Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal da vel ikke smøre silikon på lakken? Skal smøres på lister og nedre del av vindu.

Tror han antyder at dørene må omlakkeres - og da er silikon gjør ting vanskelig når man skal lakkere igjen. Om det var det han mente, så syns jeg det var litt flåsete 

Lenke til kommentar

Tror han antyder at dørene må omlakkeres - og da er silikon gjør ting vanskelig når man skal lakkere igjen. Om det var det han mente, så syns jeg det var litt flåsete 

Ahh! Tolket den helt feil ved første øyekast.

Var temmelig flåsete da ja. Ikke funnet noe feil med lakken på min bil.

Eneste feilen jeg har på min bil er at dørhandtakene bak står litt langt inn i døren. De fungerer utmerket så orker ikke bestille time før det eventuelt er noe annet de også må titte på.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bare minnet om at for de som må lakkere dørene er silikon skikkelig dritt (jeg vet det ikke gjelder dere alle)

Silikon på listene har en lei tendens til å bli dratt med over på lakken også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da var Keramisk glass coating fra Carpro endelig lagt på.

Samt vinterhjul og skvettlapper.

Må si bilen forandra karakter ganske mye fra Michelin Pilot Sport 4S hjula til piggrie hjul. fysj :( stor nedtur, men slik er det jo med vinterhul.

Jack padsa jeg hadde gjorde at jeg ikke fikk under verken løftebukk på jobben eller jekk, så om noen er interessert i 4stk røde pads så skrik ut :p P er jo 10mm lavere en LR, så vil tippe høyden blir mer kurant på LR.

post-49079-0-23714300-1572719672_thumb.jpg

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en RennStand fra Safe Jack, men den fikk jo selvfølgelig ikke plass under bilen, tross veldig lav jekk. Endte opp med å kjøre hvert hjul opp på en plankebit før jeg kunne jekke opp med den. Hjula på jekken min går veldig bredt, så jeg endte opp med å kun bruke den øvre delen av RennStanden som en mellomplate. Blir vel å kjøpe en jekk som er ca. like høy som min, men som har smalere hjul, slik at jeg faktisk får brukt funksjonaliteten til RennStanden. Ønsker jo ikke å risikere å miste bilen i bakken om jekken skulle feile.

18M-RS3_large.jpg?v=1542387696

Lenke til kommentar

Ikke hvis du har senket LR 30mm. Så jeg har fire sånne pads til overs jeg også :p

Fin bil du har. Veldig glad du har blitt «frelst» du også, hehe :)

Vanskelig å ikke bli glad i bilen, ser ikke for meg noe bedre alternativ til prisen overhodet. :)

Har bestilt meg low profile pads fra RPM Tesla, selv om det går fint å løfte uten pads så er det greit å bruke de..

Så du har senka din 30mm?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Skal levere bilen til karosseriarbeid snart (outsourcet til 3. part av Tesla), lurer på hvordan jeg skal gi de tilgang til bilen. Har ikke keyfob, valet mode blir vel ikke aktuelt da de vil behøve å åpne frunk. Skal jeg bare gi fra meg kortet og satse på at de ikke drar ut for å klokke inn 0-100 tider eller krøller til mine innstillinger?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Det er en Tesla du skal levere inn, ikke en superbil verdt mange millioner. Jeg ville gitt dem nøkkelkortet og slappet helt av. Du får notere ned kilometerstanden før du leverer den inn om du er nervøs for dette.

Lenke til kommentar

Det er en Tesla du skal levere inn, ikke en superbil verdt mange millioner. Jeg ville gitt dem nøkkelkortet og slappet helt av. Du får notere ned kilometerstanden før du leverer den inn om du er nervøs for dette.

Vel, selv om Tesla har blitt folkebilen i Norge så er det fortsatt ikke en billig bil. Totalprisen for meg ble faktisk over årslønna mi før skatt, så det hadde vært mindre enn optimalt om noen kjørte bilen i grøfta. Jeg har tenkt å skrive ned km-stand, men hva hjelper det? "Vi måtte kjøre bort til en annen bilvask for å skylle av bilen, så det ble noen km" er jo en legitim forklaring, enda man egentlig skulle se om Performance faktisk går 0-100 på under 3,5sek.

Lenke til kommentar

Opplever at Album og sanger jeg lagrer i Spotify, bare blir borte. Bruker ikke Tesla konto, men min egen premium konto da jeg hadde tenkt å kunne sitte på PC å bla gjennom litt musikk og lagre det slik at dette også dukket opp i bilen.

Men, hver gang jeg kommer tilbake til bilen, så er alt borte. Det jeg søker opp og lagrer i bilen blir borte, og det jeg evt lagrer på PC dukker ikke opp i bilen.

Noen tips?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opplever at Album og sanger jeg lagrer i Spotify, bare blir borte. Bruker ikke Tesla konto, men min egen premium konto da jeg hadde tenkt å kunne sitte på PC å bla gjennom litt musikk og lagre det slik at dette også dukket opp i bilen.

Men, hver gang jeg kommer tilbake til bilen, så er alt borte. Det jeg søker opp og lagrer i bilen blir borte, og det jeg evt lagrer på PC dukker ikke opp i bilen.

Noen tips?

Gjelder dette også spillelister som du lager som offline-lister?  :hmm:

Lenke til kommentar

Gjelder dette også spillelister som du lager som offline-lister?  :hmm:

Har ikke lagd noen spillelister, enda. Kan man lage spillelister i bilen også, eller bare på PC?

Har ikke hatt Spotify på mange år :p, men nå som jeg har det i bilen så er det jo aktuelt å bruke det igjen.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Tror det bare fungerer med spillelister du lager samt offentlige spillelister du følger/laster ned. Prøv å lag en spilleliste på PC/mobil der du lager det albumet du vil høre på eller simpelthen bare last det ned på mobilen. Da "følger" du albumet og den burde dukke opp under "palylists" i Teslaen. Dessverre kan du ikke lage spillelister i bilen, men tror du kan trykke på "Follow" på offentlige spillelister/album. Test det også i samme slengen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...