Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

MuppetOwl skrev (8 timer siden):

Jeg har 2023 Model S Plaid og dama 2024 Model 3 Highland. Nye Model S er bedre på det meste. 

Selvfølgelig er den det, det er jo en helt annen klasse bil, og er nesten dobbelt så dyr. Mot konkurenter i samme prisklasse står den seg imidlertid ikke, og det viser jo bare det jeg har hevdet hele tiden. Man kan ikke oppdatere en gammel konstruksjon og tro den holder seg up to date, selv om folk skulle akseptere at designet ikke endrer seg.  Å lappe på en gammel konstruksjon innebærer for mange kompromiss, og for S sin del betyr det bla at for å få den noenlunde moderne har de måttet ty til løsninger som gjør produksjonen inneffektiv, og dermed prisen veldig høy. Hvor mye den faceliften lønnet seg i forhold til å legge ned produksjonen er vanskelig å si, men tror nok mye av poenget var for å kunne lansere Plaid som et halo produkt, noe som ga mye oppmerksom het i USA, men som i Europa knapt ble møtt med et skuldertrekk.

Noen ny premiumbil fra Tesla tror jeg ikke vi ser med det første. Generelt gir slike biler mer fortjeneste enn småbiler og er ofte billigere å utvikle, men akkurat nå ser det ikke ut til at verden vil ha dyre premium elbiler, så tror  neppe vi ser noen ny S på denne siden av 30-tallet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bzzlink skrev (7 timer siden):

Streiken i Sverige er en kamp for fagbevegelsene til å ha altomfattende sentrale avtaler. 

Det er heldigvis ikke så vanlig å ha i Norge. 

Jeg er for fagorganisering, men måten de har det på i Sverige er ikke noe særlig.

Nei, streiken er en kamp om å få noe så enkelt som en Tariffavtale. en bedrift som nekter sine ansatte det, burde ikke ha  livets rett.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (8 timer siden):

Men, man trenger ikke 10-15 varianter av hver body type, slik som VW AG gjør, og som de drar enda lengre ved å ha minst 4 merker de sprer de fleste modellene ut over!

Ikke akkurat nå, men for 10-20 år siden trengte man det, og det førte VAG fra å være en middelsstor aktør til å bli verdens mektigste bilkonsern. Så kan man spørre seg om den tiden er over for godt, eller om den tiden vi er i nå er en overgang. Jeg heller kraftig mot det siste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...