Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Men Tesla har jo bare ubrukelige mekanikere i fra midtøsten? Eller, egentlig så har de ingen mekanikere siden de ikke får fatt på noen... 

Østeuropa. Hint, det er et annet sted. Og Tesla hadde mange dyktige folk i starten, men fikk etterhvert en enorm gjennomtrekk, og de siste 2 årene har de omtrent ikke søkt etter folk i Norge. Var faktisk selv på intervju, men ble sjokkert over betingelsene, og ble faktisk advart av vedkommende som foretok den tekniske delen av intervjuet. Og du kan lett latterliggjøre meg, men sannheten er bare et Googleresultat unna.

Endret av AL123
Lenke til kommentar
AL123 skrev (4 minutter siden):

Østeuropa. Hint, det er et annet sted. Og Tesla hadde mange dyktige folk i starten, men fikk etterhvert en enorm gjennomtrekk, og de siste 2 årene har de omtrent ikke søkt etter folk i Norge. Var faktisk selv på intervju, men ble sjokkert over betingelsene, og ble faktisk advart av vedkommende som foretok den tekniske delen av intervjuet. Og du kan lett latterliggjøre meg, men sannheten er bare et Googleresultat unna.

Haha sure, det var du helt sikkert 🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (10 timer siden):

Skal ikke være  verre enn å bytte til hennes bruker og sette flaggene der. Så rart om det ikke fungerer om det er satt. 

Problemet var som foreslått her at hennes profil ikke hadde favorittene og hjem adressen.

Flaut. 🫣

Lenke til kommentar
Jotun skrev (1 minutt siden):

Problemet var som foreslått her at hennes profil ikke hadde favorittene og hjem adressen.

Flaut. 🫣

Haha det er fort gjort det der, min opplevelse er at den etterhvert vill forstå hvor hjem er i det minste. Tror aldri jeg har byttet.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Haha sure, det var du helt sikkert 🤣

Jepp, ble forøvrig oppringt av en representant fra kontoret i Nederland flere ganger etter at jeg sa neitakk og begynnte i et firma som utviklet subseateknologi i steden. Synes imidlertid at men veldig raskt havner bakpå når man står utenfor yrket, så derfor jobber jeg av og til litt med feilsøking etc på et verksted i tillegg til egne prosjekter som tar mesteparten av min tid.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (1 minutt siden):

Jepp, ble forøvrig oppringt av en representant fra kontoret i Nederland flere ganger etter at jeg sa neitakk og begynnte i et firma som utviklet subseateknologi i steden. Synes imidlertid at men veldig raskt havner bakpå når man står utenfor yrket, så derfor jobber jeg av og til litt med feilsøking etc på et verksted i tillegg til egne prosjekter som tar mesteparten av min tid.

Sure, du har vell kilder som vanlig på dette også antar jeg 😛

Altså, jeg driter i det. Men så mye tid som du har brukt på å snakke ned Tesla i disse årene kan jeg ikke fatte å begripe at dette stemmer. Og om det gjør det så hadde det vært episk om de fant postene dine på nett 🤣

Lenke til kommentar
AL123 skrev (2 minutter siden):

Som bilmekaniker, mest avanserte yrkesfag, og av ditt kaliber så vasser du nok i arbeid vil eg tro. 

Lenke til kommentar
Jotun skrev (Akkurat nå):

Som bilmekaniker, mest avanserte yrkesfag, og av ditt kaliber så vasser du nok i arbeid vil eg tro. 

Vel, jeg er faktisk ikke utdannet bilmekaniker, men de som er det, vasser i tilbud. En mekaniker med fagbrev som ønsker jobb vil lett kunne få 4-5 tilbud i løpet av en times tid.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (4 minutter siden):

Vel, jeg er faktisk ikke utdannet bilmekaniker, men de som er det, vasser i tilbud. En mekaniker med fagbrev som ønsker jobb vil lett kunne få 4-5 tilbud i løpet av en times tid.

Blir jo litt vanskelig all den tid det er 1 stilling for "bilmekaniker" i mitt område... 

Lenke til kommentar

Blir jo litt vanskelig all den tid det er 1 stilling for "bilmekaniker" i mitt område... 

Ingen sier nei til en bilmekaniker i ditt område. Hvis en sender ut random forespørsel til 10 verksteder på Haugalandet, så vil vedkommende garantert få 5 innvitasjoner til en samtale innen dagen er omme, sannsynligvis innen en time eller to.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (Akkurat nå):

Ingen sier nei til en bilmekaniker i ditt område. Hvis en sender ut random forespørsel til 10 verksteder på Haugalandet, så vil vedkommende garantert få 5 innvitasjoner til en samtale innen dagen er omme, sannsynligvis innen en time eller to.

Ja, det er slik det er i ett marked som koker og ikke har folk. Ingen annonser. Det er hele 5 annonser for hele rogaland. 

Tenker meg de er alle på telefonen så snart en har fullført CV'en! 

Du tenker ikke at du overdriver en liten smule? 

I de andre mekaniker bransjene vi snakket om vet du, de super enkle laid back stillingene. Der er det titallsvis av annonser ute. 

Lenke til kommentar

Ja, det er slik det er i ett marked som koker og ikke har folk. Ingen annonser. Det er hele 5 annonser for hele rogaland. 

Tenker meg de er alle på telefonen så snart en har fullført CV'en! 

Du tenker ikke at du overdriver en liten smule? 

I de andre mekaniker bransjene vi snakket om vet du, de super enkle laid back stillingene. Der er det titallsvis av annonser ute. 

Nei, jeg overdriver ikke i det hele tatt. Det har vært slik i over 30 år nå. Siden 1992-93, vistnok. Jeg kjenner personlig til flere verksteder som har måtte legge ned pga at de ikke får tak i folk, ikke på Haugalandet, men både i Stavanger og Bergen

Lenke til kommentar
AL123 skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg overdriver ikke i det hele tatt. Det har vært slik i over 30 år nå. Siden 1992-93, vistnok. Jeg kjenner personlig til flere verksteder som har måtte legge ned pga at de ikke får tak i folk, ikke på Haugalandet, men både i Stavanger og Bergen

Jeg forstår, det er det vanskeligste faget. De betaler minst. De får ikke tak i folk, så de gidder ikke annonsere at de har behov engang. 

It all makes sense! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...