Syar-2003 Skrevet onsdag kl 13:48 Del Skrevet onsdag kl 13:48 Finns det en oversikt over disse 32 Tesla ladestasjonene som har "lengre" ladekabel ? Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet onsdag kl 13:51 Del Skrevet onsdag kl 13:51 Hanhijnn skrev (7 minutter siden): Tesla bruker markedskreftene sine på å overta hurtigladingen på juletrafikken. Håper disse prisene holder etter jul også. https://www.motor.no/aktuelt/kraftig-priskutt-pa-tesla-lading/300116 Dette så bra ut. Nå har jeg riktignok sett at Uno-X Alfaset (Oslo) er nede i 2,- men det er nok pga nyåpnet stasjon! Men står nå ennå i appen til den prisen. Nå er prisen ned mot det jeg betaler hos Ionity med Passport, så lenge jeg kjører ikke-Tesla og ikke er abonnent på SuC, så kan fort bli at jeg benytter noen Tesla-ladere i jula! Godt funn! 2 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet onsdag kl 13:56 Del Skrevet onsdag kl 13:56 Syar-2003 skrev (3 minutter siden): Finns det en oversikt over disse 32 Tesla ladestasjonene som har "lengre" ladekabel ? Siden du har ladeporten på høyre fremme, så burde du ikke ha problemer med å rekke frem, så lenge du stiller deg med nesa på bilen, der Tesla-eierne står med rumpa på samme ladeplass. Da blir jo disse ladeportene ca like langt fra laderen. Men til spørsmålet ditt, så er det ihvertfall ikke noe i appen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet onsdag kl 14:43 Del Skrevet onsdag kl 14:43 Jeg får vel svare meg selv da. Filtrert ut Stasjonsnavn med CCS V4 stolper med lang kabel. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet onsdag kl 15:58 Del Skrevet onsdag kl 15:58 Da var bergen saken henlagt på bevisets stilling men politiet sier fortsatt dette: Sitat – Det er ikke funnet mekaniske feil ved gasspedalen. At bilens bremselys har lyst, legger politiet til grunn er utløst av funksjonen «bremsing ved kjedekollisjon», der bilens sikkerhetssystem har forsøkt å unngå flere kollisjoner etter første kollisjon, men at funksjonen er blitt overstyrt av bruk av gasspedal. Bremsepedalen har ikke vært i bruk før frem til bilen kolliderte med trappene på Torgallmenningen, forteller han videre. Altså er det bevist at sikkerhetssystemer er overkjørt av gasspådrag av fører og ikke bruk av brems. Ganske utrolig. Ikke rart disse sakene stadig kommer opp og forvirrer. 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet onsdag kl 19:54 Del Skrevet onsdag kl 19:54 Salvesen. skrev (3 timer siden): Da var bergen saken henlagt på bevisets stilling men politiet sier fortsatt dette: Altså er det bevist at sikkerhetssystemer er overkjørt av gasspådrag av fører og ikke bruk av brems. Ganske utrolig. Ikke rart disse sakene stadig kommer opp og forvirrer. Ikke bevist, men sannsynliggjort. Uansett kan ikke disse dataene fra bilen avkrefte eller bekrefte så mye, ettersom at hypotesen jo var at bilen hadde gitt gass selv. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet onsdag kl 20:08 Del Skrevet onsdag kl 20:08 AL123 skrev (På 11.12.2024 den 5:02 PM): Nei, det er ingen andre merker som har mobil mekaniker, offisiellt iallefall. https://www.volvocarstoroslo.no/service-verksted/volvo-car-mobile-service?gad_source=1&gbraid=0AAAAAowoLjumIuuGEymkTjmINJj8BmNJi 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet onsdag kl 20:12 Del Skrevet onsdag kl 20:12 Nimrad skrev (2 minutter siden): https://www.volvocarstoroslo.no/service-verksted/volvo-car-mobile-service?gad_source=1&gbraid=0AAAAAowoLjumIuuGEymkTjmINJj8BmNJi Ok, under testing. Ikke i bruk her i byen, hverken hos Volvo eller Ford. Interessant å se om det slår an, evt om man klarer å tjene penger på det. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet onsdag kl 20:23 Del Skrevet onsdag kl 20:23 AL123 skrev (27 minutter siden): Ikke bevist, men sannsynliggjort. Uansett kan ikke disse dataene fra bilen avkrefte eller bekrefte så mye, ettersom at hypotesen jo var at bilen hadde gitt gass selv. Viser hvor galt systemet vårt er. Minner meg om disse voldtektssakene der en ikke kan sende i fengsel men en må betale. Birgitte Tengs osv. 100% galskap når ting er så åpenbare. Hadde jeg lest disse loggene på jobb hadde det blitt kategorisert som åpenbar brukerfeil selv om en ikke kan gi bevis utover data. Lenke til kommentar
ozone Skrevet onsdag kl 21:01 Del Skrevet onsdag kl 21:01 Salvesen. skrev (4 timer siden): Da var bergen saken henlagt på bevisets stilling men politiet sier fortsatt dette: Altså er det bevist at sikkerhetssystemer er overkjørt av gasspådrag av fører og ikke bruk av brems. Ganske utrolig. Ikke rart disse sakene stadig kommer opp og forvirrer. Ja.... For av og til ER jo den eneste forklaringen som gjenstår når alt annet er undersøkt enn mennesket (som dessverre ikke har noen loggfil): at vi mennesker jo kan av og til gjøre veldig rare og uventede ting...😴 Noe som vi egentlig ikke ville, men som skjedde likevel...😴 Etter en laaaang nattevakt😴 Plutselig lever ekstremitetene sitt eget liv styrt av en kort drøm som føles veeeeldig virkelig (fordi den er det!) Jeg har selv sovnet på nattbussen hver eneste lørdag natt i ungdommen... og har opplevd mikrosøvn bak rattet på langtur om natten. Noe som skremmer livet av meg. Jeg tipper det er så enkelt jeg! Når nå alt tyder på at han holdt gassen inne og ikke bremset. Det ville han ikke gjort hvis han var våken. Hendelsen skjedde akkurat i det han var i ferd med å parkere; Hvis han var overtrøtt, og bare gleeedet seg til å endelig kunne ta en kort blund, så var hjernen hans allerede på vei inn i den når han endelig stoppet. For det var akkurat når han stoppet ting skjedde. Bare en hypotese jeg har hatt, som nå begynner å ligne en teori. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet onsdag kl 21:06 Del Skrevet onsdag kl 21:06 ozone skrev (4 minutter siden): Ja.... For av og til ER jo den eneste forklaringen som gjenstår når alt annet er undersøkt enn mennesket (som dessverre ikke har noen loggfil): at vi mennesker jo kan av og til gjøre veldig rare og uventede ting...😴 Noe som vi egentlig ikke ville, men som skjedde likevel...😴 Etter en laaaang nattevakt😴 Plutselig lever ekstremitetene sitt eget liv styrt av en kort drøm som føles veeeeldig virkelig (fordi den er det!) Jeg har selv sovnet på nattbussen hver eneste lørdag natt i ungdommen... og har opplevd mikrosøvn bak rattet på langtur om natten. Noe som skremmer livet av meg. Jeg tipper det er så enkelt jeg! Når nå alt tyder på at han holdt gassen inne og ikke bremset. Det ville han ikke gjort hvis han var våken. Hendelsen skjedde akkurat i det han var i ferd med å parkere; Hvis han var overtrøtt, og bare gleeedet seg til å endelig kunne ta en kort blund, så var hjernen hans allerede på vei inn i den når han endelig stoppet. For det var akkurat når han stoppet ting skjedde. Bare en hypotese jeg har hatt, som nå begynner å ligne en teori. Og slike folk har INGENTING å gjøre i taxi næringen. Ja en kan gjøre feil, men ikke med slikt ansvar. Både lappen og evt lisens bør ryke, ikke minst bare for å lyve. Helt åpenbart at han vet at dette var selvforskyldt og ikke bilen. 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet torsdag kl 19:28 Del Skrevet torsdag kl 19:28 Salvesen. skrev (22 timer siden): Viser hvor galt systemet vårt er. Minner meg om disse voldtektssakene der en ikke kan sende i fengsel men en må betale. Birgitte Tengs osv. 100% galskap når ting er så åpenbare. Hadde jeg lest disse loggene på jobb hadde det blitt kategorisert som åpenbar brukerfeil selv om en ikke kan gi bevis utover data. Nå refererte jeg ikke til "systemet". Saken ble vel henlagt på beviset stilling, noe som betyr at man ikke vil konkludere hverken den ene eller den andre veien. Etter min mening, så er det grei konklusjon, selv om den siden av saken ikke interesserer meg mye. Jeg synes heller ikke det gir grunnlag for spekulasjon om noen feil/systemfeil på bilen, da dette vil være ekstremt usannsynlig. Kommentaren kom ut fra at det i det siste har vært mye diskusjon rundt XC40, og nettopp sannsynligheten for denne typen feil var stor nok til at Volvo satte i gang en kampanje på 5000 biler. Lenke til kommentar
AL123 Skrevet torsdag kl 19:35 Del Skrevet torsdag kl 19:35 Over til noe helt annet; Hvordan bestiller dere deler til Tesla? Prøvde å ringe kontakte min lokale forhandler pr telefon i dag, men det gikk ikke. Kom bare til et callcenter på østlandet. Hun sa jeg kunne bestille via EPC, men da måtte jeg registrere meg som firmakunde, eller via appen, men da måtte jeg registrere meg som privatkunde. Er det ingen måte man bare kan bestille en del, betale og gå? Hva om man besøker forhandler fysisk? Noen erfaringer? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet torsdag kl 20:08 Del Skrevet torsdag kl 20:08 Inntrykket jeg får er at man bruker ikke EPC til å bestille deler, men man bruker EPC for å få delenummerene. Og etter det punktet så kan bilhugger bli et greit alternativ. Eller forsterkede ettermarkeds deler. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet torsdag kl 21:09 Del Skrevet torsdag kl 21:09 Appen min estimerer for lang ladetid når jeg lader hjemme. Noen andre som opplever det samme? Den bommer med 0,5% for SOC økning pr time. Iflg chatgpt La oss regne ut hvor feil estimatet er per time, og hvor lenge det vil ta før bilen har 80 % batteri. Gitt informasjon: • Kl. 19:10: 21 % batteri, ferdig om 18 t 30 min (18,5 t). • Kl. 21:53: 34 % batteri, ferdig om 14 t 35 min (14,583 t). Oppsummering: 1. Appen estimerer feil med ca. 0,52 % per time. 2. Det vil ta ca. 9 timer og 37 minutter før bilen har 80 % batteri (rundt kl. 07:30). Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet torsdag kl 21:19 Del Skrevet torsdag kl 21:19 1 hour ago, AL123 said: Over til noe helt annet; Hvordan bestiller dere deler til Tesla? Prøvde å ringe kontakte min lokale forhandler pr telefon i dag, men det gikk ikke. Kom bare til et callcenter på østlandet. Hun sa jeg kunne bestille via EPC, men da måtte jeg registrere meg som firmakunde, eller via appen, men da måtte jeg registrere meg som privatkunde. Er det ingen måte man bare kan bestille en del, betale og gå? Hva om man besøker forhandler fysisk? Noen erfaringer? Akkurat det der irriterer vettet av meg med original deler. Hvorfor skal det være så vanskelig å bestille? Sett opp en jævla nettbutikk liksom. Må alltid ringe inn eller fysisk oppmøte hos forhandler. VAG, KTM og Yamaha som jeg har hatt i det siste er akkurat likt Lenke til kommentar
AL123 Skrevet torsdag kl 22:09 Del Skrevet torsdag kl 22:09 bzzlink skrev (48 minutter siden): Akkurat det der irriterer vettet av meg med original deler. Hvorfor skal det være så vanskelig å bestille? Sett opp en jævla nettbutikk liksom. Må alltid ringe inn eller fysisk oppmøte hos forhandler. VAG, KTM og Yamaha som jeg har hatt i det siste er akkurat likt Joda, men kan man kjøpe deler ute hos forhandler over disk? Og hvordan er evt ventetiden på bestillingsvarer? Lenke til kommentar
AL123 Skrevet torsdag kl 22:12 Del Skrevet torsdag kl 22:12 del_diablo skrev (2 timer siden): Inntrykket jeg får er at man bruker ikke EPC til å bestille deler, men man bruker EPC for å få delenummerene. Og etter det punktet så kan bilhugger bli et greit alternativ. Eller forsterkede ettermarkeds deler. Det er det jeg har pleid å gjøre, enten finne delenr på delen eller i EPC, og kjøpe brukt eller på andre nettbutikker. Denne gangen var det imidlertid litt tidskritisk og en del som ikke går på alle Model S. Dama i telefonen sa imidlertid at en kunne bestille i EPC dersom man var registrert som firmakunde. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet i går, 06:07 Del Skrevet i går, 06:07 bzzlink skrev (8 timer siden): Appen min estimerer for lang ladetid når jeg lader hjemme. Noen andre som opplever det samme? Den bommer med 0,5% for SOC økning pr time. Iflg chatgpt La oss regne ut hvor feil estimatet er per time, og hvor lenge det vil ta før bilen har 80 % batteri. Gitt informasjon: • Kl. 19:10: 21 % batteri, ferdig om 18 t 30 min (18,5 t). • Kl. 21:53: 34 % batteri, ferdig om 14 t 35 min (14,583 t). Oppsummering: 1. Appen estimerer feil med ca. 0,52 % per time. 2. Det vil ta ca. 9 timer og 37 minutter før bilen har 80 % batteri (rundt kl. 07:30). Lader du med en TWC? Min TWC gen. 3 er ganske så nøyaktig. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet i går, 07:26 Del Skrevet i går, 07:26 9 hours ago, AL123 said: Joda, men kan man kjøpe deler ute hos forhandler over disk? Og hvordan er evt ventetiden på bestillingsvarer? Ja har skjønte det sånn på forum poster jeg har lest. Men aldri gjort det selv. Det er også markert i EPC om noe er «over the counter», eller om det kun selges til verksteder 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå