Simkin Skrevet 24. oktober 2019 Del Skrevet 24. oktober 2019 (endret) Ryktebørsen sier 5% på M3 og 3% på S og X. Er vel rimelig å anta vil jeg tro. Endret 24. oktober 2019 av Simkin Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. oktober 2019 Del Skrevet 24. oktober 2019 Ryktes også om ludi for model 3 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 24. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2019 Angrer bittelitt på at jeg ikke gikk for P. Håper de åpner for at jeg kan oppgradere min Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 24. oktober 2019 Del Skrevet 24. oktober 2019 Det hadde vært artig. Kvartmila på under 11s da Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 På elbiler står det bare tøv i vognkortet på effekten uansett så trenger vel ikke bry seg (dagens system er ikke laget for måling av elbilytelse) Nei, det står ikke bare tøv der. Det er oppgitt korrekt ut fra de reglene som gjelder, disse reglene er pussig nok endret siden den gang noen bilprodusenter hadde en overboost i noen sekunder på enkelte modeller (eksempelvis Volvo 940 Turbo+ ble levert med dette) 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 (endret) Nei, det står ikke bare tøv der. Det er oppgitt korrekt ut fra de reglene som gjelder, disse reglene er pussig nok endret siden den gang noen bilprodusenter hadde en overboost i noen sekunder på enkelte modeller (eksempelvis Volvo 940 Turbo+ ble levert med dette) Ja har du sett, nå har vegvesenet endelig oppdatert opplysninger på elbiler. Var omtrent daglig folk på Tesla sine facebookgrupper som ikke skjønnte bæra av at det sto at bilen deres bare hadde 90 hestekrefter i vognkortet når den egentlig har 500. Men nå er det faktisk oppgitt effekt per motor i tillegg til maks effekt per halvtime. Var på tide. Endret 25. oktober 2019 av Complexity Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 25. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2019 Hvorfor er dette en bra ting? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 Det er jo bra at man legger til rette for fremtidig avgiftsberegning 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. oktober 2019 Del Skrevet 26. oktober 2019 Det er jo bra at man legger til rette for fremtidig avgiftsberegning Effekt inngår jo ikke i avgiftsberegning enda? Og trodde ikke du brydde deg om avgifter jeg, siden du ikke betaler de? Ref biltråden? 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2019 Tanker? Jeg er også en som bare lader til 70% Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. oktober 2019 Del Skrevet 26. oktober 2019 Tanker? Jeg er også en som bare lader til 70% http://youtu.be/G5t1YOHQhlc Hun der har sagt mye rart om lading før så ikke ta alt for god fisk. I fra overskriften virker det som om det er ønsket at man lader til 100% hver dag? Er jo helt absurd da en vet dette er en dårlig ide i og med max spenning i celler. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2019 Musken svarer jo også på dette da, så kan jo være *noe* i dette? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2019 Den gode nyheten er at det virker ut som det er relativt uproblematisk å lade opp mot 90% daglig. Det er jo ålreit å ha i bakhodet Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. oktober 2019 Del Skrevet 26. oktober 2019 (endret) Om man ikke trenger all rekkevidden så er nok maks 80% eller lavere det beste. Men Model 3 batteriet ser ut til å være gode greier så det varer nok ut bilens levetid uansett. Ang det med vegvesenet så betaler man vel bare avgift basert på utslipp og ikke hestekrefter? Endret 26. oktober 2019 av Complexity Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. oktober 2019 Del Skrevet 26. oktober 2019 Ang det med vegvesenet så betaler man vel bare avgift basert på utslipp og ikke hestekrefter? Akkurat nå ja. Avgiftslandet Norge er ikke mye forutsigbart med tanke på skatter og avgifter, og disse kan endre seg «over natta». Noe alle som har levd en stund vet altfor godt. 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 26. oktober 2019 Del Skrevet 26. oktober 2019 Det norske avgiftssystemet er reine godtebutikken for politikere med hjertesaker å finansiere. Det blir mye bra stand-up materiale av slikt. Sukkeravgift på lettbrus lizm? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. oktober 2019 Del Skrevet 26. oktober 2019 Effekt inngår jo ikke i avgiftsberegning enda? Og trodde ikke du brydde deg om avgifter jeg, siden du ikke betaler de? Ref biltråden? Effekt kan utmerket godt bli en del av avgiftsgrunnlaget i fremtiden. Det er viktig for meg at dere betaler avgifter så dere fortsatt kan overføre noen hundre millioner i året til oss. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. oktober 2019 Del Skrevet 26. oktober 2019 Effekt kan utmerket godt bli en del av avgiftsgrunnlaget i fremtiden. Det er viktig for meg at dere betaler avgifter så dere fortsatt kan overføre noen hundre millioner i året til oss. Ja såklart. Der har vi det ja, godt du er ærlig:) Glad for at jeg kan støtte deg i ditt liv. 2 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 26. oktober 2019 Del Skrevet 26. oktober 2019 (endret) Om 5% stemmer da. Blir spennende å se, håper noen benker de forskjellige modellene Du så sikkert posten min, men her er benkeresultater på LR og P, dette var før den første 5% boosten kom LR: 367.17hk/534nm P: 463.71hk//672nm Begge modellene hadde 205.65hk/317nm i Chill Mode Endret 26. oktober 2019 av Simkin Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2019 Jepp, har lest de resultatene før også. Deilig at de hele tiden forbedrer bilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå