Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

J-Å skrev (1 time siden):

Da håper jeg du har en nyere softwareversjon enn meg.  Jeg kom ut av en tunnel, rett inn i ekstremt styrtregn for et par dager siden. Viskerene sto på auto, men startet ikke i det hele tatt. Kameraet burde jo strengt tatt kunne se regnværet før det treffer ruten. 

Eg har måtte starte viskarane manuelt fleire tilfelle ved styrtregn der den sto i Auto. Skulle tru bilen prøvde å ta livet mitt.

Oftare enn ikkje så styrer eg viskarane manuelt, uansett type regnvér. Då er det forutsigbart og eg veit at den faktisk vil gjere jobben sin. Det er ei glede kvar gang eg kjører Enyaq med viskarspake, og automatikk som fungerer med ulike nivå.

Om viskaren står på Auto i Enyaq og eg vil slå den av så er det eit vipp ned med spaken, utan at den kjører viskarane ein runde. Står den i Auto på Tesla og du trykker på knappen så skal den viske tørr rute før du kan skru den av med hjulet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (1 time siden):

Veeel... Skiltgjenkjenning over kamera virker fortsatt like elendig som før. Siden det er opp til hytta er jeg kjent med hvordan den pleier å være på fartsgrensene her og den tar fortsatt feil nøyaktig de samme stedene som før.

"Slutt på fartsgrense"-skiltene viser den til og med i GUI, men den bare bryr seg ikke og fortsetter. Det er spesielt irriterende på ett av strekkene da fartsgrensa går fra 60 til 80, men ikke oppdaterer før etter 1-2 km. Da får jeg ikke brukt Autopilot på den strekningen.

Jeg nevnte også jeg var skeptisk til at den hadde nye autobremsescenarioer i en nylig oppdatering. Jeg kan ikke si med sikkerhet at det har blitt verre, men denne turen var det hvertfall null poeng å bruke adaptiv CC når det ikke var gul skillelinje. Bremset ned unødig for 7 møtende biler på en halvtimes tid på den veien.

 

Vindusviskerne fungerte derimot helt fint ;)

Hmm, rart at dette skal være så varierende fra bil til bil

Gul midtlinje MÅ det være hvis man skal bruker Enhanced Autopilot.

Men endelig et lyspunkt for deg med vindusviskerne. Så bra da! 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat samme opplevelsen zeph. Men de siste turene har den vært eksemplarisk.

Føler også at den faktisk blir mer følsom hvis eg gir den et trykk når eg ønsker at den skal viske tidligere. Det skulle jo komme med en oppdatering for litt siden uten at eg merket noe til det den gangen.

Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (Akkurat nå):

Hmm, rart at dette skal være så varierende fra bil til bil

Gul midtlinje MÅ det være hvis man skal bruker Enhanced Autopilot.

😉

Aner ikke om enhanced, det er vel i praksis det samme som vanlig ap. Men eg har kjørt nevnte strekning på ap mange ganger og det har funket ok. Nå funket det plutselig ikke. Den oppførte seg som om den kjørte på enveis kjørt vei.

Hadde henger i går så mulig det påvirker litt.men tviler.

Lenke til kommentar

Tesla burde bare bite i det sure eple og gi oss sensitivitet justering. Det er jo berg og dalbale med de viskerene. En oppdatering er de eksemplariske og neste er de håpløse 😛  Slik har iallefall jeg opplevd den de siste oppdateringene. Nesten som en vegrer seg for å oppdatere 😛 Ialleflal når det bare er "minor updates" eller hva de somregel skriver 😛

Lenke til kommentar

Som eg skreiv så skulle jo en slags justering komme for noen oppdateringer siden men først i går merket eg tilsynelatende noe....

Eg har forøvrig kommentert også at etter en oppdatering er ofte ap rævva en periode før den blir bedre igjen. Har ikke kjørt langt siden forrige oppdatering så krysser fingrene. Ny test på strekningen i morra og onsdag så får vi se.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
On 16.9.2024 at 11:17 AM, Salvesen. said:

Tesla burde bare bite i det sure eple og gi oss sensitivitet justering.   

Det er jo kameraet som skal detektere nedbør med noen kompliserte AI  greier, så det er gjerne ikke rett fram å justere sensitivitet.

Det er de to "halvautomatiske" tingene på den spaken som stresser meg. Starter pussere? Stopper blinkingen?

 

Lenke til kommentar
J-Å skrev (36 minutter siden):

Det er jo kameraet som skal detektere nedbør med noen kompliserte AI  greier, så det er gjerne ikke rett fram å justere sensitivitet.

Det er de to "halvautomatiske" tingene på den spaken som stresser meg. Starter pussere? Stopper blinkingen?

 

Nå kjenner jeg ikke programvaren. Men jeg antar de bruker AI til å telle dråper/mengde vann også slår viskere ikke med X dropper vann/mengde. Jeg ønsker å justere X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...