Jotun Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden (endret) Nei? Da må man vitterlig tilbake til opprinnelsen der grekerne brukte idiot om en som ikke var opptatt av politikk. Det er f Definitivt ikke dagens normale definisjon av idiot. Man kan fint være lynende intelligent uten å være veldig opptatt av verden rundt seg og faktisk også ha lese og skrivevansker. På samme måte kan man være svært opptatt av verden rundt seg, ha mye meninger om, og faktisk store kunnskaper og allikevel være en idiot. Og det finnes mange idioter som skriver og leser godt 🤷 Det siste har hvertfall ikke en dritt med idiot å gjøre. Endret 8 timer siden av Jotun 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Jotun skrev (3 minutter siden): Slik du skriver det så mener du klart å tydelig at folk som kan lese og skrive og er interessert i verden rundt seg ikke er idioter. Hvordan i all verden skal man ellers tolke det? Det er ikke meningen at du skal tolke det. Innlegget var formet som et spørsmål til brukeren Hanhijnn. Spørsmål ang. hvem som er idiot og ikke bør derfor stilles til vedkommende. Ser at du selv har prøvd deg på en definisjon ved å redigere innlegget ditt. Innlegget ble hverken bedre eller mer riktig av den grunn, og en kan, som vanlig er med dine innlegg, spørre seg hva poenget med innlegget var. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden AL123 skrev (1 minutt siden): Det er ikke meningen at du skal tolke det. Innlegget var formet som et spørsmål til brukeren Hanhijnn. Spørsmål ang. hvem som er idiot og ikke bør derfor stilles til vedkommende. Ser at du selv har prøvd deg på en definisjon ved å redigere innlegget ditt. Innlegget ble hverken bedre eller mer riktig av den grunn, og en kan, som vanlig er med dine innlegg, spørre seg hva poenget med innlegget var. Eg bryr, som alltid, ikke en dritt om hvem du pøser ut Vaset ditt til. Redigerte kun ved å legge til siste avsnittet. Som du ser med det du siterte. Poenget med innlegget var å påpeke at ditt spørsmål var dumt. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Har sagt det før, og sier det igjen. Hvis du ikke vil ha dine innlegg kommentert av andre enn de du skriver til så får du begynne å sende pm til folk. Eg forbeholde meg rett til å svare på hva eg vil her på forumet. Uansett hva du vil mene om det. 1 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Jotun skrev (1 minutt siden): Nei? Da må man vitterlig tilbake til opprinnelsen der grekerne brukte idiot om en som ikke var opptatt av politikk. Det er f Definitivt ikke dagens normale definisjon av idiot. Man kan fint være lynende intelligent uten å være veldig opptatt av verden rundt seg og faktisk også ha lese og skrivevansker. Det siste har hvertfall ikke en dritt med idiot å gjøre. Regner med at ditt tidligere forsøk på definisjon hverken gikk på den greske eller tidligere medisinske definisjonen, men på en mer populistisk dagligtale definisjon. Da snakker vi om personer med svake kognitive evner, noe som påvirker både evnen til læring og evnen til å resonere/se sammenhenger, inkludert evnen til å se egne begrensninger på området. Derav spørsmålet til brukeren Hanhijnn. Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Jotun skrev (5 minutter siden): Har sagt det før, og sier det igjen. Hvis du ikke vil ha dine innlegg kommentert av andre enn de du skriver til så får du begynne å sende pm til folk. Eg forbeholde meg rett til å svare på hva eg vil her på forumet. Uansett hva du vil mene om det. Det må du gjerne gjøre, akkurat som jeg da er i min fulle rett til å fortelle hvor dumme innleggene dine er. Du klarte ikke på noen måte å sannsynliggjøre at innlegget mitt var dumt. For det første var det et reellt spørsmål til Hanhijnn som mer enn antydet at de som ikke er enige med han er idioter, for det andre hvar resonementet ditt rundt hva en idiot er både medisinsk og praktisk feil. Forøvrig er dette en Teslatråd, så det kan være greit å gå tilbake til temaet før en overivrig moderator stenger tråden igjen, Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Vel ikke godt å vite hva du prøver å stotre frem nå. Leseferdigheter og skriveferdigheter er hvertfall ikke avgjørende for å være idiot. Og en ting er hundre prosent sikkert: hanjinn snakket ikke politisk uinteresserte personer. Du vet godt hva som menes med en idiot. Og det blir hvertfall ikke definert ut fra leseferdigheter, skriveferdigheter eller generell interesse for verden. Finnes mer enn nok idioter som er vesentlig skarpere i nøtta enn deg hvertfall. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Så Tela-caféen er nå et sted å diskutere definisjoner av ord og uttrykk i? Trodde det handlet om Tesla-biler, jeg! 😎 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden AL123 skrev (1 minutt siden): Det må du gjerne gjøre, akkurat som jeg da er i min fulle rett til å fortelle hvor dumme innleggene dine er. Du klarte ikke på noen måte å sannsynliggjøre at innlegget mitt var dumt. For det første var det et reellt spørsmål til Hanhijnn som mer enn antydet at de som ikke er enige med han er idioter, for det andre hvar resonementet ditt rundt hva en idiot er både medisinsk og praktisk feil. Forøvrig er dette en Teslatråd, så det kan være greit å gå tilbake til temaet før en overivrig moderator stenger tråden igjen, Er helt enig med hanjinn at folk som herper Teslaer er idioter. Er også enig i at folk som fyrer opp under slike handlinger er idioter. Den utviklingen som råder nå er intet mindre enn fullstendig av hengslene. At eg, som har kjøpt et fremkomstmiddel skal assosieres med, og stå til rette for Elon Musk sine handlinger er så borti natta at eg har ikke ord. Mener du at det er riktig, ja da er du faktisk en idiot du også. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Snowleopard skrev (2 minutter siden): Så Tela-caféen er nå et sted å diskutere definisjoner av ord og uttrykk i? Trodde det handlet om Tesla-biler, jeg! 😎 De diskuteres faktisk herping av Teslaer basert på Elon Musk sitt eierskap i selskapet. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden (endret) Jotun skrev (7 minutter siden): De diskuteres faktisk herping av Teslaer basert på Elon Musk sitt eierskap i selskapet. Jeg vil nå si dere har bevegd dere bort fra det, men det var nå bare min observasjon! Kommentaren var derfor et lite hint om å kanskje droppe diskusjonen om betydningen av ordet idiot. Enten forstår man hva som menes, eller så gjør man det ikke, eventuelt bare kverulerer for å kverulere. Uansett, håper diskusjonen fortsetter med bilene og det rundt disse, ikke å diskutere definisjonen om det ordet! Bare et hint og et ønske, ikke meningen å fremstå som "politi", men den definisjonsdiskusjonen var uinteressant for min del. Og kanskje flere tenker det samme. Hjelper heller ikke på at jeg ikke ser hva alle her inne skriver, pga en blokkering jeg har gjort! Endret 8 timer siden av Snowleopard Skriveleif 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Jotun skrev (6 minutter siden): De diskuteres faktisk herping av Teslaer basert på Elon Musk sitt eierskap i selskapet. Er ikke for noe herping. Det for holde at man kan si at man ved å kjøpe en tesla har gitt den største eieren et titalls tusen kroner han blant annet har brukt til å støtte en president som gjør endel ting som ikke virker særlig gjennomtenkt. At eieren selv fremstår som en nasist er ikke mye bedre. Tror det faktum er ille nok for eierne. Alle vet det. Man trenger ikke risse inn solkors i lakken. Bilen er symbol nok. Tror ikke herping blir noe problem. Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Jotun skrev (4 minutter siden): Den utviklingen som råder nå er intet mindre enn fullstendig av hengslene. At eg, som har kjøpt et fremkomstmiddel skal assosieres med, og stå til rette for Elon Musk sine handlinger er så borti natta at eg har ikke ord. Mener du at det er riktig, ja da er du faktisk en idiot du også. Ja, jeg mener at de som kjøper Tesla nå enten kan assosieres med Musk, eller kan antas å være usedvanlig uopplyste. Du kan gjerne kalle meg idiot, men debatten her på forumet viser jo at jeg er inne på noe. Forumet har på få uker gått fra å være veldig Teslapositive, til å bli rimelig Teslanegative. De som ytrer seg sterkest til fordel for Tesla nå er enten personer som deg og Hanhijn, som både har vært svake i denne debatten, og som har svake innlegg generellt, eller personer som er oppegående som feks Bzzlink og noen andre, som tydeligvis er villig til å pushe grensen for hva som er politisk akseptabelt når Musk gjør det. 1 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden 2 minutes ago, Trestein said: Det for holde at man kan si at man ved å kjøpe en tesla har gitt den største eieren et titalls tusen kroner. Egentlig ikke riktig svjv: EM får ikke lønn fra Tesla men aksjeopsjoner som lønnskompensasjon. Dvs inntektene kommer først når han kan innløse opsjonene i aksjer ved oppnådd resultat med en rettet emisjon og så selger aksjene. Det er de som kjøper disse aksjene som til slutt betaler EM. Oljefondet f. eks. Tror Tesla betaler heller ikke utbytte til aksjonærene ennå. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden trikola skrev (Akkurat nå): Egentlig ikke riktig svjv: EM får ikke lønn fra Tesla men aksjeopsjoner som lønnskompensasjon. Dvs inntektene kommer først når han kan innløse opsjonene i aksjer ved oppnådd resultat med en rettet emisjon og så selger aksjene. Det er de som kjøper disse aksjene som til slutt betaler EM. Oljefondet f. eks. Tror Tesla betaler heller ikke utbytte til aksjonærene ennå. EM eier en stor del tesla aksjer. Verdien av disse er påvirket av salget og overskuddet. Når han solgte biler med 100 000kr i forteneste per bil og eide 10-15% av aksjene i selskapet så økte verdien av hans eiendeler pga høy fortjeneste og 50% årlig vekst. Ha solgte en masse aksjer for å kjøpe twitter. Dette er penger han ikke hadde hatt om verdien av tesla var lav. Så om ingen hadde kjøpt teslaer så hadde verden kanskje sett annerledes ut uten Trunp som president, (EM ga over 2 milliarder til valgkampen) uten privat eier av X og internett. Så hvor pengene direkte kommer fra er nok diskutabelt men at han ikke hadde vert verdens rikeste mann uten tesla salg tror jeg er sannsynlig Lenke til kommentar
trikola Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Det er aksjekjøperne som betaler EM, ikke bilkjøperne. Men aksjeverdien har med bilkjøp å gjøre. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 42 minutter siden Del Skrevet 42 minutter siden AL123 skrev (7 timer siden): Ja, jeg mener at de som kjøper Tesla nå enten kan assosieres med Musk, eller kan antas å være usedvanlig uopplyste. Du kan gjerne kalle meg idiot, men debatten her på forumet viser jo at jeg er inne på noe. Kaller ikke deg idiot. For som eg har påpekt, det at du åpenbart ikke evner til å lese gjør deg ikke automatisk til en idiot. Og du svarte ikke på det eg lurte på, du vred på det eg skreiv: skal eg som kjøpte min Tesla i 22 stå til rette for det musk holder på med nå? Disse lynende intelligente likemennene dine som herper biler sjekker ikke når bilen er registrert. De er jo knapt istand til å åpne en dør. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 25 minutter siden Del Skrevet 25 minutter siden Snowleopard skrev (7 timer siden): Så Tela-caféen er nå et sted å diskutere definisjoner av ord og uttrykk i? Trodde det handlet om Tesla-biler, jeg! 😎 Hva! Insinuerer de at Tesla-kaféen ikke er forumets svar på Hotel Cæsar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå