Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Jarmo skrev (1 time siden):

Gunnar Hemming oppdaget over 100 lakkskader på sin nye Tesla Model Y etter bilens første vask.

https://dinside.dagbladet.no/motor/gunnar-saksokt-av-tesla-etter-bilvask/82738140

Ja den er ganske så drøy faktisk. Over 100 lakkskader må jo bety at de har slurvet med lakkeringen på akkurat den model Y’en han har fått utlevert. Min Model 3 nærmer seg 4 år gammel nå og jeg har kun tatt 3 små lakkskader på panser som oppsto i fjor, mest sannsynlig pga steinsprut.

Utenom det synes jeg lakken fortsatt ser veldig veldig bra ut. Men det er jo ikke bra det der, og selvsagt litt urovekkende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Iterion skrev (19 minutter siden):

Over 100 lakkskader må jo bety at de har slurvet med lakkeringen på akkurat den model Y’en han har fått utlevert.

Tviler jeg på. Og hvis denne bilen er et unntak, så er det faktisk verre enn om alle bilene er like dårlige.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (1 minutt siden):

Tviler jeg på. Og hvis denne bilen er et unntak, så er det faktisk verre enn om alle bilene er like dårlige.

Tror faktisk ikke jeg har sett en eneste Tesla med noe særlig rust enda, men det kan jo ha noe med at de fleste bilene på veien ikke er så gamle enda. Kommer veldig an på hvor nøye man er på bilvask også.

Men ja, virker jo som at lakken fortsatt er litt for myk og at det oppstår lakkskader litt for kjapt som jo må være en svakhet.

Lenke til kommentar
Iterion skrev (4 minutter siden):

Tror faktisk ikke jeg har sett en eneste Tesla med noe særlig rust enda, men det kan jo ha noe med at de fleste bilene på veien ikke er så gamle enda. Kommer veldig an på hvor nøye man er på bilvask også.

Men ja, virker jo som at lakken fortsatt er litt for myk og at det oppstår lakkskader litt for kjapt som jo må være en svakhet.

Model 3 er trolig den dårligst rustbeskyttede bilen på det norske markedet de siste 30-40 årene, så hvis du ikke har sett noe rust, så er det nok helst fordi du ikke har sett etter. Rust på bremserør etter 4-5 år er dårligere enn selv Mercedes på tidlig 2000-tall, og uten paralell, så vidt jeg kjenner til.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (9 minutter siden):

Model 3 er trolig den dårligst rustbeskyttede bilen på det norske markedet de siste 30-40 årene, så hvis du ikke har sett noe rust, så er det nok helst fordi du ikke har sett etter. Rust på bremserør etter 4-5 år er dårligere enn selv Mercedes på tidlig 2000-tall, og uten paralell, så vidt jeg kjenner til.

Sto å ladet ved siden av en model 3 for ett år siden. Den hadde ikke lakk igjen på kanalen fra forhjul bak til under døren. Lakken var flasset av og det var rødt av rust. Helt utrolig på en så ny bil!

Lenke til kommentar
AL123 skrev (21 minutter siden):

Såpass ja. Det høres ikke bra ut isåfall. Kan hende jeg kan angre på at jeg ikke har rustbehandlet bilen om noen år da. Men jeg tenkte mer på lakken da, vanskelig å unngå rust som oppstår under bilen, spesielt uten å ha behandlet den. 

Lenke til kommentar
Iterion skrev (43 minutter siden):

Såpass ja. Det høres ikke bra ut isåfall. Kan hende jeg kan angre på at jeg ikke har rustbehandlet bilen om noen år da. Men jeg tenkte mer på lakken da, vanskelig å unngå rust som oppstår under bilen, spesielt uten å ha behandlet den. 

Problemet med karosseriet er todelt. For det første har Tesla markedets tynneste lakk, og for det andre, så mangler karosseriet fuging i plateskjøtene. Det gjør at rusten starter dypt inn i plateskøtene og skaper irreversible skader. Rust på bremserør er i utgngspunktet ikke noe big deal (bortsett fra ksotnadene med å skifte de ut) men det er rimelig sjokkerende hvor tidlig det oppstår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...