Salvesen. Skrevet lørdag kl 09:59 Del Skrevet lørdag kl 09:59 Iterion skrev (33 minutter siden): Hvordan er statusen på lakken til dere som har eid/kjørt Tesla noen år folkens? Etter 2 skader på lakken nå så angrer jeg litt på at jeg ikke har foliert bilen da den var ny. Dette er dog ikke snakk om dårlig kvalitet på lakken, men to uhell jeg har vært borti. Selv om jeg dessverre ikke vet hvordan det på panseret skjedde noe som er sykt irriterende. Vurderer å foliere litt mer av bilen nå som panser og bakfanger straks blir nylakkert etter lakkskader. Koster litt ja, men det gjør jaggu meg lakkering også! Aldri hatt problemer med mine foruten litt steinsprut. Og folk som kjører i bilen... 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet lørdag kl 10:04 Del Skrevet lørdag kl 10:04 Jotun skrev (3 minutter siden): Fått to steinsprut på panser. Blå bil så det viser jo veldig godt. Ellers er lakken fin. Men eg coated bilen når eg fikk den. Vurderer stadig blank folie på panseret. Hvor store/synlige er de? Hvis du sammenligner de med bildet mitt over f.eks. Ok. Jeg gjorde også det, men coating beskytter ikke mot steinsprut o.l skader. Da trengs det folie. Så er bilen veldig lav da så panser er veldig skadeutsatt. Første skaden jeg hadde ble taksert på over 20.000 kr, tenk det. Og det var ikke store greiene liksom. Den andre på litt under 10 lapper. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet lørdag kl 10:44 Del Skrevet lørdag kl 10:44 Veldig vrient med bilde. Lakket i en flekk eg. Lenke til kommentar
Iterion Skrevet lørdag kl 10:49 Del Skrevet lørdag kl 10:49 Jotun skrev (4 minutter siden): Veldig vrient med bilde. Lakket i en flekk eg. Ok og her er min. Ser du hvor stor forskjell det er? Din synes jo knapt nok hehe. Men du har lakkert den flekken i midten der? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet lørdag kl 10:52 Del Skrevet lørdag kl 10:52 (endret) La en dråpe blått ja. Min virker dypere enn din. Spesielt de to nederste virker veldig overfladiske Endret lørdag kl 10:53 av Jotun 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet lørdag kl 11:04 Del Skrevet lørdag kl 11:04 (endret) Jotun skrev (42 minutter siden): La en dråpe blått ja. Min virker dypere enn din. Spesielt de to nederste virker veldig overfladiske Hmm stemmer. Ja du synes de to nederste ser veldig overfladiske altså? Tror du det er steinsprut som er årsaken her? Endret lørdag kl 11:35 av Iterion Lenke til kommentar
Jotun Skrevet lørdag kl 11:43 Del Skrevet lørdag kl 11:43 Såg litt rart ut. Pleier ofte være et hakk i under lakken og... Men er ingen ekspert. Dine minner mest om dens aken som var i media her om dagen. Lenke til kommentar
Iterion Skrevet lørdag kl 12:11 Del Skrevet lørdag kl 12:11 (endret) Jotun skrev (32 minutter siden): Såg litt rart ut. Pleier ofte være et hakk i under lakken og... Men er ingen ekspert. Dine minner mest om dens aken som var i media her om dagen. Uff ikke snakk om det en gang 😵💫 Men husk at dette plutselig skjedde etter 3 år da. Lakken har vært helt strøken til da. Så jeg tenker som så at noe må ha truffet den liksom. Vanskelig å skjønne hva som ellers kan ha skjedd. Men ja... Sånn her så den noen dager uker før liksom. Bildet tatt 5-6.november. Endret lørdag kl 12:17 av Iterion Lenke til kommentar
Jotun Skrevet lørdag kl 12:17 Del Skrevet lørdag kl 12:17 Ja er nok steinsprut ja Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet lørdag kl 12:24 Del Skrevet lørdag kl 12:24 Ser litt skade i det hvite, men trur det steinspranget har hatt lite å si. Men derimot har det nok gitt "luftrom" under, så ved trykk fra vasking, har da vannet tatt tak og røsket med seg et flak av lakken. Det ser selvsagt lite pent ut med slike skader, men er nok relativt ufarlig siden du fremdeles har beskyttelse i grunningen. Litt farget lakk, helst sprayet på pga omkretsen, så vil det nok bli greit, og uansett langt mindre synlig. Og klarlakk over igjen, for å beholde glansen. Den andre skaden til @Jotun ser definitivt dypere ut, og kan være fare for at den er gått gjennom til metallet, så veldig lurt å fylle på med lakk oppå for å beskytte. Men kanskje kunne han, om han ønsket det veldig pent, fått tak i grunning og lagt på det først, i flere omganger for å få jevnet ut det meste. Og så lagt på farget lakk for syns skyld, og kanskje og ett lag eller to med klarlakk. 1 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet lørdag kl 16:31 Del Skrevet lørdag kl 16:31 Absolutt potensiale for å få det finere. Men det er et veldig lite merke. La i blått og klarlakk oppå for å hindre avriving. Skal eg gjøre noe mer blir det hele panseret. Er ikke eneste merket. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Er ikke panseret laget av aluminium? Så det ruster jo ikke uansett? Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Emsal skrev (1 time siden): Er ikke panseret laget av aluminium? Så det ruster jo ikke uansett? Jo det stemmer, men det kan jo fortsatt utvikle korrosjon, selv med en skade kun i lakkoverflaten som ved mitt tilfelle. Hadde vært redd for at det hadde bare blitt verre uten å reparere en sånn skade. I tillegg ser det jo helt forjævlig ut. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Iterion skrev (På 30.11.2024 den 10:25 AM): Hvordan er statusen på lakken til dere som har eid/kjørt Tesla noen år folkens? Etter 2 skader på lakken nå så angrer jeg litt på at jeg ikke har foliert bilen da den var ny. Dette er dog ikke snakk om dårlig kvalitet på lakken, men to uhell jeg har vært borti. Selv om jeg dessverre ikke vet hvordan det på panseret skjedde noe som er sykt irriterende. Vurderer å foliere litt mer av bilen nå som panser og bakfanger straks blir nylakkert etter lakkskader. Koster litt ja, men det gjør jaggu meg lakkering også! Statusen på vår snart 3 år gamle TMY LR med Midnight Silver er helt grei. Et par små steinsprang-skader, og noen selvpåførte små riper. Resten er helt fin. 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Hanhijnn skrev (På 11.11.2024 den 7:25 AM): For meg så fungerer f.eks. "Spill NRK P1" eller "Spill Radio Rock". Så gjør den det. Hm, det er en av de tingene jeg *aldri* har fått til å funke med stemmestyringen. Må alltid bort på skjermen om jeg vil ha radio. En stund siden jeg prøvde det sist da. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Hadde min TM3-19 på verksted hos Tesla her om dagen. På vei hjem var det en ny feil. Hva er oddsen? Er jeg veldig uheldig eller har mekanikerne hos Tesla ødelagt en annen ting mens de fikset den første? Dessverre ikke meg som kjørte bilen hjem så jeg vet ikke om feilen dukket opp umiddelbart eller underveis. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Fikk radioen til å starte p4 når eg eg skulle ringe til en kompis. Men det var nok mest min egen mumling som kødda det til Funket på forsøk 2 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Hva i huleste har skjedd med autoviskerne😅 Mine har bestemt seg for at når jeg kjører INN i en tunnel skal den konsekvent skru OPP et hakk. 4 tunneler på rad og den vil ta flatt av på tørr rute før den etterhvert roer seg. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 2 hours ago, Nimrad said: Hva i huleste har skjedd med autoviskerne😅 Mine har bestemt seg for at når jeg kjører INN i en tunnel skal den konsekvent skru OPP et hakk. 4 tunneler på rad og den vil ta flatt av på tørr rute før den etterhvert roer seg. Mye tull i siste update. Du har kansje merket at auto-langlys heller ikke funker. Holiday oppdateringa kommer nå da så forhåpentligvis fikset litt der. Changelog: https://x.com/Tesla/status/1863433027155804639 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Kahuna skrev (3 timer siden): Hadde min TM3-19 på verksted hos Tesla her om dagen. På vei hjem var det en ny feil. Hva er oddsen? Er jeg veldig uheldig eller har mekanikerne hos Tesla ødelagt en annen ting mens de fikset den første? Dessverre ikke meg som kjørte bilen hjem så jeg vet ikke om feilen dukket opp umiddelbart eller underveis. Hva slags feil er det snakk om? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå