Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Jotun skrev (11 minutter siden):

Men på leafen må eg jo opp med nøkkelen og trykke. Så det er liksom litt et skritt frem og to tilbake slik Tesla har valgt å gjøre det.

På Fiat-en min er det knapp, men bilen må være opplåst så det er heller ikke ideelt(må da ta i håndtaket der også). Men Teslaen koster det dobbelte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (9 minutter siden):

Bytte olje og filter vel? Er noen liter girolje som blir ganske stygg etter hvert. Tesla sier man ikke trenger å bytte den men jeg har sett videoer av hvor fæl den oljen blir så tenker å bytte på min til sommeren. Er veldig enkelt.

Aha. Nei det står vel ikke oppført på serviceintervallene deres av det jeg har sett, så det er ikke noe jeg har tenkt på i det hele tatt for å være ærlig. Men ja er vel ikke dumt å sjekke ut da isåfall hvis det der stemmer 👍

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Iterion said:

Aha. Nei det står vel ikke oppført på serviceintervallene deres av det jeg har sett, så det er ikke noe jeg har tenkt på i det hele tatt for å være ærlig. Men ja er vel ikke dumt å sjekke ut da isåfall hvis det der stemmer 👍

Nei er ikke oppført da det statistisk sett går helt fint å la være. Men det er lurt å få den byttet.

Er bare 3 skruer på motoren man må røre så veldig enkelt. 

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (18 minutter siden):

Nei er ikke oppført da det statistisk sett går helt fint å la være. Men det er lurt å få den byttet.

Er bare 3 skruer på motoren man må røre så veldig enkelt. 

Tøft, det var jeg ikke klar over faktisk. Så jo ganske så enkelt ut det. Men når vet man når den bør byttes da? 

Lenke til kommentar
37 minutes ago, Iterion said:

Tøft, det var jeg ikke klar over faktisk. Så jo ganske så enkelt ut det. Men når vet man når den bør byttes da? 

Rundt 80kkm ser jeg nevnes rundt om kring. Men ikke så veldig krise før man bikker 100. Den i videoen var ikke så ille. Kunne faktisk skimte litt rødfarge på den enda.

Tesla selv sier man ikke trenger å stresse før motorgarantien er ute siden man er dekket om man får havari innen da. Men jeg liker alikevell ikke å kjøre rundt med dårlig olje..

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (Akkurat nå):

Rundt 80kkm ser jeg nevnes rundt om kring. Men ikke så veldig krise før man bikker 100.

Tesla selv sier man ikke trenger å stresse før motorgarantien er ute siden man er dekket om man får havari innen da. Men jeg liker alikevell ikke å kjøre rundt med dårlig olje..

Ok. Da slipper jeg å tenke på det med det første, er nok noen år til jeg bikker 80k km. Var veldig nøye på å bytte olje og oljefilter på min gamle bil men har ikke tenkt på etter bytte til Model 3 mtp det ikke stod noe om det. Men da vet jeg 👍 Er det noe annet du er nøye på å bytte?  Jeg har kun byttet kupefilter selv til nå(en gang) og skal nok bytte vindusviskere etter hvert. Har nye stående klare i garasjen. 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Iterion said:

Ok. Da slipper jeg å tenke på det med det første, er nok noen år til jeg bikker 80k km. Var veldig nøye på å bytte olje og oljefilter på min gamle bil men har ikke tenkt på etter bytte til Model 3 mtp det ikke stod noe om det. Men da vet jeg 👍 Er det noe annet du er nøye på å bytte?  Jeg har kun byttet kupefilter selv til nå(en gang) og skal nok bytte vindusviskere etter hvert. Har nye stående klare i garasjen. 

Ikke så mye å gjøre ellers nei. Jeg har ute frunken 2 ganger i året og vasker under da det samles mye drit. Må uansett ut med frunken for å koble til og fra ledbaren. Tar den av om sommeren (sol hele døgnet her nord da).

Burde og sjekke inni kanalen bak venstre forhjul. Er noen bremserør inni der som ruster noe sinnsykt på visse biler og skummelt om den går lekk. Kan være lurt å få spraya noe fett eller så inn der for å hindre det litt. Er det rustet så må du få levert inn bilen for å få bytta røra. Kan ta noen dager da de må ut med hovedbatteriet for å komme til.

Også prøver jeg å få spylt av bilen så ofte som mulig, og etter hver kjøretur i saltlake. Det vil jo bli nesten daglig om vinteren visse deler av landet..

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (6 timer siden):

Etter lanseringen av Juniper ser det ut til at det er veldig mange. Jeg er også en av de, men ikke før senere i år.

Edit: antar også at ila de 12 neste månedene er det majoriteten av de som tenker å kjøpe nybil.

Vi får se. Kommer an på hvilke prinsipper folk har. Er jo utvilsomt at uten musk hadde de solgt mer nå.

Lenke til kommentar
PgUp skrev (11 timer siden):

Vi får se. Kommer an på hvilke prinsipper folk har. Er jo utvilsomt at uten musk hadde de solgt mer nå.

Jeg skal ha ny Model Y om et år ca. Selv om en tvilsom type eier 12% av aksjene i Tesla.

Hadde VW hatt enda bedre biler enn Tesla, så hadde jeg sikkert kjøpt en VW selv om toppledelsen er straffedømte kriminelle. Merkelig lite fokus på det siste her...

Endret av Hanhijnn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Hanhijnn said:

Hadde VW hatt enda bedre biler enn Tesla, så hadde jeg sikkert kjøpt en VW selv om toppledelsen er straffedømte kriminelle. Merkelig lite fokus på det siste her...

Hvis jeg først skal kjøpe meg en Nazi-bil, så skal den da for pokker komme fra gamlelandet.
Jeg vil da ikke kollaborere med en up-start nazi wanne-be.

• Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Hanhijnn said:

Jeg skal ha ny Model Y om et år ca. Selv om en tvilsom type eier 12% av aksjene i Tesla.

Hvilke personer i Volkswagen Groups toppledelse er straffedømte kriminelle, mener du?

• Liker 2
Lenke til kommentar
27 minutes ago, Hanhijnn said:

Kanskje fordi det neppe er riktig. Men oppgi gjerne navn.

Av de jeg kan finne som ble dømt/tiltalt etter dieselskandalen ser jeg: James Robert Liang, Oliver Schmidt og Martin Winterkorn. Hvor alle disse er nå vet jeg ikke men jeg kan ikke finne de her: https://www.volkswagen-group.com/en/executive-bodies-15790#

Husk også at korrolaret til at det må være konsekvenser for dårlig oppførsel er at det må være mulig å gjøre opp for seg. 

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...