onkel_jon Skrevet 17. oktober Del Skrevet 17. oktober (endret) 47 minutes ago, Complexity said: Ikke varmepumpe samt dårlig lydisolasjon gjør nok de der mindre attraktive enn nyere da.. Fryktelig lav kilometeratand forøvrig? Bilen er jo knapt brukt. Er nesten en ulempe på 2019 da du sikkert ikke har fått byttet for og bakstilling på garanti som alle de der må ha byttet.. Men du har kansje fått byttet ledningsnett bak iallefall for var vel en recall på det. Også har han garantert rust/lakslipp bak forhjula, 2019 her med problemet, kjenner mange har det samme og. Endret 17. oktober av onkel_jon 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. oktober Del Skrevet 17. oktober (endret) 11 minutes ago, onkel_jon said: Også har han garantert rust/lakslipp bak forhjula, 2019 her med problemet, kjenner mange har det samme og. Det spørs vel med så lite kilometer. Min 2019 er litt sandblåst langs kanalene så grunninga kommer frem, men ingen rust. Jeg satte dog på skvettlapper med en gang omtrent. Kjører og med hjul som har litt annen innpress enn orginalt så de er litt lengere utafor hjulbuen enn de orginale. Det hjelper sikkert ikke på. Endret 17. oktober av Complexity Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 17. oktober Del Skrevet 17. oktober (endret) 11 minutes ago, Complexity said: Det spørs vel med så lite kilometer. Min 2019 er litt sandblåst langs kanalene så grunninga kommer frem, men ingen rust. Jeg satte dog på skvettlapper med en gang omtrent. Kjører og med hjul som har litt annen innpress enn orginalt så de er litt lengere utafor hjulbuen enn de orginale. Det hjelper sikkert ikke på. Kjørt 29 000 her med skvettlapper tok dem av i år for å sjekke ståa, var lakkslipp begge sider, måtte ta å få dem lakket opp. Her fra ene siden, andre siden var litt bedre Endret 17. oktober av onkel_jon Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. oktober Del Skrevet 17. oktober (endret) 3 minutes ago, onkel_jon said: Kjørt 29 000 her med skvettlapper tok dem av i år for å sjekke ståa, var lakkslipp begge sider, måtte ta å få dem lakket opp. Ja er ikke beste lakken på de gamle. Men var vel 2021 modellene (de første med varmepumpe) hvor lakken på kanalene flakket av om man brukte høytrykkspyler 😅 Edit: Var det de orginale skvettlappene? Ser jo ut som de har gnaget løs lakken der kansje? Endret 17. oktober av Complexity Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 17. oktober Del Skrevet 17. oktober 8 minutes ago, Complexity said: Ja er ikke beste lakken på de gamle. Men var vel 2021 modellene (de første med varmepumpe) hvor lakken på kanalene flakket av om man brukte høytrykkspyler 😅 Edit: Var det de orginale skvettlappene? Ser jo ut som de har gnaget løs lakken der kansje? Ja originale, de er ræva, angrer på jeg ikke bytta dem tidligere, har kjøpt andre nå. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. oktober Del Skrevet 17. oktober 3 minutes ago, onkel_jon said: Ja originale, de er ræva, angrer på jeg ikke bytta dem tidligere, har kjøpt andre nå. Kjøpte 3'eparts lapper med en gang jeg fikk bilen og en stund før jeg fikk Tesla sine. Mulig det har berget meg litt da. Har lakkslipp på bagasjelokket da, men det får jeg dekket på garanti. Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 17. oktober Del Skrevet 17. oktober Complexity skrev (2 timer siden): Ikke varmepumpe samt dårlig lydisolasjon gjør nok de der mindre attraktive enn nyere da.. Fryktelig lav kilometeratand forøvrig? Bilen er jo knapt brukt. Er nesten en ulempe på 2019 da du sikkert ikke har fått byttet for og bakstilling på garanti som alle de der må ha byttet.. Men du har kansje fått byttet ledningsnett bak iallefall for var vel en recall på det. Var kona sin bil, hun kjørte ikke mye. Dvs. hun kjørte ofte, men ikke langt. Eneste som er byttet er bakruta pga. at varmetråden røk og ruta deretter sprakk. Men jeg ser på fakturaen at de har byttet noe ledningsnett samtidig ja. Trodde den gang at det hadde med varmetrådene å gjøre. Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 17. oktober Del Skrevet 17. oktober Kahuna skrev (På 15.10.2024 den 8:56 AM): Hvordan står det til med selvinnsikten sa du? Jo, takk den er veldig bra. Har vært aktiv på iallefall 12-13 bilforum både i Norge og i utlandet siden starten av årtusenet, samt noen IRC chats om bil før den tid, og har aldri opplev lignende en opplever her inne. Kahuna skrev (På 15.10.2024 den 8:56 AM): Om noen er fornøyd med bilen sin eller synes Tesla har gjort noe kult har du vært raskt på pletten for å fortelle oss at vi tar feil og at alt Tesla gjør er dritt. Kjeften du har fått er fortjent. At du likevel fortsetter å poste her taler på ingen måte til din fordel. Med andre ord. Dersom man kritiserer Tesla, kommer med faktaopplysninger som kan tolkes som negative for Tesla eller påpeker feil i innlegg fra Teslaentusiastene, så er man et troll som fortjener både usaklig hets og utestengelse. Takke for bekreftelse.... Kahuna skrev (På 15.10.2024 den 8:56 AM): Hvorfor lager du ikke din egen teslahater-tråd? Jeg skal klare å la vær å delta.. Hvorfor skal jeg lage min egen tråd? Har du noen rettigheter på forumet som andre ikke har? Snakker om selvinnsikt... 5 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 17. oktober Del Skrevet 17. oktober Jens Kr. Kirkebø skrev (6 timer siden): Hmm, jeg skal selge en strøken blå 2019 SR+ nå, gått 33.000km. Hadde håpet å få 240k, men det er kanskje pessimistisk? Det var ikke særlig langt den hadde gått hvertfall 😂 Tja jeg vet ikke, du må sjekke Finn.no og sammenligne priser rett og slett. Men har du vedlikeholdt den godt og km.stand er såpass lav som du sier, er vel ikke rundt 240k urealistisk vil jeg tro.. Lenke til kommentar
TAC-2 Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Jeg synes det generelt er mange selgere som vil ha veldig mye for brukte elbiler, men jeg antar at det finnes kjøpere som godtar disse prisene. Selv synes jeg garantier, mandagsbiler og usikkerhet rundt hvorfor noen selger gjør det uaktuelt for meg å kjøpe en bruktbil hvis prisdifferansen til nybil blir såpass liten. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober 8 hours ago, Jens Kr. Kirkebø said: Var kona sin bil, hun kjørte ikke mye. Dvs. hun kjørte ofte, men ikke langt. Eneste som er byttet er bakruta pga. at varmetråden røk og ruta deretter sprakk. Men jeg ser på fakturaen at de har byttet noe ledningsnett samtidig ja. Trodde den gang at det hadde med varmetrådene å gjøre. Ja det er vanlig feil det og. Varmetrådene er røket på min bakrute og men heldigvis ikke noe sprekker for Tesla ville ikke ta det på garanti siden jeg har på solfilm.. Går dog helt fint uten. Kabinen blir jo oppvarmet veldig raskt og da tiner bakruten og selv om varmetrådene mangler. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Complexity skrev (9 minutter siden): Varmetrådene er røket på min bakrute og men heldigvis ikke noe sprekker for Tesla ville ikke ta det på garanti siden jeg har på solfilm.. Det er Tesla som sitter på bevisbyrden her for øvrig, så den der ville jeg ikke godtatt sånn uten videre. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober 1 hour ago, Nimrad said: Det er Tesla som sitter på bevisbyrden her for øvrig, så den der ville jeg ikke godtatt sånn uten videre. Man ser tydelig hvor skaden er og at solfilmen er smeltet der. De hadde ett godt poeng med at varmetrådene ikke var designet for å bli innkledd, samt at solfilmen skrapes jo på når den monteres som også vil gi påkjenninger. Koster 2000kr å bytte bakruta på forsikringen så jeg orka ikke krangle. Men har hørt om folk som fikk det gjennom Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober (endret) 15 hours ago, Jens Kr. Kirkebø said: Hmm, jeg skal selge en strøken blå 2019 SR+ nå, gått 33.000km. Hadde håpet å få 240k, men det er kanskje pessimistisk? Ikke godt å si. Begynner å komme endel biler i den prisrangen der, med sammenlignbar rekkevidde, som du konkurrer mot. De er vel generelt litt mindre, men endel mer praktiske bakluker. Tror ikke du får noe mer enn 240 i hvert fall. Hyundai Kona / KIA niro MG4 VW id3 BYD atto 3 KIA Soul Ligger i prisleiet rundt der og med sammenlignbar km. Fler av de har da noen år igjen med nybilgaranti. Men kjøpergruppen som ikke skal ha noe annet enn Tesla kan være stor nok til at TM3 lever litt i sitt eget marked. Endret 18. oktober av bzzlink Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober (endret) kremt skrev (19 timer siden): Dette er dessverre merkelig lite verdt. Har selv solgt noen biler som var ganske bra men markedet / kjøpere ga blaffen i akkurat det. Alle tesla har vel akkurat samme utstyr uansett, så lite som skiller der. Jeg ville nok ikke kjøpt en 2-3 år eldre bil til samme pris bare pga den var vasket ofte. SÅ mye er det ikke verdt. De som gir blaffen i det er jo ikke spesielt intr i bil da. Det varierer nok veldig. Og joda, det finnes en haug av ekstra utstyr du kan kjøpe til din Tesla. Som f.eks ledbar,sota ruter, all-weather matter, takstativ. Ikke bare fordi den er vasket ofte nei, men f.eks om den er foliert viktige steder, om den er coata ++. Som min er. Alt sånn spiller inn for min del og garantert mange andre. Og hvor bra lakken er ivaretatt. Sånn ser man lett om man er litt interessert. Endret 18. oktober av Iterion Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober (endret) AL123 skrev (På 12.10.2024 den 3:35 PM): Robotaxien har vært omtalt mye lengre enn det. Bildene i Isaaksens bok er bare 3d renderinger og har ingenting til felles med bilen som ble vist denne uken. Den bilen som ble vist lignet ikke på en produksjonsbil, og er neppe det heller. Det er rett og slett ikke slik utvikling av biler foregår. Dersom man hadde hatt en bil, med design og detaljer ferdig utviklet i dag, så ville bilen ha vært klar for salg til sommeren. Ikke om 2 -3 år. Og se på softwaren. Den var tydelig en dummy, satt sammen for bruk inne på studioområdet. Det ville uansett vært idiotisk å bruke masse penger på å utvikle en bil som kanskje aldri kan lanseres før man var 100% sikre på at man hadde fungerende software, samt mulighet for typegodkjenning i alle viktige markeder. Bildene i boken minner mye om det vi så under presentasjonen. Blant annet dørene. Cybercab skal jo ikke i produksjon før 2026-2027, men vi har sett tidligere at designet har vært det samme selv om det har tatt tid fra bilen ble vist for første gang, og til den faktisk ble satt i produksjon. Jeg tror nok Tesla vet nok om utvikling av biler, så ikke bekymre deg for det. Sitat Jaha, og hvordan skal de kunne selge en "Model 3 hatchback" for 25.000 dollar? Hvis de hadde hatt noe som minnet om en Model 2 klar, så hadde de vist den for lenge siden, både med tanke på både forhåndssalg og aksjekurs. Og man ville neppe ha valgt å prioritere en robottaxi som kanskje aldri blir noe av, fremfor en småbil som kunne gitt den volumøkningen Musk har snakket om i 10-12 år. Jeg tror rett og slett Tesla har funnet ut at gigacasting blir for dyrt for en billigbil, og at de rett og slett ikke vet hvordan de skal klare å bygge en billig småbil som vil tilfredstille både det europeiske og amerikanske markedet. De har sagt at den sannsynligvis ikke kommer til å bli priset så lavt som $25K. Det er fordi de velger å gjenbruke eksisterende produksjonslinjer og kombinere det med nye produksjonsmetoder, noe som gjør at de får den raskere i produksjon, men samtidig får de ikke presset prisen like lavt. Men den vil nok være på rundt $30K eller kanskje litt under. Vi får se. De vil ikke vise denne bilen for tidlig av naturlige årsaker: https://en.wikipedia.org/wiki/Osborne_effect Du spekulerer altfor mye. Endret 18. oktober av Markiii 1 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Markiii skrev (4 timer siden): Bildene i boken minner mye om det vi så under presentasjonen. Blant annet dørene. Cybercab skal jo ikke i produksjon før 2026-2027, men vi har sett tidligere at designet har vært det samme selv om det har tatt tid fra bilen ble vist for første gang, og til den faktisk ble satt i produksjon. Nei , den er noe helt annet enn det som ble vist, bla hadde den en totalt annerledes dørløsning. Dørene på bilen som ble lansert forsterket inntrykket av at dette bare var en mockup. I ettertid ser det forøvrig ut for at både børs marked og presse var enig med meg og at det som ble vist ikke var mer enn det man kan ser grundere lansere på CES hvert eneste år. Markiii skrev (5 timer siden): De har sagt at den sannsynligvis ikke kommer til å bli priset så lavt som $25K. Det er fordi de velger å gjenbruke eksisterende produksjonslinjer og kombinere det med nye produksjonsmetoder, noe som gjør at de får den raskere i produksjon, men samtidig får de ikke presset prisen like lavt. Men den vil nok være på rundt $30K eller kanskje litt under. Vi får se. Da vil det jo ikke bli noen billigbil. Det finnes jo et dusin elektriske småbiler som er billigere enn det, Poenget mitt gjaldt den Model 2 som opprinnelig v ble presentert, og den er jeg rimelig sikker på har blitt stoppet på ubestemt tid lenger før den forlot tegnebordet. Markiii skrev (5 timer siden): Du spekulerer altfor mye. Virkelig? Er ikke det poenget med et bilforum? Å kommentere teknikk, lanseringer, tester og rykter? Blir vel litt kjedelig om alle bare skal prete om bilshampo eller hvor man får kjøpt sexybuttons og manpurse med Teslalogo... Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober Hvor ofte pleier Tesla å kjøre rentekampanjer ved kjøp av ny bil? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober (endret) 14 hours ago, ProphetSe7en said: Hvor ofte pleier Tesla å kjøre rentekampanjer ved kjøp av ny bil? Det har de med ujevne mellomrom, sånn som nå. Endret 21. oktober av Skavold Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. oktober Del Skrevet 27. oktober Virker som Tesla har snudd litt ang det at Hardware 3 ikke kan oppgraderes til hardware 4. https://www.teslarati.com/tesla-upgrade-hw3-cars-hardware-4-fsd-customers/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå