Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Flere gode poenger. Men primært skal jo en bil brukes til å frakte noe fra A til B. Da er det jo ganske interressant hvor bra den gjør jobben. 

Sier ikke at det er uinterressant å vite 10-80. Men det viktigste for meg er å vite hvor raskt den lader det eg trenger. Og det er svært sjeldent 10-80, men x antall km. 

Og sier ikke dette fordi eg tror tesla nødvendigvis hadde scoret noe bedre på det området.

Har forøvrig vært på tur med en ionic 5. Da er man rimelig avhengig av at rette ladestasjonen eksisterer. Litt som å kjøre rundt med leafen. Slike faktorer er jo utrolig viktig å få med mener eg. 

Før CCS på tesla var jo det en faktor. At man måtte på rette typen stasjon.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, skjønner at det er forskjellige bruksscenarier, så behov og ønsker er anderledes. Gjelder og mine turer. Noen ganger skal man langt, fortest mulig. Da er det helt klart at jeg velger å kun lade det jeg må for å rekke neste lader eller målet + ev. det som trengs for å komme til neste lademulighet deretter.

Andre ganger så vil jeg campe i bil, eller vet at jeg skal kjøre langt neste dag, og ikke har mulighet til å lade der jeg skal sove. Da vil jeg gjerne lade til 80, 90 eller endog 100% om ikke det tar alt for lang tid og/eller er til sjenanse for andre om det er kø på stedet.

Synes derfor det er greit å vite mest mulig. Men endel er som sagt mulig å beregne selv når man har tallene de kommer med! :thumbup:

Lenke til kommentar

En bruker var forbannet på denne testen, og mente det kun var mengde strøm man fikk inn de første 5 til 10 minuttene som burde telle. Det var visstnok mye mer verdifull den strømmen man fikk inn da på en eller annen måte. Med tesla bør man vel gjerne lade fra 5 til 50 %, og heller stoppe oftere. Men av og påkjøring motorvei, navigering til rett stasjon, plugge inn, plugge ut er også en god del tid. Jeg vil tro de fleste foretrekker f.eks 2 stopp per dag istedet for 5 hvis man skal en lang distanse. Ser også at enkelte nærmest planlegger livet sitt rundt hvordan bilen kjører og lader, og gjør alt de kan for å optimalisere dette og komme seg rundt bilens begrensninger. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...