Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

47 minutes ago, Complexity said:

Ikke varmepumpe samt dårlig lydisolasjon gjør nok de der mindre attraktive enn nyere da..

Fryktelig lav kilometeratand forøvrig? Bilen er jo knapt brukt. Er nesten en ulempe på 2019 da du sikkert ikke har fått byttet for og bakstilling på garanti som alle de der må ha byttet..

Men du har kansje fått byttet ledningsnett bak iallefall for var vel en recall på det.

Også har han garantert rust/lakslipp bak forhjula, 2019 her med problemet, kjenner mange har det samme og.

Endret av onkel_jon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
11 minutes ago, onkel_jon said:

Også har han garantert rust/lakslipp bak forhjula, 2019 her med problemet, kjenner mange har det samme og.

Det spørs vel med så lite kilometer. Min 2019 er litt sandblåst langs kanalene så grunninga kommer frem, men ingen rust. Jeg satte dog på skvettlapper med en gang omtrent.

Kjører og med hjul som har litt annen innpress enn orginalt så de er litt lengere utafor hjulbuen enn de orginale. Det hjelper sikkert ikke på.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Complexity said:

Det spørs vel med så lite kilometer. Min 2019 er litt sandblåst langs kanalene så grunninga kommer frem, men ingen rust. Jeg satte dog på skvettlapper med en gang omtrent.

Kjører og med hjul som har litt annen innpress enn orginalt så de er litt lengere utafor hjulbuen enn de orginale. Det hjelper sikkert ikke på.

Kjørt 29 000 her med skvettlapper tok dem av i år for å sjekke ståa, var lakkslipp begge sider, måtte ta å få dem lakket opp. Her fra ene siden, andre siden var litt bedre

IMG_1015.jpeg

Endret av onkel_jon
Lenke til kommentar
3 minutes ago, onkel_jon said:

Kjørt 29 000 her med skvettlapper tok dem av i år for å sjekke ståa, var lakkslipp begge sider, måtte ta å få dem lakket opp.

Ja er ikke beste lakken på de gamle.
Men var vel 2021 modellene (de første med varmepumpe) hvor lakken på kanalene flakket av om man brukte høytrykkspyler 😅

Edit: Var det de orginale skvettlappene? Ser jo ut som de har gnaget løs lakken der kansje?

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Complexity said:

Ja er ikke beste lakken på de gamle.
Men var vel 2021 modellene (de første med varmepumpe) hvor lakken på kanalene flakket av om man brukte høytrykkspyler 😅

Edit: Var det de orginale skvettlappene? Ser jo ut som de har gnaget løs lakken der kansje?

Ja originale, de er ræva, angrer på jeg ikke bytta dem tidligere, har kjøpt andre nå.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, onkel_jon said:

Ja originale, de er ræva, angrer på jeg ikke bytta dem tidligere, har kjøpt andre nå.

Kjøpte 3'eparts lapper med en gang jeg fikk bilen og en stund før jeg fikk Tesla sine. Mulig det har berget meg litt da.
Har lakkslipp på bagasjelokket da, men det får jeg dekket på garanti. 

Lenke til kommentar
Complexity skrev (2 timer siden):

Ikke varmepumpe samt dårlig lydisolasjon gjør nok de der mindre attraktive enn nyere da..

Fryktelig lav kilometeratand forøvrig? Bilen er jo knapt brukt. Er nesten en ulempe på 2019 da du sikkert ikke har fått byttet for og bakstilling på garanti som alle de der må ha byttet..

Men du har kansje fått byttet ledningsnett bak iallefall for var vel en recall på det.

Var kona sin bil, hun kjørte ikke mye. Dvs. hun kjørte ofte, men ikke langt. Eneste som er byttet er bakruta pga. at varmetråden røk og ruta deretter sprakk. Men jeg ser på fakturaen at de har byttet noe ledningsnett samtidig ja. Trodde den gang at det hadde med varmetrådene å gjøre. 

Lenke til kommentar
Kahuna skrev (På 15.10.2024 den 8:56 AM):

Hvordan står det til med selvinnsikten sa du?

Jo, takk den er veldig bra. Har vært aktiv på iallefall 12-13 bilforum både i Norge og i utlandet siden starten av årtusenet, samt noen IRC chats om bil før den tid, og har aldri opplev lignende en opplever her inne.

Kahuna skrev (På 15.10.2024 den 8:56 AM):

Om noen er fornøyd med bilen sin eller synes Tesla har gjort noe kult har du vært raskt på pletten for å fortelle oss at vi tar feil og at alt Tesla gjør er dritt. Kjeften du har fått er fortjent. At du likevel fortsetter å poste her taler på ingen måte til din fordel.

Med andre ord. Dersom man kritiserer Tesla, kommer med faktaopplysninger som kan tolkes som negative for Tesla eller påpeker feil i innlegg fra Teslaentusiastene, så er man et troll som fortjener både usaklig hets og utestengelse. Takke for bekreftelse....

Kahuna skrev (På 15.10.2024 den 8:56 AM):

Hvorfor lager du ikke din egen teslahater-tråd? Jeg skal klare å la vær å delta..

Hvorfor skal jeg lage min egen tråd? Har du noen rettigheter på forumet som andre ikke har? Snakker om selvinnsikt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (6 timer siden):

Hmm, jeg skal selge en strøken blå 2019 SR+ nå, gått 33.000km. Hadde håpet å få 240k, men det er kanskje pessimistisk?

Det var ikke særlig langt den hadde gått hvertfall 😂 Tja jeg vet ikke, du må sjekke Finn.no og sammenligne priser rett og slett. Men har du vedlikeholdt den godt og km.stand er såpass lav som du sier, er vel ikke rundt 240k urealistisk vil jeg tro.. 

Lenke til kommentar

Jeg synes det generelt er mange selgere som vil ha veldig mye for brukte elbiler, men jeg antar at det finnes kjøpere som godtar disse prisene. Selv synes jeg garantier, mandagsbiler og usikkerhet rundt hvorfor noen selger gjør det uaktuelt for meg å kjøpe en bruktbil hvis prisdifferansen til nybil blir såpass liten.

Lenke til kommentar
8 hours ago, Jens Kr. Kirkebø said:

Var kona sin bil, hun kjørte ikke mye. Dvs. hun kjørte ofte, men ikke langt. Eneste som er byttet er bakruta pga. at varmetråden røk og ruta deretter sprakk. Men jeg ser på fakturaen at de har byttet noe ledningsnett samtidig ja. Trodde den gang at det hadde med varmetrådene å gjøre. 

Ja det er vanlig feil det og. Varmetrådene er røket på min bakrute og men heldigvis ikke noe sprekker for Tesla ville ikke ta det på garanti siden jeg har på solfilm.. 

Går dog helt fint uten. Kabinen blir jo oppvarmet veldig raskt og da tiner bakruten og selv om varmetrådene mangler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...