trikola Skrevet i går, 14:16 Del Skrevet i går, 14:16 On 16.11.2024 at 11:31 AM, Salvesen. said: Koble til WiFi, trykk på advanced eller hva knappen heter en 10-20 ganger. Gjerne litt frem og tilbake. Også venter du:) Har i første omgang i bilen byttet fra advanced til standard for 2 timer siden kanskje og så langt ingenting å se i appen. Men jeg har nå en hypotese: Den 31. Juli skulle jeg på ferie - første del med bilen til Bergen. Oppdaget i siste øyeblikk at noe var klar til nedlasting men jeg måtte dra og koblet da bilen til mobilens hotspot og glemte det hele. Dagen etter var datakvoten på mobilen oppbrukt og jeg husket det igjen og hotspot-koblingen ble avsluttet. Skulle ikke komme tilbake til garasjen og hjemme-WiFi på 12 dager. Det kan være omtrent siden da jeg ikke har fått inn noe nytt. Hele denne frem og tilbake mellom 2 WiFi-er og 12 dager uten WiFi i det hele tatt kan jo ha medført noe rot. Kanskje noen her i tråden har en mening om det. Bilen koblet seg til hjemmenettverk etter feriene, men det er kanskje noen nedlastingsinnstillinger som ble feil. Skal til garasjen nå, be bilen å glemme WiFi-nettet og så settet det opp på nytt. Har et visst håp ... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet i går, 15:04 Del Skrevet i går, 15:04 (endret) 48 minutes ago, trikola said: Har i første omgang i bilen byttet fra advanced til standard for 2 timer siden kanskje og så langt ingenting å se i appen. Men jeg har nå en hypotese: Den 31. Juli skulle jeg på ferie - første del med bilen til Bergen. Oppdaget i siste øyeblikk at noe var klar til nedlasting men jeg måtte dra og koblet da bilen til mobilens hotspot og glemte det hele. Dagen etter var datakvoten på mobilen oppbrukt og jeg husket det igjen og hotspot-koblingen ble avsluttet. Skulle ikke komme tilbake til garasjen og hjemme-WiFi på 12 dager. Det kan være omtrent siden da jeg ikke har fått inn noe nytt. Hele denne frem og tilbake mellom 2 WiFi-er og 12 dager uten WiFi i det hele tatt kan jo ha medført noe rot. Kanskje noen her i tråden har en mening om det. Bilen koblet seg til hjemmenettverk etter feriene, men det er kanskje noen nedlastingsinnstillinger som ble feil. Skal til garasjen nå, be bilen å glemme WiFi-nettet og så settet det opp på nytt. Har et visst håp ... Det med wifi burde ikke ha noe å si. Mitt intrykk er at den sjekker uansett men får ikke lastet ned uten wifi. Men prøv å installere systemet på nytt om det ikke skjer noe. Endret i går, 15:05 av Complexity Lenke til kommentar
trikola Skrevet i går, 15:27 Del Skrevet i går, 15:27 20 minutes ago, Complexity said: Det med wifi burde ikke ha noe å si. Mitt intrykk er at den sjekker uansett men får ikke lastet ned uten wifi. Men prøv å installere systemet på nytt om det ikke skjer noe. Ja, den sjekker også over WLAN, men oppfordrer til WiFi om det er noe å hente. Men jeg har ikke "Software Reinstall" og de andre knappene. Fant de hverken i "Service" eller "Software"-avdelingen. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet i går, 15:30 Del Skrevet i går, 15:30 (endret) 4 minutes ago, trikola said: Ja, den sjekker også over WLAN, men oppfordrer til WiFi om det er noe å hente. Men jeg har ikke "Software Reinstall" og de andre knappene. Fant de hverken i "Service" eller "Software"-avdelingen. Du må inn i service modus. Hold inne fingern der det står Tesla Model 3 under software, så skriver du service i promten som dukker opp. Forøvrig en fin anleding til å sjekke status på ting i bilen din. Gå inn på HVAC menyen og se hvor det står til med PTC varmeren din. Kjent feil at de ikke varer så lenge. Endret i går, 15:32 av Complexity Lenke til kommentar
trikola Skrevet i går, 15:41 Del Skrevet i går, 15:41 Var der, kom inn, trykket på reinstall, fikk et varsel i rødt om at det ikke vil virke dersom en datamaskin har blitt byttet (elns), lot være å gå videre: jeg fikk en gang i 2019 byttet et "HWx" til "HWy" - tror det hadde noe med FSD å gjøre. Har jo verkstedstime i slutten av måneden og skal ta det opp da. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet i går, 15:49 Del Skrevet i går, 15:49 (endret) 8 minutes ago, trikola said: Var der, kom inn, trykket på reinstall, fikk et varsel i rødt om at det ikke vil virke dersom en datamaskin har blitt byttet (elns), lot være å gå videre: jeg fikk en gang i 2019 byttet et "HWx" til "HWy" - tror det hadde noe med FSD å gjøre. Har jo verkstedstime i slutten av måneden og skal ta det opp da. Står bare du ikke skal gjøre det om du har bytta car computer. Har gjort det på min er null stress. Den installerer bare forringe oppdateringer på nytt og sjekker alle moduler. Men selvfølgelig bare å vente og. Endret i går, 15:50 av Complexity Lenke til kommentar
trikola Skrevet i går, 16:02 Del Skrevet i går, 16:02 Aaaah, CAN, ja. Men greit. legger inn noe service request på appen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå