Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
23 hours ago, Salvesen. said:

begynner FSD virkelig å gi verdi!

Har alltid lurt på om de ikke også kunne kjøre konvoi opp i biltransportskipene i utskipingshavn. Måtte jo egentlig være det letteste i verden.

Eller gjør de det? Mener å vite at generelt kjøres biler ombord av 1 sjåfør pr bil og sjåførene kjøres så tilbake til neste 'bil-batch' med småbusser.

Lenke til kommentar
trikola skrev (1 time siden):

Har alltid lurt på om de ikke også kunne kjøre konvoi opp i biltransportskipene i utskipingshavn. Måtte jo egentlig være det letteste i verden.

Eller gjør de det? Mener å vite at generelt kjøres biler ombord av 1 sjåfør pr bil og sjåførene kjøres så tilbake til neste 'bil-batch' med småbusser.

Tja nå kjenner jeg ikke til disse roro skipene så godt, men jeg regner med de ikke er like inni alle sammen, og ikke følger en standard så da er det jo litt krevende å få bilene til å forstå disse skipene når de er trent på veiene rundt om i verden.

Men umulig er det absolutt ikke! I tillegg er det kanskje en konflikt ift at de som kjører bilene inn/ut av skipet ikke nødvendigvis er Tesla ansatte og kommer til å sette ned foten for manglende arbeid.

Var jo streik i lastenæringen for en stund siden som varte lenge pga skipene ønsket å laste/losse selv om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Tja nå kjenner jeg ikke til disse roro skipene så godt, men jeg regner med de ikke er like inni alle sammen, og ikke følger en standard så da er det jo litt krevende å få bilene til å forstå disse skipene når de er trent på veiene rundt om i verden.

Men umulig er det absolutt ikke! I tillegg er det kanskje en konflikt ift at de som kjører bilene inn/ut av skipet ikke nødvendigvis er Tesla ansatte og kommer til å sette ned foten for manglende arbeid.

Var jo streik i lastenæringen for en stund siden som varte lenge pga skipene ønsket å laste/losse selv om jeg ikke husker helt feil.

En ting som gjør at jeg tviler på at det skjer med det første, er at de som parkerer bilene, gjerne parkerer så tett til neste bil, at en autonom bil ikke vlle gått like tett inntil.

For å maksimere antall biler de får ombord, så vil det være tilnærmet umulig å åpne dørene, så fort at de hopper ut vinduet på førersiden, og så kommer neste bil klin inntil der igjen!

Lenke til kommentar
1 minute ago, Windoge said:

Vurderer Tesla andre merker i innbytte om man skal ha ny Tesla?

Tror ikke de gjør det nå lengere. De tok vel imot eldre verdiløse biler før i tiden og kjørte de rett på skroten.. 

Om de tar imot får du nok en elendig pris.. Selg heller privat.

Lenke til kommentar
25 minutes ago, Snowleopard said:

En ting som gjør at jeg tviler på at det skjer med det første, er at de som parkerer bilene, gjerne parkerer så tett til neste bil, at en autonom bil ikke vlle gått like tett inntil.

For å maksimere antall biler de får ombord, så vil det være tilnærmet umulig å åpne dørene, så fort at de hopper ut vinduet på førersiden, og så kommer neste bil klin inntil der igjen!

Går sef ut fra at dette er en 'transportlastemodus'-serviceprogram som fjernes igjen når bilene er losset igjen. Og med 'konvoi' mener jeg at det sitter en sjåfør kun i første bil og de andre biler bare følger tett innpå uten fører. Da må føreren bare ut av første bil.

Endret av trikola
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...