel softwareoppgradering. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet fredag kl 19:51 Del Skrevet fredag kl 19:51 AL123 skrev (7 minutter siden): Joda, men ikke på samme måte. De europeiske utslippskravene bar betydelig mindre restriktive, og de aller fleste kjøretøyene kunne fikses med en enkel softwareoppgradering. Ganske enkelt å vippse tilbake penger en har ranet av noen også. En er fortsatt kjeltring. 1 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet fredag kl 19:52 Del Skrevet fredag kl 19:52 5 minutes ago, AL123 said: Joda, men ikke på samme måte. De europeiske utslippskravene bar betydelig mindre restriktive, og de aller fleste kjøretøyene kunne fikses med en enkel softwareoppgradering. Fiks og fiks...men ja det virker som europa godkjente dette som en løsning og at kunder her ikke fikk erstatning (unntaket er vel noe som pågår i Tyskland kansje enda?) Men virker å være populært å flashe bilene tilbake til pre-dieselgate firmware. Lavere forbruk, mindre motorstøy og bedre ytelse da. Men sannsynligvis høyre utslipp.. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet fredag kl 19:55 Del Skrevet fredag kl 19:55 Markiii skrev (1 time siden): Lese hva? Det er flere Dieselgate, så jeg lurte på hvilken du snakket om. Hadde du lest konteksten jeg spør i, og videre samtale med denne brukeren, så ser du mye mer av det du trenger å vite før du svarer Lenke til kommentar
Iterion Skrevet fredag kl 20:30 Del Skrevet fredag kl 20:30 Ser på nye sommerdekk til min Model 3, noen som har noen dekk å anbefale? De jeg har nå er Michelin PS4(fulgte med bilen), er det verdt å gå over til nye PS5 tro? Evt andre merker som Continental/Hakka? Highland blir vel også levert med Michelin PS4 dekk? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet fredag kl 20:38 Del Skrevet fredag kl 20:38 7 minutes ago, Iterion said: Ser på nye sommerdekk til min Model 3, noen som har noen dekk å anbefale? De jeg har nå er Michelin PS4(fulgte med bilen), er det verdt å gå over til nye PS5 tro? Evt andre merker som Continental/Hakka? Highland blir vel også levert med Michelin PS4 dekk? Det er veldig gode dekk så har du stor nok lommebok gjør du ikke feil med Pilotsport. 2 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet fredag kl 20:44 Del Skrevet fredag kl 20:44 Complexity skrev (50 minutter siden): Men virker å være populært å flashe bilene tilbake til pre-dieselgate firmware. Lavere forbruk, mindre motorstøy og bedre ytelse da. Men sannsynligvis høyre utslipp.. På sikt vil den gamle softwaren nok være bedre for miljøet også. 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet fredag kl 20:54 Del Skrevet fredag kl 20:54 Salvesen. skrev (52 minutter siden): Ganske enkelt å vippse tilbake penger en har ranet av noen også. En er fortsatt kjeltring. Joda, men tror nok ikke eierene av disse bilene følte seg ranet. Noen av modellene var noe av det bedre som fantes på markedet. Og overtredelsen i utslipp i Europa var knapt merkbare. De hadde nok værre kvaler de som kjøpte VW i 1938, og som senere måtte sende ungene sine til fronten etter å ha støttet grunnleggeren av merket. Kanskje samme følelsen som du risikerer om noen år, etter å ha bidratt til å ha sendt dine unger til fronten... 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet fredag kl 21:02 Del Skrevet fredag kl 21:02 AL123 skrev (7 minutter siden): Joda, men tror nok ikke eierene av disse bilene følte seg ranet. Noen av modellene var noe av det bedre som fantes på markedet. Og overtredelsen i utslipp i Europa var knapt merkbare. De hadde nok værre kvaler de som kjøpte VW i 1938, og som senere måtte sende ungene sine til fronten etter å ha støttet grunnleggeren av merket. Kanskje samme følelsen som du risikerer om noen år, etter å ha bidratt til å ha sendt dine unger til fronten... Nå må du roe deg litt ned her, slike ting er ikke akseptabelt å si. men det var vell tusenvis av mennesker som prøvde å saksøke VW etter det her i Norge. Så tror ikke de var så happy… 3 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet fredag kl 21:13 Del Skrevet fredag kl 21:13 (endret) Salvesen. skrev (11 minutter siden): Nå må du roe deg litt ned her, slike ting er ikke akseptabelt å si. men det var vell tusenvis av mennesker som prøvde å saksøke VW etter det her i Norge. Så tror ikke de var så happy… Ja, jeg kjenner han som drev og laget det søksmålet. Han ble vel tiltalt selv. Og jo, det er akseptabelt å si, da det i følge både europeiske og amerikansk etteretning er et sannsynlig fremtidsscenario med Elon sin regjering. Endret fredag kl 21:14 av AL123 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet fredag kl 21:17 Del Skrevet fredag kl 21:17 AL123 skrev (2 minutter siden): Ja, jeg kjenner han som drev og laget det søksmålet. Han ble vel tiltalt selv. Og jo, det er akseptabelt å si, da det i følge både europeiske og amerikansk etteretning er et sannsynlig fremtidsscenario med Elon sin regjering. Nei det er absolutt ikke akseptabelt Brandshaug, nå roer du deg ned. ja det ble en fadese, ingen tvil om det. Men det var mange som prøvde seg. Så tvilsomt at de var så veldig happy… 1 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet fredag kl 21:31 Del Skrevet fredag kl 21:31 Hanhijnn skrev (På 6.3.2025 den 14.02): Står nederst på annonsene. Sist endret... Så lenge den ikkje er endra på eit tidspunkt etter den vart oppretta, men det veit du ikkje. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet lørdag kl 00:01 Del Skrevet lørdag kl 00:01 (endret) 3 hours ago, Iterion said: Ser på nye sommerdekk til min Model 3, noen som har noen dekk å anbefale? De jeg har nå er Michelin PS4(fulgte med bilen), er det verdt å gå over til nye PS5 tro? Evt andre merker som Continental/Hakka? Highland blir vel også levert med Michelin PS4 dekk? Pass på å få de med akustikk skum i, om du først investerer i Pilot Sport. Jeg kjøpte vanlig PS5 til min ‘19 TM3 og synes det bråkte. Dersom du kun bruker bilen som transportmiddel og følger fartsgrensa kan du egentlig kjøpe hva som helst av sommerdekk. Jeg har god erfaring med å finne dekk og pris på dekkonline, og så be lokale delksjapper om å matche tilbudet med noen hundrelapper påslag Endret lørdag kl 00:10 av bzzlink Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet lørdag kl 08:16 Del Skrevet lørdag kl 08:16 11 hours ago, Iterion said: Ser på nye sommerdekk til min Model 3, noen som har noen dekk å anbefale? De jeg har nå er Michelin PS4(fulgte med bilen), er det verdt å gå over til nye PS5 tro? Evt andre merker som Continental/Hakka? Highland blir vel også levert med Michelin PS4 dekk? Ser at muligens Hankook Ventus evo SUV K137A(koreansk) og Pirelli Cinturato P7 C2(italiensk) ikke er aller verst priset for å ha 69DB på databladet for 255/45/19 Et annet alternativ er å kjøpe et felgsett med 235/55R18, vis du kjører bilen nok å ville ha billigere dekksett. 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet lørdag kl 08:21 Del Skrevet lørdag kl 08:21 Hansien skrev (12 timer siden): Hadde du lest konteksten jeg spør i, og videre samtale med denne brukeren, så ser du mye mer av det du trenger å vite før du svarer Konteksten er om du spør om det er "Dieselgate", som om VW har gjort noe slikt bare en gang. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet lørdag kl 08:36 Del Skrevet lørdag kl 08:36 Markiii skrev (6 minutter siden): Konteksten er om du spør om det er "Dieselgate", som om VW har gjort noe slikt bare en gang. Jeg får vel gjøre et tappert forsøk å beskrive konteksten slik den faktisk var når innlegget/ene ble skrevet istedenfor at du fortsette med dine egne forestillinger om hva dette handlet om. Jeg oppfordret deg jo til å lese helheten i en over uke gammel diskusjon. Nei, det var nå slik at den annen bruker mente at på en liste over biler, hvor Tesla var ekskludert, så var ikke VW et aktuelt merke pga de var straffedømt for svindel. Jeg var jo nysgjerrig på om det fortsatt gjaldt dieselgate eller om det var noe nytt som hadde skjedd i det siste. Rett og slett fordi om det var dieselgateskandalen som siste skjedde så er ikke VW alene på denne listen over biler som bør unngås, som jeg og lenker til kilde senere i diskusjonen. Hadde du lest videre før du svarte så hadde du sett hvilken skandale jeg pratet om og. Er det flere så vil jeg gjerne, som andre brukere allerede har etterspurt, se en forklaring og helst med kilder. 2 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet lørdag kl 08:55 Del Skrevet lørdag kl 08:55 del_diablo skrev (17 minutter siden): Ser at muligens Hankook Ventus evo SUV K137A(koreansk) og Pirelli Cinturato P7 C2(italiensk) ikke er aller verst priset for å ha 69DB på databladet for 255/45/19 Et annet alternativ er å kjøpe et felgsett med 235/55R18, vis du kjører bilen nok å ville ha billigere dekksett. Interessant. Leste meg opp på en god del dekktester i går og var såvidt innom Pirelli og Hankook også. Pirelli Cinturato P7 C2 fikk «kun» 74 poeng av Motor ser jeg. Veldig god på tørre veier men sliter visstnok mer på våte veier og i svinger. Så tror det blir Michelin altså, de scorer høyt på det aller meste og er gode sportsdekk. Frister litt med nye felger også men blir fort veldig dyrt og de jeg har nå funker bra selv om jeg selvsagt kunne gått opp til 19/20“ på sommerdekka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå