Trestein Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Salvesen. skrev (2 minutter siden): Tesla kjører forskjellig spenning på begge signaler slik at din teori ikke fungerer. Begge signal må ha ulik og forventet delta spenning fra de to signalene for at pådrag skal skje. Det er også redundante målinger på brems. Så det er svært usannsynlig at en klarer å oppnå slike feil i disse systemene. Hva skjer om potmeter mister forbindelse med pedal? Er det to ulike mekaniske forbindelser? Logger tesla data raskt nok til å se om det er et feilsignal eller en naturlig bevegelse? 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Trestein skrev (3 minutter siden): Hva skjer om potmeter mister forbindelse med pedal? Er det to ulike mekaniske forbindelser? Logger tesla data raskt nok til å se om det er et feilsignal eller en naturlig bevegelse? Det er ikke mekanisk forbindelse, og egentlig ikke ett tradisjonelt potmeter. Siden de påstår å kunne tyde at data stammer fra naturlig bevegelse så antar jeg at de mener det ja. Hvordan samplingsfrekvensen er har jeg dog ikke oversikt over. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) 33 minutes ago, Trestein said: Selv om det egentlig er to ledninger som har gnisset sammen og føreren har foten på bremsen. Bremsen overstyrer gassen, så selv om man gir full gass så går ikke bilen forover om man har bremsen inne. Er bare å prøve å trykke inn begge pedalene så ser man. Gjelder dog ikke alle biler. Testa det på en VW ID.4 RWD engang og den begynte å burne så der var det åpenbart ikke tilsvarende system.. Endret 1 time siden av Complexity Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Salvesen. skrev (19 minutter siden): Det er ikke mekanisk forbindelse, og egentlig ikke ett tradisjonelt potmeter. Siden de påstår å kunne tyde at data stammer fra naturlig bevegelse så antar jeg at de mener det ja. Hvordan samplingsfrekvensen er har jeg dog ikke oversikt over. Vil tro at Tesla overvåker hvor raskt demand seinal endrer seg. Husker godt at vi overvåket turtall på noen maskiner og om turtallet endret seg raskere en gitt verdi så fikk man pickupfeil alarm 1 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) 23 minutes ago, Salvesen. said: Det er ikke mekanisk forbindelse, og egentlig ikke ett tradisjonelt potmeter. Siden de påstår å kunne tyde at data stammer fra naturlig bevegelse så antar jeg at de mener det ja. Hvordan samplingsfrekvensen er har jeg dog ikke oversikt over. Mener å huske å ha lest at det hos Tesla ikke er analoge potensiometre i det hele tatt, men digitale rotasjonsposisjongivere hvor den ene måler hvor langt pedalen er trykket ned og den andre hvor langt pedalen er fra maksimum. Summen må være konstant for at resultatet skal aksepteres borte i controlleren Endret 1 time siden av trikola Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Complexity skrev (1 minutt siden): Bremsen overstyrer gassen, så selv om man gir full gass så går ikke bilen forover om man har bremsen inne. Er bare å prøve å trykke inn begge pedalene så ser man. Gjelder dog ikke alle biler. Testa det på en VW ID.4 RWD engang og den begynte å burne så der var det åpenbart ikke tilsvarende system.. Generelt har jeg liten tro på hele greia da det ikke er noe problem å holde igjen bilen med fotbremsen uansett hvor mye gass man gir. Bremsene kan levere flere MW om nødvendig. Min bil kan også ta gass og brems samtidig. Ingen problem. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden trikola skrev (Akkurat nå): Mener å huske å ha lest at det hos Tesla ikke er analoge potensialer i det hele tatt, men digitale rotasjonsposisjongivere hvor den ene måler hvor langt pedalen er trykket ned og den andre hvor langt pedalen er fra maksimum. Summen må være konstant for at resultatet skal aksepteres borte i controlleren Er analogt spenningssignal, se video på sist side Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 1 minute ago, Trestein said: Generelt har jeg liten tro på hele greia da det ikke er noe problem å holde igjen bilen med fotbremsen uansett hvor mye gass man gir. Bremsene kan levere flere MW om nødvendig. Min bil kan også ta gass og brems samtidig. Ingen problem. Ville nok klart å holde den igjen ved å bremse mere ja. Dette var også i tidlig stadie når ID4 akkurat var kommet og softwaren fungerte sånn 40% eller noe. Forhåpentligvis har de systemer i dag som kutter gassen ved brems. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden trikola skrev (2 minutter siden): Mener å huske å ha lest at det hos Tesla ikke er analoge potensiometre i det hele tatt, men digitale rotasjonsposisjongivere hvor den ene måler hvor langt pedalen er trykket ned og den andre hvor langt pedalen er fra maksimum. Summen må være konstant for at resultatet skal aksepteres borte i controlleren Fullt mulig å få til. Da vil man telle firkant pulser. Går signalet lavt vil det stemme hele tiden og motorstyringen tror at føreren holder gassen helt i ro. Litt vanskelig for å tro det. Selv om den type givere er helt vanlige i industrien. Bruker slike på jobben men da for å kompensere for ujevn vinkelhastighet ved måling. 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Complexity skrev (2 minutter siden): Ville nok klart å holde den igjen ved å bremse mere ja. Dette var også i tidlig stadie når ID4 akkurat var kommet og softwaren fungerte sånn 40% eller noe. Forhåpentligvis har de systemer i dag som kutter gassen ved brems. Hvorfor skal de det? Bruker dette jevnlig for å rengjøre bremsene. Bensin bilen min derimot holder igjen pådrag etter en stund 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Trestein skrev (3 minutter siden): Hvorfor skal de det? Bruker dette jevnlig for å rengjøre bremsene. Bensin bilen min derimot holder igjen pådrag etter en stund sikkerhet? Rengjøre bremser kan en gjøre på andre måter. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 1 minute ago, Salvesen. said: Rengjøre bremser kan en gjøre på andre måter. Brake disk wiping 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 48 minutter siden Del Skrevet 48 minutter siden trikola skrev (29 minutter siden): Brake disk wiping Alle bmwer har dette. I alle fall siste 15 år. tørker bremsene når regnsensoren ser regn. Ikke nok etter min erfaring 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14 minutter siden Del Skrevet 14 minutter siden trikola skrev (1 time siden): Brake disk wiping BDW sin oppgave er for å holde bremsene tørre slik at man opprettholder bremseeffekt og har ikke noe med "rens av rust " på skiver å gjøre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå