Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (20 minutter siden):

Jeg venter fortsatt på dokumentasjon på påstanden om at tesla sine ranger fører til problemer. Jeg vet jeg ikke får det fra hen som kom med påstanden, for der er det bare påstander. 

Jepp, selvfølgelig er det bare påstander. Hvis man ikke kunne komme med påstander her inne, så ville ikke du ha kunnet komme med et eneste innlegg. Men mine påstander er i det minste begrunnet, og ut fra mange års erfaring i bransjen. Bla hjelper jeg Teslakunder i ditt forhandlerdistrikt ukentlig. Å gi pristilbud på 100k på jobber som koster 10-15k er feks helt vanlig. Grunnen se selvsagt at en fyr fra Romania driter i deg og hva du må betale, men hans egen fremtid i bedriften avhenger av å stille en diagnose som ikke gir omarbeid, og som stilles raskt. Å bruke lang tid på å finne feil gir negativ rating, å stille feil diagnose koster bedriften mye penger og gir enda mer negativ rating, mens å ta en "skyte spurv med kanoner" diagnose gir bedriften potensielt store inntekter, og dersom kunden går et annet sted, så spiller det kun inn på kundeservice, ikke inn på mekaniker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (Akkurat nå):

Det er nok både og. Mange tunge jobber i en del yrker uten at folk klager stort over det. 

Absolutt. Ser bare industrimekanikerne hos oss. Det er noen jobber der som ikke bidrar positivt til ars statistikken.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke mest, jeg deler min mening. Og du har ikke vert utenfor verkstedet og opplevd det virkelige liv... Eller delelageret er det vell.

At snittalder er 28 år er ikke ekvivalent med at de er pensjonert pga de er utslitt som du påsto. De har byttet jobb. Mange yrker sliter med dette. 

LOL. Svarer med dine egne ord jeg: hr AL123 vet best. Det er bare å gå inn i læreplanene til de forskjellige utdanningene så vill en se at dette ikke stemmer i det hele tatt. 

Så vi står igjen med to meninger. Thats it. Tenker en kan avslutte den diskusjoen. Vi er uenig i dette, og ekstremt mye annet. 

Vel, hva er din mening verdt, dersom du ikke har noen erfaring? Og igjenm hvor er din dokumentasjon? Og om jeg ikke har vært utenfor verkstedet spiller vel ikke så stor rolle alle den tid det er verksted vi diskuterer, eller? Og kom gjerne med eksempel på fag som er mer krevende, som krever med omfattende kunnskap og der man jobber med mer avanserte produkter. Hvios man ser på fagplan alene, så er alle utdanningene enkle, da yrkesutdanning i seg selv er en vits.

Lenke til kommentar
Jotun skrev (6 minutter siden):

Absolutt. Ser bare industrimekanikerne hos oss. Det er noen jobber der som ikke bidrar positivt til ars statistikken.

Men så skrev jeg ikke heller at det var de fysiske belastningene som gjorde faget krevende 🙂

Lenke til kommentar

Tidligere Tesla-mekaniker krevde 3 mill erstatning, fikk 150 tusen

Han mener at oppsigelsen var en av flere ulovlige gjengjeldelser han ble utsatt for etter at han hadde varslet om kritikkverdige forhold i selskapet.

Mekanikeren krevde 3 millioner kroner fra selskapet, men tilkjennes oppreisningserstatning på kun 150.000 kroner. I tillegg dømmes Tesla av Buskerud tingrett til å betale sakskostnader på nesten 2 millioner kroner.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (3 minutter siden):

Vel, hva er din mening verdt, dersom du ikke har noen erfaring? Og igjenm hvor er din dokumentasjon? Og om jeg ikke har vært utenfor verkstedet spiller vel ikke så stor rolle alle den tid det er verksted vi diskuterer, eller? Og kom gjerne med eksempel på fag som er mer krevende, som krever med omfattende kunnskap og der man jobber med mer avanserte produkter. Hvios man ser på fagplan alene, så er alle utdanningene enkle, da yrkesutdanning i seg selv er en vits.

Det er jo bare jeg som har dokumentert min erfaring. Du har ikke dokumentert noe som helst. 

De sier jo at bilder sier 1000 ord, så jeg bare avslutter med det jeg. 

Det forferdelige verkstedet: 

vehicle_services.jpg?h=666&la=nb-NO&w=1170&rev=51dfcc9bfe5b4e028fbe7260ebbab680&hash=8C227653881DCD5F3BA7563BA6FFE913&crop=1

De enkle arbeidsplassene for "resten" av mekanikerene:

Oil Rigs Caught in Monster Waves

Drilling Fluids/Mud and Components

Fall protection offshore hi-res stock photography and images - Alamy

Offshore Basket Transfer in Rough Wheather Conditions #offshore

osv...

Lenke til kommentar
AL123 skrev (3 minutter siden):

Fint at du latterlig gjør arbeidsforholdene til folk du er avhengig av. Håper du blir behandlet bedre i ditt yrke.

Er overhodet ikke avhengig av de ubrukelige slurvete b-mekanikerne på Tesla mobil service.

Eg kommer til the god Al Mighty hvis eg skal fikse bilen.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Det er jo bare jeg som har dokumentert min erfaring. Du har ikke dokumentert noe som helst. 

De sier jo at bilder sier 1000 ord, så jeg bare avslutter med det jeg. 

Det forferdelige verkstedet: 

vehicle_services.jpg?h=666&la=nb-NO&w=1170&rev=51dfcc9bfe5b4e028fbe7260ebbab680&hash=8C227653881DCD5F3BA7563BA6FFE913&crop=1

De enkle arbeidsplassene for "resten" av mekanikerene:

.

Vel det er ikke alle som har like stort behov for å leke påfugl, og det er nok derfor de fleste ønsker å være annonyme her inne. Det eneste du har dokumentert, utover at du er en spradebasse er at du aldri har vært på et bilverksted. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (Akkurat nå):

Vel det er ikke alle som har like stort behov for å leke påfugl, og det er nok derfor de fleste ønsker å være annonyme her inne. Det eneste du har dokumentert, utover at du er en spradebasse er at du aldri har vært på et bilverksted. 

Det eneste du har bevist er at du ikke kan annet enn å komme med idiotiske påstander som bare du forsvarer. Jo jeg har vært på bilverksted, jeg har også jobbet og jobber med masse folk som har jobbet på bilverksted. Jeg har mer en nok empiri bak meg til å snakke om det jeg gjør. Du har bare tilbragt ett langt liv på ett delelager og innbiller deg at det er den tøffeste bransjen i verden. 

Skjønner ikke at jeg gidder å svare deg

Lenke til kommentar
Jotun skrev (2 minutter siden):

Er overhodet ikke avhengig av de ubrukelige slurvete b-mekanikerne på Tesla mobil service.

Eg kommer til the god Al Mighty hvis eg skal fikse bilen.

Vel, fyren du latterliggjør var omtalt som en meget dyktig mekaniker som vakte oppsikt helt til USA, og som fikk skryt av Musk selv. Helt til han prøvde å sette internt lys på sikkerhetsmessige utfordringer hos Tesla. Da ble han fienden. Håper du blir behandlet bedre i din jobb.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Det eneste du har bevist er at du ikke kan annet enn å komme med idiotiske påstander som bare du forsvarer. Jo jeg har vært på bilverksted, jeg har også jobbet og jobber med masse folk som har jobbet på bilverksted. Jeg har mer en nok empiri bak meg til å snakke om det jeg gjør. Du har bare tilbragt ett langt liv på ett delelager og innbiller deg at det er den tøffeste bransjen i verden. 

Skjønner ikke at jeg gidder å svare deg

Jepp, og du fant opp Hamburgeren også, ikke sant?

Lenke til kommentar
AL123 skrev (Akkurat nå):

Vel, fyren du latterliggjør var omtalt som en meget dyktig mekaniker som vakte oppsikt helt til USA, og som fikk skryt av Musk selv. Helt til han prøvde å sette internt lys på sikkerhetsmessige utfordringer hos Tesla. Da ble han fienden. Håper du blir behandlet bedre i din jobb.

Men Tesla har jo bare ubrukelige mekanikere i fra midtøsten? Eller, egentlig så har de ingen mekanikere siden de ikke får fatt på noen... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...