Complexity Skrevet fredag kl 05:59 Del Skrevet fredag kl 05:59 7 hours ago, Kahuna said: DAB er ikke så sært, de har det over hele europa. Det særnorske ligger i å skru av FM for alt unntatt nærradioene. Ikke ville jeg kalt tunein 'radio' heller. Det er strømming. Strømming av radiokanaler ja, i mye bedre kvalitet og med mye bedre dekning enn DAB. Samt man har mange tusen kanaler å velge mellom så slipper all reklamen.. Men var irriterende at NRK trakk seg ut av appen.. blir fort sånn når ett selskap ikke trenger å tenke profitt og bare får penger uansett. Har man ikke premium må man jo også ordne datatrafikken til tunein selv som kan være knotete. 2 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet fredag kl 14:45 Del Skrevet fredag kl 14:45 Complexity skrev (18 timer siden): Jo det er enkelt å velge. Du vil ikke ha en Raven på Tesla sin gamle platform. Kommer bare til å bli plaget. Har to kolleger med raven X som er særdeles lite plaget med problemer. De fleste youtubere har skrytt av de. Er S noe bedre? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet fredag kl 15:05 Del Skrevet fredag kl 15:05 (endret) 21 minutes ago, Sjørøver said: Har to kolleger med raven X som er særdeles lite plaget med problemer. De fleste youtubere har skrytt av de. Er S noe bedre? Jo nyere S/X jo bedre, men begge sliter med sitt. Raven X har jo den gamle typen batterivarmer f.eks som ryker, og man må ut med hovedbatteriet for å komme til den så blir fort kostbart. På S kommer man vel til den uten å ta ut batteriet men er knotete. Model Y har ikke denne. Også har jo Raven PTC varmer som ryker (ca 20k å bytte), mot varmepumpe på Y som etter mye barnesykdommer i starten nå virker å være veldig god på bilene. Man kan være heldig eller veldig uheldig. Model Y er uansett laget på en nyere og simplere platform som kan gi vesentlig mindre hodepine på sikt. Endret fredag kl 15:06 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet fredag kl 15:08 Del Skrevet fredag kl 15:08 Sjørøver skrev (18 minutter siden): Har to kolleger med raven X som er særdeles lite plaget med problemer. De fleste youtubere har skrytt av de. Er S noe bedre? Begge bilene har utstrakt bruk av aluminium istedet for stål, så rust er nok et heller lite problem. Oksidering på utsatte steder, og der man kanskje ikke har godt nok skille i form av pakning eller lignende, der stål og aluminium møtes. Her er nok de nye modellene bedre enn eldre modeller, fordi man som sagt har lært hvor de gamle kunne få slikt... 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet fredag kl 15:10 Del Skrevet fredag kl 15:10 Sjørøver skrev (22 minutter siden): Har to kolleger med raven X som er særdeles lite plaget med problemer. De fleste youtubere har skrytt av de. Er S noe bedre? Hovedproblemet med S er vell at en del av bilen er gammelt og fra «test» fasen til teslA. Og ikke minst at den er produsert i fremont som er den dårligste fabrikken. dog har jeg vært heldige med mine og sist Plaid fungerte greit. men synes Y/3 er bedre på mye for å være helt ærlig. S trenger å bli helt ny med alle nyvinninger, ikke minst for å forsvare den heftige prisen 1 2 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet fredag kl 16:11 Del Skrevet fredag kl 16:11 22 hours ago, oOF said: Kan det ha noe sammenheng med Tesla-biler som ikke har noe fast service-intervall? Mtp at folk ikke sjekker bilens tilstand. Spør av ren nysgjerrighet, ikke for å lage støy. Feilkonstruksjon / ikke sterke nok bærekuler og fjærbeinslager som var utslitt. Feilinnstilling av lys dette var en sw feil som er rettet tror jeg. var vel det Model 3 feilet på Man kan jo si at det er relatert til manglende service. Da hadde kanskje disse feilene blitt oppdaget og utbedret. En e-tton som toppet kåringen hadde vært på verksted 2-4 ganger før Eu kontrollen. Mange av Teslaene kan man anta har vært inne 0 -1 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet fredag kl 17:29 Del Skrevet fredag kl 17:29 Hvis man har kjøpt Tesla aksjer basert på at de blir de første / beste / eneste med robotaxi, så tror jeg at jeg hadde solgt meg litt ned… Lenke til kommentar
Iterion Skrevet lørdag kl 08:28 Del Skrevet lørdag kl 08:28 Salvesen. skrev (17 timer siden): Hovedproblemet med S er vell at en del av bilen er gammelt og fra «test» fasen til teslA. Og ikke minst at den er produsert i fremont som er den dårligste fabrikken. dog har jeg vært heldige med mine og sist Plaid fungerte greit. men synes Y/3 er bedre på mye for å være helt ærlig. S trenger å bli helt ny med alle nyvinninger, ikke minst for å forsvare den heftige prisen Enig. Nå har faktisk prisene på både S og X gått opp i pris med 200.000 NOK da, det er jo en voldsom økning må jeg si. Ingen endring på 3 og Y enn så lenge. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet lørdag kl 14:33 Del Skrevet lørdag kl 14:33 https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/KMX4aE/slik-fikk-de-godkjent-cybertruck-i-norge Alt er lovleg då så lenge den kan bli godkjent i USA. Må berre ha ein minst seks månader gammal bil. Lenke til kommentar
kremt Skrevet lørdag kl 16:56 Del Skrevet lørdag kl 16:56 On 2/7/2025 at 3:45 PM, Sjørøver said: Har to kolleger med raven X som er særdeles lite plaget med problemer. De fleste youtubere har skrytt av de. Er S noe bedre? Kjøpte 8 år gammel tesla x for 330 tusen Måtte umiddelbart repareres for 150 tusen Quote Rapporten fra Tesla viser at det vil koste over 148.000 kroner å reparere alle bilens mangler. For 60 tusen i reparasjon fikk han bilen kjørbar. 1 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet lørdag kl 23:57 Del Skrevet lørdag kl 23:57 bzzlink skrev (På 7.2.2025 den 18.29): Hvis man har kjøpt Tesla aksjer basert på at de blir de første / beste / eneste med robotaxi, så tror jeg at jeg hadde solgt meg litt ned… Kan hvem som helst med en slik bil bruke systemet selv? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet søndag kl 00:37 Del Skrevet søndag kl 00:37 WTF!!! https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/tesla-eier-siv-47-reagerer-pa-hets-jeg-er-forbanna/17440476/?fbclid=IwY2xjawIU15JleHRuA2FlbQIxMQABHVUFUhjtFDNoj4xqGfmLS2bqbqm9bVa-IyNUFbgrekDfHzDCltE2N0IqsA_aem_hFzjRC0RTl7csvJ-1WxS3g 2 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet søndag kl 01:31 Del Skrevet søndag kl 01:31 Sånn går det når folk hetser hverandre opp 2 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet søndag kl 01:36 Del Skrevet søndag kl 01:36 1 hour ago, Markiii said: Kan hvem som helst med en slik bil bruke systemet selv? Ja funker vel på samme måte som Tesla FSD, at man betaler for det og kan bruke det ettersom jeg skjønte av videoen. Var vel ikke unikt heller han nevner 2 andre konkurrerende systemer som er like bra. Sier vel også at dette systemet er laget av Huawei og ikke spesifikt for denne bilfabrikanten Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet søndag kl 08:45 Del Skrevet søndag kl 08:45 Jarmo skrev (8 timer siden): WTF!!! https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/tesla-eier-siv-47-reagerer-pa-hets-jeg-er-forbanna/17440476/?fbclid=IwY2xjawIU15JleHRuA2FlbQIxMQABHVUFUhjtFDNoj4xqGfmLS2bqbqm9bVa-IyNUFbgrekDfHzDCltE2N0IqsA_aem_hFzjRC0RTl7csvJ-1WxS3g Hva reagerer du på? Hetsen, eller reaksjonen fra eieren? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet søndag kl 09:06 Del Skrevet søndag kl 09:06 Jarmo skrev (8 timer siden): WTF!!! https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/tesla-eier-siv-47-reagerer-pa-hets-jeg-er-forbanna/17440476/?fbclid=IwY2xjawIU15JleHRuA2FlbQIxMQABHVUFUhjtFDNoj4xqGfmLS2bqbqm9bVa-IyNUFbgrekDfHzDCltE2N0IqsA_aem_hFzjRC0RTl7csvJ-1WxS3g Incels slutter aldri å «imponere», gleder meg til de blir konfrontert og lærer leksen sin Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet søndag kl 09:18 Del Skrevet søndag kl 09:18 Salvesen. skrev (7 minutter siden): Incels slutter aldri å «imponere», gleder meg til de blir konfrontert og lærer leksen sin Norsk, om du klarer. Bør ihvertfall legge inn forklaring i parentes, når du drar in fancy gloser fra nett. Ikke alle er like med på de fancy "tiktok-uttrykkene". Incells kjenner jeg igjen som engelsk for innsatte, altså et "penere" ord for folk som sitter i fengsel, men aner meg at du har en annen forståelse for begrepet, spesielt når du tilsynelatende skriver det feil. Men det kan jo og være at din skrivemåte antyder en annen begrepsforståelse! 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet søndag kl 09:22 Del Skrevet søndag kl 09:22 Snowleopard skrev (3 minutter siden): Norsk, om du klarer. Bør ihvertfall legge inn forklaring i parentes, når du drar in fancy gloser fra nett. Ikke alle er like med på de fancy "tiktok-uttrykkene". Incells kjenner jeg igjen som engelsk for innsatte, altså et "penere" ord for folk som sitter i fengsel, men aner meg at du har en annen forståelse for begrepet, spesielt når du tilsynelatende skriver det feil. Men det kan jo og være at din skrivemåte antyder en annen begrepsforståelse! Det stammer vell fra innsatte, og retter seg mot enstøinger som er sint på samfunnet av diverse politiske ting som gjør rebelsk oppgjør. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet søndag kl 09:24 Del Skrevet søndag kl 09:24 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Det stammer vell fra innsatte, og retter seg mot enstøinger som er sint på samfunnet av diverse politiske ting som gjør rebelsk oppgjør. OK! Takker for forklaringen! 👌 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet søndag kl 10:28 Del Skrevet søndag kl 10:28 Snowleopard skrev (1 time siden): fancy gloser fra nett. Fancy er strengt tatt engelsk. 😛 Incel står for invoulatry celibacy, altså at en person er ufrivillig sexløs. Brukes som negativt ladet ord for å beskrive en gruppe som er sint på samfunnet fordi de nettopp ikke får sex. Dette er litt uvanlig, da det tidligere har vært ganske god tilgang på sex for de aller fleste menn. Brukes sjeldent om kvinner. kremt skrev (17 timer siden): Kjøpte 8 år gammel tesla x for 330 tusen Måtte umiddelbart repareres for 150 tusen For 60 tusen i reparasjon fikk han bilen kjørbar. Så den der. Virker merkelig. Det er uansett uaktuelt å kjøpe så gammel. Kun 2019 og opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå