Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ps5 skrev (6 minutter siden):

Har ingen fått video av de med sentry mode? Pleier droppe om vinteren men den er på igjen nå.

Min er konstant på nå og håper egentlig at noen prøver seg så en kan ta seg en prat med disse folka å forstå hvordan de tenker. Tipper det blir en bizar samtale som de overhode ikke har tenkt igjennom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Incels de og, men nå har jeg funnet ut at jeg bruker ordet feil så må finne på noe nytt. Snodige er de iallefall.

Tror nok incels først og fremst er overrepresentert hos de som kjører Tesla. Den typiske incel er gjerne ung,mer enn gjennomsnittlig interessert i data og beslektede gadgets, sliter med sosial interaksjon med det motsatte kjønn (pga mye innesitting, gaming og stort inntak av usunn mat) og er mer tilbøyelig til å følge en kult. Tror det feks er forsvinnende lite incels hos den politiske venstresiden. Det kan være at disse lappene er lagt ut av raringer veldig langt ute på venstresiden,men generelt er har nok den gruppen en litt bedre språkføring. Tipper dette er fra en typsik mot-gjeng, altså mot vindmøller/elbil/EU/EØS/Acer/Støre pga landsvik/FN/WHO/WEF. Irriterende folk, men ganske harmløse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (13 timer siden):

Jepp! Mobbere og vandaler. Og idioter her bidrar til å øse opp disse lettpåvirkelige idiotene.

Virkelig, så folk som kan lese og skrive, som følger med på nyheter og interesserer seg for verden rundt seg er idioter?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Zeph skrev (På 8.2.2025 den 15.33):

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/KMX4aE/slik-fikk-de-godkjent-cybertruck-i-norge

Alt er lovleg då så lenge den kan bli godkjent i USA. Må berre ha ein minst seks månader gammal bil.

Nei, det er ikke helt riktig. Alt er lovlig så lenge den er TYPEGODKJENT i USA, er tilnærmet original og har vært registrert og dokumentert brukt i minst 6mnd. Det finnes mange ulike godkjenningsformer i USA.

Lenke til kommentar
kremt skrev (På 8.2.2025 den 17.56):

Kjøpte 8 år gammel tesla x for 330 tusen

Måtte umiddelbart repareres for 150 tusen

For 60 tusen i reparasjon fikk han bilen kjørbar. 

Dette er rett og slett en ikkesak. Reparasjonene var bare småting, og regningen på en så gammel Model X kan lett bli dobbelt så dyr dersom man bruker rep hos merkeforhandler som utgangspunkt. Og nei, det er ikke Teslahat, men rett og slett bare slik det er med elbil.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (9 minutter siden):

Tror nok incels først og fremst er overrepresentert hos de som kjører Tesla. Den typiske incel er gjerne ung,mer enn gjennomsnittlig interessert i data og beslektede gadgets, sliter med sosial interaksjon med det motsatte kjønn (pga mye innesitting, gaming og stort inntak av usunn mat) og er mer tilbøyelig til å følge en kult. Tror det feks er forsvinnende lite incels hos den politiske venstresiden. Det kan være at disse lappene er lagt ut av raringer veldig langt ute på venstresiden,men generelt er har nok den gruppen en litt bedre språkføring. Tipper dette er fra en typsik mot-gjeng, altså mot vindmøller/elbil/EU/EØS/Acer/Støre pga landsvik/FN/WHO/WEF. Irriterende folk, men ganske harmløse.

Haha det kan du gjerne ha rett i😅 som sagt, jeg har brukt ordet feil.

ja det er vell egentlig det jeg prøvde å kalle en incel. altså en som er politisk irritert og utagerer.

tenker ikke det er harmløst når en knuser ruten til folk pga sine politiske meninger… Hva gjør de neste gang, knuser føreren? Tenker det er ganske alvorlig og burde følges opp, tett.

Lenke til kommentar
ps5 skrev (2 minutter siden):

I usa har det allerede eskalert til påtenning av Tesla utsalg så dette går veldig raskt veldig galt hvis man sitter og bare ser på.

https://www.teslarati.com/tesla-store-colorado-vandalized-fire

Jepp, dette er ikke noe å kimse av eller hva de sier. 

er vell ikke lenge før en litt gal Tesla eier angriper noen heller ser jeg for meg også har en det gående.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Haha det kan du gjerne ha rett i😅 som sagt, jeg har brukt ordet feil.

ja det er vell egentlig det jeg prøvde å kalle en incel. altså en som er politisk irritert og utagerer.

tenker ikke det er harmløst når en knuser ruten til folk pga sine politiske meninger… Hva gjør de neste gang, knuser føreren? Tenker det er ganske alvorlig og burde følges opp, tett.

Var nok samme type person som jeg hintet til, ja, men da blir incel feil utrykk. Når det er sagt, så ville jeg ikke veddet penger på at de som la denne lappen på ruta også har knust den. Ser ikke for meg at den typen knuser ting, eller at den typen som knuser ting gidder/klarer å skrive lapp.

Lenke til kommentar
ps5 skrev (8 minutter siden):

I usa har det allerede eskalert til påtenning av Tesla utsalg så dette går veldig raskt veldig galt hvis man sitter og bare ser på.

https://www.teslarati.com/tesla-store-colorado-vandalized-fire

Kan jo ikke akkurat sammenligne Norge og USA da. Hvis jeg hadde vært amerikansk statsborger, så skulle det ikke bevege seg så mye mer i feil retning for at jeg hadde vurdert å tenne på en forhandler selv. Og jeg er en særdeles lovlydig person.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (1 time siden):

Virkelig, så folk som kan lese og skrive, som følger med på nyheter og interesserer seg for verden rundt seg er idioter?

Vel. Å kunne lese og skrive og følge med og interessere seg for verden rundt seg er overhodet ikke noe som fritar en person fra å være idiot.

Ei heller er man automatisk idiot om man ikke kan lese eller skrive. 

Man er derimot idiot om man herper en Tesla kun fordi musk er en idiot. Man er også en idiot om man syns det er helt ok oppførsel. Man er også idiot om man oppfordrer til slikt piss.

Endret av Jotun
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jotun skrev (1 minutt siden):

Vel. Å kunne lese og skrive og følge med og interessere seg for verden rundt seg er overhodet ikke noe som fritar en person fra å være idiot.

Ei heller er man automatisk idiot om man ikke kan lese eller skrive. 

Det resonementet hadde du ikke tenkt gjennom, eller?

Lenke til kommentar
ps5 skrev (7 minutter siden):

Jeg finner ingen brister i resonnementet, du kan kanskje utdype hvor dette faller sammen?

Fordi jeg ikke kom med noen påstander om hvorvidt noen var idiot eller ikke. Spøsmålet burde vært stilt til vedkommende som hevdet at de som var mer opplyste og engasjerte enn ham selv var idioter.

Lenke til kommentar

Slik du skriver det så mener du klart å tydelig at folk som kan lese og skrive og er interessert i verden rundt seg ikke er idioter. Hvordan i all verden skal man ellers tolke det?

Hvilket spøsmål er det du mener eg stiller?

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
AL123 skrev (34 minutter siden):

Det resonementet hadde du ikke tenkt gjennom, eller?

De fleste IQ-tester er språk-uavhengige. Det vil si at alle mennesker, samme hvilket språk de snakker, eller er uten sprak, kan få en korrekt score, og score høyt.
Lese og skrive -kunnskaper er ikke noe mål på verken IQ eller idiot-"het"🤪

Lenke til kommentar
Jotun skrev (10 minutter siden):

Slik du skriver det så mener du klart å tydelig at folk som kan lese og skrive og er interessert i verden rundt seg ikke er idioter.

Er ikke dette en helt vanlig definisjon av en idiot? Altså en som ikke er interessert i verden rundt seg og som ikke kan lese og skrive? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...