AL123 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Salvesen. skrev (Akkurat nå): Jeg forstår, det er det vanskeligste faget. De betaler minst. De får ikke tak i folk, så de gidder ikke annonsere at de har behov engang. It all makes sense! Har du hørt om Google? Prøv å Google "mangel mekanikere". Er jo forøvri det samme med din arbeidsgiver. I perioder har de manger annonser for jobber i Vats, så utlyses de for 2. og 3. gang, og så blir det stille, i lange perioder. Da prøver man heller andre kanaler, eller flytter stillingen til Oslo eller Stavanger. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) AL123 skrev (5 minutter siden): Har du hørt om Google? Prøv å Google "mangel mekanikere". Er jo forøvri det samme med din arbeidsgiver. I perioder har de manger annonser for jobber i Vats, så utlyses de for 2. og 3. gang, og så blir det stille, i lange perioder. Da prøver man heller andre kanaler, eller flytter stillingen til Oslo eller Stavanger. Åja, nå var det plutselig mekanikere det manglet 😛 Så de ansetter bilmekanikere i Oslo og flyr de rundt da? Siden det er så ekstrem mangel rundt om... Ja det er ikke enkelt å ansette folk I Vats, derfor har vi en haug av andre lokasjoner. EDIT: Googles første side hadde ikke en artikkel nyere en 2022... Endret 4 timer siden av Salvesen. Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Salvesen. skrev (1 minutt siden): Ja det er ikke enkelt å ansette folk I Vats, derfor har vi en haug av andre lokasjoner. Akkurat, og nå forsvinner sannsynligvis Vats helt ut av bildet. Poenget mitt var at det var mange nye annonser for Vats pr uke for 3-5 år siden, nå kan det gå lange perioder uten en enesta annonse. Man gir opp Finn.no når det ikke funker og prøver andre alternativ. Feks et merkeverksted jeg jobbet i for 12-13 år siden lovet 10.000 til ansatte som tipset om mekaniker som førte til ansettelse, og en månedslønn i "overgangsbonus" dersom man skifter jobb er ikke uvanlig Det andre du skrev skjønte jeg forøvrig ingenting av. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden AL123 skrev (Akkurat nå): Akkurat, og nå forsvinner sannsynligvis Vats helt ut av bildet. Poenget mitt var at det var mange nye annonser for Vats pr uke for 3-5 år siden, nå kan det gå lange perioder uten en enesta annonse. Man gir opp Finn.no når det ikke funker og prøver andre alternativ. Feks et merkeverksted jeg jobbet i for 12-13 år siden lovet 10.000 til ansatte som tipset om mekaniker som førte til ansettelse, og en månedslønn i "overgangsbonus" dersom man skifter jobb er ikke uvanlig Det andre du skrev skjønte jeg forøvrig ingenting av. Vet ikke helt hva du mener at Vats forsvinner ut av bildet. At det er mindre annonser for mitt firma generelt sett handler om at vi ikke ansetter like mange, har ingenting med mangel på folk å gjøre. Og nå er annonsene somoftest flere områder avhengig av hva du skal jobbe med. Men skal en jobbe i R&D som jeg gjør så er det stort sett vats eller Oslo men absolutt overvekt av Vats da vi har mye utstyr der. Vi bruker finn.no selv om vi tilbyr bonus om folk refererer. både internt og eksternt. Men finn er hovedbasen for annonser samt hjemmesider. Så bruker en kanskje noen markedsførings folk til å løfte det ut. Samt linkedin såklart. Men om bilmekaniker bransjen har gitt opp finn, hvor er annonsene da? Kan du for en gang legge ved en kilde? Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Salvesen. skrev (2 minutter siden): Men om bilmekaniker bransjen har gitt opp finn, hvor er annonsene da? Kan du for en gang legge ved en kilde? Kilde på hva? At det er desperat mangel på mekanikere? Ok, siden Google ble for anvansert for deg. Overskrifter fra 2 første sider på søk: Bilbransjepodden: - Bilmekanikere får jobb på dagen Måtte legge ned bilverksted – fikk ikke tak i mekaniker – E24 Nyheter | Mangel på mekanikere Jobb, Bil | Får ikke tak i faglærte bilmekanikere: – Vi har forsøkt i to år Røros, Arbeidsliv | Stor mangel på bilmekanikere Bilservice nå: Glem det Mangler bilmekanikere - fvn.no Bilmekaniker Tomas (23) må jobbe både dag og kveld - itromso.no – Kjemperift om bilmekanikere i byen - altaposten.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå