Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skavold skrev (21 minutter siden):

Vil tro det har med Sentry Mode å gjøre? Lite vits med det om kameraet ikke ser noe.

Samtidig bruker jo Tesla så mye kameradata som overhodet mulig i maskinlæringen, så de har naturligvis en egeninteresse i det også.

Vel. Da burde de trene med skiten kamera for det er eneste relevante data de kan bruke på den tiden av året 🤷

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
15 hours ago, ozone said:

Er man nødt til å snakke med et menneske hos Tesla hvis man har lyst å høre hva de vil gi i innbytte for bilen man kjøpte der nylig?

For finner ingen steder i bestllingsprosessen på nett der man kan velge det som en del av finansieringen...

Ikke forvent noen god innbytte pris, kollega fikk tilbud om 305.000 for sin Y LR 23 modell gått under 50k. 

Lenke til kommentar

En liten sidenote: 

Er litt misfornøyd med hvor lang tid det tar å gå gjennom serviceforespørsel. Selve bremseservice forespørselen gikk lynkjapt, men så la jeg på noe annet jeg tenkte de burde se på i samme slengen jeg er inne på verksted der, men den gjennomgås fortsatt, dager etter jeg sendte inn en forespørsel.. Gjelder lakk som har starta å prelle av ved hjulbuen, så haster litt også. 

Lenke til kommentar
Kahuna skrev (1 time siden):

Har ennå til gode å eie en bil hvor dekslene sitter så løst at at de hopper av i dumper. Derimot har jeg opplevd at deksel har falt av når andre har satt dem på. Noen ganger går det litt for fort hos dekkbutikker og denslags..

Hadde flaks da, fant igjen dekselet mitt da jeg syklet til jobb langs samme rute noen dager senere. :p 

Selvsagt er det pga dårlig montering, så de ikke sitter skikkelig godt! Poenget var at man tror de sitter godt, men så får hjulet et litt kraftig slag som blir større enn hva den klarer å motstå, så faller det av da pga at det ikke var satt på skikkelig.

Så ser man kanskje ikke dette før dager og uker senere, fordi man også er sløv med å ta runden rundt bilen. Gjerne ikke før noen påpeker at det mangler.

Slike deksler var jo ofte satt på fordi folk ville skjule de stygge stålfelgene under. Men viljen til å betale for alu-felger har godt opp, fordi de fleste er litt forfengelige, og manglende kapsler ser fælt ut. Med alu-felger som ser "ok ut", så har man en mindre bekymring.

Dog, trodde det var så vanlig med alu-felger nå, at markedet for kapsler burde vært tilnærmet borte. Men jammen er Biltema og andre bilrekvisita-forretninger fortsatt fulle av slike ennå. At de får ta så mye verdifull veggplass, undres man jo over. Burde være masse annet som selger langt bedre, som hadde fortjent den veggplassen.

Endret av Snowleopard
Skriveleif
Lenke til kommentar
13 hours ago, vegaast96 said:

Hei.

Bruker dere hjulkapsel på vinteren, er det problematisk mtp på at snø pakker seg inn? Fulgte med et sett ved kjøp av ny model y så regner med at denne skal byttes ved dekkskift. Synes at svart kapsel passer bedre til hvitfargen enn grå gemini felger. Noe spesielt man bør gjøre før bytte? Teipe felgen for å forebygge riper?

20250303_205534.jpg

Pakker seg mindre snø inni felgen med kapselen på enn uten er min erfaring.

De riper opp felgene, så om man bryr seg om det, så må man tape eller legge på ppf eller noe ved festepunktene.

Mine sitter noe innihelvete hardt, så ser ikke for meg hvordan man skal klare å miste dem.

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar
Marzo skrev (27 minutter siden):

Ikke forvent noen god innbytte pris, kollega fikk tilbud om 305.000 for sin Y LR 23 modell gått under 50k. 

Kommer veldig an på situasjonen. Nå får en nok håpløs dårlig pris pga de har mange biler på lager. Jeg har sjekket prisen 3 ganger for samme bil og alle var forskjellige, den siste var best og da var bilen eldre og gått mer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...