Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan selvsagt diskuteres hvorvidt det er greit å snakke om Elon Musk her i Tesla Kaféen, selv om han jo har en ganske åpenbar tilknytning til Tesla...

Men NÅ synes jeg diskusjonen er langt utenfor det den er ment å være her.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ikke Tesla selv, men liker ikke denne usmakelige mobbingen/hetsingen av Tesla-eiere. Jeg regner med de fleste skjønner at folk kjøpte ikke Tesla-bil for å støtte politikken som mobberene refererer til.

https://www.nettavisen.no/nyheter/ga-teslaeiere-falske-boter-for-a-stotte-elon-musk-ligner-veldig-mye-pa-fascisme-sier-danby-choi/s/5-95-2286423

Endret av PosteMonopolet
  • Liker 3
Lenke til kommentar
PosteMonopolet skrev (35 minutter siden):

Jeg har ikke Tesla selv, men liker ikke denne usmakelige mobbingen/hetsingen av Tesla-eiere. Jeg regner med de fleste skjønner at folk kjøpte ikke Tesla-bil for å støtte politikken som mobberene refererer til.

https://www.nettavisen.no/nyheter/ga-teslaeiere-falske-boter-for-a-stotte-elon-musk-ligner-veldig-mye-pa-fascisme-sier-danby-choi/s/5-95-2286423

Synes de som driver med hærverk og hetsing fortjener en skikkelig smekk på fingrene. Å legge en lapp i frontruta på en bil hører imidlertid ikke under noen av disse kategoriene, og er langt innefor grensen av hva man bør tåle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (44 minutter siden):

Synes de som driver med hærverk og hetsing fortjener en skikkelig smekk på fingrene. Å legge en lapp i frontruta på en bil hører imidlertid ikke under noen av disse kategoriene, og er langt innefor grensen av hva man bør tåle.

Jada folk bør tåle disse lappene og ikke la mobberene vinne. Tesla-eierene bør ha is i magen og hodlde ut til stormen roer seg.🙂

Til tross for at Hitler som stod bak VW og VW hadde en stor skandale i 2015 så er det ingen som bryr seg om det nå lenger.

https://www.aftenposten.no/norge/i/4r6G/hitlers-folkebil-ble-skapt-med-patenfusk-slaver-og-stjaalne-penger

Endret av PosteMonopolet
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
PosteMonopolet skrev (7 minutter siden):

Jada folk bør tåle disse lappene og ikke la mobberene vinne. Tesla-eierene bør ha is i magen og hodlde ut til stormen roer seg.🙂

Til tross for at Hitler som stod bak VW og VW hadde en stor skandale i 2015 så er det ingen som bryr seg om det nå lenger.

https://www.aftenposten.no/norge/i/4r6G/hitlers-folkebil-ble-skapt-med-patenfusk-slaver-og-stjaalne-penger

Nei, når de som grunnla VW døde for mange generasjoner siden, så er ikke det så veldig aktuellt lengre. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (59 minutter siden):

Nei, når de som grunnla VW døde for mange generasjoner siden, så er ikke det så veldig aktuellt lengre. 

Akkurat, men det burde heller ikke være noe mer aktuelt å forbinde Tesla-eierene med Hitler enn VW-eiere. Dessverre ser det ut som at de politiske aktivistene holder på å få sin vilje med bruk av skitne triks som påfører helt uskyldige folk skam.

• Liker 1
Lenke til kommentar
PosteMonopolet skrev (3 minutter siden):

Akkurat, men det burde heller ikke være noe mer aktuelt å forbinde Tesla-eierene med Hitler enn VW-eiere. 

Det er ikke det det handler om. Det handler om å boikotte Tesla for å straffe en person med et handlingsmønster som ikke er akseptabelt. Det skal ikke lønne seg å være idiot.

• Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, AL123 said:

Hva med de? Hva med de som jobber hos BMW hvis du kjøper en Tesla i steden? 

Nei du oppfordrer til boikott av Tesla. Hva tenker du om de som jobber for Tesla som ikke kan klandres for hva Elon Musk gjør?

Lenke til kommentar
oldboy skrev (4 minutter siden):

Nei du oppfordrer til boikott av Tesla. Hva tenker du om de som jobber for Tesla som ikke kan klandres for hva Elon Musk gjør?

Jeg tenker det ikke er så farlig. Det er lav arbeidsledighet i USA og Tesla er et drittfirma å jobbe for, både i USA og internasjonalt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Trestein skrev (11 minutter siden):

Hva er dette for en løsning?

Uten varmeleement må jo dette være trist?. Noen som kjenner fabrikatet? Hvorfor så mye olje?

Ikke noen ukjent problemstilling dette. Varmepumpen er imidlertid hyllevare fra en underleverandør, og den brukes i mange andre biler også. Tror ikke det pr i dag finnes noen varmepumper med god nok kvalitet til bruk i bil, og det er en av grunnene til at elbiler hugges over en lav sko.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hvis man lar vær å fjerne hakekorset som de gode samaritanerne har tegnet på bilen, vil de bli mer eller mindre provosert?

Hvis man tegner hakekors på sin egen Tesla, vil de fleste tro det var eieren selv som gjorde det eller noen andre?

#showerthoghts

Bonus: kommentar fra en typisk god samaritaner.

IMG_8167.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og da var dere ikke Tesla-eiere ferdige med å diskutere politikk her inne ell? Flott, takk. Da kan vi gå tilbake til tema.

Skal ha min Model 3 på første EU-kontroll på slutten av dette og jeg forventer og tror at den går gjennom med glans. Skal på bremseservice i april, så de hvis de har nye Model Y i butikk da blir det nok å prøvekjøre den for moroskyld, i tillegg til M3P muligens. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Iterion skrev (25 minutter siden):

Og da var dere ikke Tesla-eiere ferdige med å diskutere politikk her inne ell? Flott, takk. Da kan vi gå tilbake til tema.

Skal ha min Model 3 på første EU-kontroll på slutten av dette og jeg forventer og tror at den går gjennom med glans. Skal på bremseservice i april, så de hvis de har nye Model Y i butikk da blir det nok å prøvekjøre den for moroskyld, i tillegg til M3P muligens. 

Om det er første så bør den gå gjennom. De tre fire første pleier gå greit med  biler som blir vedlikeholdt.

Pleier sjelden være noe særlig før 150 000 km. Tror jeg har hatt 2-3 feil på 185 000km med min BMW. Et stag som foringen var løsnet og en bakfjør dom manglet 2cm i bunn. Deler for 2000kr på 13 år. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...