Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Igjen setter du ord i munnen på folk. Er ikke snakk om å vinne argumenter. Er snakk om å prøve å forstå disse syke menneskene. Det er interessant, men sannsynligvis blir det en kort samtale da de ikke selv har tenkt igjennom det hele og ender opp med å bare si "vet ikke vet ikke". 

Det er i mine øyne bortkastet tid. Du vil trolig bli møtt med nettopp "vet ikke vet ikke" Hva annet kan man svare? man har jo driti seg ut uansett. Å få noe fornuft ut av dette er håpløst. Tror jeg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bjerknez skrev (23 minutter siden):

Det er i mine øyne bortkastet tid. Du vil trolig bli møtt med nettopp "vet ikke vet ikke" Hva annet kan man svare? man har jo driti seg ut uansett. Å få noe fornuft ut av dette er håpløst. Tror jeg. 

Hva som er bortkastet tid i dine øyne er lite relevant for meg. Men enig i at det sannsynligvis blir en kort og lite interessant samtale, men er en heldig får en ut noe helt spacet og får seg en god latter og minne for livet! 

Lenke til kommentar
35 minutes ago, Snowleopard said:

Forøvrig, masse artikler om at BMW er den bilen som oftest går igjen ved tyveri av dyre deler, med forutgående vandalisering/skader.

BMW vil jo ikke filme dette da de (meg bekjent) ikke har noe sentry mode funksjon. Så det blir vel ikke så mange artikler om det heller da uten noe video å vise til.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (14 minutter siden):

BMW vil jo ikke filme dette da de (meg bekjent) ikke har noe sentry mode funksjon. Så det blir vel ikke så mange artikler om det heller da uten noe video å vise til.

Det påstod jeg da heller ikke... 😉

Men da er det jo ekstra surt for BMW-eiere som opplever bilen vandalisert/rasert og frastjålet masse dyrt utstyr som lykter og infotainment og gud vet hva man har betalt blodpenger for å få med, for uten er jo ikke bilen bra nok for utstyrs-kåte nordmenn...

Heldigvis få som har interesse av å rane, skade, stjele fra eller på annen måte "voldta" Kona mi... (Ja, bilen Kona!) :thumbs:

• Liker 2
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Snowleopard said:

Det påstod jeg da heller ikke... 😉

Men da er det jo ekstra surt for BMW-eiere som opplever bilen vandalisert/rasert og frastjålet masse dyrt utstyr som lykter og infotainment og gud vet hva man har betalt blodpenger for å få med, for uten er jo ikke bilen bra nok for utstyrs-kåte nordmenn...

Heldigvis få som har interesse av å rane, skade, stjele fra eller på annen måte "voldta" Kona mi... (Ja, bilen Kona!) :thumbs:

Nei tenkte bare å påpeke dette. Tesla både skrives mere om i media og det vil gi flere saker når det finnes video av hendelsen, kontra andre hendelser som ingen hører om..

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Ja, snart brenner bilene i gaten! Det er som vanlig ett storm i vannglass. Om dette var særlig utbredt hadde vi sett at Tesla forumene var fylt av bekymrede eiere som har fått økt forsikringen sin med 100x over natten. Slik er det ikke. 

Noe økt vandalisme er det nok, men det som kommer ut er mest for klikk. Morsomt at du nevner kildekritisk når din "tankegang" kommer i fra ett par vg artikler eller annen ymse medie dekning. 

A dozen Teslas were torched in France in what authorities are treating as an arson attack, the prosecutor's office said Monday.

https://www.france24.com/en/live-news/20250303-dozen-teslas-torched-outside-french-dealership-authorities

https://news.sky.com/story/tesla-charging-stations-set-on-fire-as-backlash-against-elon-musk-intensifies-13321909

Lenke til kommentar
Jarmo skrev (2 minutter siden):

Viser poenget, det er 12 biler. Ja det er ikke bra, men sannsynligheten for at dette er noen sin private bil er ekstremt lav. I frankrike er de jo kjent for å sette fyr på ting under opptøyer så det er nok større kjangs for at det er en peugot om en ser på statistikken(evt annen fransk bil) 

Men ikke bra, absolutt ikke bra. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Hva som er bortkastet tid i dine øyne er lite relevant for meg. Men enig i at det sannsynligvis blir en kort og lite interessant samtale, men er en heldig får en ut noe helt spacet og får seg en god latter og minne for livet! 

Ja, vi har nok forskjellig smak når det kommer til hva som er interresant. Som regel er det vel kanskje nettopp rus, uvitenhet, umodenhet som er faktoren for slikt. Folk som ødelegger uskyldige folks eiendeler for å få ut sin egen frustrasjon mot tredjepart i en annen del av verden er nok en person jeg ville spart meg for å bruke tid på. 

Men for all del. Kjør på. Post gjerne resultatet i denne tråden om situasjonen skulle oppstå :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Viser poenget, det er 12 biler. Ja det er ikke bra, men sannsynligheten for at dette er noen sin private bil er ekstremt lav. I frankrike er de jo kjent for å sette fyr på ting under opptøyer så det er nok større kjangs for at det er en peugot om en ser på statistikken(evt annen fransk bil) 

Men ikke bra, absolutt ikke bra. 

Dette er nok usolgte biler hos en Tesla-dealer, vil jeg tro. Men hvem de prøver å ramme, er vel kanskje noen andre enn de de faktisk rammer.

Vil tro de får dekket ihvertfall kostpris, men sikkert og noe fortjeneste via forsikringen, så sånn sett er det mer til hjelp for Tesla å bli kvitt noen biler av gammel modell. Spesielt nå når de har nedgang i antall solgte biler...

Å ramme ladestasjonene påvirker nok mer, for det kan ta litt tid å få nye ladere og få dette opp igjen, samt tapt fortjeneste. Dessuten er det jo irriterende for ladekunder at man kanskje må flytte seg til annen ladestasjon for å få ladet, og det kan i beste tilfelle bare bety mer kø, men i verste tilfelle at noen må berges fordi de ikke har strøm nok til å forflytte seg til nærmeste ladestasjon.

Håper dog at politi finner vandalistene og får de straffet, for uansett kan man ikke støtte slikt pakk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (5 timer siden):

Personlig bryr jeg meg ikke nevneverdig hva Musk holder på med når det kommer til valg av bil.
Men så lenge konsekvensene kan bli at bilen blir ripet opp og vandalisert...

Så langt er vi vel ikke kommet enda, men hvem vet i disse tider.

Men uansett overraskende, og kanskje forfriskende ærlig..., å se en selverklært Tesla-boikotter som ikke gjør det av idealistiske grunner😊👌

Lenke til kommentar
Marzo skrev (På 3.3.2025 den 9.32):

Tesla rydder i skapet

image.thumb.png.dd8221883c61b6d21fd4ab1ee346d805.png

Det er tusenlappar å spare på utgåande modell, men det der er jo ein bruktbil som i tillegg har gått 1200 km som demobil. Kan vere eit år gammal for den del, så då skal prisen vere lågare.

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Zeph said:

Det er tusenlappar å spare på utgåande modell, men det der er jo ein bruktbil som i tillegg har gått 1200 km som demobil. Kan vere eit år gammal for den del, så då skal prisen vere lågare.

De har lakt ut mange den siste tiden til den prisen. Noen har bare gått 4-500km. En lading av batteriet..

Vil nesten si det er ny bil..

Her er forøvrig en helt ny en og til samme pris:

https://www.tesla.com/no_NO/my/order/XP7Y296_ece5e61721967148fde3464f0d337d4b?postal=9024&coord=69.6647,19.0165&region=NO&titleStatus=new&redirect=no#overview

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
6 hours ago, Bjerknez said:

Nei, så ikke videoen, men jeg føler liksom uansett at jeg har mer kontroll når jeg gjør det selv. Det sitter liksom litt i ryggmargen det å parkere etter 30 år som bilfører. 

Om dette er slik BMW sin autopark oppfører seg så forstår jeg godt du heller vil gjøre det selv: 😅

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.instagram.com/autobazar_ua1/reel/DG0tDg4oSPL/&ved=2ahUKEwjQqfDnx_OLAxUKEhAIHc-zN-AQtwJ6BQiLARAB&usg=AOvVaw0gY68cSqc7FseWeHWkiTpt

Lenke til kommentar
53 minutes ago, Zeph said:

De har redusert prisene på biler i transitt også...

image.png.abffe9cb87415c90ccc0bc3084616bc0.png

Lenke til kommentar
Complexity skrev (22 minutter siden):

Haha, har ikke opplevd det der nei :) 

Men uansett så tjener man mest på og ikke stole for mye på disse sensorene. Jeg liker å kjlre bilen selv, så kan heller bilen bryte inn når jeg evt. dummer meg ut. Med 360 kamera som ser rundt hele bilen som viser alt på storskjerm inne i bilen skal man være ganske trang i pappen om man skulle klare og treffe noe. Spesielt en bil som står rett bak bilen. 

jeg måtte slå av den automatiske parkeringsbremsen på bimmern. Denne bremser automatisk når jeg kommer dor nærme noe både forran. Bak og på siden. Det resulterte i at jeg pokker ikke kom inn i garasjen. 

Det samme gjelder filskift varsleren. Bare pain in the ass hele greia. Jeg slår den av. 

Den eneste sensoren jeg bruker er radaren som holder avstand fra bilen forran. Den er kjekk og ha når man kjlrer med cruice control. 

så og bruke hue selv er fortsatt en god egenskap og ha i trafikken. Sensorene er der dor å hjelpe oss, og ikke for å kjlre bilen for oss. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Salvesen. said:

Ikke så veldig rart, disse er jo utgående sortiment. Slik en ser i 50% korgen på rema1000. Og korgen virker full 😛

Nei det som er rart er at 20% av brukt bilene på finn, ligger over denne prisen ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (44 minutter siden):

Om dette er slik BMW sin autopark oppfører seg så forstår jeg godt du heller vil gjøre det selv: 😅

Dette er ikke parkerings assistent. Det er bmw reversing assistent. Og brukerfeil. Den har lagret de siste 50 meter du har kjørt. Den rygger akkurat der du har kjørt. Og man bruker gassen selv og må følge med at det ikke er tilkommet biler eller annet. Brukt den mange ganger siste fem årene på mine BMWer. Og nødbrems slo jo inn i den videoen.

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (1 minutt siden):

Dette er ikke parkerings assistent. Det er bmw reversing assistent. Og brukerfeil. Den har lagret de siste 50 meter du har kjørt. Den rygger akkurat der du har kjørt. Og man bruker gassen selv og må følge med at det ikke er tilkommet biler eller annet. Brukt den mange ganger siste fem årene på mine BMWer.

Godt observert :) 

Nok et bevis på at det ikke er noen sensorer som klarer å redde idioter :)

Lenke til kommentar
Marzo skrev (8 minutter siden):

Nei det som er rart er at 20% av brukt bilene på finn, ligger over denne prisen ;) 

De innser nok snart at de må justere seg ned. Dog ikke første gang jeg ser slikt der en finner kuppene hos Tesla. Dessverre ikke alle som får det med seg.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...