Iterion Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) Hanhijnn skrev (21 minutter siden): Svart og sølv vel? Foreløpig... Ja stemmer, ser sølv har kommet opp også. Ser ut som begge fargene er «bakt» inn i prisen da mtp de er inkludert? For den gamle quicksilver sølvfargen kosta vel 18.000 på gamle Y? Synes det allikevel blir for dyrt, selv om jeg tipper det er vesentlig bedre kjørekomfort og mindre støy i den ift gamle Y. Men her kommer nok prisene til å gå ned etter hvert vil jeg tro. Endret 4 timer siden av Iterion 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Kanskje det har med tilgjengelighet å gjøre? Kanskje prisene droppes når den nye modellen kommer ut fra alle produksjonslinjer. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Iterion skrev (51 minutter siden): Ja. Enig i at det er for dyrt, selv med de forbedringene som har kommet. Virker som svart har blitt standard farge nå, var ikke mulig å velge en annen farge heller enn så lenge. Tror ikke svart er blitt standardfarge. Er nok bare Tesla som vil ha bedre DB på "intro-prisen", og derved begrenser antall farger. Jamfør Broom-artikkelen virker det som begge farger har pristillegg på 12K, men som her er inkludert i intro-prisen! Kahuna skrev (24 minutter siden): Kanskje det har med tilgjengelighet å gjøre? Kanskje prisene droppes når den nye modellen kommer ut fra alle produksjonslinjer. Er helt sikkert pga nyhetens interesse, og begrenset tilgjengelighet spiller nok inn. Tror Tesla har regnet med høy etterspørsel i starten, og tar heller fortjenesten selv, fremfor å gi det "gratis" til flipperne. Mulig det er noen som fremdeles kan tjene litt på å flippe, men det gjør det nok mindre attraktivt. Så, når de har fått opp volum og køene av "sultne" kunder skrumpes inn, så vil nok også prisene gjøre det! 💸 Endret 3 timer siden av Snowleopard Skriveleif 2 1 Lenke til kommentar
Gammel Gubbe Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) On 1/21/2025 at 11:40 PM, AL123 said: Det kan du få, men er det noe poeng? Dersom jeg legger ut de mange videosnuttene av han der han omtaler innvandrere fra det han selv har referert til som "shithole countries" omtrent på samme måte som de gjorde i Tyskland på 30-tallet, så vil du nok i typisk MAGA-stil konte med at han engang omtalte en eller annen sort basketballspiller eller bokser for "a great guy" og at han derfor ikke kan være rasist. Nå er jo ikke Trump den vanskeligste, det er jo en egen wikipediaside dedikert til Trumps rasesyn. Den er faen meg en av de lengste wikipediasidene jeg har sett, og den har nesten 500-kildehenvisninger, dersom man ikke stoler på wikipedia som kilde. Hvis du vil ha noe helt offisiellt, så kan det jo nevnes at han allerede i 1973 ble saksøkt av justisdepartementet for rasediskriminering i sin boligutleiepraksis. Det samme skjedde i 1978 etter at han ga blaffen i forliket fra forige sak Men, selvfølgelig. Rettsvesenet er korrupt når det saksøker Trump (men alltid påfallende presist når de dømmer noen til døden). Hvis du trenger et direkte sitat, så sa han på Larry King i diskusjon om en spesiell voldtektssak i NY at "maybe hate is what we need if we're gonna get something done." Så mye tekst, og ikke et eneste konkret eksempel, bare masse henvisninger til andre steder, på tross av at jeg eksplisitt ba om noe annet enn henvisninger til andres beskyldninger. Hvor er eksemplene på "rendyrket rasisme"? Dette er typisk for når man bare lar seg rive med av flokken. On 1/21/2025 at 11:40 PM, AL123 said: Hans tirader mot ADL og støtte til antijødiskekonspirasjonsteorier er jo velkjente, feks denne: Det der er verken en tirade eller konspirasjonsteori. Og din påstand var "rendyrket rasisme" og "oppfordring til jødehat". Det ser ut som om det er du som er langt inne i ekkokammeret. Endret 3 timer siden av Gammel Gubbe Tydeliggjøring 2 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) 1 hour ago, iblazeqt said: I tillegg til ingen kampanjerente. Dyrt - andre merker som frister mer i dette prissjiktet. Jeg tenkte det samme. Men hva får man egentlig av konkurrenter som er bedre til 640.000,- fullspec’et inkl. vinterhjul? 50 minutes ago, Iterion said: Ja stemmer, ser sølv har kommet opp også. Ser ut som begge fargene er «bakt» inn i prisen da mtp de er inkludert? For den gamle quicksilver sølvfargen kosta vel 18.000 på gamle Y? Synes det allikevel blir for dyrt, selv om jeg tipper det er vesentlig bedre kjørekomfort og mindre støy i den ift gamle Y. Men her kommer nok prisene til å gå ned etter hvert vil jeg tro. Ser ut som quicksilver koster 25k på den gamle. Her har nok kalkulatorene gått varme for hvordan man kan: 1. Få ut litt ekstra margin fra de menneskene som er villig til å betale litt ekstra for å vær den første i gata med bil som alle ser er ny 2. Få solgt unna det gamle karosseriet, uten å sette ned prisen altfor mye på det, men det virker fortsatt som man sparer ift. å kjøpe det nye De kommer til å droppe prisen når de har solgt ut det gamle karosseriet tipper jeg. Endret 3 timer siden av bzzlink 1 1 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 4 minutes ago, bzzlink said: Jeg tenkte det samme. Men hva får man egentlig av konkurrenter som er bedre til 640.000,- fullspec’et inkl. vinterhjul? Ser ut som quicksilver koster 25k på den gamle. Her har nok kalkulatorene gått varme for hvordan man kan: 1. Få ut litt ekstra margin fra de menneskene som er villig til å betale litt ekstra for å vær den første i gata med bil som alle ser er ny 2. Få solgt unna det gamle karosseriet, uten å sette ned prisen altfor mye på det, men det virker fortsatt som man sparer ift. å kjøpe det nye De kommer til å droppe prisen når de har solgt ut det gamle karosseriet tipper jeg. Nye enyaq 85x med max pakka ventilerte seter,hengerfeste og pano tak kommer på 616 så vinterhjul i tillegg. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) 33 minutes ago, onkel_jon said: Nye enyaq 85x med max pakka ventilerte seter,hengerfeste og pano tak kommer på 616 så vinterhjul i tillegg. Ja så den havnet på ca. samme pris. Fin bil den Enyaq'en og det adaptive understellet er et veldig steg opp fra gamle Y, gjenstår å se om de har trylla med den nye, men sikkert ikke. For min del, for at jeg skulle vurdert å velge bort Tesla sin software/app/nøkkelfritt/akselerasjon/sove i bilen som jeg ser som veldig pluss på Tesla, så måtte det være for at bilen skulle være skikkelig mye bedre. Så da måtte jeg opp på BMW, Audi, Mercedes - og de har ingenting i prisklassen, som dekker behovet mitt på plass. Eller IX3 kanskje, men den går 20 mil kortere nesten, og det funker ikke. Endret 2 timer siden av bzzlink 1 Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden For en pris på nye TMY da.. Planen var å bestille denne så fort den ble tilgjengelig. Men tror nok denne blir for dyr for meg.. Prisen går nok (forhåpentligvis) ned etterhvert og mulig med kampanjerente også. Men jeg trenger sårt ny bil nå, og har ventet på denne ganske lenge. Nå ble jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Orker ikke å vente lenger 😅 1 Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Papirkurven skrev (43 minutter siden): For en pris på nye TMY da.. Planen var å bestille denne så fort den ble tilgjengelig. Men tror nok denne blir for dyr for meg.. Prisen går nok (forhåpentligvis) ned etterhvert og mulig med kampanjerente også. Men jeg trenger sårt ny bil nå, og har ventet på denne ganske lenge. Nå ble jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Orker ikke å vente lenger 😅 Ser den. Fortsatt god pris på «gamle» Y. Men redd for at den vil føles veldig utdatert/gammel ut om 2-3år. Uansett mye bil for pengene der da (FWD, kjørelengde, ladehastighet, pris). Så verdifallet vil kanskje være noe begrenset(?). Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Hva snakker dere om? Startpris er 447000. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Salvesen. skrev (8 minutter siden): Hva snakker dere om? Startpris er 447000. Du ser at bildet viser gammel modell om du velger en av de andre modellene, men nye modellen om du velger "Lauch Edition", så de andre prisene gjelder gammel TMY! Ny: Gammel: 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Gammel Gubbe skrev (1 time siden): Så mye tekst, og ikke et eneste konkret eksempel, bare masse henvisninger til andre steder, på tross av at jeg eksplisitt ba om noe annet enn henvisninger til andres beskyldninger. Hvor er eksemplene på "rendyrket rasisme"? Dette er typisk for når man bare lar seg rive med av flokken. Det der er verken en tirade eller konspirasjonsteori. Og din påstand var "rendyrket rasisme" og "oppfordring til jødehat". Det ser ut som om det er du som er langt inne i ekkokammeret. Så at fyren har blitt saktsøkt av myndighetene for rasistisk foretningspraksis 2 ganger, at han har uttalt seg rasistisk live på TV, beskrevet latinamerikanske imigranter som "dyr", som folk med "dårlige gener" som "forpester blodet vårt" er ikke rasistisk? Hva må man gjøre for å være rasistisk i din bok? Bygge en masseutryddelsesleir? Kommentaren Musk retrweetret og støttet på X var forøvrig en del av en lengre diskusjon som støttet en av de verste konspirasjonsteoriene om jøder i dag. Det er faktisk hatretorikk på sitt aller verste. 5 Lenke til kommentar
Mor10 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Må være flaut å kjøre tesla i disse dager. 2 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Det er først nå jeg innsér hvor godt jeg liker designet på S, 3 og Y hittil! Fronten og hekken på den nye Y er blitt for likt alle andre som prøver å lage "hipp og kul elbil"... Liker det virkelig ikke. Model 3 var i mine øyne en mye mer vellykket facelift! 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Mor10 skrev (Akkurat nå): Må være flaut å kjøre tesla i disse dager. Hva er flaut med det? Bilen er jo samme gode kjerra, selv om man er uenig med EM og hans krumspring! 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Snowleopard skrev (7 minutter siden): Du ser at bildet viser gammel modell om du velger en av de andre modellene, men nye modellen om du velger "Lauch Edition", så de andre prisene gjelder gammel TMY! Ny: Gammel: Ah fack 😂 lurte meg selv! Det er heftig ja! Men kommer vell de normale snart, skal bare presse ut litt penger fra menigheten først som ved annen kollekt:p Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Her er reelle prisforskjellen slik jeg har funnet ut Launch edition kr 610 000,- inkl. 20 tommers felger Quicksiler lakk Acceleration boost Gammel Long Range 544 000,- inkl 20 tommers felger Quicksilver lakk Acceleration boost (18000,-) Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Salvesen. skrev (Akkurat nå): Ah fack 😂 lurte meg selv! Det er heftig ja! Men kommer vell de normale snart, skal bare presse ut litt penger fra menigheten først som ved annen kollekt:p Jeg måtte klikke på en av de andre, før jeg så det selv, lurte på hvorfor de andre prisene kom opp, når de ikke stemte med artiklene! 🙃 Lenke til kommentar
Mor10 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Snowleopard skrev (2 minutter siden): Hva er flaut med det? Bilen er jo samme gode kjerra, selv om man er uenig med EM og hans krumspring! Glødende antisemittisme= krumspring? Den er grei... 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden ozone skrev (1 minutt siden): Det er først nå jeg innsér hvor godt jeg liker designet på S, 3 og Y hittil! Fronten og hekken på den nye Y er blitt for likt alle andre som prøver å lage "hipp og kul elbil"... Liker det virkelig ikke. Model 3 var i mine øyne en mye mer vellykket facelift! Uenig. Det er en grunn til at så mange fabrikanter velger en slik lysrampe. Det får bilen til å se bredere og lavere ut, og det trengte virkelig den hekken. Frontlysene på faclift Model 3 fikk ikke samme effekt. De er så smale at det blir for mye volum over de, så bilen ser faktisk høyere og mer klumpete ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå