Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Iterion skrev (7 minutter siden):

Hva slags feil er det snakk om? 

Den  ser ut til å ha med TMPS-sensorene å gjøre. Og siden bilen mener det er feil på de deaktiverer den en hel haug annen funksjonalitet. ABS-bremser, filholder, regenerering..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kahuna skrev (13 minutter siden):

Den  ser ut til å ha med TMPS-sensorene å gjøre. Og siden bilen mener det er feil på de deaktiverer den en hel haug annen funksjonalitet. ABS-bremser, filholder, regenerering..

OK. Du må nok melde det inn i appen. De burde vel egentlig si ifra dersom noe sånt hadde oppstått der, spesielt hvis det var noe som oppstod på verksted, eller etter verksted besøk. Men det med TMPS-sensorene bør ikke være store jobben da. 

Lenke til kommentar
Iterion skrev (1 minutt siden):

OK. Du må nok melde det inn i appen. De burde vel egentlig si ifra dersom noe sånt hadde oppstått der, spesielt hvis det var noe som oppstod på verksted, eller etter verksted besøk. Men det med TMPS-sensorene bør ikke være store jobben da. 

Jeg aner ikke om det faktisk er sensorene i dekkene eller om det er noe i bilen. Lufttrykket oppdaterte seg jo tilsynelatende..

Forsøkte å melde fra på samme saken etter at bilen hadde kommet hjem og jeg fikk kikket på den selv men de ville ha det på ny sak.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Kahuna said:

Hm, det er en av de tingene jeg *aldri* har fått til å funke med stemmestyringen. Må alltid bort på skjermen om jeg vil ha radio. En stund siden jeg prøvde det sist da.

Venstre ratthjul fungerer ikke?

3 hours ago, Kahuna said:

Hadde min TM3-19 på verksted hos Tesla her om dagen. På vei hjem var det en ny feil. Hva er oddsen? Er jeg veldig uheldig eller har mekanikerne hos Tesla ødelagt en annen ting mens de fikset den første?

Dessverre ikke meg som kjørte bilen hjem så jeg vet ikke om feilen dukket opp umiddelbart eller underveis. :( 

Har de skiftet hjul samtidig - er jo årstiden for sånt?

Det finnes jo nå (allerede en stund) noe i den åpne service-menyen for TPMS

Lenke til kommentar
Kahuna skrev (13 minutter siden):

Jeg aner ikke om det faktisk er sensorene i dekkene eller om det er noe i bilen. Lufttrykket oppdaterte seg jo tilsynelatende..

Forsøkte å melde fra på samme saken etter at bilen hadde kommet hjem og jeg fikk kikket på den selv men de ville ha det på ny sak.

Vanskelig å si. 

Ja det er typisk de og jævlig kjedelig egentlig. Mulig de kan ta det på mobil service? 

Lenke til kommentar
trikola skrev (15 minutter siden):

Venstre ratthjul fungerer ikke?

Nei. Stemmestyring sånn generelt virker, jeg har bare aldri fått til å skru på radio eller bytte kanal med den. Aner ikke hvorfor. Jeg har prøvd mye rart men får bare varianter av 'does not compute'.

Lenke til kommentar
Iterion skrev (7 minutter siden):

Vanskelig å si. 

Ja det er typisk de og jævlig kjedelig egentlig. Mulig de kan ta det på mobil service? 

Spørs hva det er. Jeg forsøkte å sette på sommerhjulene i helga siden det var varmt. Tanken var at TPMS-sensorene i de dekkene var nyere og derfor sannsynlig ikke tomme for batteri men jeg fikk aldri aktivert dem i bilens meny. Igjen så er jeg usikker på om jeg gjorde noe galt eller om det er noe galt. Uansett, når jeg skal velge hjul i bilen så er det tilsynelatende 5 forskjellige å velge mellom men siden Tesla er allergisk mot skrollbars i menyer så jeg ikke at det var 15 til å velge i. Mulig jeg valgte feil da jeg satt på sommerhjulene.. Litt liten lyst til å bytte til sommerhjul enda en gang..

Lenke til kommentar
16 minutes ago, bzzlink said:

På ett eller annet tidspunkt så må de jo det. De kan ikke gi bort bruk av infrastrukturen sin gratis til hele verden.

Har ikke studerte dette i detalj (selv om jeg er i ferd/ivrig til å ta dette i bruk). Men det finnes jo en mulighet for 'personal use' (med noe begrenset båndbredde mellom bil og app).

Jeg betaler premium connectivity for bruk av infrastrukturen

Endret av trikola
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (21 minutter siden):

Spørs hva det er. Jeg forsøkte å sette på sommerhjulene i helga siden det var varmt. Tanken var at TPMS-sensorene i de dekkene var nyere og derfor sannsynlig ikke tomme for batteri men jeg fikk aldri aktivert dem i bilens meny. Igjen så er jeg usikker på om jeg gjorde noe galt eller om det er noe galt. Uansett, når jeg skal velge hjul i bilen så er det tilsynelatende 5 forskjellige å velge mellom men siden Tesla er allergisk mot skrollbars i menyer så jeg ikke at det var 15 til å velge i. Mulig jeg valgte feil da jeg satt på sommerhjulene.. Litt liten lyst til å bytte til sommerhjul enda en gang..

Sette på sommerhjulene i helga som var sier du? 😆 Nå ble jeg forvirret her faktisk. Jeg har akkurat fått på splitter nye vinterdekk selv, og har ikke hatt noen problemer med TPSM-sensorene i alle fall. Men nå er jeg ingen ekspert heller. 

Endret av Iterion
Lenke til kommentar
Iterion skrev (6 minutter siden):

Sette på sommerhjulene i helga som var sier du? 😆 Nå ble jeg forvirret her faktisk. Jeg har akkurat fått på splitter nye vinterdekk selv, og har ikke hatt noen problemer med TPSM-sensorene i alle fall. Men nå er jeg ingen ekspert heller. 

Jeg la om til vinterdekk for flere uker siden, ingen problemer med TPMS da. Men så dukket dette problemet opp etter at bilen var inne med et helt annet problem. Tanken min var at *kanskje* sensorene i vinterdekkene var i ferd med å få dårlig batteri siden de er rundt 6 år gamle. Sommerdekkene derimot fikk ny gummi for 2 år siden, batteriene i *de* sensorene er nok helt fine. Så da satt jeg på sommerdekkene for noen timer for å se om dette kun er et sensorproblem. Et helt greit eksperiment men uten noen klar konklusjon..

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Kahuna said:

River du løs kabelen til ABS skjer det der.. neppe noe med TPMS sensorene.

Kjørte halvt år med en defekt TPMS. Feilmelding var eneste problem da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
23 minutes ago, trikola said:

Har ikke studerte dette i detalj (selv om jeg er i ferd/ivrig til å ta dette i bruk). Men det finnes jo en mulighet for 'personal use' (med noe begrenset båndbredde mellom bil og app).

Jeg betaler premium connectivity for bruk av infrastrukturen

Ja du betaler som privatperson for å få satelittkart og fri bruk av streaming.

Dette gjelder bedrifter som tjener penger å lage apper som sender masse kall til Tesla sine servere. De må nå betale for det. Det er rett og rimelig.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (4 minutter siden):

River du løs kabelen til ABS skjer det der.. neppe noe med TPMS sensorene.

Kjørte halvt år med en defekt TPMS. Feilmelding var eneste problem da.

En løs kabel er jo noe som kan skje når mekanikerne plukker fra hverandre bilen for å løse et annet problem.. 😐 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...