Zeph Skrevet 16. september Rapporter Del Skrevet 16. september J-Å skrev (1 time siden): Da håper jeg du har en nyere softwareversjon enn meg. Jeg kom ut av en tunnel, rett inn i ekstremt styrtregn for et par dager siden. Viskerene sto på auto, men startet ikke i det hele tatt. Kameraet burde jo strengt tatt kunne se regnværet før det treffer ruten. Eg har måtte starte viskarane manuelt fleire tilfelle ved styrtregn der den sto i Auto. Skulle tru bilen prøvde å ta livet mitt. Oftare enn ikkje så styrer eg viskarane manuelt, uansett type regnvér. Då er det forutsigbart og eg veit at den faktisk vil gjere jobben sin. Det er ei glede kvar gang eg kjører Enyaq med viskarspake, og automatikk som fungerer med ulike nivå. Om viskaren står på Auto i Enyaq og eg vil slå den av så er det eit vipp ned med spaken, utan at den kjører viskarane ein runde. Står den i Auto på Tesla og du trykker på knappen så skal den viske tørr rute før du kan skru den av med hjulet. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 16. september Rapporter Del Skrevet 16. september Nimrad skrev (1 time siden): Veeel... Skiltgjenkjenning over kamera virker fortsatt like elendig som før. Siden det er opp til hytta er jeg kjent med hvordan den pleier å være på fartsgrensene her og den tar fortsatt feil nøyaktig de samme stedene som før. "Slutt på fartsgrense"-skiltene viser den til og med i GUI, men den bare bryr seg ikke og fortsetter. Det er spesielt irriterende på ett av strekkene da fartsgrensa går fra 60 til 80, men ikke oppdaterer før etter 1-2 km. Da får jeg ikke brukt Autopilot på den strekningen. Jeg nevnte også jeg var skeptisk til at den hadde nye autobremsescenarioer i en nylig oppdatering. Jeg kan ikke si med sikkerhet at det har blitt verre, men denne turen var det hvertfall null poeng å bruke adaptiv CC når det ikke var gul skillelinje. Bremset ned unødig for 7 møtende biler på en halvtimes tid på den veien. Vindusviskerne fungerte derimot helt fint Hmm, rart at dette skal være så varierende fra bil til bil Gul midtlinje MÅ det være hvis man skal bruker Enhanced Autopilot. Men endelig et lyspunkt for deg med vindusviskerne. Så bra da! 😉 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. september Rapporter Del Skrevet 16. september Akkurat samme opplevelsen zeph. Men de siste turene har den vært eksemplarisk. Føler også at den faktisk blir mer følsom hvis eg gir den et trykk når eg ønsker at den skal viske tidligere. Det skulle jo komme med en oppdatering for litt siden uten at eg merket noe til det den gangen. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. september Rapporter Del Skrevet 16. september Hanhijnn skrev (Akkurat nå): Hmm, rart at dette skal være så varierende fra bil til bil Gul midtlinje MÅ det være hvis man skal bruker Enhanced Autopilot. 😉 Aner ikke om enhanced, det er vel i praksis det samme som vanlig ap. Men eg har kjørt nevnte strekning på ap mange ganger og det har funket ok. Nå funket det plutselig ikke. Den oppførte seg som om den kjørte på enveis kjørt vei. Hadde henger i går så mulig det påvirker litt.men tviler. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. september Rapporter Del Skrevet 16. september Tesla burde bare bite i det sure eple og gi oss sensitivitet justering. Det er jo berg og dalbale med de viskerene. En oppdatering er de eksemplariske og neste er de håpløse 😛 Slik har iallefall jeg opplevd den de siste oppdateringene. Nesten som en vegrer seg for å oppdatere 😛 Ialleflal når det bare er "minor updates" eller hva de somregel skriver 😛 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. september Rapporter Del Skrevet 16. september (endret) Som eg skreiv så skulle jo en slags justering komme for noen oppdateringer siden men først i går merket eg tilsynelatende noe.... Eg har forøvrig kommentert også at etter en oppdatering er ofte ap rævva en periode før den blir bedre igjen. Har ikke kjørt langt siden forrige oppdatering så krysser fingrene. Ny test på strekningen i morra og onsdag så får vi se. Endret 16. september av Jotun Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. september Rapporter Del Skrevet 16. september Jotun skrev (Akkurat nå): Som eg skreiv så skulle jo en slags justering komme for noen oppdateringer siden men først i går merket eg tilsynelatende noe.... Vill ha justeringsmulighet selv, ikke at tesla skal gjøre det 😛 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. september Rapporter Del Skrevet 16. september Enig i det. Savner det fra de gamle bilene. Selv om eg aldri justere på sensitiviteten 🤣 Det bare fungerte. Selv om det skal sies at Mondeoen var lysår bedre enn den 6 år nyere leafen..... Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september On 16.9.2024 at 11:17 AM, Salvesen. said: Tesla burde bare bite i det sure eple og gi oss sensitivitet justering. Det er jo kameraet som skal detektere nedbør med noen kompliserte AI greier, så det er gjerne ikke rett fram å justere sensitivitet. Det er de to "halvautomatiske" tingene på den spaken som stresser meg. Starter pussere? Stopper blinkingen? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september J-Å skrev (36 minutter siden): Det er jo kameraet som skal detektere nedbør med noen kompliserte AI greier, så det er gjerne ikke rett fram å justere sensitivitet. Det er de to "halvautomatiske" tingene på den spaken som stresser meg. Starter pussere? Stopper blinkingen? Nå kjenner jeg ikke programvaren. Men jeg antar de bruker AI til å telle dråper/mengde vann også slår viskere ikke med X dropper vann/mengde. Jeg ønsker å justere X. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 23. september Rapporter Del Skrevet 23. september Noen som har fått med seg denne på andre fora, og ble lade-effekten oppdaget på en Tesla, f.eks. en CyberTruck eller et annet merke? https://www.elbil24.no/nyheter/tesla-tester-hoyere-ladefart/81773416 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23. september Rapporter Del Skrevet 23. september Snowleopard skrev (39 minutter siden): Noen som har fått med seg denne på andre fora, og ble lade-effekten oppdaget på en Tesla, f.eks. en CyberTruck eller et annet merke? https://www.elbil24.no/nyheter/tesla-tester-hoyere-ladefart/81773416 Ja var cybertruck 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september Denne Model 3’en her da @Salvesen. og folkens? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september Iterion skrev (1 minutt siden): Denne Model 3’en her da @Salvesen. og folkens? Oida, ikke helt meg men hver sin ting! Spørs hva "ekspertene" sier om denne personen da, er han en verdig bilentusiast? 🤣 Kult at folk gjør sin greie! Og som han sier, elbil er lett å skru på Selv en ikke mekaniker som meg får til det 😛 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september Salvesen. skrev (4 minutter siden): Oida, ikke helt meg men hver sin ting! Spørs hva "ekspertene" sier om denne personen da, er han en verdig bilentusiast? 🤣 Kult at folk gjør sin greie! Og som han sier, elbil er lett å skru på Selv en ikke mekaniker som meg får til det 😛 Hehe spørs det gitt x) Jeg synes det er ganske så rått hvertfall, og selvsagt er han verdig en bilentusiast 😁 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september Iterion skrev (2 minutter siden): Hehe spørs det gitt x) Jeg synes det er ganske så rått hvertfall, og selvsagt er han verdig en bilentusiast 😁 100% enig, digger folk som gjør sin greie og gjør det med glede! Slike folk trives jeg godt rundt. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september Salvesen. skrev (15 minutter siden): Oida, ikke helt meg men hver sin ting! Spørs hva "ekspertene" sier om denne personen da, er han en verdig bilentusiast? 🤣 Han har jo tross alt stått ute i garasjen sin og fiklet med bilen istedenfor å lekt helt på internett, så ja. Jeg synes det er artig å se en slik bil jeg, spesielt etter jeg var ute å testkjørte en ny TM3 selv her tidligere i uka, og tenkte selv hvor gøy det hadde vært med luftsenk på den om det skulle blitt kjøp. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september Salvesen. skrev (5 minutter siden): 100% enig, digger folk som gjør sin greie og gjør det med glede! Slike folk trives jeg godt rundt. Synes flere av de tingene han har gjort, var smakfullt, selv om jeg ikke hadde gjort halvparten av en femte-del! 😊 Dog, aldri skjønt hva folk synes er fett med å senke bilen så den er ukjørbar. Men så lenge den er mulig å heve til kjørbar stand, så får nå folk gjerne "leke seg" med slikt. Værre med de som ikke kan heves slik igjen. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september Hansien skrev (6 minutter siden): Han har jo tross alt stått ute i garasjen sin og fiklet med bilen istedenfor å lekt helt på internett, så ja. Jeg synes det er artig å se en slik bil jeg, spesielt etter jeg var ute å testkjørte en ny TM3 selv her tidligere i uka, og tenkte selv hvor gøy det hadde vært med luftsenk på den om det skulle blitt kjøp. Morsomt altså, der er du god 🤣 Men ja, jeg står lite i garasjen. Har ikke garasje. Skru det gjør jeg på jobb, selv om det dog er sjeldent nå til dags. Men mye har det vært. Ja jeg er helt enig i at det er artig, og kult at folk står på! Eneste jeg sier at det er ikke en bil jeg hadde kjøpt eller kjørt i. Eller, jeg kunne helt fint kjørt i den. Gjerne, det hadde nok vært gøy! Men sånn i hverdagen er det litt much for meg Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september Snowleopard skrev (6 minutter siden): Synes flere av de tingene han har gjort, var smakfullt, selv om jeg ikke hadde gjort halvparten av en femte-del! 😊 Dog, aldri skjønt hva folk synes er fett med å senke bilen så den er ukjørbar. Men så lenge den er mulig å heve til kjørbar stand, så får nå folk gjerne "leke seg" med slikt. Værre med de som ikke kan heves slik igjen. Enig! Generelt sett liker jeg folk med ekstrem indre motivasjon på sine greier, selv om det gjerne ikke er min greie. De blir ofte gode ansatte også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå