Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På elbiler står det bare tøv i vognkortet på effekten uansett så trenger vel ikke bry seg (dagens system er ikke laget for måling av elbilytelse)

Nei, det står ikke bare tøv der. Det er oppgitt korrekt ut fra de reglene som gjelder, disse reglene er pussig nok endret siden den gang noen bilprodusenter hadde en overboost i noen sekunder på enkelte modeller (eksempelvis Volvo 940 Turbo+ ble levert med dette)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det står ikke bare tøv der. Det er oppgitt korrekt ut fra de reglene som gjelder, disse reglene er pussig nok endret siden den gang noen bilprodusenter hadde en overboost i noen sekunder på enkelte modeller (eksempelvis Volvo 940 Turbo+ ble levert med dette)

Ja har du sett, nå har vegvesenet endelig oppdatert opplysninger på elbiler.

Var omtrent daglig folk på Tesla sine facebookgrupper som ikke skjønnte bæra av at det sto at bilen deres bare hadde 90 hestekrefter i vognkortet når den egentlig har 500.

Men nå er det faktisk oppgitt effekt per motor i tillegg til maks effekt per halvtime.

Var på tide.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Om man ikke trenger all rekkevidden så er nok maks 80% eller lavere det beste.

Men Model 3 batteriet ser ut til å være gode greier så det varer nok ut bilens levetid uansett.

Ang det med vegvesenet så betaler man vel bare avgift basert på utslipp og ikke hestekrefter?

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Effekt inngår jo ikke i avgiftsberegning enda? Og trodde ikke du brydde deg om avgifter jeg, siden du ikke betaler de? Ref biltråden?

Effekt kan utmerket godt bli en del av avgiftsgrunnlaget i fremtiden.

Det er viktig for meg at dere betaler avgifter så dere fortsatt kan overføre noen hundre millioner i året til oss.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Effekt kan utmerket godt bli en del av avgiftsgrunnlaget i fremtiden.

Det er viktig for meg at dere betaler avgifter så dere fortsatt kan overføre noen hundre millioner i året til oss.

Ja såklart. Der har vi det ja, godt du er ærlig:) Glad for at jeg kan støtte deg i ditt liv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Om 5% stemmer da. Blir spennende å se, håper noen benker de forskjellige modellene :)

Du så sikkert posten min, men her er benkeresultater på LR og P, dette var før den første 5% boosten kom

LR: 367.17hk/534nm

P: 463.71hk//672nm

Begge modellene hadde 205.65hk/317nm i Chill Mode

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...