Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

kremt skrev (4 minutter siden):

61k £ i UK, begynner å bli temmelig dyrt må jeg si

 

  Skjul innhold

1000082705-jpg.1110177

 

Jepp, dersom det sier noe om hvor prisene er på vei, så er det grisedyrt, men det er det tydelgvis ikke mange som tror. Renault Scenic begynner forøvrig på £37500, så det er en absurd pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Med denne prisen så priser de seg ca likt som ioniq5, Id5/Enyaq coupe ?

Jeg ville fortsatt valgt Y, men er nok ikke 20% av nybilkjøpere i Norge som velger Y om de beholder disse prisene.

Dersom det hadde gått å velge vekk ekstrautstyret på launch hadde den blitt ca 

- 24000 lakk

- 18500 felger

- 18000 boost

=60500 nok billigere

Så «vanlig Y LR» ville da kostet 610813 - 60500 

kr 550 313,-

Det er vel omtrent akkurat der konkurrentene ligger?

Blir nok litt ekstra Riesling og Radler på bordet på Frysja (Møller hovedkontoret) ikveld

 

Kun lagt til største motorer og hengerfeste:

IMG_2596.png

IMG_2595.png

Endret av bzzlink
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, AL123 said:

Jepp, dersom det sier noe om hvor prisene er på vei, så er det grisedyrt, men det er det tydelgvis ikke mange som tror. Renault Scenic begynner forøvrig på £37500, så det er en absurd pris.

En feilhjulstrekk Scenic med halvparten av rekkevidden bli vel ikke helt sammenlignbart?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Har ingen tro på at dette er "ny" pris for Tesla, er nok bare for å hente penger

Ja er bare for å melke penger av alle som bare skal ha nyeste Tesla Y eller bryr seg om at det er "launch edition". Lette penger å hente for Tesla.

Pluss at det gir mer tid til å produsere fler biler til når prisen settes ned og "hvermansen" som bryr seg om pris kjøper. 🤣

Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (12 minutter siden):

Ja er bare for å melke penger av alle som bare skal ha nyeste Tesla Y eller bryr seg om at det er "launch edition". Lette penger å hente for Tesla.

Pluss at det gir mer tid til å produsere fler biler til når prisen settes ned og "hvermansen" som bryr seg om pris kjøper. 🤣

Ja tror absolutt det er ett forsøk på dette! I tillegg til å fortsette å selge alle Y'ene de har på lager av gammel type. De ser trossalt kjempe billige ut nå 

Lenke til kommentar
kremt skrev (2 timer siden):

Holy shit, nesten 130 tusen opp for nye modellen. Det hadde jeg ikke ventet. 

På en måte så er det jo veldig bra for folk med den gamle model Y’en. Prisene kommer nok til å droppe før eller siden. Liker ikke at de har fjerna Tesla logoen på panseret må jeg si. Ser litt for «plain» ut spør du meg. Savner mer detaljer. 

Endret av Iterion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (40 minutter siden):

En feilhjulstrekk Scenic med halvparten av rekkevidden bli vel ikke helt sammenlignbart?

For det første, så la meg si at det er vanskelig å ta deg seriøst når du bruker begrep som "feilhjulstrekk". For det første fremstår du som en fyr uten peiling, og for det andre er ca 100% av bilene Renault har laget med fwd opp gjennom tidene bedre å kjøre en nåværende Model Y.

Når det er sagt, så er de ikke helt sammenlignbare, nei. Dette er basispris for billigste utstyrsversjon med det minste batteriet. Men toppversjonen med det meste av utstyr koster vel rundt £45k. Da er det fremdeles langt frem til £61k som den nye Teslaen koster.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (47 minutter siden):

Har ingen tro på at dette er "ny" pris for Tesla, er nok bare for å hente penger

Det tror ikke jeg heller. Jeg er imidlertid litt usikke på hvor mye den skal ned. Facelift er nok litt dyrere å bygge enn den gamle, uten at det bør gi altfor store utslag i prisen, men om de fremdeles satser på volum fremfor fortjeneste vil jo tiden fremover vise. Det kan være mye som spiller inn der.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (2 minutter siden):

Det tror ikke jeg heller. Jeg er imidlertid litt usikke på hvor mye den skal ned. Facelift er nok litt dyrere å bygge enn den gamle, uten at det bør gi altfor store utslag i prisen, men om de fremdeles satser på volum fremfor fortjeneste vil jo tiden fremover vise. Det kan være mye som spiller inn der.

Ja jeg tipper vi ser en beskjeden økning når de blir tilgjengelige, også etterhvert som salget daler så daler prisene i kjent Tesla stil. Tror ikke det blir noen store overraskelser, foruten den vi har sett i dag da. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (10 minutter siden):

Ja jeg tipper vi ser en beskjeden økning når de blir tilgjengelige, også etterhvert som salget daler så daler prisene i kjent Tesla stil. Tror ikke det blir noen store overraskelser, foruten den vi har sett i dag da. 

Bortsett fra muligens 2 faktorer. Det politiske bildet, som kan endre etterspørselen, samt at Teslaaksjen nå er inn i en skikkelig boble. Om den sprekker eller ikke er nok mer opp til Trumps økonomipolitikk enn noe annet, men det vil nok etterhvert bli et press på aksjonærene om utbytte. Tesla er nå et over 20 år gammelt firma som bør kunne levere gode resultat. Hvis en kjøper en aksje i dag vil det ta over 100år å betale den ned med utbytte. Det er rett og slett veldig dårlig.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (4 minutter siden):

Bortsett fra muligens 2 faktorer. Det politiske bildet, som kan endre etterspørselen, samt at Teslaaksjen nå er inn i en skikkelig boble. Om den sprekker eller ikke er nok mer opp til Trumps økonomipolitikk enn noe annet, men det vil nok etterhvert bli et press på aksjonærene om utbytte. Tesla er nå et over 20 år gammelt firma som bør kunne levere gode resultat. Hvis en kjøper en aksje i dag vil det ta over 100år å betale den ned med utbytte. Det er rett og slett veldig dårlig.

Ja det er mer en nok av usikkre variabler her, absolutt.

Lenke til kommentar
1 hour ago, AL123 said:

For det første, så la meg si at det er vanskelig å ta deg seriøst når du bruker begrep som "feilhjulstrekk". For det første fremstår du som en fyr uten peiling, og for det andre er ca 100% av bilene Renault har laget med fwd opp gjennom tidene bedre å kjøre en nåværende Model Y.

Når det er sagt, så er de ikke helt sammenlignbare, nei. Dette er basispris for billigste utstyrsversjon med det minste batteriet. Men toppversjonen med det meste av utstyr koster vel rundt £45k. Da er det fremdeles langt frem til £61k som den nye Teslaen koster.

Det er få grunner til å ha framhjulstrekk, ingen av de appliserbare på elbil

Tverrstilling av motor og slippe drivaksling bakover, begge deler gir bedre plass

Masse ulemper.

Scenic ser ut som en fin bil, gleder meg til å prøve den. Men den skulle hatt bakhjulstrekk. 
 

 

IMG_2597.jpeg

Endret av bzzlink
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (41 minutter siden):

Det er få grunner til å ha framhjulstrekk, ingen av de appliserbare på elbil

Tverrstilling av motor og slippe drivaksling bakover, begge deler gir bedre plass

Masse ulemper.

Scenic ser ut som en fin bil, gleder meg til å prøve den. Men den skulle hatt bakhjulstrekk. 
 

 

Gruser uansett Model Y på kjøreegenskaper, så det går nok greit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (16 minutter siden):

Carwow er ikke helt enig ang Renault scenic e-tech..

Men det blir vel en smaksak.

Screenshot_20250124_213816_Chrome.jpg

Har ikke sett noen andre som synes den er fantastisk heller, men at den er mye bedre enn Model Y. Alt er relativt. Uansett hører jeg på erfarne biljournalister fremfor Youtubehelter

Lenke til kommentar
AL123 skrev (10 minutter siden):

Har ikke sett noen andre som synes den er fantastisk heller, men at den er mye bedre enn Model Y. Alt er relativt. Uansett hører jeg på erfarne biljournalister fremfor Youtubehelter

Hvorfor hater du tesla så mye?

Lenke til kommentar
AL123 skrev (10 minutter siden):

Har ikke sett noen andre som synes den er fantastisk heller, men at den er mye bedre enn Model Y. Alt er relativt. Uansett hører jeg på erfarne biljournalister fremfor Youtubehelter

Erfarne biljournalister er ofte like gode/ubrukelige som youtubere som har spesialisert seg mot bil. Hovedforskjellen ligger i plattformen(e) de bruker for å spre sin informasjon.

 

Fellestrekket for de begge er ironisk nok at dem er biljournalister.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...