Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syar-2003 skrev (16 minutter siden):

De har de fem viktige funksjonene fra direktør Matthew Avery for strategisk utvikling i Euro NCAP(link til annen artikkel i artikkelen). Hvordan det slår ut for Tesla gjenstår å se. De vil vel uansett ikke re-teste eksisterende modeller i EuroNcap2026 regi.
Det nevnes i artikkel at intervall justering for vindusviskere må gjøres på skjerm. Det mener de altså vil gi trekk etter 2026 kriterier selv om start/stop er knapper på rattet. F.eks sies at Volvo EX30 vil få trekk da igangsettingen av varselblink må gjøre på skjerm. Vet ikke om tesla har fysiske knapper for  trekantsymbol/varselblink og soscall.

Det er feil, intervall justeres med scollhjul om en ønsker det. 

Trekant har de, i taket på min iallefall. Men er vell kanskje soscall som blir problemet her og om det kreves noen spesiell utforming på knappen eller om en bare kan flytte det ut av skjerm med software.

Men som du sier går det jo ikke tilbake så de kan bare legge til en knapp for dette med rette formkrav om så.

Lenke til kommentar
Zeph skrev (4 timer siden):

Mangel på knappar var ein av faktorane som nesten fekk meg til å velge vekk Tesla, og er ein av grunnane til at eg kanskje byter den ut med noko anna.

Mvh

Mann i 30-åra.

Interessant. Jeg må si jeg klarer meg veldig fint uten knapper altså, har aldri sett meg tilbake og kommer heller ikke til å bytte ut bilen pga det. Men blinklys spaken derimot vil jeg helst ha, så derfor blir det garantert ikke noen Highland på meg. 

Lenke til kommentar
Iterion skrev (5 minutter siden):

Men blinklys spaken derimot vil jeg helst ha, så derfor blir det garantert ikke noen Highland på meg. 

Du kan bestille og ettermontere de fra enhance men de har lang leveringstid (tydeligvis mange som skal ha og har disse i bestilling ). Bestiller man i dag blir de shippet i slutten av april 

IMG_1649.thumb.jpeg.7749749db62e1d2c68fe60781f76ed62.jpeg

Lenke til kommentar
Iterion skrev (13 minutter siden):

Interessant. Jeg må si jeg klarer meg veldig fint uten knapper altså, har aldri sett meg tilbake og kommer heller ikke til å bytte ut bilen pga det. Men blinklys spaken derimot vil jeg helst ha, så derfor blir det garantert ikke noen Highland på meg. 

På tide å bli kvitt pedalene også. Hva skal vi med dem? Alt kan jo styres fra en skjerm. 90% av tiden er det jo elektronikken som bremser og gasser

• Liker 1
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (6 minutter siden):

Du kan bestille og ettermontere de fra enhance men de har lang leveringstid (tydeligvis mange som skal ha og har disse i bestilling ). Bestiller man i dag blir de shippet i slutten av april 

IMG_1649.thumb.jpeg.7749749db62e1d2c68fe60781f76ed62.jpeg

Har commander, den er rå! Spessielt ift ledlyset i Highland. Men 400+ euro for de spakene kunne jeg aldri tatt meg selv i å bruke😅

Nå har jeg vell kjørt med knapper i over 2 år, og uten at jeg fører statistikk er jeg ganske sikker på at jeg blinker tilsvarende som før. 

Og bilen velger jo gir 99% av tiden nå, hva skal jeg med spake. 

Men, vi er alle forskjellige:)

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (6 minutter siden):

Har commander, den er rå! Spessielt ift ledlyset i Highland. Men 400+ euro for de spakene kunne jeg aldri tatt meg selv i å bruke😅

Nå har jeg vell kjørt med knapper i over 2 år, og uten at jeg fører statistikk er jeg ganske sikker på at jeg blinker tilsvarende som før. 

Og bilen velger jo gir 99% av tiden nå, hva skal jeg med spake. 

Men, vi er alle forskjellige:)

400€ er for to stalks + commander. Liten pris å betale når man kjøper en nybil til flerfoldige hundretusener hvert annet år.

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (2 minutter siden):

400€ er for to stalks + commander.

Ikke så gira på å bruke så mye penger på å ettermontere noe som allerede burde vært i bilen. Fordelen min nå er at jeg ikke har hastverk med å bytte bil så kommer til å prøve forskjellige merker og modeller. Blir fort vekk å holde seg til sedan da, har egentlig ikke bruk for SUV. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (50 minutter siden):

På tide å bli kvitt pedalene også. Hva skal vi med dem? Alt kan jo styres fra en skjerm. 90% av tiden er det jo elektronikken som bremser og gasser

Hehe. Nå har jeg klart meg utmerket i nærmere 4 år uten fysiske knapper, sett bort ifra «knappene» på rattet som jeg bruker en del. Så de to tingene kan vel ikke akkurat sammenlignes ;) 

Endret av Iterion
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (4 minutter siden):

400€ er for to stalks + commander. Liten pris å betale når man kjøper en nybil til flerfoldige hundretusener hvert annet år.

Liker ikke å bruke penger på unødvendige ting, litt som å kjøpe entrecote på fullpris når det ligger flust av de i datodisken. 

For meg ser jeg virkelig ikke behovet, men som sagt er det nok mange andre som gjør det(les ventetid). Men for meg er det blitt en vane og i mange tilfeller bedre. Dog ikke i stort rattutslag, men det har blitt en viss muscle memory på det også. 

Irriterer meg dog med juniper at de har flyttet rundt på knappene etter å ha fjernet blinking fra rattet. Så da må en evt få det inn igjen også. Men det går fort 

Lenke til kommentar

Om jeg virkelig  ønsket og var gira på å kjøpe meg en TM3 Highland til 4-500.000kr men sittet med følelsen av å avlåse det grunnet manglende blinklyshendel - Da hadde jeg uten å nøle bestilt dette fra enhance. Sikkert både høyre og venstre stalk.
Et tillegg på 4000kr føler jeg er ingenting for å få den utstyrt slik jeg vil , < 1% av det bilen koster.

Jeg tenker at det er på sin plass å opplyse om denne muligheten i Tesla tråden til de som måtte vegre seg for å kjøpe nye model 3 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (2 minutter siden):

Om jeg virkelig  ønsket og var gira på å kjøpe meg en TM3 Highland til 4-500.000kr men sittet med følelsen av å avlåse det grunnet manglende blinklyshendel - Da hadde jeg uten å nøle bestilt dette fra enhance. Sikkert både høyre og venstre stalk.
Et tillegg på 4000kr føler jeg er ingenting for å få den utstyrt slik jeg vil , < 1% av det bilen koster.

Jeg tenker at det er på sin plass å opplyse om denne muligheten i Tesla tråden til de som måtte vegre seg for å kjøpe nye model 3 🤷‍♂️

Absolutt, jeg kommenterte bare for meg selv som sagt. Mente på ingen måte at det ikke passet inn så beklager om det føltes slik!

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Absolutt, jeg kommenterte bare for meg selv som sagt. Mente på ingen måte at det ikke passet inn så beklager om det føltes slik!

Dette forslaget med stalks fra enhance var rettet til med sitat til Iterion

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (11 minutter siden):

Dette forslaget med stalks fra enhance var rettet til med sitat til Iterion

Ja da vet jeg at mulighetene er der i alle fall. Nå har ikke jeg fått prøvekjørt Highland men man får jo den til en ganske så billig penge sånn sett så da kunne jeg kanskje tatt meg råd til stalks sånn sett for å få bilen helt «komplett».

Spesielt RWD versjonen er jo sykt mye bil for pengene og er ganske så mye billigere enn f.eks I4 M50. Men ja, må prøvekjøres en del før jeg bestemmer meg for neste bil for å si det sånn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...