Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

oOF skrev (3 timer siden):

En jeg kjenner som byttet til Model Y i fjor sommer fikk mellom 50 og 60000 mer i innbytte til Tesla enn han forventet å få for den. Lokal bilforhandler ville gi ca 190000 for bilen, Tesla rundt 250000.

Ikke verst! :) Må nesten sjekke hva jeg kan få i innbytte hos de selv da før et evt salg i fremtiden. Det hadde vært veldig lettvint og deilig isåfall 😁

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Iterion skrev (10 minutter siden):

Ikke verst! :) Må nesten sjekke hva jeg kan få i innbytte hos de selv da før et evt salg i fremtiden. Det hadde vært veldig lettvint og deilig isåfall 😁

Min erfaring(dog mest Tesla som innbytte) er at de er vingle Petter delux. Når det går dårlig gir de deg gjerne ett godt tilbud(som jeg anser som avslag på prisen for den nye bilen) mens når det går godt gir de deg ett tilbud som er skamfullt 😅

Jeg har spurt om pris for samme bil flere ganger og fått bedre pris etter 6+ måneder og x antall tusen km😂

Så det er lotto.

Men heldigvis er det skam enkelt å be om tilbud.

Lenke til kommentar

Kan det stemme at nye Model 3 ("Highland") har dårligere reell rekkevidde, særlig på vinteren?

https://www.naf.no/elbil/elprix-nytt/el-prix-2024-nykommer-kjorte-fra-tesla

Gamle Model 3 har lengre reell rekkevidde på vinteren enn Highland, tross teoretisk høyere rekkevidde på sistnevnte?

Er det noen som har sett andre relevante tester?

Det virker som de har testet RWD. Lurer på om utfallet ville vært annerledes med AWD.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (3 timer siden):

Hjelper vel ikke at mange av dem er tilbakekalt grunnet fare for brann, og at Jaguar har stoppet produksjonen av dem.

Samt at de bare er middelmådig i utgangspunktet.. og 244stk til salgs på finn..

Polestaren er litt overaskende dog, om det ikke er den gamle utgaven? 

Middelmådig i utgangspunktet du. Det var nå den desidert beste elbilen når den kom.

Lenke til kommentar
37 minutes ago, AL123 said:

Middelmådig i utgangspunktet du. Det var nå den desidert beste elbilen når den kom.

Det kan vel alltids diskuteres i en annen tråd, men Jaguar i-pace ble lansert i 2018 og kostet vel fra 700 tusen og opp?

Samtidig som Model 3 f.eks ble lansert, og det ellers var begynt å dukke opp en del andre konkurrenter..

Lenke til kommentar
AL123 skrev (41 minutter siden):

image.thumb.png.4a6b7e9e5081ed77df6e161df2d8bfd8.png

Ja helt utrolig for en braksuksess av en elbil 😂
Tesla killer deluxe! 

7749 stk registrerte ipace i Norge

Model Y 66939 
Model 3 48836 

Tenker tallene taler for seg og vi kan sløyfe diskusjonen av Jaguar i denne tråden.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
KriZZ skrev (18 minutter siden):

image.thumb.png.4a6b7e9e5081ed77df6e161df2d8bfd8.png

Ja helt utrolig for en braksuksess av en elbil 😂
Tesla killer deluxe! 

7749 stk registrerte ipace i Norge

Model Y 66939 
Model 3 48836 

Tenker tallene taler for seg og vi kan sløyfe diskusjonen av Jaguar i denne tråden.

Den tok vel strengt talt opp kampen mot S og X, det står kamp i luksusklassen. 🙂

Men enig, nok OT.

Endret av Duriello
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...